Yhteen muutosta, mihin ratkaisuun olette päätyneet - meillä eri haaveet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmis"

Vieras
Olemme seurustelleet tämän miehen kanssa reilun vuoden. Asumme erillämme, minä vuokra-asunnossa suuren kaupungin keskustan tietämillä, mies kauempana maaseudulla omassa paritalokolmiossa, matkaa n. 30 km. Nyt on tullut ajankohtaiseksi puhua yhteenmuutosta, mutta meidän toiveet on niin äärilaidasta. Mies haluaisi minut ja lapset asumaan heidän kotitilalleen (isä ja äiti naapurissa, yhteinen sauna jne.). Asunnossa on vain kaksi makkaria joten ei me edes mahduttais. Minulla kaksi lasta ja miehellä joka toinen vkl kaksi lasta myös, joskus viikollakin. Lisäksi mies on tässä 70-luvun kotitalossaan asunut kahden aikaisemman vaimonsa kanssa, tai siis toinen oli avopuoliso, mutta kuitenkin, muistoja varmaan riittämiin. Minä vain en viihdy noin kaukana kaikesta enkä halua omia lapsiani repiä irti, he kuitenkin pieniä, ekalla ja tokalla ja heillä on paljon kavereita nykyisessä pihapiirissä. Miehen lapset teinejä. Voi huoh, mitä tästä tulee vai annanko asian olla. Toisaalta turhauttaa jatkaa ns. seurustelutasolla kun sitten tämä suhde vain junnaa paikallaan. Miten tässä vois päätyä kompromissiin, kuinka olette itse ratkaisseet asumisasiat? Tiedän että miehelle tämä kotitila on kyllä tärkeä, mutta haluaisin keskittyä MEIDÄN YHTEISEEN kotiin ja sen luomiseen. Vinkkejä?

Hankala paikka. Miehelle se kotipaikka on varmasti HYVIN tärkeä.

En tosin näe järkeä pohtia niitä ex-vaimoja tms. vaan muilta osin viihtymistä "korvessa". Mä aikoinaan haaveilin Turusta muuttoa Helsinkiin. Sitten tapasin miehen, joka asui käytännössä ihan landella. Ja landelle piti muuttaa. Ajatus ahdisti, mutta miehen työn mukana oli ikäänkuin vähän pakko muutaa. Alkuun oli vaikea sopeutua, mutta mieleni lopulta muuttui. Ja nykyään haluaisin asua keskellä ei mitään, ilman naapureita jne. :D

Ei kukaan osaa sulle antaa vastausta, koska ihmiset kokee asiat erilailla.

En muuttaisi missään nimessä appivanhempien kanssa samaan pihapiiriin. Muutenkin kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä. Asunto on todellakin liian pieni lasten kannalta, eikä heitä ole kiva repiä irti tutuista ympyröistä. Matkana tuo 30 km ei ole mitenkään liian pitkä tai mahdoton, mutta nuo asumisolosuhteet ovat huonot miehellä.

Appivanhemmat on ihan ok-ihmisiä, mutta jotenkin haluaisin luoda jotain omaa ja uutta, meidän perheelle. Semmoinen olo on että toisten nurkkiin menis asumaan jos sinne lähtisin. Matkana tuo ei itseäkään haittaa mutta kaikki muu sitten tökkiikin :)

[QUOTE="harmis";23841513]Appivanhemmat on ihan ok-ihmisiä, mutta jotenkin haluaisin luoda jotain omaa ja uutta, meidän perheelle. Semmoinen olo on että toisten nurkkiin menis asumaan jos sinne lähtisin. Matkana tuo ei itseäkään haittaa mutta kaikki muu sitten tökkiikin :)[/QUOTE]

En missään nimessä muuttaisi tuonne samoihin nurkkiin!

Yhteistyössä