Yläkerran naapuri kävi valittamassa tupakanpoltostani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap.

Vieras
Kävi ovella valittamassa, ettei voi nukuttaa vauvaa parvekkeella kun poltan takapihallani. (2 kerroksinen pienkerrostalo) No sanoin naapurilleni, että haluaisin kyllä jatkossakin omalla pihallani polttaa, mutta kysyin mihin aikaan vauva nukkuu päikkärit niin voin olla silloin polttamatta pihalla. Naapuri veti kauheet kilarit ettei voi alkaa rytmittää elämäänsä un polttamisen mukaan. En polta muutenkaan kun ehkä 4 tupakkaa päivässä omalla pihallani ja mielestäni tein ihan reilun ehdotuksen.

Ärsyttää :D

En mäkään tykkää tupakan savusta mut mun mielestä toi oli oikeasti ystävällinen tarjous :D Mitä se siitä kilareita veti?

No ihmeellinen akka. Kuulemma oon itsekäs kun yritän määräillä niitten päivärytmiä omien tupakoimishalujeni mukaan. Teki mieli sanoo, että kai sillä vauvalla muutenkin olis hyvä olla joku päivärytmi että nukkuis päikkärit suunnilleen samaan aikaan päivässä. :D

[QUOTE="vieras";25272965]No mikset voi mennä kauemmas. Rivitaloissakin vituttaa, kun joku urpo on aina siinä ikkunan alla tupruttamassa ja savu tulee sisään.[/QUOTE]

Koska tää on mun koti ja jos haluan muutaman kerran päivässä tuprutella omalla takapihallani niin teen niin. En jaksa lähtee mihinkään lenkille ja pukee päälleni sen takia. Yritin kuitenkin huomioida naapurin kun tuli siitä sanomaan. Mun mielestä naapureilta pitää sietää jonkin verran häiriöö. Esim. siellä mun yläkerrassa haukkuu koirat pitkin päivää ja lapset kirkuu mutten viitti valittaa kun kerta kerrostalossa asutaan.

[QUOTE="vieras";25272965]No mikset voi mennä kauemmas. Rivitaloissakin vituttaa, kun joku urpo on aina siinä ikkunan alla tupruttamassa ja savu tulee sisään.[/QUOTE]

Vituttaa kun joku urpo vinkuu aina kessunsavuista. Itte rivariosakkeen oon onstanu velattomaks, joten vetelen kessua pihallani niinpaljon kuin huvittaa. Deal with it!

• Tykkää
Reactions: Jarnuska
Kyl se savu häiritsee. Jos tuulen suunta on otollinen, niin meillä tulee rivitalossa tuloilmarööristä naapurin savut olohuoneeseen. En tosin tiedä, mikä siihen auttaisi, ja siksi en ole asiasta naapurille maininnut. En kehtaisi vaatia häntä tupakoimaan etupihallakaan. Olisiko sinulle mahdollista tupakoida talon toisella puolella? Savu voi olla todella häiritsevää sellaiselle, joka ei itse tupakoi. Mielestäni kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään savuhaitoista omassa asunnossaan ja se on tupakoitsijan velvollisuus olla aiheuttamatta niitä. Sama koskee esimerkiksi meluhaittoja, vaikka toinen huutaisikin ihan oman pihansa puolella.

Vauvalla voi vielä olla epääännöllinen rytmi, eihän se ihan heti se unirytmi siitä muotoudu. Ehdotus kyllä hyvä, mutta toteutu ehkä puolen vuoden päästä.

Olen kyl ite samaa mieltä, että tupakointi on kyllä yks veemäisimmistä jutuista jos se omalle parvekkeelle tai jopa sisälle se savu tulee.

itse vihaan tupakointia, mutta en siltikään lähtisi kyllä kieltämään kenekään omalla pihallaan tupakointia :D Ihan älytöntä. Ainoa mikä minua ärsyttää on se kauppojen ovilla tupruttelu. Kun yrittää sisälle mennä niin kauhean savun läpi saa työntää kärrynsä, vauvansa ja isommat lapset.

No ei kai sitä nyt sentään lenkille tarvitse lähteä, vaan edes vähän kauemmaksi parvekkeesta? Mun mielestä oli kyllä hyvä tarjous että et polta päiväuniaikaan, mutta ymmärrän kyllä senkin, että joillakin, varsinkin ihan pienillä, vauvoilla saattaa unirytmi olla ihan mitä sattuu ja isommallakin voi tulla kausia kun päiväunien ajakohdat ja pituudet muuttuu tai heittelee paljonkin... Meillä 1-vuotias nukkui jonkin ajan päiväunet tosi säännöllisesti, mutta nyt taas saattaa nukkua päivästä riippuen 40min-3h milloin vain välillä 11-16...

Mikään pakkohan sun ei ole lähteä minnekään omalta pihaltasi, mutta itse menisin vastaavassa tilanteessa kauemmaksi - pari kertaa päivässä jaksan kyllä kävellä vähän kotiovea kauemmaksikin :) Itsekin poltan satunnaisesti, en edes joka päivä, ja asutaan omakotitalossa ihan tien vieressä, ulko-oven edessä jos poltan niin ohikulkijat (harvoin niitä täällä maalla on) saa varmasti savua. Jos joku "naapuri" sattuu kulkemaan vaunujen kanssa ohi, menen yleensä omassa pihassa vähän kauemmaksi, koska en halua että lapset joutuu hengittämään mun takia savua...

Kai se sitten on niin että kerrostalossa ei voi vaan sovussa asua. Mun on kyllä ihan pakko valittaa sen koirien ympärivuorokautisesta räksytyksestä, jossei tässä tupakointiasiassakaan sopuratkaisu sovi. :D

No tuo neljä tupakkaa päivässä tarkoittaa pahimmillaan sitä et naapuri joutuu esim kesäisin sulkemaan ja avaamaan tuuletusikkunat neljä ylimääräistä kertaa. Se savu kun pukkaa tulemaan alhaalta suoraan sisään. :( Ja sellaiselle joka ei polta, niin haju on inhottava. Mut tavallaan ymmärrän kyllä ap:täkin (tai no itse olisin varmaan valittanut jo niiden koirista).

Kyllä täytyy olla luonteeltaan aivan vittumainen perse, jos ei saa verkkareissa ja läpsyissä raahauduttua muutaman kymmenen metrin päähän, vaan mieluummin antaa savun kulkeutua nukkuvan vauvan päälle.

[QUOTE="vieras";25273125]Kyllä täytyy olla luonteeltaan aivan vittumainen perse, jos ei saa verkkareissa ja läpsyissä raahauduttua muutaman kymmenen metrin päähän, vaan mieluummin antaa savun kulkeutua nukkuvan vauvan päälle.[/QUOTE]

Niin tästähän ei ollut kyse vaan nimenomaan sanoin ettei mun oo mikään pakko sillon polttaa kun vauva nukkuu.

Vituttaa kun joku urpo vinkuu aina kessunsavuista. Itte rivariosakkeen oon onstanu velattomaks, joten vetelen kessua pihallani niinpaljon kuin huvittaa. Deal with it!

Urpot poltaa kessua ja oot ostanut vain ne osakekirjat, et sitä pihaa tai sen ilmatilaa. Tupakanpoltto pitäisi kieltää kokonaan, paitsi ehkä jonnekin sivuun sjoitettavissa yleisissä savukammioissa. jonne voisi mennä ilmaa pilaamaan.

Niin tästähän ei ollut kyse vaan nimenomaan sanoin ettei mun oo mikään pakko sillon polttaa kun vauva nukkuu.
No ilmeisesti sinun päähäsi ei mene se seikka, että vauvat eivät toimi kuten kello. Ei se ulkonanukkumisvaihe niin kauan kestä, että siitä olisi sinulle kohtuutonta haittaa. Ja talvella on muutenkin ihan sama missä polttaa, kun ei varmaan halua persettä jäädyttää istumalla tuolissa.

[QUOTE="vieras";25273165]No ilmeisesti sinun päähäsi ei mene se seikka, että vauvat eivät toimi kuten kello. Ei se ulkonanukkumisvaihe niin kauan kestä, että siitä olisi sinulle kohtuutonta haittaa. Ja talvella on muutenkin ihan sama missä polttaa, kun ei varmaan halua persettä jäädyttää istumalla tuolissa.[/QUOTE]

No se vauva on jo reilu puoli vuotta vanha. Ainakin mun tuntemat vauvat nukkuu säännöllisesti. Tämän olisi naapuri myös voinut ystävällisesti sitten ilmaista, jos hänen vauvansa nukkuu miten sattuu.

Yhteistyössä