Yksinhuoltajuuden muutos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on exän kanssa kaksi lasta, joiden yksinhuoltaja olen minä. Tapaamiset ovat sujuneet ok nyt viimeiset vuodet ja kaikki muutkin asiat. En ole tehnyt minkäänlaisia päätöksiä ilman, että isä ei niihin osallistuisi. Yksinhuolto minulla on, koska isä eron aikaan sitä vaatimalla vaati. Kasvatusnäkemykset meillä ovat melkoisen kaukana toisistaan, joten siksikin pidän hyvänä, että minulla on yksinhuoltajuus mahdollisimman pitkään. Noh, nyt kaikesta huolimatta isä haluaisi lapset asumaan luokseen. Olen luvannut, että voi muuttaa ns koeajalle, mutta exä onkin heti vaatimassa huoltajuuden muutosta. Sanoin, että ei onnistu, haluan ensin nähdä miten lapset pärjäävät. Uhkas käräjillä ja sanoin, että se passaa, jos et muutamaa kk jaksa odottaa. Mitähän tässä pitäisi tehdä? Odottaa haastetta?

En ymmärrä miten sinulla edes voisi olla yksinhuoltajuus, jos lapset eivät luonasi asu. Kai teille nyt yhteishuolto pitää tulla, jotta mies saa sitten ne lapsilisätkin.

Tottakai minä maksan ne lapsilisät miehelle ja kun kyse on vasta muuttamisesta.Ovat siis tähän saakka asuneet luonani. Olenkin luvannut, että muutaman kk:n päästä voidaan tehdä muutos jos kaikki menee ok. Eiköhän tuo ole lienee ihan normaali juttu?

Jos ne kirjat muutetaan miehelle niin sitten tuskin onnistuu, että yksinhuoltajuus olisi sinulla.

Vai meinaatko, että jäisivät kirjoille sinun luokse pariksi ekaksi kuukaudeksi?
Koita sitten vielä selittää mehelle kantasi, että haluat vain nähdä kaiken sujuvan hyvin ennenkuin uskallat tehdä virallisia muutoksia.

Vaikka kyllä ymmärrän, että mies haluaa ne muutokset heti kun ne tapahtuvat. Voisithan sinä sitten muuttaakin mieltäsi ja alkaa taistella lapsista ja saisit kaikki tulot, vaikka he asuisivat isänsä kanssa.

Olen miettinyt asiaa tuoltakin kannalta, mutta mies kyllä tietää, että jos lapset ovat hällä yhtään enempää olleet kuin normisti, niin hänen ei ole tarvinnut maksaa elatusmaksujakaan. Olen yrittänyt, että tehdään keskinäinen sopimus, jossa luovun elatusmaksuista ja siirrän tiedonannon myös miehelle ja otetaan pari todistajaa, mutta ei. En ymmärrä, että miksi tämä ei sovi.
Onnistuu lapsen muuttaminen toiseen osoitteeseen vaikka huoltaja asuukin muualla. Muuttavathan monet alaikäisetkin omilleen.

Yhteistyössä