Yhteishuoltajuus ja tatuointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi hele..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi hele..

Vieras
Lahihuoltaja on luvannut lapselle 16v tatuoinnin lähinnä mielistelläkseen. Tatuointi on vieläpä tulossa kaulan/niskan alueelle. Onko tässä mitään järkeä kun 16v on ihan tuulella käypä ja haluu nyt tuon kun lävistykset ei enää riitä säväyttämään ympäristöä. Tatuointi on vieläpä tarkoitus teettää hygieniastaan tunnetussa Turkin valtiossa. Ei taida yhteishuoltajuudella paljon merkitystä olla.

Voi luoja mikä urpo!
Lomilla ei todella mitään tatuointeja kannata ottaa, vaarantuu terveys ja laatu on lähes aina paskaa, uudelleen joutuu menemään hakattavaksi hyvin nopeasti.

Tatuointi teinille... varsinainen älynväläys. Eikö sen toisen huoltajan kanssa voisi vielä keskustella asiasta? Entä teini? Saisiko hänen päätään käännettyä, että ottaisi edes johonkin vähän huomaamattomamapaan paikkaan ja SUOMESSA.

Toivottavasti ei nyt sentään ole mitään ihan "naurettavaa" kuvaa ottamassa, mistä voi jo nyt sanoa, että varmasti kaduttaa kolmekymppisenä.

Miksi toinen vanhempi haluaa mielistellä lastaan?

No joo, ethän sä voi tota oikeastaan kieltää, ikävä kyllä. Koita puhua järkeä joko lapselle tai vanhemmalle, kyllä sen tatuoinnin ehtii ottaa sitten kun on 18. Se on ikuinen, joten mikä kiire? Muutenkaan missään Turkissa ottaisi yhtään tatuointia.

Ja juu minäkin fiksuna otin tatuoinnin 15-vuotiaana ja ei ollut ihan mikään perustribaali tms. merkityksetön kuva vaan aika vahvasti silloista ajatusmaailmaa heijastava ja melko huomiotaherättävä aihe siinä oli... Kyllä vähän rupesi jo ennen täysi-ikää tavallaan kaduttamaan se kuva kun ajatusmaailma muuttui :D

Itse en olisi vastaan, kunhan tekisi tosin ammattilaisella. Minä otin kaksi ensimmäistä tatuointiani 14-vuotiaana, en ole katunut kumpaanaan (päinvastoin, ne ovat osa minua enkä voisi elää ilman niitä). Myös kaverini otti ensimmäisen tatuoinnin 13-vuotiaana. Vaikea tosin sanoa katuuko lapsesi sitä myöhemmin vai ei, ihmiset ovat erilaisia. Jotkut katuu, jotkut ei.

[QUOTE="diu";26272985]No joo, ethän sä voi tota oikeastaan kieltää, ikävä kyllä. [/QUOTE]
Olen eri mieltä. Jos on huoltaja, niin on myös oikeus puuttua asioihin joita lähivanhempi tekee.

Olen itsekin runsaasti tatuoitu, ensimmäisen kuvani otin 16v, mutta siinä olen tinkimätön että mun mukulat odottaisi sinne täysi-ikäisyyteen (on luvattu maksaa valmistujaislahjaksi haluamansa tatuointi).

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26316113:
Olen eri mieltä. Jos on huoltaja, niin on myös oikeus puuttua asioihin joita lähivanhempi tekee.

Olen itsekin runsaasti tatuoitu, ensimmäisen kuvani otin 16v, mutta siinä olen tinkimätön että mun mukulat odottaisi sinne täysi-ikäisyyteen (on luvattu maksaa valmistujaislahjaksi haluamansa tatuointi).

Tarkoitin sitä että voi sanoa ei mutta ei voi mitenkään käytännössä estää tuota.

Yhteistyössä