Yksi ainoa kysymys uskonnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jumala on rakkaus ja jumala on hyvyys. Saatana on pahuus. Mistä se pahuus tuli Saatanaan? Jos Jumala on kerran ollut ensimmäinen.

Oma vastaukseni: Kaikki on lähtöisin Jumalasta. Myös kaikki pahuus on lähtöisin siitä samasta yhdestä Jumalasta.

Olette varmaankin miettineet tätä. :) Kertokaa mielipiteenne, minähän saatan olla väärässä. Olen lukenut raamattua, mutta en ole oikein löytänyt muuta vastausta. tuntuu vaan niin pahalta, että jumala on myös pahuus.

Saatana on Raamatun mukaan langennut enkeli, eli todellakin Jumalan luoma. Jumala on halunnut antaa luomakunnalleen vapauden, ja vapauteen kuuluu mahdollisuus valita myös väärin. Se mihin Saatana ja monet ihmiset Raamatun mukaan ovat langenneet, on ylpeys. Halu olla Jumalan vertainen. Mutta ei Jumala ole paha, Jumala on hyvä. Hän on itse kärsinyt rangaistuksen kuolemalla meidän syntiemme tähden, koska rakastaa meitä niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jumala on rakkaus ja jumala on hyvyys. Saatana on pahuus. Mistä se pahuus tuli Saatanaan? Jos Jumala on kerran ollut ensimmäinen.

Oma vastaukseni: Kaikki on lähtöisin Jumalasta. Myös kaikki pahuus on lähtöisin siitä samasta yhdestä Jumalasta.

Kyllä mä ajattelen niin, että koska Jumala on ihan kaikkea, niin hänellä on edellytykset vaikka mihin. Myös hän valitsee, miten toimii. Luotan kuitenkin siihen, että koska hän on korkein mahdollinen olento, hän valitsee oikein.

Saatana on Raamatun mukaan langennut enkeli, eli todellakin Jumalan luoma. Jumala on halunnut antaa luomakunnalleen vapauden, ja vapauteen kuuluu mahdollisuus valita myös väärin. Se mihin Saatana ja monet ihmiset Raamatun mukaan ovat langenneet, on ylpeys. Halu olla Jumalan vertainen. Mutta ei Jumala ole paha, Jumala on hyvä. Hän on itse kärsinyt rangaistuksen kuolemalla meidän syntiemme tähden, koska rakastaa meitä niin paljon.

Jeesus kuoli, Isä Jumala ei. Minusta olisi ollut hyvä rakastaa vielä vähän enemmän, jotta olisi luonut meistä sellaisia, että meidän ei olisi tarvinnut kärsiä. Koko luomakunta ylistää Herraa, paitsi ihminen. Minusta se ei ole oikein.

samaa minäkin joskus pohdin. mutta mutta eikös asia ole niin että oikeastaan ihminenhän sen synnin valitsi->aatami ja eeva .toisaalta eihän tuo täysin vastaa kysymykseesi,mutta jos he eivät olisi tehneet niin,niin olisiko syntiä ym?

vaikeita kysymyksiä. vähän sama kun job:ia lukee niin tulee fiilis että mitäs ihmettä. sillä ei kuulosta hyvyydeltä antaa saatanan koetella hyvää ihmistä joka sanan mukaan on elänyt.

täytyypä kysyä ensi kerralla kun on toiminnassa mukana=)

Jeesus kuoli, Isä Jumala ei. Minusta olisi ollut hyvä rakastaa vielä vähän enemmän, jotta olisi luonut meistä sellaisia, että meidän ei olisi tarvinnut kärsiä. Koko luomakunta ylistää Herraa, paitsi ihminen. Minusta se ei ole oikein.

Kristityt uskovat yhteen kolmiyhteiseen Jumalaan, eli Isää ja Poikaa ei voi erottaa, Jeesus on Jumala.

Jumala halusi luoda meistä vapaita valitsemaan, vaikka parempia ihmisiä varmasti olisimme jos sitä vapautta ei olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
eikös nimenomaan painoteta että jeesus ei ole Jumala, vaan ainoastaan hänen poikansa (vai sekoitanko minä taas kristittyjen opit ja skeptikoiden kirjoitukset..)

Minä olen isässä ja isä on minussa. Pyhä kolminaisuus. Jeesus on Jumala ja Jumalan poika.
Nimenomaan Jeesus on yhtä Jumalan kanssa, eli Jumala.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
eikös nimenomaan painoteta että jeesus ei ole Jumala, vaan ainoastaan hänen poikansa (vai sekoitanko minä taas kristittyjen opit ja skeptikoiden kirjoitukset..)

Minä olen isässä ja isä on minussa. Pyhä kolminaisuus. Jeesus on Jumala ja Jumalan poika.
Nimenomaan Jeesus on yhtä Jumalan kanssa, eli Jumala.

Jehovan todistajat uskovat että Jeesus on vain Jumalan poika. Kaikki kristilliset kirkot opettavat ihan selkeästi, että Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yksi ja sama Jumala

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kristinusko on monoteistinen uskonto, vaikkakin Jumala on jaettu kolmeen eri ilmenemismuotoon. Mutta kyllä ne on ihan yksi ja sama. Jumalan eri rooleja.

Kyseessä on sama jumaluus, mutta kolme persoonaa, jotka voivat mm. keskustella toistensa kanssa, kuten Raamatun ristinkuolemakertomuksessa voidaan nähdä.

Yhteistyössä