yhdyntä ei onnistu,mistä apua?

  • Viestiketjun aloittaja help me
  • Ensimmäinen viesti
help me
Eli.. eka kertani oli 16-vuotiaana. Teki kipeää,mutta onnistui joten kuten.. Sen jälkeen kokeilimme silloisen poikaystäväni kanssa muutaman kerran olla yhdynnässä, mutta koska se teki aina kipeää, lopulta en enää halunnut edes yrittää.. Erosimme hänen kanssaan (ei kyllä seksiongelmien takia...tai no kai sekin oli osasyy).

Sen jälkeen on ollut yksi yhdenillanjuttu, mutta sillä kerralla ei vehje edes mennyt sisään..ai että hävetti! Voiko johtua jännityksestä ja aikaisemmista huonoista kokemuksista? Toisaalta en kyllä mielelläni käytä edes tampoonia,koska se tekee kipeää. En ole koskaan käynyt gynekologilla.. Pelkään, että saan kuulla sairastavani jotakin vakavaa tautia..

Nyt olen jo 19-vuotias. Ikävien kokemusten takia olen aina lopettanut "seurustelusuhteeni" ennen seksiä.. Nyt kuitenkin olen löytänyt niin ihanan miehen etten vaan pysty luopumaan hänestä vaivani takia.. Miehellä on kuitenkin ollut jo monia seksikumppaneita ja pelkään että hän ei "hyväksy" vaivaani..

Mistä saan apua? mikä minua vaivaa? Kellään samanlaista ongelmaa?
 
27v.
Menetin neitsyyteni 16 vuotiaana. Oltiin silloin vielä päissämmekin. :/ Kokemuksestani en sanoisi, että "teki kipeää", vaan sanoisin, etten ole eläessäni tuntenut moista kipua... siis kyllä, humalan tuottamasta turruttuneesta olotilasta huolimatta. Kivuista en maininnut maininnut partnerille, sillä en kehdannut. Hän ei ollut edes poikaystäväni. :/ Nielin sen kaikken kivun kuin nainen. Oli yhtä h********. Tämän jälkeen totesin koko sängyn olevan veressä. Vuosin vielä seuraavanakin päivänä. Olin kipeä muutaman päivän tämän jälkeen. Seuraavan kerran hommaan ryhdyin muutaman kuukauden päästä. Tästä kerrasta sanoisin, että "teki kipeää". Vuosin myös vielä tällöin verta. Partneri ei ollut sama. Näiden kahden ensimmmäsen kerran jälkeen en ole vuotanut verta. Välillä on paikat kipeämmät, joka voi johtua sen hetkisistä limakalvojeni kunnosta tai parterin koosta. Kerran nuoruudessa olin niin kuiva ja mies sen verran suuri, ettei hommasta tullut mitään. Sille ei voi mitään.

Sinun kannattaisi puhua avoimesti kumppanillesi asiasta ja ilmaista, että saatat olla yhtä arka tuolta alhaalta, kuin olit ekalla kerrallakin. Mikäli mies on tosiaan niin ihana, niin hän osaa varmasti huomioda asian toimituksessa. (Luultavasti ei niin ihanakin mies... voisi vähempää välittää, että toit asian esille...) Luulen kuitenkin, ettet ole uskaltanut antaa paikkasi avautua vielä kunnolla. Tutulle poikaystävälle kun on paljon helpompi valittaa ja sitten ei uskalleta runnoa tarpeeksi. Joillakin nuo ekat kerrat ovat vaan kivuliaampia kuin muilla... kuten minulla. Voin myös luottavin mielin sanoa, että kipukynnykseni on paljon korkeampi kuin muilla. Kauan tarvitsee kiduttaa, että suuni avaan. Vuosin siis kamalasti, enkä valittanut. Sanoin kuvailematonta. Toivottavasti pääset helpommalla, jos vielä uskallat yrittää.

Nyt olen viimeisilläni raskaana ja odotan esikoistani. Saas nähdä kuinka käy synnytyksessä. En pelkää sitä laisinkaan. Odotan h********, joten ehkäpä tulen olemaan positiivisesti yllättynyt. Tai en. Mieheni on vierelläni ja hän on aina ollut hellä. Nautin seksistä.

Voihan syynä olla jokin muukin ja varmaan noi paikat voidaan puudutuksessakin avata, mutta normaalisti onnistuu kotikonstein. ;)
 
kokemusta on...
Minulla oli aikoinaan niin tiukka ja paksu immenkalvo, että en voinut käyttää edes tamponia, koska sekään ei mahtunut sisääni, ei edes sormi. Suosittelen, että menet gynekologin tutkimuksiin niin saat ongelmaasi selvyyden. Itselleni tehtiin pieni leikkaus, jolla ongelma poistui. Omin avuin sitä ei olisi saanut ratkaistua. Rohkaise siis mielesi ja mene gynelle. Itse menin vasta 24-vuotiaana, kun en aiemmin uskaltanut ja myöhemmin kyllä on harmittanut, että annoin asian vaivata niin pitkään.
 
enempi elämää nähnyt
Ajatella, aloittaja on JO 19 vuotias. Kyllä oletkin vanha.

Kasva lapsi aikuiseksi, se 16 vuotiaana aloitettu seksielämä ei sinusta aikuista tee.
jos on ongelmia mene gynekologille.
 
Sama ongelma
Paljonko tuollainen "pieni leikkaus, jolla ongelma poistui" maksaa? Kiinnostaisi todella paljon, itselläni on myös erittäin tiukka kalvo, eikä tamponin käytöstä tms. tule mitään. Ei tässä ikinä tule seksiäkään harrastettua jos edes sormi ei mene sisään... Ikää kohta 20.
 
Kysy
leikkauksen hintaa gyneltäsi. Toimenpide on kovin pieni, immenkalvoa napsaistaan reunastaan. Ei kannata pitää ongelmaa, jos se haittaa elämää.

Koska kuukautisveri tulee ulos, on siinä pieni reikä, mutta muutoin se on ssinulla ehjä ja vahva. Joillakuilla tämä saattaa olla alkuaankin vain osittainen, ehkä riekaleita vain, joten heillä ei näitä sisäänpääsy-ongelmia ole.

Muistan itsestäni, että en saanut tampoonia sisääni, ensimmäiset yhdyntäkerrat eivät onnistuneet, mutta sitten kun se onnistui, pulpahti ihan reippaasti verta lakanoille. Sain siis kunnon vanhanaikaiset todisteet neitsyydestäni!

Tämä immenkalvo-juttu ei ole puute eikä vika oli se sitten millainen tahansa. Se on sama, kuin jos sinulla on iso tai pieni nenä.
 
kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja Sama ongelma:
Paljonko tuollainen "pieni leikkaus, jolla ongelma poistui" maksaa? Kiinnostaisi todella paljon, itselläni on myös erittäin tiukka kalvo, eikä tamponin käytöstä tms. tule mitään. Ei tässä ikinä tule seksiäkään harrastettua jos edes sormi ei mene sisään... Ikää kohta 20.
Operaatio tehtiin keskussairaalassa pienessä nukutuksessa päiväkigurgiassa, joten pääsin kotiin melkein samantien, kun heräilin. En muista mitä se maksoi, mutta luultavasti poliklinikkamaksun verran korkeintaan. Olin silloin kylläkin itse opiskelija, joten voi olla, että hinta kuului YTHS:n jäsenmaksuun ja oli siis mulle tavallaan ilmainen. Rahanmenon takia ei kannata ainakaan jättää tekemättä.
 
päiväkirurgia
kun se päiväkirurgiassa tehdään, niin ainakin pk-seudulla päiväkirran maksu on 72 tai 76e. eli sen siitä joutuu maksamaan. mutta mene nyt eka gynelle, se sisätutkimus pitää eka tehdä, että voi todeta että se kalvo on tiukka ja ylipäätään tarvitset sen toimenpiteen. sitten gyne voi laittaa lähetteen eteenpäin.
 
tegla
Minullakin oli tuo immenkalvo- ongelma, eli ei sinne mitään mahtunut, gynekologiset tutkimuksetkin piti tehdä sen toisen reiän kautta..kun kävin tuossa suurennustoimenpiteessä niin ei ole ollut mitään ongelmaa tamponien tai yhdynnän kanssa, toki muutamat ekat kerrat tuntuivat vähän omituisilta. Itse sain tietää vaivastani vasta 23- vuotiaana, joten sitä ennen ei tullut seksiä harrastettua.
 
