Yksin olemista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emma"

Vieras
Missä iässä olette kokeilleet lapsen jättämistä yksin kotiin? Vaikka kaupan käynnin ajaksi? 1,5 vuoden päästä menee poitsu kouluun, ja vielä kertaakaan ei ole ollut yksin kotona roskien viemistä pitempään.
Miten olette harjoitelleet yksin kotona olemista? Kuinka pitkä aika olisi ensi kerralla olla yms?
Onhan tässä vielä aikaa koulun alkuun, mutta jos pikkuhiljaa pienillä asioilla..

Harjoiteltiin aikanaan tytön kanssa sillai helposti. Just ensin roskien vienti, sitten pyykkien vienti, kellarin siivous, mattojen tamppaus yms. että olin kodin ulkopuolella, jos jotain tulee. Sitten harjoiteltiin niin, että menin lähikauppaan, kävelylle, lähikirjastoon tms. Tytöllä oli puhelin käytössään, jonka käyttöä oli harjoiteltu, että pystyi soittamaan mulle ja aluksi olin tosiaan noin 5 minuutin matkan päässä, että pääsin paikalle heti tarvittaessa. Tosin ei tarvinnut, aluksi pari kertaa soitti, luultavasti varmistellakseen :) Siitä pikkuhiljaa ajat ja matkat piteni. Eka kerroilla, kun menin kauemmaksi, sovittiin naapurin kanssa, että jos tulee äkillinen hätä, saa mennä sieltä hakeen apua.

Yhteistyössä