yksin omakotitalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arjen haasteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arjen haasteet

Vieras
Onko täällä naisia jotka asuvat yksin tai lasten kanssa omakotitalossa? Miten selviätte kaikista koti- ja remonttihommista? Ja miksi päädyitte tähän asumismuotoon?

Talo on melko uusi ja jos tulee isompaa remonttia, palkkaan jonkun tekemään. Kotihommiahan on yhtälailla kerrostalossakin. Ehkä jopa vähemmän, kun lapset sotkee enemmän ulkona kuin sisällä. Tilaa on melkein 200 neliötä niintavarat mahtuu siististi omille paikoilleen.

Asun yksin, tai no toisessa päässä asuu vanhus josta ei ole enää mihinkään työhön.
Hyvin pärjään, joka tapauksessa olen tottunut itse hoitamaan asiat, ja jos en jotain osaa, hankin apua.

Mä jäin tähän kaikkien neljän lapsen kanssa kun erottiin niiden isän kanssa.
Osittain siksikin, että noita hevosia mulla asuu omassa tallissa 6, ne on osittain mun työ.

Ihan hyvin selviän. Tosin mulla ei esimerkiksi siisteyskäsitys ole mitenkään hysteerisen tarkka, kykenen ignooraamaan mm. imuroinnin tarpeen tms. parikin päivää, jos en ehdi/jaksa.

Jos tarvitsee rempata tai korjata jotain, remppaan ja korjaan.
Jos se on jotain niin kertakaikkisen ihmeellistä etten kykene itse, soitan jollekin joka osaa, ei se sen ihmeempää ole.

Tosin nykyään mulla on kyllä viikonloppuisin tossa myös herraseura jeesaamaassa :D
Mutta ihan hyvin pärjäsin ilmankin, ja pärjään edelleen silloin, kun se on kotonaan....

Minäkin täällä! Isä, veli ja muut sukulaiset tarpeen tullen jeesaa pikkuhommissa mitä itse en pysty tekemään. Työkaluja pitäisi hommata muutamia, se jo helpottaisi paljon : ) Ei tarvisi aina lainailla. Onneksi vielä ei mitään isompia ole mullakaan tiedossa, mutta suuremmat hommat teettäisin vieraalla. Aina ei kehtaa sukulaisiakaan hyväksi käyttää.

No onhan täällä jokunen :) Itsekin siis koitan tässä selviytyä yksinäni ja tuntuu että jatkuvasti saa olla pyytämässä apua kun ei viitsisi vierastakaan aina palkata joka asiaa tekemään. Lisäksi ei meinaa aina omat voimat riittää esim. lumitöihinkään työpäivän jälkeen, mutta onneksi viime talvella ei ollut tätä murhetta. Kesäksi on taas pitkä lista mitä pitää maalata ja korjata joten lomalla tuskin tekemisen puutetta tulee. Olen kuitenkin päättänyt selviytyä lastenkin takia ja jotenkin lohduttavaa kuulla että muutkin pärjää :)

Minä asun 2 pienen lapsen kanssa ok-talossa. Vuokralla kylläkin, eli jos isompaa korjattavaa tms tulee niin voin soittaa siitä vuokraisännälle :) Pikkunikkaroinnit onnistuu itseltäkin. Kotitöissäkään ainut on klapien teko jossa saan lisäkäsiä avuksi. Tarpeenvaatiessa pyydän apua isältäni tai veljiltäni. Myös ystävien miehet ovat joskus joutuneet avuksi kun ei oma tieto/taito riitä johonkin hommaan

Yhteistyössä