Yksityinen perhepäivähoito, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karpalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karpalo

Jäsen
03.07.2004
54
0
6
Hei kaikki taaperoiden äidit,

kyselisin sellaista, että onko teillä kokemuksia kunnallisesta perhepäivähoidosta ja yksityisestä perhepäivähoidosta? Kartutin tänään tuota ykstyistä perhepäivähoitopaikkoja ja pitäisi nyt kevään aikana löytää "se oikea" joko yksityiseltä tai kunnalliselta.
Molemmissa on varmasti hoito laadukasta mutta muuta eroa hoidossa on kuin hinta?

HIntaa mulle ei osattu sanoa, sanotiin vain, että alle 3-vuotiaan hoito on loppujen lopuksi edullisempaa yksityisellä, jos kunnallinen hoito maksaa maksimi summan vanhemmilta....

Ja sitten onko kellään tietoa mistä voisi kysellä luotettavaa hoitajaa kotiin? Näillä näkymin hoitopäiviä tulisi 3 pv viikossa joten olemme ajatelleet josko jostain löytäisi osa-aikaisen hoitajan.

Kiitokset vaan etukäteen.

Kokemusta on esikoisen hoidosta vuoden verran - ihana paikka ja hoito oli hyvää sekä henkilökohtaista. Maksoi meille tasan saman kuin kunnallinen. Miinuksena se että mitään varahoito järjestelmää ei ollut jos hoitaja tai hänen oma lapsi oli kipeänä tai loma-aikoina lapsen hoito oli itse järjestettävä. Meillä ei ainakaan kummankaan työnantaja antanut jäädä kotiin lasta hoitamaan jos hoitaja oli kipeä eli sitten MLL tai muuta vastaavaa kotiin.
Nyt on kaksi ja kun menin tossa töihin päädyttiin kunnalliseen hoitajaan. Hoito on omalla täysin saman veroista, mutta varahoitopaikka on aina olemassa. Ei tarvitse enää alkaa seitsemältä aamulla soitella lapsille hoitopaikka/hoitajaa kotiin.

Meidän poika on yksityisessä pienryhmäpäiväkodissa, jossa listoilla on 14 lasta, niistä suurin osa puolipäiväisiä tms, joten todellisuudessa lapsia yleensä n. 10 kerralla, jos sitäkään. Itse en veisi perhepäivähoitajalle sen vuoksi, että olisi kamalaa viedä lapsi varahoitoon ja senkin takia, että jos esim. yhdelle tulee ulkona pissihätä, jää muut lapset ulos ilman valvontaa, eli väkisin tulee tilanteita, jolloin kukaan ei lapsia valvo.

Meidän hoitopaikka on aivan ihana, sopivasti kodinomainen ja lapsi viihtyy todella hyvin, suosittelen tutustumaan myös tällaiseen vaihtoehtoon =)

Yhteistyössä