Yhdynnän aikainen verenvuoto

  • Viestiketjun aloittaja Kuurna
  • Ensimmäinen viesti
Kuurna
Mistä johtuisi yhdynnän aikana tapahtuva verenvuoto, joka on nyt viime aikoina ollut melkoisen runsastakin.

Kosteus ei omasta mielestäni ole ongelmana, eikä välivuodonkaan pitäisi olla kyseessä. Liekö limakalvot jotenkin heikon oloiset? Tuli mieleen, että varsinkin vime kuukautisten aikaan tamponit vedin melko kuivina ulos. Jos se olisi jotenkin vaurioittanut limakalvoja.. Toisaalta sekin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä, jos vuotoa ei ole ollut muutoin kuin yhdynnän aikana.

Gynekologilla olen jo käynyt ja hän ehdotti vain pillerimerkin vaihtoa. Tosin auttoihan se välivuotoon, muttei juurikaan tähän em. vuotoon. Fyysisesti ei mitään mainittavaa "vikaa" ollut tai ei ainakaan havaittu.

Jos teillä jotain ideoita mikä voi olla kyseessä, niin kertokaa ihmeessä. Tällä menolla tulee vielä aivan kammottava kammo seksiä kohtaan.
 
Jotakin infoa
Kuulostaa siltä että tosiaan limakalvot ovat saaneet "ruhjeita", jos vuoto on nimenomaan yhdynnän aikana. Vuotoa voi aiheuttaa myös monet muut seikat, mm. kohdun limakalvon toimintahäiriöt, myoomat tai limakalvoilla olevat polyypit. Tulehdukset kannattaa myös poissulkea. Ota uudestaan gyneen yhteyttä jos vaiva jatkuu, ettei tarvitse miettiä! Entä jos kyse onkin vain ns. "vanhasta"menkkavuodosta?
 
ap
Vanhasta menkkavuodosta ei ainakaan ole kyse. Gynella katsottiin ultralla, että polyyppeja yms. ei näy (kuten ei myöskään muuta hälyttävää, josta pitäisi huolestua).

Noh, pitänee jonkin aikaa katsella miten homma etenee.
 
hanna
Mulla on ollut sama juttu -verta tullut yhdynnässä. Toisinaan, ei aina. Vaikka en tunne mitään kipuakaan. Mutta nyt kun olen ollut ilman pillereitä (puolisen vuotta) se on vähentynyt. Toivottavasti menee ohi kokonaan. Itse olin pillereiden aikaan aika "kuiva". Se ehkä syynä.
 
ap
Niinpä.. Kosteus ei tosiaankaan omasta mielestäni ole ongelmana. Vaikka hänellä on omaan makuuni liian pitkä kalu, mutta aiemmin ei sitä ongelmaa ole ollut. Siksi kummastuttaakin, että juuri yhtäkkiä alkaa verenvuoto.

Pitänee seuraavalla kerralla varoa sitä, ettei se mene liian syvään ja jos liukkariakin laittaisi reilusti peliin mukaan.

Katsotaan... :)
 
lotta
Heip,
minullakin on ollut joskus verenvuotoa yhdynnässä. Välillä niin runsasta että olisi voinut kuvitella sekstailleensa ensimmäistä kertaa tai keskenmenon tapahtuneen.. Minulla syynä herkkä kohdunnapukka. Myös esim. papa-kokeita otettaessa on verta tullut niin ettei testin onnistumisesta aina ole ollut varmuutta. Miksi kohdunnapukka on herkkä siihen en ole saanut vastausta. Kerran gyne otti sen takia klamydiakokeen mitä kuitenkaan ei sitten ollut. Naisen hormoonitasapaino kun kuitenkin monesti järkkyy voisin kuvitella että napukka on siksi myös toisinaan herkempi ja jos mies pääsee kovin syvälle niin verenvuotoahan siitä syntyy. Eli jollei vikaa ole löytynyt niin kyse voi olla tästä. Nykyisellä miehelläni ei ole suurinta sorttia joten verenvuotoa on harvemmin. Jos on niin tiedämme mistä se johtuu ja onneksi on pesukone. Mutta kyllähän asennoilla on merkitystä - kokeilkaa enemmän sellaisia ettei mies pääse niin syvälle.

