Hae Anna.fi-sivustolta

Ylen sivulta

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä vierailija, 31.03.2018.

1. vierailija Vierailija

2. vierailija Vierailija

"Kirkon tulisi enemmän jalkautua sinne, missä apua tarvitaan eli vähäosaisten ihmisten luokse."

Laitoin tämän linkin palstalle muutama päivä sitten. Näköjään 40 lukijaa on käynyt vilkaisemassa artikkelia.

Kävin Otto-automaatilla ja otin vanhingossa toisen henkilön kuitin setelien mukana. Vilkaisin tilin saldoa kuitista ja menin täysin puihin. Lähdin kotiin tarkistamaan asiaa verkkopankista.
    Osaan hyvin kuvitella miltä tuntuu, kun tilin saldo vedetään nollille Suomen talouskriisin takia. Silloin oli sen aikaiset talousosaajat asialla ja nykyään Suomessa hoidetaan asioita muilla tavoilla.
    Pappi on aina pappi sanotaan jutussa. En ole pappi, mutta kai minussakin on jotain siihen viittaavaa. Ehkä enkeli teki taas kepposia ja laittoi ajatukseni uuteen järjestykseen. Elämä on niin pienestä kiinni.
    Ulkomailla asuvat lapseni luulivat muutama viikko sitten ettei minulla ole varaa ostaa ruokaa. Täällä pääkaupunkiseudulla mietitään miten leipäjonoista päästään eroon uusilla auttamistavoilla.
    Uutisissa sanottiin, että ihmiset ovat vähentäneet reippaasti some-aikaansa.
    Samaa minäkin olen yrittänyt tehdä. Facebookissa en ole ikänä ollutkaan.
    Eikun uudestaan kauppareissulle paremmalla onnella.
    Murrepalstalla kirjoittelen silloin tällöin. Kyllä minullakin on itku ja nauru herkässä vaikka olen savolainen. Lapseni ovat isänsä puolelta luterilaisia karjalaisia.

3. vierailija Vierailija

Edellisen viestini jälkeen elämässäni on tapahtunut mukavia asioita.
    Pesin tänään pyykkiä ja kävin sitten kaupassa. Ulko-ovella nuori nainen poltti tupakkaa ja selasi kännykkäänsä. Jostain syystä yksi pieni roskapussi tipahti kädestäni. Vein pussit roskavajaan ja sama reissu uudestaan. Kännykkäkin unohtui kotiin. Jos minullakin olisi käytössä porraspassi saisin siihen tarran tai jonkin muun merkinnän. Kuulin porraspassista työpaikkani infotilaisuudessa. Ajattelin taas selvittää työmatkat junalla. Junan vaihdossa saan nousta ja laskeutua Pasilassa portaita.
    Piipahdin muutaman päivän matkalla Roomassa. Kävimme Vatikaanissa kolmen tunnin opastetulla kierroksella. Kaunis Pariisista ostettu huivi tipahti kadulle ja jäi ikuiseen kaupunkiin.
    Tuntuu kuin minustakin olisi osa jäänyt Roomaan. Kesti 20 vuotta toteuttaa tuo kauan haikailemani Rooman reissu. Tuskin olisi vieläkään tullut lähdettyä ellei jälkikasvu olisi laittanut asiaa kuntoon.
    Tänään naispappi puhui radiojumalanpalveluksessa ikävästä ja kaipauksesta.
    Joku oli sanonut, että vain lentokoneessa ei ole ikävä minnekään siirtyessä yhdestä rakkaasta paikasta toiseen. Minäkin viihdyn lentokoneissa.
    Tyttäreni aktiivisuusranneke antoi joka päivä isoja lukemia. Viimeisenä päivänä kävimme ihailemassa appelsiinipuita puistossa ja kilometrimäärä oli matkan korkein. Aktiivisuutta on ollut muutenkin joulun jälkeen. Siitä voimaan tullut aktiivimalli on pitänyt hyvin huolta. Loman takia jouduin siirtämään vuoroja ja olin sitten tällä viikolla jatkuvasti töissä. Ei tässäkään lifestylessä oikein ole mitään järkeä. Ehkä pitäisi liittyä uuteen Liike Nyt puolueeseen.
    Ostin kauppareissulla kookossokeria. Otti kauan aikaa huomata missä on sokerihylly uudistuneessa Prismassa. Samalla reissulla ostin käyriä kurkkuja edulliseen kilohintaan. Mietin ovatko niitä ysäriluvulla vitsailtuja käyriä EU-kurkkuja. Ehkä joku syväkurkku kuiskaa minulle vastauksen tässä viestiketjussa.
    Tyttäreni kysyi vieläkö kirjoitan netissä. Sanoin että harvakseltaan.
    Rooman reissusta sain häneltä upean videon, joka on kuin elokuvan trailer.
    Pastaa, gelatoa ja paljon muuta mukavaa. Viiden tähden hotellin mainosvideo lupaa, että ikääntynyt nainen kaunistuu astuessaan hotelliin.
    Kun olen tänään katsonut peiliin tuntuu kuin mainos pitäisi lupauksensa.
    Käynti Vatikaanissa ja Rooma tekivät tehtävänsä. Olen aktiivinen nainen, mutta
    kyllä minäkin lepoa kaipaan. Vapun aikaan olen pitkällä vapaalla. Ostin jo kaappiin lettutaikinapussin. Mitä muuta teen vappuna jää nähtäväksi.
    Tarkoitus on pumpata polkupyörän kumit täyteen ja lähteä ajelulle.
    Ajelimme Rooman puistossa kahden pojettavalla kärryllä ja puskuri jymähti puiston rauta-aitaan. Vedän videolla kulkuneuvoa irti aidasta.
    Kaikki tiet vievät Roomaan ja Malmillakin teitä riittää.
    Kierrätetään hyvää elämässä. Se ei maksa mitään ja vähälläkin aktiivisuudella pärjää.
    Paljon asioita jäi kertomatta, mutta väliäkö hällä. Luen Enbusken blogia ja
    mietin miten hän usein pohtii samoja asioita. Ehkä hän joskus laittaa
    tämän palstan alavalikkoon blogia kirjoittaessaan.
    Minulla oli reissussa mukana seurakuntalehti. Tulomatkalla lehti tipahti lentokentän vessan lavuaariin. Sain käpristyneen lehden eilen luettua.
    Ei lukemisella ole väliä. On ihanaa vain olla ja jättää lukuhommat vähemmälle. Sama juttu kirjoittamisen kanssa. Roomaa ristiin rastiin pieniä kapeita katuja rampanneena tajuan miten vähän voin vaikuttaa maailman asioihin. Voin vain olla minä ja nauttia elämästäni ja heittää 10 senttiä suihkulähteeseen. Siitäkin heitosta on kuva kännykässäni.

