Ylempi vai alempi toimihenkilö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DuuNissan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DuuNissan

Vieras
Työnkuvani muuttui vuoden vaihteessa, sain pienehkön palkankorotuksen ja vastuut kasvoivat. Nyt puolet työajasta menee palavereissa ja olen alkanut pohtia, että miksiköhän melkein kaikissa palavereissa minä olen se ainoa, joka ei ole ylempi toimihenkilö?

Onko se niin, että kun firmaan töihin jollain tietyllä "statuksella" tulee, niin siinä sitä sitten pysyy. Minulle on sinällään sama että olenko ylempi toimihlö vai en, mutta selväähän on että olen myös palkkakuopassa.

No kaipa tässä pitää jatkaa itsensä kehittämistä ja jossain vaiheessa sitten vaatia palkankorotusta. Kannattaisko vaatia myös sitä, että nostettaisiin ylemmäksi toimihenkilöksi.

Riippuu oletko yksityisellä vai julkisella. Julkisella puolella palkat menevät enemmän nimikkeiden ja taulukoiden mukaan. Yksityisellä osaamisesi ja vaatimisesi määrää sen, paljonko saat, ihan sama, mikä nimike.

Riippuu oletko yksityisellä vai julkisella. Julkisella puolella palkat menevät enemmän nimikkeiden ja taulukoiden mukaan. Yksityisellä osaamisesi ja vaatimisesi määrää sen, paljonko saat, ihan sama, mikä nimike.
Tosi on.
Työssäni korjaan ylisuuria reikiä. Hitsaan reiät pienemmiksi ja sitten koneistoon ne haluttuun kokoon.
Mua kutsutaan naistentautien lääkäriksi, mutta saan palkkaa vain niinkuin koneistaja tai hitsaaja

Yksityisellä ollaan. Ja ei se yksityiselläkään aina se osaaminen määrää asemaa ja palkkaa. Meidän osastolla pomo tienaa eniten (joka tietenkin on luonnollista), mutta ihan oikeasti ei osaa paljoakaan (eikä ole edes hyvä johtaja).

Se on todettava, että pääosin olen kanssasi samaa mieltä, että yksityisellä ihan eri tavalla se osaaminen määrittelee palkkaa ja asemaa kuin julkisella.