Yksityisellä lääkärillä käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kysyjä"

Vieras
Eli jos käy yksityisellä lääkärillä niin saako kunnallinen lääkäri siitä tietoa ? Esim jos käy poistamassa luomen yksityisellä niin saako kunnallinen tietää luomen poistosta ?

No ei saa. Mutta mua kiinnostaa näissä tapauksissa aina, että mitä haittaa siitä on, vaikka se tieto sinne kulkisikin. Paitsi jos haluaa hoidattaa jotain intiimimpää vaivaa, ja julkisella puolella on joku tuttu juoruakka eikä halua että tieto menee sen korviin. Tai muuta vastaavaa.

ei saa tietoa. mutta mun mielestä siitä että saisi, ei olis mitään haittaa. koska voihan olla että joutuu sinne tk:hon ja siellä tarvittaskin sitten tietoa jostain kyseisestä sairaudesta, joka on yksityisellä hoidettu. ja jos sitä ei ole siellä, eikä potilaalla mustaa valkoisella, niin se voi haitata sairauden hoitamista

Siis yleisesti ottaen kuntapuolen lääkäri ei tietenkään saa potilastietoja yksityiseltä puolelta ilman potilaan suostumusta. Poikkeus on kuitenkin silloin jos kunta ostaa palveluja yksityiseltä ( ei itse pysty järjestämään kyseistä hoitoa/tulee halvemmaksi ostaa yksityiseltä). Tällöin kunnallinen saa palautteen yksityiseltä lääkäriltä/hoitolaitokselta eli potilastiedot siirtyvät annetun hoidon osalta.

Yhteistyössä