Hae Anna.fi-sivustolta

Yli kolme vuotta yrittäneitä

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Joanna*, 20.05.2007.

1. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä 30 v, mieheni 35 v. Selittämätön lapsettomuus, alotettu yritys keväällä 2002 eli 5 vuotta kulunut useiden hoitojen parissa: 3 inssiä, 1 ivm (tuoresiirtona 2 alkiota ja 1 pas), 1. ivf (tuoresiirto ja 8 pas, jokaisella kerralla 2 alkiota), 2. ivf (tuoresiirto ja 1 pas tehty, 15 alkiota vielä pakkasessa). Alkiot aina hyvänlaatuisia ja kestävät pakastuksen ja sulatuksen hienosti. Kaikki siis hyvin, kunnes testipäivä koittaa eli vain kerran saatu +, joka tuulimuna (1. ivf:n 2. pas). Ollaan nyt kokeilemassa viimeisillä alkioilla pitkää eli blastokystaviljelyä. Toivo on jo menetetty, mutta ei haluta poiskaan alkioita heittää. Adoptio infossakin käytiin ja nyt kovasti haluttais laittaa itsemme jo jonoon, mut PeLa:ssa pitää olla ensin hoidot ohi... tavallaan ymmärrettävää, mut tässä vaiheessa kun ollaan suurimmat kriisit jo 5 vuoden aikana lapsettomussasioista käyty, toivoisimme nopeutettua prosessia. Niin varmaan kaikki, joilla odotusta ollut näin kauan. Suuri on lapsen kaipuu meillä molemmilla, ei ole maailma reilu. Olipas tämä hyvä ketju : ) Yleensä saa tosiaan vaan lukea niistä, joilla tärpännyt 1. ivf:llä jne. (tietysti suuret onnittelut heille!) Välillä on vaan tuntunut, ettei meidän asemassa olevia muita olekaan -mutta löytyihän täältä : )

2. satumarika Vierailija

Kuullosti niin tutulta tuo, että kaikki menee hyvin testipäivään asti. Meilläkin alkiot ihan hyviä ja ovat kestäneet sulatuksen (yhtä lukuunottamatta). Mustakin tuntuu, että muilla tärppää heti ekan ivf:n tuoresiirrosta, mutta ei meillä. 6. passista tuli ainoa plussa ja sekin päätyi keskenmenoon. Kirjoitin tuossa aiemmin. Onko sulla hopestill välivuotoja? Mulla on, mutta niille ei ole löytynyt mitään syytä.

Kerro sitten, miten pitkäviljelyn kans kävi. Olisiko sillä parempi vaikututus onnistumiseen.. en tiedä sitten.

3. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla ei ole ollut välivuotoja, mut tosi niukat menkat ollu aina. Kuitenkin kohdun limakalvo ihan ok paksuudeltaan eli ei vikaa pitäis olla. Varasin just ajan ultraan elokuun alkuun ja sit olis varmaan siitä muutaman päivän kuluttua tuo pas pitkän viljelyn mukaan. Saa nähdä jospa löytyisi vika sieltä eli ehkäpä nuo meidän priima-alkiot lopettavatkin jakautukisen enne kuin kiinnittymiskelpoisia. Sekin olisi oikestaan ihan hyvä tieto, kunhan löytyisi syy miksi ei tämä onnistu niin olis helpompi haudata toiveet omasta biologisesta lapsesta ja siirtyä täysillä adoptio-ajatukseen. Oletteko te ajatelleet adoptiota?

4. satumarika Vierailija

Minulla on taas tosi runsaat menkat, kohdun limakalvo on aina ollut hyvä, joten siinä ei pitäisi olla vikaa. Kiertokin on säännöllinen. Meilläkin vika taitaa olla alkioissa, kun eivät kiinnity. Tämä viimeksi keskenmennyt raskaus antoi hieman toivoa tulevaan. Oli eka plussa ikinä! Aiomme yrittää vielä toista ivf:ää, jos 2 jäljellä olevasta alkiosta ei ole mihinkään. Adoptio ei tunnu meidän jutulta, jäädään sitten kahdestaan. Aiomme yrittää passia elokuussa niillä viimeisillä alkioilla. Kirjoittele kuulumisia, jos selviää jotain ja muutenkin.

5. aada75 Vierailija

Olen 32 v. Mulla sellainen tilanne, että olin 11 vuotta naimisissa. Yritettiin miehen (minua 5 v. vanhempi) kanssa saada lasta n. 8 vuotta, joista viimeiset 4 vuotta hoidoissa. IVF-hoidoissa yksi raskaus alulle, joka sitten meni kesken 6.viikolla. Tästä on nyt reilu vuosi aikaa... Mitään syytä lapsettomuudelle ei löydetty.

Viime syksynä alkoi avioerohelvetti (syitä on monia mutta vaikea arvioida mikä on tämän vuosia jatkuneen lapsettomuuden osa kaikkiin ongelmiimme). Olen nimittäin täysin varma siitä, että jos lapsia olisi ollut emme missään tilanteessa olisi päätyneet avioeroon!

Avioero astui voimaan toukokuussa. Tässä menneenä talvena kuitenkin tapasin uuden miehen. Erokriisi on minulla vieläkin päällä ja lapsitoiveet jäivät taustalle (toki toivoin että minusta joskus tulisi äiti kaikesta huolimatta). Tämän uuden miehen kanssa ei raskautta näin suhteen alkuvaiheessa yritetty mutta joskus jäi kondomiehkäisy käyttämättä. Siinä kävikin niin, että olen nyt 12. viikolla raskaana.

Olen toki onnellinen asiasta ja uusi mieheni on myös. Hän täytti juuri 40 ja on tulossa ensimmäistä kertaa isäksi. Toisaalta tuntuu "katkeralta", että miksi tämä nyt onnistui... Kaikki oli entisessä elämässäni niin valmista lasta varten ja olisin suonut ex-miehelleni tämän onnen... Elämä ei näytä koskaan menevän niinkuin "pitäisi".

6. Hansu78 Vierailija

En muistakaan, kuinka monta vuotta ollaan lasta haluttu... Kuitenkin meillä takana inssi, ICSI x 2, pas x 1. Toisesta ICSIstä raskauduin, mutta se meni 4-5 viiikolla kesken. Nyt on pakkasessa vielä 4 hyvää alkiota, eli pas tulee toivon mukaan olemaan elokuussa.
    Mulla pitäis olla kaikki ok, miehen simpat huonosti liikkuvia/laadultaan huonoja.

7. Pilha78 Vierailija

Juu. Vielä päätettiin yrittää yksi hoito, vaikka jalka adoption ovenraossa onkin. Neuvontaa ei olla kuitenkaan aloitettu vielä, eikä aloiteta ennenkuin tämän hoidon tulos selvä. Jos suunnitelmat menee niinkuin pitääkin, niin IVF -pitkällä kaavalla aloitetaan elokuun alkupuolella. Punktio viikolla 36. Poli tuli noissa aikatauluissa vastaan ja ollaan hoitoviikolla ylimääräisenä, koska tietävät että ollaan suuntaamassa pian adoptioon.

Olotila kummallinen. Ei vaan jaksa uskoa että onnistuisi. Tämä on sellainen viimeinen epätoivoinen yritelmä, johon sitten hoitohistoriamme päättyy.

8. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoittelin tuossa aiemmin omasta lapsettomuushistoriastamme ja viimeisiä hoitoja varailin itsekin juuri elokuulle. Pakkasessa alkioita vielä 15 kpl muistaakseni, mutta pari kertaa ajateltiin enää yrittää eli kokeillaan pitkää ns. blastokysta viljelyä. Melko epätodellinen ja haikea olo tosiaan on. Näinkö siinä tosiaan sitten kaikkien vuosien ja yritysten jälkeen kävi, että biologista lasta emme saa... kovasti ainakin yritimme. Nyt on aika siirtyä eteenpäin uuteen vaiheeseen, adoptioon. Viimeinen yritys siis vielä kerran ennen sitä. Tuntuu, että tiedän täysin mitä tuolla tunteellasi tarkoitat. Tsemppiä!!

9. satumarika Vierailija

Hei, kirjoittelin myöskin aiemmin tänne. Aloitin taas syömään progynovaa ja yritämme jälleen kerran lääkkeellistä passia viimeisillä alkioilla. Me emme aio vielä luovuttaa vaan aiomme yrittää vielä toista ivf:ää. Mutta ymmärrän kyllä, ettei näitä hoitoja loputtomiin jaksa. Hopestill, montaka alkioita teillä sulatetaan kerralla blastokystäviljelyssä? Ajattelin ehdottaa tuota samaa, jos toisessa ivf:ssä tulee paljon alkioita. Olemme nimittäin vuoden verran käyneet pakastettujen alkioiden siirroissa ja turhauttaa tämäkin.

10. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin aloitin syömään viime viikolla progynovaa ja ensi viikolle nyt varattu pakastesiirto (blastokysta). Sulattavat 8 alkiota (sit jää 7 pakkaseen). Pitkästä aikaa hieman jännittää, kun uutta juttua kokeillaan. Voihan olla, että vihdoin selviää missä vika, jos vaikka alkiot ei jakautuisikaan 8 soluvaiheen jälkeen. Hassua, mut en tiedä kumpaa toivon, että selviää vai ei... Tavallaan helpottaisi saada varma syy, miksi ei ole tärpännyt, mut toisaalta haluaisi vielä mahdollisuuden. Huh, kuullostaapa sekavalta ; ) Tänään lääkäri myös ekaa kertaa ehdotti, että voitais tutkia vasta-aineet verinäytteellä ennen seuraavaa hoitoa, jos raskaus ei ala tästä. Eli tutkitaan jospa mulla olis joku autoimmuunisairaus tms., siinä tapauksessa voitais syöttää mulle kortisonia ennen seuraavaa pakastesiirtoa. Keliakiapaketti on multa otettu ja sokeriarvotkin mitattu jokin aika sitten eikä mitään poikkeavuuksia. Mutta onhan niitä paljon muitakin autoimmuunisairauksia, toivottavasti ei löydy multa niitä. Sit kysyin tänään alkionkuorenavauksesta, mut siihen eivät ryhdy, koska eivät kuulemma näe siinä hyötyä jos alkion kuori ei ole näyttänyt poikkeavan paksulta tai muuta. Onko sulta muuten otettu noita vasta-ainemäärityksiä?

11. satumarika Vierailija

Hei hopestill! Multa ei ole otettu vasta-ainemäärityksiä, keliakia on tutkittu, samoin tehty ne peruskokeet, kaikki ok. Ymmärrän hyvin tuon kantasi, että helpottaisi jos tietäisi syyn, miksei onnistu, mutta pelottaa, jos tulee jokin lopullinen tuomio, jolle ei voi tehdä mitään.

Mulla olisi kans siirto näillä näkymin ensi vkolla, jos alkiot selviävät. Tähän mennessä kaikki ovat selvinneet, paitsi yksi. Mutta silloinkin päästiin siirtoon, kun sulatus on pareittain.

Mielenkiintoista kuulla tuosta blastokystäviljelystä, kerrothan kuulumisia. Toivottavasti tuo keino tuo teille vauvan kotiin!!

12. Pilha78 Vierailija

Huomenna aloittelen sumuttelut ja siirto toivottavasti vkolla 36. Katsastellaan, vaikka en hoidoista ole kovin innoissani. Tuntuu niin epätoivoiselta yrittämiseltä edelleen. Joten tuntuu niin lopulliselta.

