Yksityisestä perhepäivähoidosta kysymyksiä! Arvostan vastauksianne paljon!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Malla

Vieras
Mitä paperitöitä ja huolehdittavia asioita on yksityisellä perhepäivähoitajalla? Mistä olette saaneet hoitolapset eli määrääkö kunta vai pitääkö itse mainostaa? Palkka per lapsi? Riittääkö lähihoitajan tutkinto jos ei ole erikoistunut juuri lapsiin? (oon mielenterveys ja päihdetyöhön suuntautunut siis).
Onko siitä haettaa kun mieheni tekee kahtena päivänä viikossa kotona töitä (häntä ei häiritse) mutta siis saako olla työaikana muita kotosalla ku oma lapsi??
Mä tiedän jo että on paskat palkat ja pitkät päivät mutta oon nyt ajatellut kokeilevani kaikesta huolimatta tätä joten haluan vain tietoja näistä käytännön asioista nimenomaan yksityiseltä puolelta. en oo vielä ottanut yhteyttä mihinkään viralliseen tahoon kun haluan ensin selvittää itselleni näitä juttuja. sehän tarkoittaa että oon yksityisyrittäjä mutta tarviiko keksiä mitään "toiminimeä" vai riittääkö perhepäivähoitaja.. KIITÄN VASTAUKSISTA JA LUEN JOKAISEN AJATUKSELLA!!!

Paperitöitä on jonki verran.. yel-verojutut, vakuutukset, kelan paperit.. Voit mainostaa ite hoitopaikkoja, tai kunta voi määrätä. Kokopäivälapsesta palkka hoitokulukorvauksineen on n.570 riippuen ammattitaidosta, kokemuksesta, paikkakunnasta..
Välttämättä ei tarvitse minkäänlaista koulutusta eli lähihoitaja riittää.
Miehesi saa olla kotona ja myös muita vieraita saa käydä. Perhepäivähoitohan on kodinomaista hoitoa... Toiminimeä et tarvitse.

Yhteistyössä