yhdynnästä

  • Viestiketjun aloittaja verivuotoa
  • Ensimmäinen viesti
verivuotoa
Olen 48v terve nainen, vaihdevuodet ovat jo alkaneet ja menkkoja tulee miten sattuu. Nyt olen usein alkanut vuotaa verta yhdynnän jälkeen, ei paljon, mutta kirkasta verta kuitenkin.

Papa on otettu viimeksi joukkotarkastuksessa ja se oli ihan ok. Limakalvot ovat kaiketi ihan kunnossa, enkä luule tämän vuodon tulevan hankauksesta tms. ja käytämme liukastettakin jos tarpeen.

Nyt on alkanut huolestuttaa, mikä on vialla. Olen menossa gynelle (pitkästä aikaa) ensi kuussa, mutta kyselen nyt teiltäkin jotain viisaita vinkkejä, mikä siellä prakaa...
 
Maija
Verinen vuoto yhdynnän jälkeen voi olla merkki kohdunkaulansyövästä, syövän esiasteesta tai muusta muutoksesta. Joukkotarkastushan on sinulla ollut jo 3 vuotta sitten ! Mars papakokeeseen ! Minulla oli vuosi sitten lievää veristä vuotoa yhdynnän jälkeen, ei aina kuitenkaan. Edellisesta papasta oli vuosi aikaa, jolloin se oli I luokkaa, uusi papa oli kuitenkin luokkaa IV ja diagnoosina oli syövän esiaste, joka hoidettiin sähkösilmulla. Älä turhia hätäile, mutta mene otattamaan papa !
 

Yhteistyössä