YHDISTELMÄT(KÖ)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OlenPikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OlenPikkunen

Vieras
Hei kaikki kokeneet vaunujen omistajat.
Ostin käytettynä Emman briokombi yhdistelmät.. Muuten todella hyvät mutta olin käsittänyt ne pienemmiksi..
Olen itse siis n. 155cm pitkä ja muutenkin aika pieni. Vaunut pitäisi soveltua kaupunki elämään ja julkista liikennettä käytän, eli hyvät bussiin mennessä ja ollessa.
Vaunujen ei nyt varmaan välttämättä tarvitse yhdistelmät olla..mutta pienet ja sirot olisi hyvät..
Nuo nyt aijon kuitenkin myydä pois ja alkaa etsimään niitä hyvän tuntuisia.

Eli onko (pieniä) ihmisiä jotka tietää sopivia vaunuja?

Että mitkä on Emman briokombi vaunut??
Brio kun on ihan oma merkkinsä. Tarkoitat varmaan Emma bestar kombia tms....

Eikö niissä ole säädettävää työntöaisaa? Sen avulla pystyy pienempikin löytämään sopivan työntökorkeuden.
Kaikissa uudemmissa vaunuissa/yhdistelmissä on varmaan jo saatavissa se säädettävä työntöaisa, että senkun menet lastentarvike liikkeeseen valkkaamaa sopivat.

Mä olen kans tosi pätkä ja pienikokoinen ja hyvin olen noita meidän yhdistelmiä työnnellyt ja ovat suht isot mutta kevyet.
Mutta jos koet "tavalliset" vaunut/yhdistelmät raskaiksi, niin harkitse kolmipyöräistä mallia, Esim Brio Sing on sellainen muistaakseni. Näppärät kaupungissa ja julkisissa varmasti.

Kaupunkiin sopii ainakin Brion Go- ja Sing-mallit, joissa on kääntyvät etupyörät. Bugaboolla on myös saman tyyppinen malli. (Käsittääkseni Bugaboon malli sopii hyvin lyhyelle työntäjälle? se on ainakin aika matala)
Nämä kaikki yllä mainitut on sellaisia aika sporttisen näköisiä vaunuja, joista itse tykkään ja joita harkitsin, kun ostimme vaunut..
- Vaunujen painoja kannattaa myös selvittää ja miettiä. Yhdistelmiä keventää myös se, jos ratas ja vaunuosat on erikseen.
- Mulla ei ole käsitystä, onko nuo Brion mallit hyviä lyhyelle työntäjälle
- Vaunujen pituus ja leveys kannattaa mitata ennen ostamista. Meillä kävin Singin kanssa niin, että se ei olisi leveyden puolesta mahtunut hissin ovesta.

Meilläkin Emmaljugan City Crossit, mutta olen itse kyllä pitkä. Ne on hyvät, koska ovat niin kevyet. Itse en käytä bussia, mutta niissä ei ole heittoaisaa, joka ilmeisesti olisi kätevä bussilla liikuttaessa??

Ostaisin siis mahdollisimman kevyet kärryt!

En ole paljon mainostettua heittoaisaa kaivannut. Bussissakaan. En tiedä mitä iloa siitä siellä olisi? City crosseissa saa työntöasian käännettyä hyvin alas, pois muiden matkustajien tieltä. Ihan halvimmasta päästä ne eivät tosin ole, vaikka eivät kalleimmatkaan.

Heittoaisa bussissa on siitä hyvä ettei tarvia pyöritellä niitä vaunuja mitenkään ympäri, siis voit työntää ne sisäpuolelta ulos ja ulko sisään...ei siis mikään kauheen tärkeä. Meillä on Emmaljungan mondialit sport-rungolla jossa on tuo heittoaisa, ei ole vaunuaikana paljon tarvittu, sitten kun vaihdetaan ratasosa paikalleen voi olla jo käyttökelpoisempi. Tuo sport-runko oli meille oikeastaan ainoa sopiva sen teleskooppiaisan takia, miehen kanssa iso pituusero ja esim. emmaljungan classic-työntöaisassa mies potki jarruja kävellessään kun aisa oli maksimikorkeudella...

Yhteistyössä