Yleislääkäri jälleen paikalla, saa kysyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lekuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaulalla oikealla puolella ollut kohta parisen vuotta kova pieni patti, en ole varma onko imusolmuke. Aluksi kävin pari kertaa lääkärillä, ottivat pienen verenkuvan ja se oli ok. Sitten kyllästyin lääkärissä ramppaamiseen ja turhiin kokeisiin. Nykyään patin unohtaa välillä, mutta kerran pari kuussa alkaa särkeä inhottavasti, jyskyttävästi. Ei kamalan kovaa kipua. Pitäiskö sinne lääkäriin taas raahautua ja pyytää laajempia testejä?

no hmm...mulla olis kysymys...

minulla on keskisormen keskinivelessä jotain ongelmaa. Taivuttaessa tekee kipeätä ja mielestäni se nivelen luuosa on isompi/muhkuraisempi kuin toisen käden samaisessa sormessa. mitä pitäisi tutkia?

Hmm, jos ensin oikutteli polvi useamman viikon, sen jälkeen toisen jalan jalkapöytä, niin, että käveleminen on aika hankalaa ja jalkaterä tuntuu kuin olisi lasia ja jos siihen joku osuu, se menee sirpaleiksi.

Nivelrikkoon syön lääkettä ja Urea arvo lievästi koholla.

Silti ei ole oireettomia kummatkaan raajat.

Mikä mulla siis on??

mitään keinoa helpottaa kiertävää asentohuimausta?

Tähän mulla on niksi, joka mulla toimii.

Jos esim menen makuulle ja pyöriminen alkaa, nousen todella nopeasti istuma-asentoon sängyn laidalle, lasken kymmeneen ja menen takaisin makuulle. Joskus joudun tekemään tämän kahdesti, mutta harvemmin.

Asentohuimaus on siitä shitti homma, että se laantuu, kun sitä ärsyttää, mutta onneksi mulla tämä konsti toimii.

Suosittelen kokeilemaan :)

Ja et usko kuinka monta vuotta olen tästä ongelmasta kärsinyt, kunnes tuli kohdalle lääkäri joka neuvoi nämä konstit :heart:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26139196:
Urea arvo lievästi koholla.

Mikä mulla siis on??

onko sulla ylipainoa, syötkö paljon lihaa, olutta, muikkuja, yms kihtikiellettyä? Ei silti kulosta kihdiltä ellei uraatti reilusti koholla ja tulehdusarvot pielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26139397:
Tähän mulla on niksi, joka mulla toimii.

Jos esim menen makuulle ja pyöriminen alkaa, nousen todella nopeasti istuma-asentoon sängyn laidalle, lasken kymmeneen ja menen takaisin makuulle. Joskus joudun tekemään tämän kahdesti, mutta harvemmin.

Asentohuimaus on siitä shitti homma, että se laantuu, kun sitä ärsyttää, mutta onneksi mulla tämä konsti toimii.

Suosittelen kokeilemaan :)

Ja et usko kuinka monta vuotta olen tästä ongelmasta kärsinyt, kunnes tuli kohdalle lääkäri joka neuvoi nämä konstit :heart:

kiitos! =) täytyypä testaa enskerralla. Vasta mulla todettu moinen riesa. Kertoko se jotain kikkaa jos alkaa pyörittää seisaallaan?

[QUOTE="guest";26139461]onko sulla ylipainoa, syötkö paljon lihaa, olutta, muikkuja, yms kihtikiellettyä? Ei silti kulosta kihdiltä ellei uraatti reilusti koholla ja tulehdusarvot pielessä.[/QUOTE]
Ainoa mikä noista osuu on ylipaino, noin 20kg on tarkoitus tässä pudotella.
Alkoa en käytä lainkaan, ei äyriäisiä, ei sisäelimiä, kaikki muut arvot loistavat.
Normisti lihaa, en päivittäin. Uraatti koholla sen verran, että norimi viitearvo 350 ja mulla 388.

Ainoa mitä mietin, että nyt syön lääkettä, joka on tehty äyriäisten kuorista, niin onkohan se sitten kuitenkin huono juttu.

Tosin oireet lieventyneet pari päivää ko lääkkeen aloittamisen jälkeen.

Miks vastaat ihmisten kysymyksiin täällä ilmaiseksi? Mulla alko kaks päivää sitte kauhee jomotus lantionseudussa, alavatsalla ja alaselässä. Voiko ne olla alkuraskauden oireita vai pissatulehus?

kiitos! =) täytyypä testaa enskerralla. Vasta mulla todettu moinen riesa. Kertoko se jotain kikkaa jos alkaa pyörittää seisaallaan?

No ei kertonut, mutta mulla helpottaa kun saan pään nojattua vaikka jotakin vasten, outoa, mutta auttaa kyllä.

Sen juuri neuvoi, että vaikka tuntuu ilkeältä, niin pyrkii aina menemään siihen asentoon missä se tunne tulee, sillä se alkaa helpottamaan.

Mulla yleensä kyljelleen makaaminen ja jopa vielä tietyllä kyljellä.
Saatan jopa yöllä herätä siihen, kun olen kääntynyt.

Todella suosittelen kokeilemaan, ja siis sillein tempaset itsesi istumaan, että mies (jos sellainen on) kysyy, että mitä, hä, mitä sä touhuat ;) Eli todella hätäseen.

minun verenpaine on toistuvasti 116/90-100 ja pulssi 80-100 välillä.
En tupakoi.
Punastelen.
Hikoilen.
Olo on välillä tuskainen, ei henkistä vaan fyysistä tuskaisuutta

Munuainen laajentunut, liitetään ilmeisesti edelliiseen raskauteen ja siihen että lapsi on jotenkin tiehyttä painanut tms.Lapsi ny 4,5v
VTI oireita ilman bakteerivirtsaisuutta.

Yhteistyössä