Yhdynnän jälkeinen kipu:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Eli siis..tilanne on tämä...

Joka kerta kun harrastamme mieheni kanssa seksiä, niin minulle tulee jälkeenpäin aivan kauheat kivut...

Polttelee alapäähän ja en voi olla paikallani..olo on aivan tukala..

Olen käynyt raskauden jälkeen monta kertaa lääkärissä kun ensin synnytyksen jälkeen oli limakalvot aivan kuivat...sen jälkeen kun sain siihen lääkkeitä/voiteita niin on ilmennyt toinen ongelma... valkovuotoa tulee koko ajan ja aivan yli normien..

Menin testeihin ja minulla oli jokin bakteerikantainen solumuutos emättimessä(SOri avautuminen :D ) ja sain lääkkeet siihenkin taaas...

No mutta nuo on nyt siis 2 vuoden sisällä tapahtunut...ja enää ei ole ongelmia, muuta kuin tuo yhdynnän jälkeinen kipu!

En kärsi enää kuivista limakalvoista ja kostun todellakin tarpeeksi..mutta aina yhdynnän jälkeen limakalvot punoittaa aivan kamalasti sekä polte on sietämätön...kipu häviää aina taas seuraavana päivänä...

What can i do? Kokemuksia??

Moi!

Mulla samat oireet hiivatulehduksessa, muita oireita ei juuri ole. Kävin vaivan kanssa lääkärissä ja vaiva selvisi siellä. Kokeileppa hiivalääkkeitä, niistä ei varmaan suurta vaaraa ole vaikka sitten vaiva olisi kuitenkin joku muu.Toivottavasti tepsii! :)

VULVODYNIA
Mulla taas synnytys helpotti oireita, oikeastaan olen aika kivuton nyt. Tosin mulla ei kovia yhdyntäkipuja ollut, vaan enemmän hermokipua muulloin, kuukautiskierron mukaan. Useinhan lääkärit ei tätä oikein osaa diagnosoida. VD-keskusteluryhmä netissä on tosi hyvä apu!! :)

Okei, tosta vulvodyniasta en olekaan koskaan kuullut!

Oireet ja muutenkin taudinkuvaus vastaa omia tuntemuksia!
Hyvä että vinkkasitte!! Varaan ajan lääkärille ja otan tuon taudin esille käynnillä niin jos pääsis eteenpäin ja sais vastauksia sitte tähän ikävään vaivaan:)

Kiitti:) Olo on huomattavasti helpottuneempi kun en ole ainoa jolla tämä ongelma ja tieto että tähän on selitys!

Joo, tämä on aika tuntematon tauti.. :) Ja varaudu siihen ettei se eka lääkäri valitettavasti ehkä tunne sairautta hyvin. Itsekin jouduin käymään varmaan viidellä eri lääkärillä kunnes osattiin hoitaa.

Mullakin oli ihan hirveää kun tämä alkoi, ihan yhtäkkiä ja kukaan ei tienny mikä mua vaivaa.. Onneksi löysin netistä jonkin verran vd:stä ja sitten hyvän lääkärin.

Tsemppiä!! :)

Yhteistyössä