yksit.gyne&reseptin uusinta

  • Viestiketjun aloittaja maarum
  • Ensimmäinen viesti
nalle22 ei kirj
yrittää voit aina, mutta voi olla että gyne ei puhelimitse suostu sitä uusimaan, voi myös olla että suostuu. siitä saa kuitenkin silloin laskuttaa, joka ei ole puheluun nähden mikään ihan pieni summa. ja terkkarista ei kande yrittää, ne eivät yleensä uusi yksityisten tekemiä reseptejä. tässäkin kaiketi voi löytyä poikkeuksia, mutta ainakin omassani selvästi on lappu että ei uusita yksityisten, tai ylipäätään edes muiden kuin omalääkäreiden tekemiä reseptejä.

eikö se toisaalta olis ihan hyvä käydä tarkastuksessa samalla?
 
soita ja kysy
Voi kirjoittaa tai ei, se selviää kun soitat. Yleensä ne kirjoittaa pillerit siihen saakka kun on seuraava käynti. Mullakin on pillereitä 1,5 vuodeksi, kun en pidä taukoja juuri ollenkaan niin täytyy kirjoittaa reilusti. Sitten onkin jo aika mennä, ja menen ihan mieluusti.
 
Voi uusia...
...puhelimessa mutta varaudu maksamaan vähintään 20€ reseptin uusimismaksua. Minä ainakin olen onnistunut uusimaan reseptini ihan terv.keskuksessa vaikka olenkin sen alunperin saanut yksityiseltä. Kannattaa ainakin kokeilla.
 
pikkolo
Vähän hassulta kuulostaa, että terveyskeskuksessa ei voisi uusittaa muualla kirjoitettuja reseptejä. Muutamassakin terveyskeskuksessa työskennelleenä en ole törmännyt moiseen.
 
pikkolo
Vähän hassulta kuulostaa, että terveyskeskuksessa ei voisi uusittaa muualla kirjoitettuja reseptejä. Muutamassakin terveyskeskuksessa työskennelleenä en ole törmännyt moiseen.
 
pikkolo
Vähän hassulta kuulostaa, että terveyskeskuksessa ei voisi uusittaa muualla kirjoitettuja reseptejä. Muutamassakin terveyskeskuksessa työskennelleenä en ole törmännyt moiseen.
 
tkl
Tottakai tk:ssa uusitaan e-pillerireseptit. Joistain erikoisemmista lääkkeistä saattaa olla joku tk-lääkäri sitä mieltä, että paras hoitavan lääkärin uusia ko. lääke, mutta yleensä kaikki reseptit uusitaan, mitä tk:hon tuo, jos käyttö on ollut määrätysti annosohjeen mukaista ja on kyseessä jatkuva lääkitys.
 
jawohl
Itse jätän pillerireseptin uusittavaksi joko terveyskeskukseen tai apteekkiin (Yliopiston apteekki toimittaa reseptit tk-lääkäreille uusittaviksi pyynnöstä). On hoitunut näppärästi, eikä alkuperäinen resepti siis ole tk:sta. Ei tarvitse itse soitella lääkärille eikä käydä tapaamassa lääkäriä, jos ei halua. Pääasia, että alkuperäinen resepti on laillistetulta lääkäriltä, ei sillä muuten ole väliä, onko se kyseisen kaupungin terveyskeskuksesta vai jostain muualta. Gynellä käyn joka tapauksessa vuoden välein papassa.
 
nalle22 ei kirj
se on mun mielestä ihan hyvä jos noita yksityisen kirjoittamia reseptejä saa uusittua terkkarissa, meillä vaan on ihan selkeä lappu, että pääasiassa muita kuin terveyskeskuksen omalääkärin kirjoittamia reseptejä ei uusita. vähän huono homma, mutta näin se vaan on. mua se ei kylläkään haittaa millään tavalla, koska en reseptejäni sinne ikinä vie uusittavaksi. mutta näin se meillä menee.
 

Yhteistyössä