yhdynnän jälkeiset kivut

  • Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti
hanna
mistä mahtaa johtua että yhdynnän jälkeen kun käyn pissalla niin kirvelee ja polttelee todella paljon, ei pysty kunnolla edes istumaan tai kävelemään. kylmä vesi auttaa hiukan mutta ei vie kipua kokonaan pois. kipu menee kuitenkin ohi tunnin sisällä. käytän e-pillereitä. lterveystarkastaja arveli että on kuivat limakalvot ja suositteli toista pilleri merkkiä ja käyttämään sellasta suihkutettavaa ainetta mutta ei kyllä nämäkään auta. kellään kokemuksia?
papa ja virtsakoe otettu eikä niissä ollut mitään vikaa..
 
ärtynyt
Minulla kirvelee usein myös, luulen johtuvan juurikin siitä että hankaus saa aikaan pieniä haavaumia jotka sitten kirvelevät. Myös miehen sperma kirvelee näissä, pH kait on eri kuin emättimessä muistan joskus lukeneeni... Ei kai siihen muuta auta kuin tarpeeksi esileikkiä ja mahdollisesti liukastusvoidetta että ei hankaa niin paljon.
 
Vierailija
Luultavasti kyse haavaumat+sperma-yhdistelmästä.

Sperman ph-arvo on eri kuin emättimen ph-arvo, joten monet naiset tuntevat polttelua/pistelyä, jos spermaa menee emättimen sisään. Ja varsinkin, jos on vielä nirhaumia tai haavoja yhdynnästä, niin sittenhän se vasta pisteleekin.

Sitten minulla oli joskus niin, että tunsin yhdynnän jälkeen kipua pissatessa. Oikein poltteli ja pisti, kun yritti yhdynnän jälkeen pissata. Tämä johtui gynekologini mukaan siitä, että virtsaputkeni on vähän "erikoisessa" asennossa tuolla alapäässä, ja yhdynnän aikana penis ikäänkuin "ärsyttää" virtsaputkeani. Joten kun yritän yhdynnän jälkeen pissata, ärtynyt virtsaputki ilmoittaa olemassaolostaan.

Haavoja ja nirhaumia tulee tosi paljon helpommin naisille, jos he eivät ole kosteita silloin kun yhdyntä aloitetaan. Eli muista kumppanisi kanssa nauttia PITKÄSTÄ esileikistä ja jos tarve, ostatte vielä liukastusvoidetta mukaan leikkeihin.

:)
 

Yhteistyössä