yhden lapsen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulla 2,5vuotias tyttö ja ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä että yksi lapsi riittää. Haluan kaiken huomion suoda neidille ja tarhassa saa ikäistään seuraa. Tosin meillä taloudellinen tilanne ei tällä hetkellä edes antaisi mahdollisuutta jäädä kotiin... Ja ehtiihän sitä vielä, ikää vasta 22v.

tällä hetkellä ainaki kovasti olo on sellanen että yksi riittää (plus mies :D ) mut eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mut siis tällä hetkellä olen tyytyväinen elämääni yhden ihanan typykän äitinä :heart: :)

Minäkin olin onnellinen yhden lapsen äiti vielä pari vuotta sitten. Sain lapsen nuorena, ja heti tutustuttuani nykyiseen mieheeni juteltiin lapsista ja siitä että minä en halua sitten enempää. Asia oli okei miehelle, yllättävää ;) . Tuli sitten unohdettua uusia pilleriresepti, ja tuon ehkäisyn kanssa kävi pieni "vahinko". Nyt perheeseen kuuluu minun tyttäreni (4,5v.) ja yhteinen (kuulostaapa hirveältä :( ) poika, 9kk. Ihmetyttääkin nyt se kun monet ihmiset pitävät itsestäänselvänä että kyllä mekin hankimme vielä lisää lapsia, viimeistään sen iltatähden. Aaaaargh! Ei lisää lapsia, todellakaan. En siis vihaa lapsia (heh...) mutta haluan että aikaa jää muuhunkin kuin pakolliseen pyykkirumbaan jne. Siis sellaiseen rentoon yhdessäoloon.

Tämä menee nyt "vähän" ohi aiheen, mutta... Tuntuu että monet ihmiset ajattelevat ettei naisilla ole mitään muuta tekemistä kuin vääntää lapsia lasten perään, tasaista tahtia... Nyt kun touhuaa näiden kahden kanssa niin huomaa miten paljon helpompaa oli ennen. Tai siis en ole kuolemassa työtaakan alle tai muuta, mutta kauhistuttaa ajatus jos lapsia olisikin 3. Tai 4. Tai... Ihailen kyllä suurperheen äitejä (tavallani), itsestäni ei sellaiseen olisi. Pelkäsin muutenkin hirveästi raskausaikana jo etukäteen sitä, että tyttöni jää vähemmälle huomiolle kun vauva syntyy. Poika on onneksi helppo tapaus, mutta oli se vauvarumban uusiminen varmasti koko perheelle aika raskasta, vaikka olikin reipas mies auttamassa ;)

Me olimme esikoistyttären synnyttyä sitä mieltä,että yhteen saa jäädä..Kuitenkin kun neiti oli kaksivuotias niin alkoi pyörimään ajatus sisaruksen ihanuudesta mielessä..Pikkusisko syntyi sitten puoli vuotta sitten :) Ja nyt jo tytöt ovat mitä mainioin pari yhdessä :heart: Joskus sitä miehen kanssa ajatellaan,että esikoinen ja me olisimme jääneet paljosta paitsi,jos emme olisi antaneet mahdollisuutta "kakkoselle".Olihan se hauska,kun ystävillekin oltiin vannotettu,että yksi lapsi riittää ja sitten kerroimme uutisen.. :laugh:Nyt kuitenkin ollaan vakavasti mietitty,että enempää emme tieten tahtoen ajattele.Minullakin opiskelut edessä ja ollaan tyytyväisiä siihen,että tytöillä nyt toisensa,se riittää.Ja me emme myöskään ymmärrä sitä,että "väännetään"se iltatähti ja sitten taas ollaan vauvassa kiinni vaikka toiset lapset jo sen verran isoja,että vanhemmat voisivat vielä elää sitä kahdenkeskistäkin elämää.Ehkä se joillakin on niin,ettei osata olla kahdestaan ja lapsia tulee sitten koko ajan siihen "väliin"..Ja voihan se olla niinkin,että jotkut vain haluavat suurperheen.Me ainakin olemme tyytyväisiä sitten,kun tyttäret kasvaneet isoiksi ja kunnon kansalaisiksi ja me vanhemmat vasta reilu nelikymppisiä..Elämää vielä jäljellä :)Sitten aletaan vaan odottelemaan niitä lastenlapsosia :p Mutta vielä teille yhden lapsen vannoutujat:Miettikää kuitenkin kuinka paljon rakkautta ja iloa on myös sisaruksesta!Sitä ei vanhemmat tai kaverit kuitenkaan voi korvata..Mutta jokainen tietää,mikä itselleen ja toisille parasta,tietysti :wave:

Mulla on vain yksi tyttö 3v6kk ja olen vahvasti sitä miltä että en haluaa enenpää. Olen nyt onnellinen ja lapsi on onnellinen. En sano ei koskaan mutta... En koe huonoa omaatuntoa tästä asiasta.. Ehkä osa syynä myös se että ensimmäisen lapsen kohdalla ei meinannut tärpätä... Kaksi vuotta yritettiin ja lääkkeiden avustuksella vasta onnasi... Oli kova urakka :\|

Meillä on vai yksi "maailman suloisin" rinsessa ja yhteen saa jäädäkkin.
Yritettiin kyllä toista mutta yhden keskenmenon ja yhden kohdun ulkopuolisen jälkeen löin hanskat tiskiin.... ne otti koville ja tuon tytön synnytyskään ei mennyt ihan nappiin :ashamed:
Joten annamme rakkautemme yhdelle meille suodulle lapselle :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 10:35 minttu1 kirjoitti:
Meillä on vai yksi "maailman suloisin" rinsessa ja yhteen saa jäädäkkin.
Yritettiin kyllä toista mutta yhden keskenmenon ja yhden kohdun ulkopuolisen jälkeen löin hanskat tiskiin.... ne otti koville ja tuon tytön synnytyskään ei mennyt ihan nappiin :ashamed:
Joten annamme rakkautemme yhdelle meille suodulle lapselle :heart:
Olen pahoillani :'( Ja minä se vain "mainostin"meidän kakkosta..Tietysti on oltava onnellinen yhdestäkin terveestä lapsesta ja annettava hänelle kaikki rakkaus :hug:

Olen yhden lapsen äiti, poika 1v 1kk ja onnelinen näin..... toistaiseksi :D Toisesta olemme jo miehen kanssa puhuneet ja jos luoja suo, niin toiselle annetaan mahdollisuus tulla, mut ei ihan vielä ole sen aika.. Tai eihän sitä koskaan tiedä ;)

meillä poika reilu 2v eikä toista tule... me yritettiin toista lasta melkein kaks vuotta ja nyt selvinny et on hormonihäiriö...saataisiin toinenkin lapsi mutta riskinä on se että menetän näköni :'( :'(
olen kuiten todella kiitollinen että saimme edes yhden!

mullakin "vain" yksi lapsi 2v. enkä halua lisää lapsia..Mulle riittää yksi ja oon onnellinen näin..voihan olla et se vauvakuume iskee jossain vaihees viel, et en uskalla sanoa ei koskaan lisää lapsia..sitä ei koskaan tiedä.. :flower:

Yhteistyössä