Hae Anna.fi-sivustolta

yksin asuminen, vuorotyö ja koira

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä single, 10.06.2013.

1. single Vierailija

Moikka!

Minulla on 8kk ikäinen kääpiövillakoira ja asun yksin. Exän kanssa otettiin koira, joka jäi minulle. Mietityttää vain, että lähitulevaisuudessa minulle tulee 10 tunnin työpäiviä muutama viikkoon, vapaita kuitenkin sitten enemmän. Nykyisin koira joutuu olemaan keskimäärin 8 tuntia yksin kotona ja pärjää loistavasti, eli nukkuu kun olen poissa. Onko väärin jättää koira 10-12 tunniksi yksin kotiin pari kertaa viikossa, kun sitten taas "extra" vapaapäivinä voi touhuta koko päivän koiran kanssa? Eli kompensoiko ne toisiaan, pitkä yksin olo ja sitten taas vastaavasti enemmän päiviä jolloin ei ole yksin ollenkaan? Toivoisin asiallisia vastauksia ja kiitos niistä jo etukäteen :)

2. Ikävä ihminen Vierailija

Voitko muuten olla varma siitä ettei koirasi ulise (ja häiritse siis naapureita!) yksin ollessaan ?

3. Niu Vierailija

Vaikka koira pystyisikin pidättelemään tuon 12 tuntia, ei se ole sille hyväksi. Nuo vapaat eivät millään tavalla muuta sitä tosiasiaa, että koiran on välttämätöntä päästä säännöllisesti ulos myös työpäivinäsi. Kannattaa yrittää löytää joku hoitaja, joka käyttää koiran ulkona kun olet pitkään töissä tai järjestää työt niin ettei koira joudu olemaan noin kauaa yksin.

4. single Vierailija

Koira ei naapureiden mukaan ulise päivisin, kun olen heiltä kysellyt. Koira ei ole vielä täysin sisäsiisti, mutta kotona osaa pissata/kakata oikeaan paikkaan, mikä ei minua haittaa ollenkaan. Eli pidätellä sen ei tarvitse 12 tuntia. Koiralle en saa hoitajaa, koska en tunne tältä paikkakunnalta ketään.. Lähinnä mietin, että onko kärsiiköhän koira jos pari kertaa viikossa on kauan yksin ja sitten taas on monta vapaata ettei tarvitse olla yhtään yksin? Kun siis otetaan huomioon, ettei se normaalin työpäivän aikana ulise vaan nukkuu (tulee tokkuraisena vastaan, eikä ole löytynyt tuhoja) ja kotona saa pissiä ja kakata siihen tarkoitettuun paikkaan.

5. Tiinuska Vierailija

Olen aikalailla samanlaisessa tilanteessa kanssasi ja olen ratkaissut sen viemällä koiran päivähoitoon. Täytyy sanoa, että olin erittäin positiivisesti yllättynyt hakiessani koiraa kotiin ensimmäisen päivähoitopäivän jälkeen. Koira tuli iloisena vastaan ja lähti sitten uudelleen leikkimään ja oli ihan työ saada koira mukaan:) Koira tuntuu viihtyvät hirmu hyvin ja saa purettua ylimääräisen energian hoitopäivinä. En tiedä muista paikoista, mutta voin lämpimästi suositella tällaista kuin Tervetuloa Koirapäiväkoti Hyggebo:n sivuille! | Koirapäiväkoti Hyggebo Oy!

6. Tyytyväinen Vierailija

Hei!

Koira varmaankin pärjää tuon ajan yksin, mutta pitemmän päälle en usko, että se on sille hyväksi. Lisäksi, jos koira ei pääse ulos pissille, se sotkee melko varmasti asuntosi. Itse löysin tämän https://www.tendea.fi/ palvelun kautta lemmikilleni hoitajan melko vaivattomasti ja kyseinen tyyppi hoitaa edelleen lemmikkejäni silloin tällöin tarvittaessa.

7. uidjjks Vierailija

Koira ei oikein toimi niin, että se kestää pitkää yksinoloa kun se tietää, että parin päivän päästä olet taas pitkään sen kanssa tai se muistelee että olipas meillä hauskaa kolme viimeistä päivää kun olit niin pitkään kotona. Koira on tässä ja nyt.

Suosittelen, että turkit mahdollisuutta saada koira hoitoon tai koiralle ulkoiluttaja ainakin niiksi pitkiksi päiviksi.

8. yrjänä. Vierailija

Hyvin koira tuonkin ajan pärjää. Ei se siitä parista lisätunnista jää kiinni.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri