Yli 30-vuotiaana ensimmäisen lapsen saanut. Montako lasta alunperin halusit, ja montako lopulta sait?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeinen kolmekymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeinen kolmekymppinen

Vieras
Minkä ikäisenä sait lapsesi?
Oliko helppoa tulla raskaaksi?
Jos sait useamman lapsen, millaiset ikäerot lapsille tuli?
Olisitko halunnut enemmän lapsia, kuin mitä sait?

olin 31, kun esikoinen syntyi. Raskaaksi olen tullut kaikilla kolmella kerralla heti, joko ekasta tai toisesta kierrosta. Meillä on 2 lasta, ikäeroa 2v, välissä yksi keskenmeno.
Olisin halunnut 4lasta, mutta lapset jäi kahteen.

38-vuotiaana ja 1. lapsi IVF hoidolla (selittämätön lapsettomuus). Nyt olen taas raskaana ja ihan luomusti :-). Lapset tulevat pienellä ikäerolla mutta näin on hyvä ja kahta lasta olen aina ajatellutkin.

Sain ensimmäisen 32-vuotiaana. Kesti 7kk ennen kuin tulin raskaaksi. En ole ikinä halunnut/toivonut jotain tiettyä määrää lapsia, mutta olin aina toivonut jonain päivänä saavani lapsen. Toisesta lapsesta hieman haaveilemme, mutta tällä hetkellä ajatus ei tunnu oikealta. Voi siis yhtä hyvin olla, että tämä lapsi jää ainoaksemme. (Ja loppujen lopuksihan sen päättää luonto, tuleeko sitä lasta, vaikka haluaisimmekin)

1. 32v, 2. 35v ja 3. melkein 37v.
Ensimmäistä yritettiin kolme kuukautta, toinen tärppäsi heti ja kolmas sai alkunsa kondomi+jälkiehkäisy+kerran vuodessa seksiä -yhdistelmästä huolimatta.
Lasten ikäerot 3v 1kk ja 1v 9kk.
Enkä todellakaan halua enempää lapsia!

Mummoni oli yli kolmenkymmenen kun sai ensimmäisen lapsensa. Ehti saada yhdeksän lasta, joista yksi syntyi kuolleena. Kaikki lapset 13 vuoden sisällä, eka jo 30-luvun lopulla.

Sain esikoiseni 32-vuotiaana, tulin ekasta kierrosta raskaaksi. Kuopuksen sain 35-vuotiaana, tulin tokasta kierrosta raskaaksi. Halusin 2 lasta ja sain 2, enempää ei meille tule. Perheeseen kuuluu lisäksi poika miehen ekasta liitosta, ja näissä kolmessakin on ihan riittävästi hommaa ;)

Eka hieman alle 32-vuotiaana ja sai alkunsa n, puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Toinen 2v8kk päästä ja yritystä kesti n. 8kk. Lukumäärää ei ollu suunniteltuna etukäteen, kaksi riittää, enempään ei riitä rahkeet enää, yövalvojien kanssa!!!

Ensimmäistä alettiin yrittämään kun olin 29 ja syntyi lopulta kun olin 33. Ei siis lähdetty hoitoihin useampaan vuoteen, mutta sitten hoitojen kauttaa ihan inseminaatiolla tärppäsi eli sen rankempia hoitoja ei tarvittu.

Toinen tuli luomuna heti ekasta yrityskierrosta kun olin 34, ikäero 1,5v.

Kaksi lasta oli tavoitteissa ja kaksi saatiin.

Selainen asia vielä kiinnostaisi, että käytittekö lasten välillä ollenkaan ehkäisyä?

Itse täytän pian 31 v. Olen ajatellut, että emme enää ota ehkäisyä koskaan käyttöön (ellei lapsia nyt sitten ala tulla solkenaan) koska haluaisin useamman kuin yhden lapsen.

Emme ole käyttäneet ehkäisyä 12/2010 jälkeen. Tulin silloin raskaaksi kertalaakista, mutta meille tuli valitettavasti keskenmeno. Seksiä (olosuhteiden pakosta) sen verran harvakseltaan (noin 6-7 kierrossa edes suunnilleen otolliseen aikaan), että ei ole vielä tärpännyt uudestaan. Nyt onneksi tilanne muuttuu parempaan, ja yritystäkin voi olla useammin, joten toiveet uudesta raskaudesta on korkeammalla :)

Esikoinen syntyi kun olin 35, häntä yritettiin n. 10 kuukautta. Pikkusisarus syntyi kun olin 38, häntä yritettiin 4 kuukautta.

Alunperin halusin kaksi lasta, nyt tekisi mieli vielä kolmatta (olen nyt 39) mutta en uskalla enää, kun viimeisin raskaus kävi aika lailla voimille.

Mulla oli hormonikierukka ennen lapsia ja lasten välissä, sittemmin sterilisaatio. Oon tullut niin superhelposti raskakasi, ettei uskallettu ottaa ehkäisyn kans riskejä :D

Nuorena en halunnut lapsia laisinkaan, vauvakuume iski vasta pitkälti yli kolmikymppisenä. Esikoinen syntyi, kun olin 33-vuotias, kuopus kun olin 35 v. Molempia ennen lensi enkeli edeltä. Keskenmenneet raskaudet tärppäsivät kertalaakista, lapsiksi ehtineet 4. kierrosta. Keskenmenot ehkä lisääntyvät vanhemmalla iällä?

Muuta "ehkäisyä" ei lasten välissä käytetty kuin pitkää imetystä ja satunnaisesti keskeytettyä yhdyntää. Kolmatta tekisi vielä vähän mieli, mutta talous ei taida enää kestää, iän myötä kasvavat riskitkin arveluttavat.

Yhteistyössä