Yht'äkkiset uni vaukeudet 1-vuotiaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen jo

Vieras
Vähän reilu 1v. 'vauvani' on aiemmin nukkunut hyvin. siis aina nukahtanut itse peittelyn jälkeen ja nukkunut 2kk vanhasta kellon ympäri heräämättä. Joskus on täytynyt tutti antaa, mutta sitten uni on jatkunut.

Mutta nyt on kaksi viikkoa ollut hankalia. Ei nukahda itse vaan täytyy maata samassa huoneessa. Yksin jäädessään huutaa raivokkaana, mutta kun makoilen sängylläni hänkin makaa rauhassa sängyssään ja nukahtaakin pian. Nukkuu vain kevyttä unta ja herää heti kun yritän lähteä huoneesta. Yölläkin tarkistaa, että olen paikalla ja jatkaa sitten uniaan.

Päikkäreillä sama meno...

Mistähän tämmöinen voi johtua?

vähän vaikea antaa mitään neuvoja, kun ei tiedä kaikkia asioita: imetätäkö/onko vielä pullo? onko hampaita tulossa? onhan korvat terveet? onko mtn elämänmuutosta? onko just oppinut jtn uutta? yms yms

eroahdistusta,kipeä? syitä voi olla monia. Meiän 1 veellä on ainakin nyt tosi vaikeeta,osoittaa mieltään joka asiasta ja heittäytyy lattialle raivoomaan. Tässähän iässä lapsi tajuaa olevansa oma yksilö,jos sinunkin "vauvas" on nyt tajunnu sen ja ero sinusta ahdistaa..?!