Iloista seksielämää=)
lotta
 
ap
Kiitos vastauksestai Lotta.

Juuri tuollaiselta oma ongelmanikin kuulostaa. Joka yhdynnässähän vuotoa ei tapahdu, mutta muutamaan otteeseen kyllä.

Mitään ilmeistä vikaa gyne ei löytänyt, joten melko varmaan se kohdunnapukka on tässä ongelmana. Jännä juttu. Jos nyt tästä lähtien alkaisi taas uskaltaa kokeilla seksiä. Pikkuisen tullut siitäkin taukoa, kun em. vaivannut mieltä ja samalla myös nolottanut.
 
minä
Minulla oli myös verenvuotoa yhdynnässä ja sen jälkeen. Minulla oli syynä harvat yhdynnät ja yhdyntöjen välillä olleet pitkähköt tauot. Enää ei ole verenvuotoa, koska yhdyntöjä on useammin.
 
elinor
Minulla todettiin myös vuotava kohdunnipukka. Sain kuurin tulehdusta vastaan ja nyt olen menossa gynelle, jotta hän lakkaa (penslaa) nipukan. Kerta ta kaksi kuulema riittä. Sitten voi taas ilman nauttia jännittämistä.
 
ss
Epäilisin myös sitä, että jos seksikumppanilla on pitkä vehje, niin se osuu kohdunkaulaan asti. Ainakin mulla verenvuotoa on vain silloin, kun käytän isoa dildoa. Yhdynnässä sellaista ongelmaa ei ole. Kannattaa muuten katsoa yhdyntäasennot sillä tavoin, että emätin on mahdollisimman pitkässä asennossa. Esimerkiksi takaapäin (ns. koira-asento) on huono pitkäkaluisen kanssa, koska se usein sattuu juuri siksi, että pelkkä emättimen pituus ei riitä, vaan vehje osuu "pohjaan" asti.

Isovehkeisen kanssa kannattaa olla erityisen huolellinen, että esileikkiä on riittävästi ja että paikat kostuvat. Varsinkin satunnaisseksissä taudit tarttuvat tosi herkästi, jos limakalvovaurioita tulee isovehkeisen kanssa. Kipua ei välttämättä tunnu, koska osa emättimestä on aika tunnoton (mistä on tietysti apua esim. synnytyksessä).

Huom, kierukkaa ei ehkä kannata valita ehkäisymuodoksi, jos kumppanina on pitkävehkeinen mies, koska kierukkalangat pistävät miestä.
 
nissu
Minulla oli n 6kk ajan (ja välillä vieläkin) myös verenvuotoa yhdynnässä. Ja tosiaan joskus enemmän kuin kuukautisvuoto! Koskaan ei mihinkään sattunut. sitten ruvettiin kokeilemaan liukkaria, välillä auttoi välillä taas ei.

Kävin myös gynellä, joka totesi että kaikki kunnossa ja otatti myös papan ja klamydiakokeen, puhtaita olivat. Sanoi sitten että voi johtua hormonivaihteluista. Joskus limakalvot ovat ohuemmat kuin joskus.

Seurailtiin sitten tilannetta miehen kanssa ja tultiin tulokseen: liukkarilla tai ilman verta tulee tiettyyn aikaan kuukaudesta (kierron puolivälissä) ja takuuvarmasti sinä ajankohtana silloin kun ratsastan miehen päällä. Eli ilmeisesti limakalvot on tuolloin herkemmät/ohuemmat ja mies menee "liian" syvälle.

Nyt on sujunut viimeiset 4kk niin että melkein etukäteen tietää "veripäivät" joten sen voi välttää. Osansa voi olla silläkin että vaihdoin Diane Novat apteekin tarjoamiin halvempiin. (kyselin kyllä tarkkaan että onko vasrmasti samat pitoisuudet ym etten miksikään hormonihirviöksi muutu .:) )

Vielä tuo asia kumminkin sen verran vaivaa, että nolottaa kun verta tulee. Mies kyllä sanoo ettei haittaa, mutta mutta...
Ajattelin kyllä varata ajan lääkärille ja kysäistä jos vaikka vaihtaisi "oikeasti" pillerimerkkiä.
 