13. Desiderio Vierailija

Minulla takana enne hoitoihin hakeutumista 3 kohdun ulkoista raskautta.
    Munatorvien poisto ja 1. IVF Hyperi yli 40 solua ja 29 alkiota tuoresiirto ei ollut mahdollista , tehtiin Passeja kaikki negoja
    2. vàhemmàn soluja 1 tuoresiirto ja 2 passia negat.
    3. hoito..huonosti meni 8 alkiota joista 4 pakkkaseen kai???negat
    miehen vaihto ja 8 vuoden paussi.
    4.IVF/ICSI 13 alkiota ja eka + kesken 7+6
    pas nega.
    5. ICSI 12 alkiota jotka huonoja ja hitaita. tuoresiirto ja 1 pas. negat
    6.en muistakaan
    7. 39 munasolua joista 22 alkioiksi ja 3 top alkion tuuore siirto - NEGA
    Pas tulossa 13.-15.8 pakkasessa on vielà 12 alkiota 3 oljessa. nyt lààkkeellinen pas. ja sità ennen pipelle kohdun limakalvotesti ja aion pyytàà kortisoonit tueksi.

Desiderio

14. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pitkästä aikaa jännittää nämä hoidot, kun nyt kokeillaan jotakin uutta eli tuota blastokystaviljelyä. Huomenna sulatetaan 8 alkiota ja aloitetaan jatkoviljely... torstaina olisi siirto, jos edes joku niistä selviäisi blastokystaksi asti. Menen myös verinäytteeseen niitä vasta-ainemäärityksiä varten lähiaikoina. Olis kyllä aika huikeeta, jos niissä löytyis jotakin! Sit voisi vielä kokeilla viimeisten alkioiden kohdalla (7 pakkasessa) kortisonihoitoa. Pienen pienen toivonkipinän olen pitkästä aikaa löytänyt jostakin sydämen sopukoista. Silti se tunne pelottaa ihan kamalasti, sillä pettymyksiä pelkään ja olemme jo osittain kypsyneet adoptioajatukseenkin. Kirjoitellaan kuulumisia.

Ja kaikille muillekin kovasti tsemppiä!!! Jospa nämä aurinkoiset päivät toisivat meille onnea mukanaan : )

15. satumarika Vierailija

Hopestill, odottelen kuulumisiasi jatkoviljelystä, pidän peukkuja! Mulla oli tänään lääkäri ja viimeisten alkioiden siirto olisi ensi maanantaina, jos hyvin käy! Lääkäri oli positiivisella mielellä, koska raskaus on kerran alkanut. Mullahan oli se keskenmeno kesäkuussa vkolla 6.

Plussaonnea kaikille ja kirjoitellaan, tämä on hyvä palsta, kun täällä on pitkän tien kulkijoita (ollaan samassa veneessä).

16. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen siirrettiin kaksi blastokystaa -kuulemma hyvin harvoin suostuvat siirtämään kahta blastokystaa... taidamme todella olla epätoivoinen tapaus ; ) Kahdeksasta alkiosta 6 selviytyi sulatuksesta ja kaikki lähtivät jakautumaan. Alkuperäisen siirtopäivän aamuna (viljelty 3 vrk) eli torstai aamuna ne olivat kaikki melko samassa vaiheessa eli varhaisvaiheen blastokystia, joten siirto päätettiin siirtää yhdellä päivällä eteenpäin. Eilen sitten olikin vain kolme saavuttanut blastokystavaiheen ja niistä yksi hyvä, toinen melko hyvä ja kolmas ei niin hyvä. Siispä kaksi päästiin siirtämään! Sitähän ei tiedä kiinnittyvätkö ja jatkavatko jakautumista tästä eteenpäin, mutta niiiiin kovasti toivomme. Se etuhan blastokystien siirrossa on, että ne ovat heti kiinnittymiskykyisiä, toisin kuin 4-8 soluiset alkiot, joiden pitää viettää aikaansa kohdussa useampi päivä ennen kuin ovat jakaantuneet riittävästi ja kiinnittymiskelpoisia. Hirmuisesti jännittää pitkästä aikaa. Pakkaseen jäi vielä 7 alkiota ja pitäisi mennä niihin vasta-ainemäärityksiinkin. Jospa ensin odotan tämän tuloksen kuitenkin.

