yhteishuoltajuus ja huumeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
kerron teille tarinani...........olin kuusi vuota yhdessä tyttäreni isän kanssa..monesti yritin erota hänestä sillä hän käytti ja käyttää edelleen huumausaineita päivittäin.Olen joutunut hänen kädestä pahoinpitelyn uhriksi kahdesti ja useimmin kun kerran hän on luvannut lopettaa päihteiden käytön.Tänä päivännä minulla on maailman ihanin 3-vuotias tyttö ja mies toisessa maassa ja edelleen yhteishuoltajuus tyttären isän kanssa sillä suomen laki ei vaadi vanhempien olevan käyttämättä huumeita.Ihmetykseni onkin se että kuka turvaa tyttäreni jos isä päättää polttaa paukut kun tyttäreni on hänen luona?!Missä on se laki joka kieltää huumausaineiden käytön?!Tästä asiasta olen keskustelllut ja tapellut niin lakimiesten kun lastensuojeluviranomaisten kanssa ja kaikki sanovat samaa:laki ei katso hänen läiminlyöneen huoltajuutta.Mikä oikeusvaltio tämä on jossa asiat pitaisi olla lapsen edun mukaista?!Päissään olevan isän luona?!

oletko hakenut yksinhuoltajuutta?? Luulisi kyllä että oikeus määräisi isän huumetesteihin tai johonki... Eihän päihdeongelmainen isä voi pitää huolta lapsesta!! Kaiken jären mukaan sinun pitäisi saada yksinhuoltajuus ja isälle valvotut tapaamiset lapsen kanssa...ja nekin kunhan isällä on puhtaat huumeseulat....

Mulla kans esikon isä käyttää silloin tällöin eikä poika ole tästä syystä isällään koskaan ollutkaan,mummilassa ovat sitten yhdessä. Meillä yhteishuoltajuus , mutta ei ole isä kertaakaan oikeasti vaatinut tapaamisia toteutettavaksi.
Lastenvalvojalta kysyin että mitäs jos tulee joskus oven taakse poikaa hakemaan(mitä ei oo tehny,onneks) ja kun papereissa lukee joka toinen v-loppu jne..ei kuulema tarvitse antaa. Ja toisekseen voisin ilmeisesti vaatia puhtaita huumeseuloja jos lapsen isä häntä itselleen vaatisi. Näin mulle on kerrottu ja näin oon ymmärtäny asian.Onneksi ei oo vielä tullut eteen tilannetta jossa olisi tarvinut "lapsi isältään riistää"...sen verran vielä ukolla järki päässä vaikka monta vuotta käyttänytkin.

Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat asiat järjestykseen, ettei tytön tarvitse kärsiä isänsä tekemisistä. Voimia :hug:

Yhteistyössä