Yksinäisyys ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lonely heart
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lonely heart

Vieras
Mä oon tosi yksinäinen ihminen. Mulla ei oikeasti ole ketään, vaan yksi ystävä joka sekin seurustelee ja viettää kaiken vapaa-aikansa sen miehen kanssa. Olen ollut kotiäitinä jo monta vuotta, joten olen syrjäytynyt. Töihin en pääse ilman koulutusta. Olen kyllä hakenut yhdelle kurssille, en tiedä pääsenkö. Se taitaa olla ainut toivoni. Pelottaa että jään loppuelämäkseni yksin! Miestä ei ole, kun olen eronnut enkä edes halua lähteä mihinkään yksin, koska se ahdistaa. Ennen lapsia mulla oli aika paha alkoholiongelma, nykyään olen lähes absolutisti mutten pysty mennä mihinkään missä paljon ihmisiä, koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Mistä löytää ystävä?

Minkä ikäinen sun lapsi on? Mä oon saanut pari tosi hyvää ystävää viemällä lasta harrastuksiin ja siellä odotteluajalla sitten rupatellessa muiden äitien kanssa. Lapsista on harrastuksen myötä tullut leikkikavereita ja siten suhde on taas edennyt uudelle asteelle pois sieltä harrastuksen suojista, kun lapset ovat halunneet nähdä vapaa-ajalla jne.

Mun mielestä tossa iässä kaikki harrastukset, mihin voit lasta viedä tai mennä lapsen kanssa ovat hyviä väyliä tutustua ihmisiin läheisemmin. Lapset on hyvä puheenaihe ja sitä kautta se juttu aina lähtee rönsyilemään...

Itse en oo ikinä tykännyt kiertää baareissa. Ja noita "ystäviä" on kadonnut matkalle, koska en nyt niin helpolla tässä elämässä oo päässyt (allergioita ja sairastelua).

Mutta silti en oo yksin. Olin joskus toki yksin, en enää. Mulla on aikamoinen tuttava ja jopa ystäväpiiri tullut ihan netin kautta. Jopa tuon nyt vieressä nukkuvan mieheni löysin netistä ihan sattumalta kun autoin kaveria. Suurin osa mun kavereista ja ystävistä on tullut ihan irkkaamalla (siis ihan oikea irc, ei galleriasta nyt puhuta). Sieltä löytyy kanavia aiheesta kuin aiheesta, eli voit löytää hyvin ison joukon jotka pelkää sosiaalisia tilanteita tai ahdistaa jostain muusta syystä. Ovat siis samankaltaisia kuin sinä, mutta ymmärtävät mitä sinä pelkäät ja mikä ahdistaa.

Onpa itsellä tällä hetkellä jo tältä palstaltakin löytyneenä kaveri. Ihan vain kun olen ollut oma itseni. Ja kyllä, minulla on paljon välimatkaa suurimman osan kavereistani luo, mutta se ei ole ketään häirinnyt. Ne ihmiset on siinä lähellä kuitenkin, tarvitsee vain avata kone ja miettiä mitä reittiä tällä kertaa kannattaa olla yhteydessä (joskus irc, joskus sähköposti ja joskus fb). Huonosti tulee soiteltua, netin kautta kun on halvempaa, joskus tekstareita vaihdellaan.

Yhteistyössä