Yhdyntäkivut

  • Viestiketjun aloittaja ja verinen vuoto
  • Ensimmäinen viesti
ja verinen vuoto
Mulla on nyt viimesen puolen vuoden aikana alkanut olla yhdyntäkipuja. Kivut eivät tule läheskään jokaisella rakastelukerralla, mutta silloin tällöin rakastelu tekee todella kipeää. Kipu ei ole mikään polttava tunne, eikä kipu muistuta kuukautiskipuja, mutta kipu kohdistuu kyllä alavatsaan. Se saattaa vihlaista jokaisen työnnön aikana ja koskea sitten mahaan yhdynnän jälkeen seuraavat puoli tuntia ja häviää sitten.

Kipujen lisäksi on esiintynyt myös verenvuotoa. Olen usein vuotanut verta yhdyntää seuraavana päivänä, joskus vähän, joskus enemmän. Veri ei ole mitään kirkkaanpunaista vaan paremminkin sellaista rusehtavaa.

Ei kai kyseessä ole mikään kasvain? Olisiko kohtalotovereita? Tunnustan, etten ole käynyt gynellä sen jälkeen kun lopetin pillereiden käytön, eli n. 3 vuotta sitten. Iältäni olen 23 vuotta.
 
emppu
Hei,
Kannattaa käydä lääkärissä.
Jos rakastelu tekee kipeää, se on ehkä parempi keskeyttää. Ainakin oma mieheni suhtautuu ymmärtäväisesti samassa tilanteessa. Et ole todellakaan ainoa, jolla tällaisia kipuja on. Mutta verenvuodon takia sun pitäisi kyllä käydä gynekologilla. Tuskin on mitään vakavaa, mutta jos onkin jotain, niin aikaisessa vaiheessa todetut ongelmat on aina helpompi hoitaa.
 

Yhteistyössä