Yksin lomalle 2v 9kk kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Onko täällä paikalla ketään kuka olisi lähtenyt kylmää pakoon kaksin taaperon kanssa? Mulla on ollut niin kamala alkuvuosi, että päätin juuri lähteväni maaliskuussa jollain äkkilähdöllä pojan kanssa lomalle. Mun miehellä ei ole lomaa, eikä hän varmaan saakaan vaikka pyytäisi, joten lähden siis poikamme kanssa kahden. Kaipaisin vinkkejä lomakohteista, lapsen kanssa lentämisestä, lomakohteessa toimimisesta ja sen sellaisesta, kertokaa miten teillä on mennyt ja mitä kannattaa ottaa huomioon. :) Viikon lomasta olisi kyse.

Olin itse lomalla Kanarialla 2,5 -vuotiaan ja 5-vuotiaan kanssa. Minulla oli äitini matkassa, mutta hän on jo iäkäs, joten aika paljon kuljin rannoille ym. yksin. Olin olettanut, että 2,5 -vuotias nukkuisi lentokoneessa päikkärit. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan koko yli 6 tunnin lento meni lapsen pomppiessa tuolilla ym.ym. Muut matkustajat ja henkilökunta olivat ymmärtäväisiä ja lennoistakin selvittiin. Kannattaa pyytää, että saa rattaat lähtöportille asti. Minulla oli sellaiset rattaat missä on seisontalauta kiinteänä. Se auttoi myös, koska 2,5 -vuotias ei halunnut istua koko aikaa.

Olin pariin otteeseen yksin 2,5 -vuotiaan kanssa rattailla koko päivän retkellä. Ihan hyvin meni, kun on itsellä asenne kohdallaan.

Kannattaa ottaa kannettava dvd -laite mukaan. Muita hyödyllisiä saattaa olla minikirjat, pienet syötävät (rusinat, pähkinät). Esim. Kanarialla ei ole ravintoissa lasten leikkipaikkaa, joten lasta saa viihdyttää ravintolassa ruokailun ulkopuolisen ajan. Minulla on vilkkaat lapset, joten se oli välillä työlästä.

Kanarialla ei lapsia huomioida ravintoloissa erityisesti. Aina sai isot haarukat ja veitset sekä viinilasin lapsillekin. Tässä nyt hätäinen kiireessä kirjoitettu vastaus. Kysy, jos mieleesi tulee lisäkysymyksiä.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että lähde ehdottomasti lomalle! Oma asenne ratkaisee miten paljon lomasta nauttii. Jos lapsesi ei ole erityisen vilkas, voi lomasi mennä erityisen helpostikin..

En ole etelän lomalla tai edes lentokoneessa ollut. Laivalla on oltu pariin otteeseen ja muutaman tunnin junamatkalla. Kerran matkustettiin kahden laivalla Ruotsiin, jossa matka jatkui vielä junalla. Sanoisin, että siinä oli rankinta juuri tuo matkaosuus, kun yksin täytyi huolehtia a) lapsesta b)rattaista ja matkatavaroista c)siitä, että oltiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Loma on kuitenkin lomaa ja vaihtelu mukavaa. :) Noista reissuista on nautittu molemmat, mutta myönnettävä on, että mieluummin puolisoa tuli ikävä. Lähinnä henkisesti.

Yhteistyössä