Tyttelinen
Hei!
Minulla on ongelma.( aikalailla sama kuin teillä muillakin)
Olen seurustellut puolivuotta poikakaverini kanssa ja olemme kokeilleet kaksi kertaa yhdyntää mutta se ei ole onnistunut. Kumppanini ei pysty olemaan jäykkänä mietimme että se johtuu ehkä jännityksestä ja kondomista koska hän ei ole ennen käyttänyt kondomia. Olemme siis päätyneet aina suuseksiin tai sormijuttuihin. Mietin myös että onko minulla liian "tiukka" koska yksi sormi menee sisälle kevyesti mutta kaksi sormea sattuu hieman. Tamppoonia olen kerran käyttänyt mutta jännitin tilannetta ja siksi se sattui. Onkohan tässäkin vain kyse jännityksestä?. Haluan seksiä hyvin paljon ja nautin aina esileikeistämme ja hyväilyistä. Kostun aina nopeasti ja paljon. Ensimmäisen yhdyntä yrityksen jälkeen mietein että onko vika minussa koska kumppanini ei pysynyt jäykkänä. Onko teillä jotain neuvoja ilman leikkauksia. HUOM! Emme ole kumpikaan olleet seksisuhteessa aiemmin. Olen 18.v tyttö
 
kasi
Hei!
Minulla on ongelma.( aikalailla sama kuin teillä muillakin)
Olen seurustellut puolivuotta poikakaverini kanssa ja olemme kokeilleet kaksi kertaa yhdyntää mutta se ei ole onnistunut. Kumppanini ei pysty olemaan jäykkänä mietimme että se johtuu ehkä jännityksestä ja kondomista koska hän ei ole ennen käyttänyt kondomia. Olemme siis päätyneet aina suuseksiin tai sormijuttuihin. Mietin myös että onko minulla liian "tiukka" koska yksi sormi menee sisälle kevyesti mutta kaksi sormea sattuu hieman. Tamppoonia olen kerran käyttänyt mutta jännitin tilannetta ja siksi se sattui. Onkohan tässäkin vain kyse jännityksestä?. Haluan seksiä hyvin paljon ja nautin aina esileikeistämme ja hyväilyistä. Kostun aina nopeasti ja paljon. Ensimmäisen yhdyntä yrityksen jälkeen mietein että onko vika minussa koska kumppanini ei pysynyt jäykkänä. Onko teillä jotain neuvoja ilman leikkauksia. HUOM! Emme ole kumpikaan olleet seksisuhteessa aiemmin. Olen 18.v tyttö
Lienee jännitys suurin syy poikakaverisi ongelmaan. Ehkäpä teidän tulee tutustua toistenne kehoihin hitaammin ja unohtaa yhdynnät hetkeksi. Sillä tuostakin voi tulla ongelma, että alatte jo etukäteen pelkäämään että se ei onnistu nytkään ja sitten se ei tietenkään onnistu. Ei ole mitään kiirettä teillä vielä "osata" yhdyntää, vaikka varmasti mieli tekisi.

Sinä voisit käydä gynekologilla kysymässä onko immenkalvosi liian tiukka ja rohkeasti myös kertoa ettei yhdyntä tai tamponien käyttäminen onnistu. Gynekologi voi hyvin nopeasti nähdä onko immenkalvosi liian tiukka tai onko jotain muuta fyysistä estettä (ja jos näin on siihen on apua saatavilla).

Seksi ei koskaan onnistu ekalla kerralla ja parhaimmat seksikokemukset saadaan yleensä vasta siinä vaiheessa kun on täysin sinut oman kehonsa kanssa, joten olette tässäkin suhteessa varmasti normaalijoukossa. Myös sen suhteen, että mietit onko vika sinussa: no ei tietenkään ole. Tuollaista vain sattuu, sekin kuuluu seksiin.