4. vierailija Vierailija

5. vierailija Vierailija

"Parasta on siivota juuri aamulla, Matsumoto neuvoo. Siten mieli toimii tehokkaimmin koko loppupäivän. Vaikka lakaiset ja moppaat miten kovasti tahansa, se ei virkistä, jos teet sen illalla, hän kirjoittaa teoksessaan."

Eilen illalla olin väsynyt ja menin iltatyön jälkeen suoraan nukkumaan.
    Aamulla heräsin pirteänä ja luin Susanna Kosken blogin Iltalehdestä.
    Aiemmin katsoin Susanne Päivärinta ohjelman, jossa hän antoi itsestään ihan hyvän käsityksen. Ihminen muuttuu ikääntyessään. En minäkään enää allekirjoita 32-vuotiaana sanomisiani.
    Tänä vuonna elämäni on ollut hektistä. Menen kohta palaveriin ja mietin tulevia.
    Menneitä mietin enää harvemmin. Kaikki on siivottu ja putsattu pääni lokeroissa.
    Mitä sanoisin mediassa, jos olisin Sussanna Kosken saappaissa?
    Mitä olen oppinut elämästä häntä puolet vanhempana kahden aikuisen lapsen äitinä?
    Ehkä sen että mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Täydellisyyteen en ikinä ole pyrkinyt ja viihdyn epätäydellisenä ihmisenä.
    Työpaikallani on mies, joka ei kuule. Hän auttoi minua eilen kahvilassa, kun en
    saanut jääkaapin ovea auki. Hän lukee ihmisten puheita huulilta.
    Tuntuu ihanalta tietää, että minua voi lukea täydellisesti huulilta.
    Ehkä tulevaisuudessa olen jollain tavalla tekemisissä kuurojen kanssa.
    Luin vähän aikaa sitten tyttäreni antaman kirjan Mom&Me&Mon. Siinä oli tarina lentomatkasta. Kirjan kirjoittaja oli äitinsä kanssa lentomatkalla, jossa he olivat ainoat kuulevat henkilökuntaa lukuunottamatta.
    Laitan netin kiinni, syön puuroa, vien roskat jätevajaan ja lähden junilla (vaihto Pasilassa) iltavuoroon.

Luin myös anna.fi Laura Honkavaaran blogin. Olen melko samanlainen tyyppi
    ajantusmaailmaltani. Urheilua vierastan vaikka muinaisuudessa Ilkka Kanerva luuli minua urheilijaksi. Kaipa hyötyliikuntakin on jonkin sortin urheilua.

