Yhteydenpito työpaikkaan äitiyslomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippalomalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippalomalla

Vieras
Oletteko kuinka paljon yhteyksissä omaan työpaikkaanne äitiyslomalla?
Tai ollaanko työpaikalta yhteyksissä teihin päin paljon vapaanne aikana ja millaisissa merkeissä? Eli kysellääkö työasioista vai kuulumisia?

Olen nimittäin tosi harvoin yhteyksissä ja työpaikalta minuun päin ei kyllä juuri koskaan. Itse olen halunnut ihan tarkoituksella eroa työasioihin ja keskittyä tähän tulokkaaseemme! Joillakin tuntuu olevan taasen toisin niin hyvässä kuin pahassakin.

Muutama lähempi työkaveri on käynyt kahvilla ja niin minä heilläkin. Siis äitiysloman aikana. Sähköpostia lähetettiin puoliin ja toisiin, tosin harvakselta.
Ja on mut aina pyydetty pikkujouluihin, kun myös joululahjan ja joulurahankin olen joka vuosi saanut :)

Harvoin laitetaan kuulumisia ja paria palkkaan liittyvää asiaa olen kysynyt... Pikkujouluihinkin kutsuivat mutten suostunut lähtemään nyt huomenna (LA maanantaina), ei ihan jaksa enää :ashamed:

Onneksi on ollut aika vähäistä yhteydenpito, ja siis ei ole työasioita koskenut niinkuin pelkäsin.

Aion käydä vaavia näyttämässä kyllä kun syntyy :)

Mä olen käynyt duunin kaupassa muutamia kertoja ja samalla näyttämässä tyttöä duunikavereille. Pomolle kävin sanomassa isäkuukaudesta ja hoitovapaasta. Nyt sitten soitti palkanlaskija ja kysyi, onko Kelan päätöksistä kuulunut mitään.. No ei ole kuulunut ja nyt kun katsoin asiointipalvelun kautta, niin eipä ole hakemuksia edes vastaanotettu. S*ATANA!!! Isäkuukauteen alle 2kk, eli hakemukset olevinaan "myöhässä".

Pidin yhteyttä vuoden äitiysloman aikana jonkin verran - niin, että suurimmista käänteistä pysyi ajan tasalla. Luin myös sähköpostit, joista niistäkin pysyi vähän kärryillä. Kutsuttiin pikkujouluihin ja kävinkin niissä esikoisen ä-lomalta. Pääasiassa kuitenkin niin, että pystyi tekemään ihanan irtioton työelämästä ja niistä ajatuksista. Tuuletti hyvin päätä ja nyt jaksaa taas töissä :)

Pari kertaa olen käynyt töissä moikkaamassa työkavereitani ja pomolle ilmoittamassa hoitovapaalle jäämisestä. Tosin lähimpien työkavereiden kanssa tulee soiteltua vapaa-ajallakin,joten niiden kuulumiset kuulee ilman töissä käyntiä. Pikkujouluihin tuli kutsu ja olinkin mukana ja joululahja annetaan myös ä-lomalaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En aio olla, enkä halua että minuun ollaan yhteydessä. Haluan olla äitiyslomalla täysin stressittömänä.

Samoin halusin, pari kertaa ovat soittaneet ja aina mua "ahdistaa" kun näen numeron mistä puhelu tulee...

Mulla oli työpaikan tietokone, joten yleisiltä postituslistoilta viestit saapuivat. Kaipa pikkujouluihinkin olisi saanut mennä. Erikseen ei tosin kutsuttu, enkä edes harkinnut menoa ;D

Yhteistyössä