Yhtä juttua mä en häämenuissa ymmärrä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tutkiskelin tuossa netin uumenista mitä muut ovat tarjoilleet. eka on pitkä lista kaloja ja salaatteja ja sitten kun päästään pääruokaan niin se on monesti jotain karjalanpaistia tai possun filettä tai jopa lihapullia. Miksi siihen pääruokaan ei panosteta, kun taas alkuruokiin ja kahvipöydän antimiin panostetaan? ainakin meille karjalanpaisti ja possun file on todella arkista ruokaa. miksi ei juhlassa juhlaruokaa joka on vähän harvinaisempaa jos kerran rahat riittää kuitenkin useisiin salaatteihin, kaloihin yms

Joskus ehdotin kaverille, että laittaisi pelkän kunnollisen alkuruokabuffetin häihinsä ja jättäisi karjalanpaistimössöt pois. Äitinsä oli järkyttynyt suuniltaan jo ajatuksesta ettei karjalanpaistia, lanttukuutioita ja puolukkahilloa ole tarjolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Joskus ehdotin kaverille, että laittaisi pelkän kunnollisen alkuruokabuffetin häihinsä ja jättäisi karjalanpaistimössöt pois. Äitinsä oli järkyttynyt suuniltaan jo ajatuksesta ettei karjalanpaistia, lanttukuutioita ja puolukkahilloa ole tarjolla...

Mitä lopulta tarjottiin? :)

en enää muista mitä meillä tarjottiin (hassua, en muista omien häitteni menua) mutta sen muistan että ihan samaa ihmeteltiin, ja pidettiinkin sitten niin että pääruoka oli tärkein ja hienoin ja se ei ollut mitään perustylsää arkiruokaa. löytyisköhän jostain vielä se menu, voin yrittää kattoa.

Meillä oli aikanaan naudan sisäfilettä ihanan ohuiksi siivutettuna ja punaviinikastiketta ja mukuloille sit niit lihapullia ! ;) Mutta miehen suvun puolelta nää oli ensimmäiset häät ikinä, missä ei ollut karjalanpaistia, se tosin sai vieraiden joukosta suurta kiitosta! =D

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
JA mä en ymmärrä sitä, et jos pääruokana on oikeeta lihaa niin lapsille tarjotaan jotain lihapullia... Ihanku lapset ei osais muuta syödä :whistle:

No joo, mutta jos niitä lihapullia ei olisi niin johan olisi täällä joku mamma parkumassa, kun ei oltu lapsia ollenkaan huomioitu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nanne:
Meillä oli aikanaan naudan sisäfilettä ihanan ohuiksi siivutettuna ja punaviinikastiketta ja mukuloille sit niit lihapullia ! ;) Mutta miehen suvun puolelta nää oli ensimmäiset häät ikinä, missä ei ollut karjalanpaistia, se tosin sai vieraiden joukosta suurta kiitosta! =D

Nam! :)

on entisaikoina(ja miksei muuallakin) pidetty juhlaruokana karjalanpaistia jne koska pula-aikana vain häissä yms. sellaista tarjoiltiin. Miksei toki ajat voisi muuttua mutta itse tykkään kun häissä on mistä valita, itse jättäisin 10 kalavaihtoehdosta 8 pois... Karjalanpaisti, lihapullat, kasvisgratiini, perunat, ruskeakastikekin ehkä, possunfile/kinkku + 4 erilaista tavallista salaattia, nam. Siinä mulla ainakin juhlaa. Meillä häät ristiäiset yms menee aikalailla samalla menuulla pieniä muutoksia lukuunottamatta.(poikien ristiäisissä oli tarjolla isin itse viikko sitten kaatamasta hirvestä tehty hirvisoppa, palvileikkele, juusto ja vihannekset. +kasviskeitto) vaikka arkiselta kuulostaa niin kaikki tykkäsivät ja vieraathan ne on ne jokka ne juhlat tekee, ei se ruoka niin suurelta osin...

Tämä siis mun mielipide vain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Mitä lopulta tarjottiin? :)

Hieno alkupalapöytä salaatteineen, kaloineen ja italialaisvaikutteisine antipastoineen ja monenlaisine lisukeleipineen.
Ja karjalanpaistia, kuullotettuja timjamimaustettuja lanttukuutioita, höyrypottuja ja puolukkahilloa.
Ja lopuksi taas joku elegantti valkosuklaa-vadelmamousse.

juhlaruuat on pahoja aina tulee mentyyjuhlien jälkeen grillille kun on koko päivän ollu nälissään.Pakko kuitenki jotain aina ottaa lautaselle ja rääpiä niitä sit.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjanmaalla:
. Karjalanpaisti, lihapullat, kasvisgratiini, perunat, ruskeakastikekin ehkä, possunfile/kinkku + 4 erilaista tavallista salaattia, nam.

Siitä tämä on juuri se menu, jota tarjoitin. Todella arkista ja kaikista pahin tuo kasvisgratiini. Niin kliseinen, niin kliseinen. En kehtais kasvisruokailijoille tarjota.

Yleensähän se kala- ja alkupalapöytä on parasta antia, niin laivoilla kuin häissäkin.

Meillä taisi olla juuri jotain possunfilettä pääruokana, oltiin ravintolassa. En enää muista, kun siitä on niin kauan aikaa...Possunfile oli silloin 13 vuotta sitten hieman eri asia kuin nykyään, mutta söisi sitä vieläkin. Karjalanpaistia en muista häissä koskaan syöneeni.

Yhteistyössä