Hae Anna.fi-sivustolta

Yksinäinen ja masentunut.

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä vierailija, 08.08.2019.

1. vierailija Vierailija

Hei! Kerronpa vähän tässä omasta elämästä. Elämä on muuten hyvin, hieno asunto, rahaa, ja ruokaa, vuokrat maksettu. Muuten sitte ollutki jo pidemmän aikaan tylsää ja masentanut. Työelämä aivan sekasin, ei ole mitää vakituista työtä oikeen koskaan ollut ja en tiedä mitä teen, epäonnistunut mones työpaikas ja semmosta, nyt olen työtön. Päivät yksin, ei ole yhtään ketään kaveria, ei kukaan soittele, ei käy kyläs, ei pääse kenenkää kylään. Ennen oli vähä erilaista. Pääty suhdekki tossa niin tuntu et kaikki hajos, kaikki menny elämästä pois. Joutuu elää pienellä rahalla. Päivät ei oikein kulu, tuntuu päivät pahalta. En haluaisi elää, mut on pakko, ei täs elämäs oo mitää jännää. Olen kokeillut deittailua, mut pahemmaksi on vain mennyt. Ei tunnu enää ketää kiinnostavan, ja varmaa oon joku luuseri, et kaikki vihaa mua. Ja tuntuu et ongelmatapauksienkaa ei kukaa halua olla tekemisis, ei kaikki ymmärrä. Haluaisin tyttöystävän, mutta ei näköjään näin saa. En polta, ja juomista vähentänyt, ei niin baarit enää kiinnosta. Usein on paha olla. En tiedä miten tästä eteenpäin.

2. vierailija Vierailija

Kokeile meditaatiota tai esim holotrooppista hengitystä. Tällä kanavallao n paljon muitakin hyviä videoita mm masennukseen.

Miten ootko miettiny henkistä ja hengellistä puolta elämässä kokeile vaikka jotain henkistä foorumia liittyä yhteisöön mennä keskustelemaan itse suosittelen Actualized forumia https://www.actualized.org/forum/ Suomen puolella astron foorumi on ihan hyvä.

3. elämän tarkoitus Vierailija

Nyt kun on kohta vkl. suosittelen sunnuntaina jumalanpalvelukseen menoa. Voit mennä klo 10 perinteiseen ev.lut kirkon tilaisuuteen. Tai iltapäivällä tai illalla on erilaisia tilaisuuksia vapaiden suuntien seurakunnissa. Etsi lähin helluntaiseusakunta netin kautta, tai vapaa seurakunta, niihin voi mennä vaikka ei olisi uskovainen . Jos siellä on rukouspalvelu, mene ja pyydä että puolestasi rukoillaan. Jos se ei anna, et siinä mitään menetäkään.
    Ongelmasi on elämän tarkoituksen puuttuminen. Ulkonaiset asiat eivät siinä auta, se tulee ihmisen sisimmästä, se elämän tarkoitus, joten sisimmästä käsin sitä tulee lähteä etsimään. Kokeile Jeesusta!

4. vierailija Vierailija

Minä olen saman tilanne kuin sinä että olen yksin ja masentunut mutta minä asun omassa talossa ja jos oli markat edelleen olisi monimiljonääri mutta olen erittäin yksinäinen ja surunen!

5. köyhä onnellinen Vierailija

Rahalla ja omaisuudella ei voi ostaa onnea ja mielenrauhaa!

6. vierailija Vierailija

Minä olen todella huommanut sitä!

7. puhuminen auttaa Vierailija

Jos tilanteesi ei ratkea eikä parane, mene terveyskeskukseen lääkärille ja pyydä lähete terapiaan. Keskustelu ammatti-ihmisen kanssa auttaa tai jos sinulla on hyvä ystävä, jolle puhua vaikeuksista, niin sekin olisi todella hyvä asia. Puhuminen auttaa aina!

8. vierailija Vierailija

Kriisipuhelin päivystää suomen kielellä
    numerossa 09 2525 0111
    vuoden jokainen päivä ja yö.
    Aukioloajat:
    arkisin klo 09.00–07.00
    viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

9. vierailija Vierailija

Olen yli 60-vuotias ja muistan kuinka elämä koetteli kun olin alle 40. Itsetuhoisia ajatuksia oli ja mietin että mieten elämä voi olla näin kamalaa. Nyt kun katson noita aikoja taaksepäin niin voi hyvänen aika miten helppoa elämä silloin oli kun oli sitä nuoruutta ja terveyttä. Päivääkään en kadu että ryhdyin elämään. On sanonta että kivaa ei ole jos ei itse pidä ja se pitää paikaansa. Siis hyvä maanmatonen nosta päätä, näe aurinko ja ryhdy elämään. Kaikki on tarjottimella siinä edessäsi ja vain sinä olet se jarru joka estää elämän.

10. vierailija Vierailija

Yksi ehdotus teille kaikille maanrakoon vaipuneille
    Yksi ehdotus teille maanrakoon vajonneille, ottakaa aluksi pieni päivärutiini käyttöönne, vaikka tällainen:
    lähtekää lenkille heti aamupäivällä, juoskaa 12 min niin paljon kuin jaksatte, tehkää joka päivä, huomaatte miten se piristää kehoa ja mieltä.
    Muitakin rutiineja voi kehittää. Siitä se lähtee!

11. vierailija Vierailija

Itse istun pöntöllä rutiininomaisesti. Siitä se lähtee.

12. vierailija Vierailija

Olen yrittänyt mut en oikein pääse terapiaan.

13. vierailija Vierailija

Yksinäisyyteen tai yksinäisyyden tunteeseen on kohta tarjolla pilleri. Artikkelin mukaan yksinäisyys olisi eräänlaisen itsesuojelumielentilan seurausta. Yksinäinen ihminen torjuu läheisyyden tilanteita ja tunteita. Yksinäisyyspilleri heikentäisi tätä torjuntaa.

"Loneliness is a conscious, cognitive feeling of estrangement or social separation; an emotional lack that concerns a person’s place in the world.

Loneliness increases both a desire to connect with others, and a gut instinct for self-preservation (“if I let you get close to me, you’ll only hurt me, too”). People become more wary, cautious and self-centred. The idea (of the loneness pill) is to help people see things as they are, rather than being afraid of everyone.

Studies suggest loneliness is more detrimental to health than obesity, physical inactivity or polluted air. Chronic loneliness, and not the transient kind that comes with a significant life disruption, such as moving cities for work, or the death of a partner, has been linked with an increased risk of developing or dying from coronary artery disease, stroke, elevated blood pressure, dementia and depressed immunity.

A study published in May found lonely people have shorter telomeres, which are found at the end of chromosomes, like the tip of a shoelace. Telomeres get shorter every time a cell divides, and shorter telomeres are considered a sign of accelerated aging. Loneliness and isolation have been linked to mental health problems — depression and anxiety — even in other social species, like rats.

Loneliness has also been blamed for helping fuel the opioid crisis, political upheaval and lone shooters. Lonely people “turn to angry politics” when they have a void to fill, Arthur Brooks, president of the American Enterprise Institute, wrote in The New York Times. The man accused of killing 22 people at a popular Walmart store in El Paso, Texas, last weekend was an “extreme loner,” the Los Angeles Times reported."

https://nationalpost.com/health/all-the-lonely-people

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari