Yhdyntäkivut

  • Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
apua kaipaava
Kärsin yhdyntäkivuista ja haluaisin saada oikeasti apua tähän. Elän avoliitossa, ja miesystäväni on hyvin ymmärtäväinen kivuista johtuvaan haluttomuuteeni, mutta tämä häiritsee itseäni. Haluaisin seksielämäni takaisin. Syön nyt kolmatta vuotta Yasmin -merkkisiä e-pillereitä, ja nyt aiheeseen perehtyessäni oon alkanu ajattelemaan sitäkin että pitäiskö kokeilla lopettaa pillerit edes hetkeksi? Mitä jos haluttomuus johtuu ainakin osittain niistä? Entä onko kokemusta liukuvoiteista? Tuntuu että tämä haluttomuuteni ja yhdyntäkivut johtuvat tunneperäisistä syistä, en pysty rentoutumaan täysin, vaan ajattelen että pitäisi olla nopeampaa valmis yhdyntään mieheni vuoksi, ja sitten siitä tulee sellainen "stressi", ja näin ollen noidankehä on valmis. Ja ollaan kyllä puhuttu asiasta, mun pitäis vaan jotenki saada itteni rentoutetuksi. Luin tänään jo kaikista sairauksistakin, tosin kävin hetki sitten gynekologilla ja klamydia oli negatiivinen ja papa normaali. Tajusin kyllä vasta jälkeen päin, että olisin voinut ottaa puheeksi tämän asian. Sekin tuntuu oudolta että olis e-pillereillä vaikutusta, koska ei niillä ennenkään oo tällasta vaikutusta ollu, ja kuitenkin oon niitä jo reilut pari vuotta syönyt. Haluttomuuteni on nyt jatkunut noin puolisen vuotta. Toivon että edes joku osais auttaa, alan olla todella turhautunut tämän asian kanssa.
 
Kipu/rentoutuminen
Ajan kanssa pillerit todella voivat vaikuttaa halukkuuteen. Siihen voi auttaa merkin vaihto.

Mutta minusta ongelmasi on kuitenkin enemmän korvien välissä, sillä kipu on johtanut jännitykseen ja pelkoon kivusta. Se estää rentoutumisen.

Meillä jokaisella on joskus niin, että halut eivät tule yhtä aikaa. Jos silloin yrittää väkisin, paikat eivät kostu ja käy kipeästi. Jollet ole sinut asian kanssa, kierre alkaa siitä.

HIrveästi teidän ei kannata asiasta jauhaa, jotta pääset unohtamaan jännityksen, mutta kerro sen verran, että tarvitset pidemmän hersyttelyajan. Ts. lämmittely ja hellyys alkaa joskus jopa aamusuukosta tai muusta hellyydestä päivän ja illan aikana, jotta keho ja mieli tulevat vastaanottavaisiksi. Miehet ovat tässä asiassa erilaisia eivätkä siksi aina ymmärrä tämän huomioonottamista itse. Hellyyttä, kosketusta ja hyvänä pitämistä riittävästi ennen aktin aloitamista. Kiireellä ei tule muuta kuin paha mieli. Liukuvoiteet auttavat, hommaa puteli yöpöydän laatikkoon. Mies ei siitä pahastu, hän voi itse laittaa sitä ja tehdä hommasta kivan lisän taiteeseenne.

Runkulle terveisiä, jotta älä ole katkera!

 
Rautaa!
Edellistä vastaajaa komppaan.

Rentoutumaan voi myös yrittää opetella ottamalla esim viikon tai kaks hellyyslomaa, jonka aikana yhdyntä on kielletty -- kaikkea muuta saa ja siis pitääkin tehdä. Seksi on paljon muutakin kuin sisään-ulos-toimintaa, jonka ollessa kiellettyjen listalla on helpompi kokeilla muita tapoja pitää toista hyvänä.
 
Onko kyse siis siitä
ette kostu tarpeeksi ja yhdyntä sen vuoksi tekee kipeää? Kannattaa tosiaan ostaa liukuvoidetta apteekista/kaupasta/netistä, se helpottaa huomattavasti. Itse kyllä huomasin että e-pillerit aiheuttivat kuivuutta ja kostumisongelmia. Toinen juttu on sitten se että ilmaiset miehellesi selvästi että haluat pidemmän esileikin ja että tunnet stressiä siitä että sinun tulisi olla nopeammin valmis seksiin. Jos tämä on siis osa ongelmaasi. Miehesi ymmärtää varmasti.
 

Yhteistyössä