Yksivuotias tukehtui kuoliaaksi päiväkodissa (Tanska)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
15.01.2010 06:25

Pikku-Tobiaksen ruoka meni väärään kurkkuun päiväkodin ruokailussa. Elvyttäminen ei pelastanut poikaa. Hän kuoli sairaalaan päästyään.

Tukehtumiskuolema tapahtui Kööpenhaminan ulkopuolella Ballerupissa Fregatten-nimisessä päiväkodissa.

Lapset söivät lounasta puolenpäivän aikaan. Tobias istui pöydässä yhdessä tarhakavereidensa kanssa. Yhtäkkiä poika ei voinut hengittää: ruoka oli mennyt väärään kurkkuun.

Lastenhoitajat ryhtyivät välittömästi antamaan pojalle ensiapua ja hälyttivät paikalle myös ambulanssin.

Hälytysajoneuvo ja lääkäri olivat nopeasti paikalla. Myös pojan äiti kiirehti päiväkotiin ennen kuin Tobiasta ryhdyttiin kuljettamaan sairaalaan.

Tobiasta ei kuitenkaan pystytty pelastamaan, kertoo tanskalaislehti Ekstrabladet. Hänet julistettiin kuolleeksi pian sairaalaan saapumisen jälkeen. - Tämä oli hyvin traaginen onnettomuus. Päiväkodin henkilökunta ja terveydenhuolto tekivät kaikkensa hänen pelastamisekseen. Ballerupin pormestari Ove E. Dalsgaard sanoi.

Berlingske.dk:n mukaan poliisi aikoo tutkia tapahtumat.
IS

:'(

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
:(
mua aina tuo pelottanut omien kohdalla kun ovat säikäyttäneet ja vetässeet väärään kurkkuun jotain.

:(
Sama juttu. Ja nytkin kun oma puolitoista-vuotias päiväkodissa niin kyllä sitä miettii miten tarkasti ne katsoo mitä se siellä suuhunsa tunkee..

Tuli vaan mieleen, että vaaditaanko päiväkodin henkilökunnalta ensiaputaitoja? Luulisi että ainakin ton Heimlichin otteen pitäisi olla hanskassa lasten kanssa....

olin kerran työharjoittelussa päiväkodissa. Muut lähtivät ruoan jälkeen heti kahville ja jättivät mut yksin niiden vieraiden lapsien kanssa. Yksi poika söi vielä hedelmää ja itki samalla, kun hän siin' sitte rupes yskimään mä olin ihan että :o onneksi oli ea kurssi justiinsa käytynä ku poika valkoisena köhi sain sitte sen hedelmä palan sen kurkusta pois. Kyllä sen jälkeen avauduin muille hoitajille täysin keuhkoin, eikä sen koommin kaikki olleet kahvilla samaan aikaan.

:( Kauheeta ajatellakin omien lastenkin kohdalle :(
Mun 2v tyttö hökäs kerran karkin väärään kurkkuun ja ei saanut henkee. Mä sit nostin jalasta ilmaan ja hakkasin selkään ja karkki lenti ulos. 4v poika katteli hätääntyneenä vierestä ja huusi että älä äiti hakkaa siskoo :( Selitin sitten tapahtuman jälkeen miks niin tein ja poika muistaa vielä vuoden jälkeenkin päin että sisko ei saanut selkäsaunaa vaan meinasi tukehtua..

Kauhea tapaus:( Itseäkin pelottaa, jos lapsi tukehtuisi. Ei kuitenkaan viitsisi ihan pelkkiä soseita syöttää ja lapsi haluaa itsekin kiinteämpää ruokaa. Tuleekin usein vahdittua silmä kovana, kun lapsi syö. Nyt pelottaa vieläkin enemmän.

Yhteistyössä