6. vierailija Vierailija

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maya_Angelou

7. vierailija Vierailija

https://yle.fi/uutiset/3-10235748?origin=rss

Lokit herättivät aikaisin ja olen lueskellut ylen uutisia ja Enbusken blogin kommentteja. Harva lukija edes tietää mistä mielenosoitukseesa oli kyse.
    Asia selviää erään kommentoijan kirjoituksesta. Kanadan laissa ei ole aikarajaa
    raskaudenkeskeytykselle.
    Saimme kodin remontin valmiiksi myöhään illalla ja herkuttelimme sen kunniaksi leipomallamme mansikkakakulla. Kohta aloitan sunnuntaiaamun kakkukahveilla.
    Kävin eilen varhaan aamulla kaupassa ostamassa lisää maalarinteippiä.
    Tulomatkalla kaksi nuorta miestä sanaili jotain hauskaa juttua ja kulkiessani ohi toinen sanoi, että olen komea nainen. Jatkoin matkaa ja vastaan tuli mies, joka sanoi etsivänsä morsianta. Sanoin, että toivottavasti löytyy.
    Kikattelin tapauksia kotona. Miten tämänikäinen meikitön ja vaatimaton nainen saa noin paljon huomiota heti aamutuimaan. Tytär jatkoi kehumista ja sanoi, että olen lähes aina iloisen näköinen.
    Ihana akaa uusi päivä vastamaalatuin seinin ja huonekalut uudessa järjestyksessä.
    Vein illalla monta roskapussia jätekeräykseen. Olisi kamalaa tietää, että ne joskus ovat valaan vatsassa.

8. vierailija Vierailija

Luin Hesarin ja Ylen uutisia.
    Iisalmessa menee hyvin.
    Vien vanhat stereot Prisman jätekeräykseen.
    En tiennytkään, että Iisalmessa valmistetaan kaiuttimia.

9. vierailija Vierailija

10. vierailija Vierailija

"– Kun muovipillit kielletään, niin tulee yrityksiä, jotka tekevät uusiutuviin materiaaleihin perustuvia pillejä. Se edistää muutosta."

Klikkasin Uutisotsikot palkkia ja luin jutun Ikeasta. Maailmassa löytynee turvallisia mehupillilajikkeita, joita saa suoraan luonnosta.
    Ostin viikonlopun Ilta-Sanomat ja luin jutun naisfilmitähdestä, joka on keksinyt tieteellisiä keksintöjä.
    Vein tyhjän maalipurkin Alepan ongelmajätekeräykseen.
    Bussipysäkillä tuli haikea olo menneistä vuosista. Mietin miten entinen habitukseni alepa-täti kommentoisi nykyistä elämääni.
    Paljon on virrannut vettä Vantaan joessa sen jälkeen, kun tallustelin kuohuvan joen maisemissa.
    Katselin Prismassa myytäviä kukkia ja naisasiakas kehui betunioita. Kun olen oppinut olemaan hiljaa ja suu supussa törmään tilanteisiin, joissa olisi fiksua sanoa edes muutama sananen.
    Remontin aikaan siirtelin kirjat saunan lauteiden kautta toiseen paikkaan.
    Käteeni tipahti kirja, jota olen lueskellut hiljakseen. Kirja liikkuu Emmauksen maisemissa. Onneksi Ylen sivuilla on melko leppoisia uutisia. Elän digidieetillä, ja kehoni paino on ihannelukemissa.
    Toivottavasti 50+ palstan murreketju saa uusia kirjoittajia.
    Käyn harvoin Savossa eikä murteeni ole ajan tasalla.
    Toivon, että kohta sataa paljon vettä taivaalta.

11. vierailija Vierailija

Begonia eikä petunia.
    Olin eilen huolimaton ja unohdin kauppakassin yleiseen vessaan. Onneksi huomasin asian nopeasti ja laukku oli entisellä paikallaan. Istahdin puiston penkille ja söin salaatin. Kadulla oli monta HelsinkiMissio-feissaria ja lähtiessäni jatkamaan matkaa tuntui kuin olisin vetänyt puoleeni yksinäisiä ihmisiä. Ehkä heistä oli kiva katsoa, kun söin hyvällä ruokahalulla kadottamaani ruokaa.
    Tänään en ole lukenut Ylen nettiuutisia. Sain luettua kirjan Matkalla Emmaukseen. En enää muista mistä ostin tai sain kirjan aikoinaan.
    Vien kohta kauan palvelleen puseron roskiin. Laitan kännykän lataukseen ja käyn virastoasialla vapaapäivänä.

12. vierailija Vierailija

13. vierailija Vierailija

https://yle.fi/uutiset/3-10284267?origin=rss

Tuskin Suomessa kaikki sujuu täsmällisesti ja mallikelpoisesti.
    Kerroin lapsilleni tänään sattuneesta tapauksesta virastoasioinnilla.
    Infon edessä mies sai sairauskohtauksen ja mukana ollut miesystävä tilasi ambulanssin. Jäi arvailujen varaan oliko potilas hoitamassa asiaansa vai muuten vain kaverinsa seurassa. Tyttäreni ihmetteli pitääkö Suomessa sairaidenkin olla työssä. Ehkäpä alepa-täti habitukseni osaisi antaa vastauksen.
    Vilkaisin päällisin puolin paikallislehteä, jossa on juttu ko. kauppaketjun keltaisista polkupyöristä. Kotikulmille ei saatu pyörätelineitä ja syyt kerrottiin.
    Lueskelin 50+ palstaa kännykälläni ja väliin pamahti Prisman youtube-mainos
    "Minut itseni kanssa." Entinen huippumalli esittelee vaatetyyliään.
    Älkää tykätkö huonoa, jos sanon suoraan, että olen tympääntynyt somen mainostarinoihin. Jos ostan vaatteita en tarvitse tarinoita itsetunnosta.
    Tuskin Nordean asiakasjonossa ikäihmisetkään kaipaavat somen tarinoita joustavasta asioinnista netissä. Luin uutisesta ettei pankki edes myönnä kaikille pankin nettioikeuksia.
    Toivottavasti Suomi joskus herää somekoomasta ja alkaa elää täysipäistä elämää. Palaan vielä virastoasiointiini. Odotin jonossa vuoroani ja kuulin puhuttavan, että postilaatikosta on luovuttu ja paperit pitää skannata. Kun pääsin luukulle onneksi virkailija skannasi paperit puolestani. Olin iltatyöstä väsynyt ettei homma olisi sujunut täsmällisesti ja mallikelpoisesti vai olisiko pitänyt käyttää sanaa aktiivisesti.
    Linkin jutun luettuani tuli ikävä Italiaan. Rooman reissulta on vesipullo jääkaapissa. Luvatut helteet eivät tulleetkaan ja hyvä niin. Minähän rakastan kävellä vesisateessa.

14. vierailija Vierailija

15. vierailija Vierailija

16. vierailija Vierailija

3.7.2018 jutuistani totean, että helteet ovat saaneet pääni pehmeäksi.
    Olen netissä kylmäkallepussi leukani alla. Siirtelen pussia vähän väliä toiseen paikkaan. Pirkko Arstilan kommentit helleasuista olivat taas osuvia. Ei minulla ole niihin mitään lisättävää. Toivotaan, että helleputki katkeaa ensi viikolla.
    Helteessä on hyviäkin puolia. Syön vain kylmiä ruokia ja pidän huolta suolatasapainostani. Kävelin Elämän Nälkään Ry
    toimiston ohi. On ihana asia, kun on hyvä ruokahalu. Olen ollut
    nuoruudessani alipainoinen liian laihduttamisen takia.
    Ylen sivuilta luin jutun Saharan autiomaan metsittämisestä. Kauan sitten siellä on ollut järviä, jokia ja rikasta elämää, josta on todistusaineistoa mm. kalliopiirustuksissa. Tutkijat ovat saaneet paljon ajateltavaa helleputken aikana.
    Kännykkä kilahti ja sain viestin työpaikaltani. Lepo on tehnyt hyvää ja olen täynnä uutta virtaa.
    Kävin hakemassa laukkuni suutarilta ja edellinen asikas oli jäänyt suustaan kiinni. En ole enää kova puhumaan.
    Olen lukenut tänä kesänä monta kirjaa englannin kielellä ja käynyt kerran elokuvissa. Radion toivemusiikkiohjelmassa sanottiin, että on hyvä kuunnella mieleistä musiikkia tai kadun ääniä. Usein radioni on kiinni ja kuuntelen
    ulkoa kuuluvia ääniä. On hyvä elää tässä hetkessä ja katsoa valoisasti tulevaisuuteen. Tåytyy taas ottaa kylmä suihku, kun ei tuosta kylmäkallesta ole paljon iloa. Hikoilen muotoilevat Triump-alushousut jalassa.
    Housujen ansiosta linjani ovat kunnossa. Pirkko A:lla olisi tuskin mitään sanottavaa makkaroistani.

17. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Varmaan hyvät nuo presidentin housut.

18. vierailija Vierailija

Korjasin pari kirjoitusvirhettäni.
    Ehkä olen nakkisormi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna