Yksi mun unelmalomamatkoista olisi lähteä ajamaan asuntoautolla kohti pohjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Siis huom yksi niistä unelmista. :D Rahaa jos olisi paljon niin toteuttaisin kaikki.

Haaveilen sellaisesta, että lähtisin lapsen kanssa ajamaan kohti pohjoista ja siellä sitten jossakin kohtaa Norjan puolelle ja Jäämeren rannalle. Kestoa matkalle ajattelin kaksi viikkoa. Ei ajettaisi yhtä soittoa liian pitkälle vaan sopivan matkan päässä aina yhdeksi tai kahdeksi yöksi leirintäalueelle. Rajan ylitse jossakin Utsjoella tms. jos sieltä vain rajan toiselle puolelle pääsee. Sori en tiedä noista rajanylityspaikoista!

Norjan puolella ehkä voisi olla vähän pidempään ja ajella vaikka Suomineidon käsivartta kohti ja sopivasta kohdasta takaisin Suomen puolelle. Sieltä sitten ajella alaspäin kohti kotia.

Hintaahan tuollaiselle reissulle tulisi niin paljon, että sillä rahalla tekisin mukavan etelänreissun, mutta kun mä haluan nähdä Lapin! Tuttavat vuokraavat asuntoautoa hintaan 300€/vko eli se pelkästään tekisi 600 kahdesta viikosta. Siihen päälle polttoaine ja mitä lie tuollainen auto kuluttaa, varmaan ihan kiitettävästi. Ruokailut saisi hoidettua kuitenkin suhteellisen edullisesti kun tekee itse osan. Päälle vielä leirintäalueiden maksut, mahdolliset pääsymaksut eri paikkoihin ja mitä nyt haluaa ostaa reissun aikana.

Mutta kai sitä unelmia saa olla? Ehkä vielä joskus... Vaikka haluaisin tuon olevan jo ensi kesänä. :D

Hei, unelmoida saa aina! Mä haaveilen myös reissusta pohjoiseen, mulle riittäis ihan Rovaniemikin :) Siitä sitten itäpuolta alas, mä en ole nimittäin koskaan ollut Lahtea idempänä :ashamed:. Haluaisin nähdä Järvi-Suomea, pohjoisen tuntureita.... Ehkä jonain päivänä :)

Me toteutettiin kolme vuotta sitten tuo reissu. Auto vain maksoi 700 e/viikko ja aikaa meillä meni pari päivää yli kahden viikon. Haluan sinne uudelleen, ei ensimmäisellä kerralla saa vielä mitään irti ja nyt haluan välillä vaeltaa tuntureilla ja vuonoilla.
Norja on kallis maa, ruoka ja polttoaine olivat silloin ainakin paljo kalliimpia kuin Suomessa. Osa tunneleista ja NordKap ovat myös maksullisia. Mutta silti haluan sinne uudelleen!

[QUOTE="vieras";28680239]Me toteutettiin kolme vuotta sitten tuo reissu. Auto vain maksoi 700 e/viikko ja aikaa meillä meni pari päivää yli kahden viikon. Haluan sinne uudelleen, ei ensimmäisellä kerralla saa vielä mitään irti ja nyt haluan välillä vaeltaa tuntureilla ja vuonoilla.
Norja on kallis maa, ruoka ja polttoaine olivat silloin ainakin paljo kalliimpia kuin Suomessa. Osa tunneleista ja NordKap ovat myös maksullisia. Mutta silti haluan sinne uudelleen![/QUOTE]

Sen mä tiesinkin, että Norjan puolella on kallimpaa. Ei tässä auta varmaan muu kuin alkaa säästämään! En kyllä valitettavasti ensi kesäksi saa niin paljoa säästöön. :(

Hyvänä puolena äyriäiset ovat puoli-ilmaisia :) Kerrankin sai vedellä huoletta jättikatkiksia ja sitä jättirapua.
+ Jos onki kädessä pysyy niin saa vaikka mitä kaloja merestä suoraan, tai vaikka punalihaisia sisävesiltä.

Meillä tuli noin 4200 km mittariin kun lähdimme eteläsuomesta Nuorgamin kautta Nordkappiin. Sitten käsivarren kautta takaisin.

Leirintäalueilla emme loppujenlopuksi olleet niin paljoa kun löytyi ihan hyviä paikkoja muutenkin. Aina puhutaan että Norjassa on kallista mutta en tiedä oikein mitä ihmiset ostavat kun minun mielestäni siellä oli paljon mitä oli halvempaa kuin suomessa.

Meillä on myös tarkoitus tehdä Norjan reissu autolla jossain vaiheessa. Maksaahan se, mutta me matkustellaan mielummin näin kuin että lojuttaisi pari viikkoa jossain aurinkorannalla. Suomi ollaan jo koluttu, ja mukavaa on ollut.

Yhteistyössä