Nainen18
miten yhdynnän aikaisen verenvuodon saa loppumaan? kun joka kerta kun harrastamme seksiä verta valuu lakanalle ja ei aina kiinnostaisi vaihtaa lakanoita. vaikka olenkin vakituisessa suhteessa niin silti hävettää mieheni edessä yhdynnän jälkeen.. joka kerta kun lopetanne hän kysyy "alkoiko sulla menkat" ja ollaan molemmt ihan äimänä kun lakanalla on varmaan noin 10cm pitkä pläntti verta....



auttakaa jos tiedätte miten sen saisi loppumaan kotikonstein.. :)
 
gloria
En halua tällä pelotella ketään, mutta suosittelen, että jos tuo verenvuoto jatkuu pidempään, niin kannattaa käydä lääkärillä ja pyytää papa. Itselläni löydettiin pari vuotta sitten kohdunkaulan syöpä juurikin tuon oireilun perusteella.
 
Pelokas.
Haluaisin tiedustella mistä voi johtua?? Normaalien menkkojen jälkeen harrastimme seksiä ja sen jälkeen tuli vähän verta. Koko viikon jatkui vuoto "ruskehtavana" ja yhtenä päivänä tuli jonkin verran ihan kunnon vuotoa, mikä loppui yhtä äkkiä kuin alkoi. Sen jälkeen vuoto taas rauhoittui kunnes seksin jälkeen verta tuli taas aika paljon ja loppui yhtäkkiä. Taas vuoto rauhoittui ja sitten kokeilimme tyydytystä käsin ja pelkkä orgasmi sai veren valumaan taas hetkellisesti. En tietääkseni ole raskaana, minä sain keskenmenon lokakuulla.
 
Rauhassa vaan
Aika minulla on huomenna. Pelottaa vaan niin pirusti, mielessä pyörii kaikki pahimmat ajatukset. :(
Älähän nyt. Ei kannata etukäteen murehtia kun et kuitenkaan asialle mitään mahda tuli mitä tuli. Pääasia on se, että menet lääkäriin ja asia selviää. Meillä ihmisillä on usein taipumus maalata piruja seinille, vaikka siihen ei ole tarvetta. Monissa sairauksissa on useita sellaisia oireita, joita jokainen meistä itsestämme tunnistaa ja löytää kun tarpeeksi etsii, vaikka emme sairastakaan kyseistä sairautta. Anna siis lääkärin tehdä diagnoosi ja unohda kaikki hurjat mielikuvat siitä, mistä kaikesta oireilusi voisi johtua.
 
Viimeksi muokattu:
Pelokas
Älähän nyt. Ei kannata etukäteen murehtia kun et kuitenkaan asialle mitään mahda tuli mitä tuli. Pääasia on se, että menet lääkäriin ja asia selviää. Meillä ihmisillä on usein taipumus maalata piruja seinille, vaikka siihen ei ole tarvetta. Monissa sairauksissa on useita sellaisia oireita, joita jokainen meistä itsestämme tunnistaa ja löytää kun tarpeeksi etsii, vaikka emme sairastakaan kyseistä sairautta. Anna siis lääkärin tehdä diagnoosi ja unohda kaikki hurjat mielikuvat siitä, mistä kaikesta oireilusi voisi johtua.

Yritän. Kiitos tuesta.
 
Viimeksi muokattu:
epätoivoinen
Minulla todettiin myös vuotava kohdunnipukka. Sain kuurin tulehdusta vastaan ja nyt olen menossa gynelle, jotta hän lakkaa (penslaa) nipukan. Kerta ta kaksi kuulema riittä. Sitten voi taas ilman nauttia jännittämistä.
Mitä tuo lakkaaminen/penslaaminen tarkoittaa ja miten tuon hoidon saa. Itse epäilen kärsiväni samasta ongelmasta.
 
Viimeksi muokattu:
tytteli
Mistä johtuisi yhdynnän aikana tapahtuva verenvuoto, joka on nyt viime aikoina ollut melkoisen runsastakin.

Kosteus ei omasta mielestäni ole ongelmana, eikä välivuodonkaan pitäisi olla kyseessä. Liekö limakalvot jotenkin heikon oloiset? Tuli mieleen, että varsinkin vime kuukautisten aikaan tamponit vedin melko kuivina ulos. Jos se olisi jotenkin vaurioittanut limakalvoja.. Toisaalta sekin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä, jos vuotoa ei ole ollut muutoin kuin yhdynnän aikana.

Gynekologilla olen jo käynyt ja hän ehdotti vain pillerimerkin vaihtoa. Tosin auttoihan se välivuotoon, muttei juurikaan tähän em. vuotoon. Fyysisesti ei mitään mainittavaa "vikaa" ollut tai ei ainakaan havaittu.

Jos teillä jotain ideoita mikä voi olla kyseessä, niin kertokaa ihmeessä. Tällä menolla tulee vielä aivan kammottava kammo seksiä kohtaan.



Hei,

Minulla oli talvella samanlaisia vaivoja, kävin lääkärillä ja minulla todettiin klamydia sekä sekabakteeri tulehdus. Sanoivat vuodon johtuvan niistä, koska kyseiset taudit kuivattavat limakalvoja. Kyseiset taudit hoidettin asiallisesti pois.

Verenvuoto yhdynnän aikana kuitenkin jatkui, ja yksityisellä lääkärillä minulle todettiin (muiden oireiden, sekä ultran avulla) endometrioosi, mikä on todennököisesti vuodon aiheuttaja.

Suosittelen pikaisesti gynegologilla käyntiä. Vuoto yhdynnän aikana on kiusallista ja ikävää.

Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
nainen30v
Minulla oli n 6kk ajan (ja välillä vieläkin) myös verenvuotoa yhdynnässä. Ja tosiaan joskus enemmän kuin kuukautisvuoto! Koskaan ei mihinkään sattunut. sitten ruvettiin kokeilemaan liukkaria, välillä auttoi välillä taas ei.

Kävin myös gynellä, joka totesi että kaikki kunnossa ja otatti myös papan ja klamydiakokeen, puhtaita olivat. Sanoi sitten että voi johtua hormonivaihteluista. Joskus limakalvot ovat ohuemmat kuin joskus.

Seurailtiin sitten tilannetta miehen kanssa ja tultiin tulokseen: liukkarilla tai ilman verta tulee tiettyyn aikaan kuukaudesta (kierron puolivälissä) ja takuuvarmasti sinä ajankohtana silloin kun ratsastan miehen päällä. Eli ilmeisesti limakalvot on tuolloin herkemmät/ohuemmat ja mies menee "liian" syvälle.

Nyt on sujunut viimeiset 4kk niin että melkein etukäteen tietää "veripäivät" joten sen voi välttää. Osansa voi olla silläkin että vaihdoin Diane Novat apteekin tarjoamiin halvempiin. (kyselin kyllä tarkkaan että onko vasrmasti samat pitoisuudet ym etten miksikään hormonihirviöksi muutu .:) )

Vielä tuo asia kumminkin sen verran vaivaa, että nolottaa kun verta tulee. Mies kyllä sanoo ettei haittaa, mutta mutta...
Ajattelin kyllä varata ajan lääkärille ja kysäistä jos vaikka vaihtaisi "oikeasti" pillerimerkkiä.
Olen 33v. ja lopetin n.12v. kestäneen Diane Novan varmaan jo 5 vuotta sitten. Olemme pärjänneet kortsuilla ja mies ei ole pienimmästä päästä ;)

Huomasin ensimmäisen kerran muutoksia n. puoli vuotta sitten reissussa kun kuukautiset oli n.viikon myöhässä. säikähdin vähän mutta sitten ne alkoi ja loppui normaalisti (n. 5 pv) mutta ehkä vajaa viikon loppumisen jälkeen niin yhdynnässä tuli verenvuotoa ekaa kertaa koskaan.

Seurasin tilannetta ja nyt on ehkä 3 kertaa käynyt samoin. Huomasin että se liittyy tiettyyn aikaan kk-kierrosta ja jos muutenkin on hormoneihin liittyviä ongelmia (stressiä, aknea..) niin limakalvot saattaa vain olla tosi herkät juuri kuukautisten loppumisen jälkeen ja silloin vuotaa vähän.

Kannattaa seurata ja laittaa ylös milloin ja missä asennossa ja sitten mennä gynelle juttelemaan.
Itse en ole vielä pitänyt kiirettä, papat yms hormoonikokeet on vasta otettu viime vuonna eikä ollut mitään hälyttävää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä