Yleistä löpinää sunnuntaiaukioloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
Tänään on kaupat kiinni ja se on ok, kristillinen pyhäpäivä.
Mutta muuten on kiva että kaupat saa olla sunnuntaisinkin auki. Ei se että ne on seitsemän pv viikossa auki, varmaankaan tarkoita sitä että jonkun täytyy rampata siellä joka päivä vaan se antaa ihmisille valinnanvaraa mennä kauppaan sinä päivänä kuin haluaa.
Kaikilla ei ole samanlainen työrytmi tai työvuorot joten on hassua sanoa että ehtiihän sinne kauppaan muutenkin. No ei kaikki ehdi!
Viikon kun olet työmatkalla ulkomailla niin laúntaina on kiva palautua reissusta kotona kaikessa rauhassa, pestä pyykkiä yms ja lähteä sunnuntaina sitten rauhassa hoitaan kauppa-asioita. Enkä puhu pelkästään ruokaostoksista. Välttämättömät elintarvikkeet saa kyllä kioskilta tai huoltoasemalta mutta onhan ihmisellä muutakin ostettavaa, vaatteet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mutta muuten on kiva että kaupat saa olla sunnuntaisinkin auki. Ei se että ne on seitsemän pv viikossa auki, varmaankaan tarkoita sitä että jonkun täytyy rampata siellä joka päivä vaan se antaa ihmisille valinnanvaraa mennä kauppaan sinä päivänä kuin haluaa.
Kaikilla ei ole samanlainen työrytmi tai työvuorot joten on hassua sanoa että ehtiihän sinne kauppaan muutenkin. No ei kaikki ehdi!
Viikon kun olet työmatkalla ulkomailla niin laúntaina on kiva palautua reissusta kotona kaikessa rauhassa, pestä pyykkiä yms ja lähteä sunnuntaina sitten rauhassa hoitaan kauppa-asioita. Enkä puhu pelkästään ruokaostoksista. Välttämättömät elintarvikkeet saa kyllä kioskilta tai huoltoasemalta mutta onhan ihmisellä muutakin ostettavaa, vaatteet yms.

no mikset mene kauppaan lauantaina lasten kaa ja vietä sitä vapaata sitten sunnuntaina?? ja etkä säkään varmaan joka viikko ole ulkomailla reissussa ja kuka lapsia hoitaa senkin aikaa?? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:

no mikset mene kauppaan lauantaina lasten kaa ja vietä sitä vapaata sitten sunnuntaina?? ja etkä säkään varmaan joka viikko ole ulkomailla reissussa ja kuka lapsia hoitaa senkin aikaa?? =)

Tää oli vaan esimerkki viikosta jollainen työssäkäyvällä ihmisellä voi olla. Itse en tällä hetkellä matkustele työkseni mutta ajattelin asiaa paljon matkustelevien työkaverien näkökulmasta. Joilla ei kaikilla ole lapsia joten lastenhoitokysymystä tässä ei tarvitse pohtia. Muistan vaan itse kun olin joskus koko viikon messuilla töissä ulkomailla niin kyllä sitä oli niin poikki kun pääsi pe-la -välisenä yönä kotiin että ei tosiaan jaksanut lauantaina tehdä yhtään mitään. Silloin oli kiva kun pääsi kauppoihin sunnuntaina.

Kyllä täällä vaan on tänään auki muutamia isoja huonekaluliikkeitä. Plantagen myöskin. Kodin Ykkösen sivuilta juuri luin että ainoastaan juhannusaattona ja juhannuspäivänä ovat kesällä kiinni. Ruokaupat varmaan ovat kiinni.

ok. mutta jos tollainen työ niin sitten pitäisi myös muistaa huomioida ne kaupassa käynnit. mä ainakin silloinkun on mahollisuus niin ostan ja valmistan pakkasen täyteen ruokia ja sieltä sitten vaan sulattaa ja lämmittää vaikka vkonloppuna... pitäis myös muistaa huomioida ne kauppiaat, tarvii nekin vapaata. ja ovathan ihmiset ennenkin selvinneet elämässä jos eivät ole sunnuntaina kauppaan päässeet =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja lähdössä shoppailemaan:
Kyllä täällä vaan on tänään auki muutamia isoja huonekaluliikkeitä. Plantagen myöskin. Kodin Ykkösen sivuilta juuri luin että ainoastaan juhannusaattona ja juhannuspäivänä ovat kesällä kiinni. Ruokaupat varmaan ovat kiinni.

Pitäisi olla kyllä kaikkien.Jos ei alle 400 neliön kaupatkaan ole niin ei muutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
ok. mutta jos tollainen työ niin sitten pitäisi myös muistaa huomioida ne kaupassa käynnit. mä ainakin silloinkun on mahollisuus niin ostan ja valmistan pakkasen täyteen ruokia ja sieltä sitten vaan sulattaa ja lämmittää vaikka vkonloppuna... pitäis myös muistaa huomioida ne kauppiaat, tarvii nekin vapaata. ja ovathan ihmiset ennenkin selvinneet elämässä jos eivät ole sunnuntaina kauppaan päässeet =) =)

Jep, toisaalta mä kaiholla muistelen niitä aikoja kun kaupat oli auki vain arkisin ja lauantaisin, eikä silloinkaan kovin myöhään. Ei ollut abc-asemia, pelkästään kioskeja joissa suppeat valikoimat ja kiskurihinnat.
Hyvin kuitenkin silloinkin pärjättiin.

Nimenomaan työni takia musta on ihanaa, että kaupat on myös sunnuntaisin auki. Kun ei noissa päivissä oikein pysy mukana ja sunnuntai on monesti ainoa päivä, kun ehtis kunnolla kauppaan. Tosin kaupassa töissä olevan mieheni takia ymmärrän myös toisen puolen tästä asiasta..

Mä olisin todella mielelläni töissä sunnuntaisin. Parin viikon päästä onneksi onkin työvuoro. Meidän työpaikalla ei siis sunnuntaivuoroja edes riitä kaikille halukkaille tarpeeksi usein; ihan takuulla jokainen saa vapaan sunnuntain jos niin haluaa.

musta kaikki kaupat sais olla joka päivä auki mielensä mukaan.

tosin täällä helsingissä on aina tunnelin kaupat auki joten sinne voi mennä 10minuutissa jos tulee jotain tarvetta..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Olis sit kyllä kiva jos vaikka postit ja pankitkin ym ym olis auki sunnuntaisin...

Meidän posti on koska se toimii ruokakaupan yhteydessä :)
Ja pankkipalvelut mä itse hoidan netissä.

Juu meinasin lisätä nämä itsekkin, mutta ajatuksena olikin että periaatteessa kaikki palvelut voisivat olla "aina" auki... siis jos kerta kauppaankin pitää aina päästä.
Ja toi kelan aukiolotkin olis hyvä olla. Täällä menee klo 16 kiinni, just siis sillon kun ihmiset pääsee töistä....

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Juu meinasin lisätä nämä itsekkin, mutta ajatuksena olikin että periaatteessa kaikki palvelut voisivat olla "aina" auki... siis jos kerta kauppaankin pitää aina päästä.
Ja toi kelan aukiolotkin olis hyvä olla. Täällä menee klo 16 kiinni, just siis sillon kun ihmiset pääsee töistä....

Täällä kela on yhtenä päivänä viikossa auki pidempään.Ihan hyvä kun tosiaan moni pääsee töistä noihin aikohin.Plus työmatka päälle.

Yhteistyössä