Yksikään raskaana oleva ei sairastunut sikainfluenssaan Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hienoa Suomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hienoa Suomi

Vieras
Suomessa yhtään raskaana olevaa ei ole sairastunut sikainfluenssaan. Tämä on ainutlaatuinen saavutus koko maailmassa, kertoo Yle Etelä-Karjala verkkosivuillaan.

Suomessa myös selvitään Ylen mukaan muuta Eurooppaa paremmin taudin toisesta aallosta, sillä meillä rokotusprosentti nousee korkeaksi. Epidemia-aalto kyetään ehkäisemään jo 70 prosentin rokotuskattavuudella, mutta Suomessa tavoitellaan 90 prosentin kattavuutta.

Rokote myös puree hyvin.

- Rokotuksen antama immuniteetti on nykyisten tietojen perusteella ollut menestys, voi ollakin niin, ettei uutta rokotetta tarvitakaan, mutta se selviää lopullisesti myöhemmin, kertoo pandemiajohtoryhmän puheenjohtaja Jouko Saramies Ylelle.

Toista aaltoa odotetaan Suomeen loppukeväästä tai syksyllä.

Toi ei muutes oo totta. Kesällä ainakin yhdessä lehdessä oli juttu, jossa siihen mennessä yksi raskaana oleva oli sen sairastanut ja selvinnyt hyvin. Muistan tämän hyvin, koska olin itse raskaana ja luin aiheesta kaiken mahdollisen ja seurasin tilannetta kärppänä :) Tämä nainen oli saanut sen matkalta.

Jaa, minä kyllä sairastuin muun perheen mukana ja raskausviikkoja oli tuolloin 26.
En ottanut rokotetta, eikä itse tauti ollut jokatalvista flunssaa pahempi. Joten p-puhetta jälleen medialta.

Kuulostaa muuten taas melkoselta rokote-propagandalta :D onko niin että taas koitetaan syöttää rokotetta tätä kautta kun kansalaisten kiinnostus on selkeesti hiipunut?

Kuinka moni muu sairastui sikainfluenssaan? Oliko koko "pandemia" vain ankka, jota ei tullutkaan? Kun silloin kun rokotteita annettiin oli puhetta siitä miten ne on myöhässä ja pandemia jo päällä?

Mun serkulle nousi 40 asteen kuume, kun oli potenu sitä pari päivää sai keskenmenon (rv 20). :'( En tiedä oliko sikainfluensaa, mutta onko sillä nyt jälkeenpäin edes väliä mikä oli. Sama lopputulos. :(

Ai että tokasta aallosta selviää paremmin ku muut. No, ekasta ei selvinny. Suomessa suhteessa enemmän sikainfluenssaan kuolleita kuin keski-euroopassa jossa rokotusprosentti jäi paljon pienemmäksi.

Eipä noita oo tilastoitu, jotka ei oo "virallisesti" sitä sairastaneet, alkuunhan ei otettu labrakokeita millään. Täällä meinaan kans yks possuflunssan sairastanut, viikkoja oli silloin joku 8+ - eli rokotukset oli just alkamassa, ihan en ehtinyt...

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Kuulostaa muuten taas melkoselta rokote-propagandalta :D onko niin että taas koitetaan syöttää rokotetta tätä kautta kun kansalaisten kiinnostus on selkeesti hiipunut?

Sama tuli mullekin mieleen :D Tästä sikainfluenssasta tulee mieleen se takavuosien Ruokolahden leijona, paljon melua tyhjästä. Medialla on kyllä suuri vaikutus.

Mun kaveri sairasti sikainfluenssan (ihan testatusti) ja oli raskaana, aika alussa. Ja oli ottanut sen rokotuksenkin..

mistäköhän ne on tollasenkin tiedon repineet??

Alkuperäinen kirjoittaja höpö:
Jaa, minä kyllä sairastuin muun perheen mukana ja raskausviikkoja oli tuolloin 26.
En ottanut rokotetta, eikä itse tauti ollut jokatalvista flunssaa pahempi. Joten p-puhetta jälleen medialta.

Sulta otettiin verinäyte joka diagnostoitiin H1N1:ksi?
Tuskin! tais olla normi flunssa joka teillä oli.
Uutisessa oli kyse verinäytteellä todetuista VARMOISTA tapauksista, ei mutu tapauksista.

Yhteistyössä