Voisit vaikka lukaista tuon siitäkin huolimatta, että on suunnattu alle 18-vuotiaille: Seksi voi myös aiheuttaa ongelmia - Väestöliitto
 
Viimeksi muokattu:
ongelma
Mulla on myös oma ongelma niin kuin teilläkin.En ajattele sitä kipua vaan sitä tilannetta....
jotenkin se ahistaa vaikka se ois muuten tosi ihanaa. ekakerta ei ollut paras mahollinen ja se vielä vähän lässähti kun poikaystäväni veli rynnisti paikalle ja siitä jäi trauma....Mä en oikeestaan tiiä mitä mun pitäs ajatella jotenkin siitä puhuminen ja ajaus uudelleen yrityksestä ahistaa,vaikka haluisin, enkä viiti sanoo sitä kellekkään..... Mitä mun pitäs tehä? antaa ajatusten olla?
 
ongelma
Hei!
Minulla on ongelma.( aikalailla sama kuin teillä muillakin)
Olen seurustellut puolivuotta poikakaverini kanssa ja olemme kokeilleet kaksi kertaa yhdyntää mutta se ei ole onnistunut. Kumppanini ei pysty olemaan jäykkänä mietimme että se johtuu ehkä jännityksestä ja kondomista koska hän ei ole ennen käyttänyt kondomia. Olemme siis päätyneet aina suuseksiin tai sormijuttuihin. Mietin myös että onko minulla liian "tiukka" koska yksi sormi menee sisälle kevyesti mutta kaksi sormea sattuu hieman. Tamppoonia olen kerran käyttänyt mutta jännitin tilannetta ja siksi se sattui. Onkohan tässäkin vain kyse jännityksestä?. Haluan seksiä hyvin paljon ja nautin aina esileikeistämme ja hyväilyistä. Kostun aina nopeasti ja paljon. Ensimmäisen yhdyntä yrityksen jälkeen mietein että onko vika minussa koska kumppanini ei pysynyt jäykkänä. Onko teillä jotain neuvoja ilman leikkauksia. HUOM! Emme ole kumpikaan olleet seksisuhteessa aiemmin. Olen 18.v tyttö

No ei se vika ainakaan siussa ole.Ehkä työ molemmat oote hieman hermostuneita tai jotain sen asian suhteen ja voihan sitä tutkia jos epäilee, että on liian "tiukka" tai jotain. Voihan se johttuu siitä jos työ ette oo ollu seksisuhteessa aiemmin. Teijän vaan pitää tuntee toisenne ja nauttii siitä tilanteesta yhessä ja kohdata ne asiat yhessä nii siitä se lähtee.... sitä paitsi teillä on aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
kipu kammoinen
hei mullaki ois tällane samanlainen onglema. Olemme poikaystäväni kanssa yrittäneet yhdyntää mutta se ei ole onnistunut koska immenkalvoni ei anna periksi ja työntäminen sattui ihan kamalasti. Nyt minä en edes enää uskalla kokeilla uudestaan, koska viime kerta sattui niin paljon. Gynekologilla käyntiä voisin harkita mutta en tiedä uskallanko. En ole ikinä pystynyt käyttämään tamppoonia enkä halua edes yrittää.
 
vierailija
Hei! Tiedän, että vanha ketju, mutta itselläni samanlainen ongelma.. Tamponin laitosta ei tule mitään ja tätä olen hävennyt jo monta vuotta, ajatellut että olen kummajainen. No, toivoin, että eka kerta auttaisi asiaan, mutta siitä ei tullut mitään. Vitkuteltuani sain vihdoin ajan ehkäisyneuvolaan ja siellä hoitaja varasi ajan gynelle. Sanoi, että jos gynen käynnistä ole apua, niin varataan aika gynepolille, missä immenkalvo voidaan leikata puudutuksessa ja huuruissa. Nyt vain jännittää. Kellään lisää kokemuksia immenkalvon leikkauttamisesta?
 

Yhteistyössä