Satumarika, olen samaa mieltä, että tämä on loistava palsta kun löytynyt muitakin joilla pitkä historia lapsettomuudessa! Ei meitä kyllä ihan hirmusesti täällä näytä olevan... Tsemppiä ihan hirmusesti siirtoon! Kerrothan miten kävi maanantaina.

17. d;) Vierailija

Heippa!

Tulen ihan ulkopuolelta, nyt jo kauas pudonneesta ketjusta toivottelemaan sinulle Hopestill, erityistsemppejä. Meille tehtiin päällisin puolin hyvistä alkioista huolimatta epäonnistuneita siirtoja, kunnes päädyttiin myös meidän kohdalla blastokystiviljelyyn. Meillä sulatettiin myös 8 ( =kaikki jäljellä olleet ) alkiot. Viljelyn varrella osa alkioista tiputteli solujaan, kuka enemmän kuka vähemmän. Siirto päivänä oli jäljellä 2 blastokystivaiheessa olevaa tarmokasta alkiota, molemmat siirrettiin. Ihmetys oli suuri, kun testipäivänä tikkuun piirtyi kaksi viivaa. Kuvittelin sen olevan mahdotonta meidän kohdalla. Ultra jännitti kovasti, asukkeja on kuitenkin vain yksi, joka kasvaa kovaa kyytiä koko ajan.

Oikein paljon tsemppiä, suuri plussapuhallus sinnepäin. Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä plussanne puolesta! Uskon vakaasti blastokystien parempaan tulokseen!

Plussatuulia koko porukalle tasapuolisesti.

d;)

18. Liisiikka Vierailija

Haluan toivottaa voimia ja tsemppiä teille kaikille! Odotin itse plussaa kauan ja kun viimein olen yksivuotiaan tuholaisen äiti, on tervettä käydä aika ajoin lukemassa, miten vaikeaa joillakin on äidiksi tulo. Olen joskus kamala äiti, ärjyn ja huudan maailman ihanimmalle pojallemme, joka keksii kolttosia tämän tästä. Mutta kun lukee teidän viestejä, tajuan, miten onnekas olen. Olen äiti ja minulla on täydellisen ihana poika, jota rakastan yli kaiken. Toivon sydämestä, että te jokainen pääsette kokemaan rakkauden omaa lasta kohtaan - siinä kalpenee jopa oma mies ;)

Erityistsempit Hopestillille!

19. Joanna* Vierailija

Täältä myös paljon tarrasukkia matkaan Hopestill:lle!!! Itseänikin kiinnostaa kovasti tuo pitempi viljely. En nyt muista ootko kertonut, mutta missä oletkaan hoidossa? Tietäisköhän joku tehdäänkö Tays:ssa tuota pidempää viljelyä? Kun alkionkuoren avausta eivät suostuneet tekemään...Toinen IVF-kierros on nimittäin alkamassa reilun viikon päästä lääkärikäynnillä ja koska olemme selittämättömiä ja hyvistä alkioista huolimatta raskaus ei ole alkanut, aattelin ehdottaa lääkärille tuota pidempää viljelyä... Saa nähdä tyrmätäänkö mut heti...

20. satumarika Vierailija

Hei! Hopestill: hyvältä kuullostaa, toivottavasti raskaus nyt alkaa!! Jännää. Niin, tuolla vauva-lehden lapsettomuus palstalla taitaa olla myös jonkun verran pitkän tien kulkijoita ja myös selittämättömiä..

Joanna: meilläkin hyvistä alkioista huolimatta raskaus ei ole alkanut, paitsi yhden kerran, joka meni kesken ja aion ottaa myös toisessa ivf:ssä puheeksi tuon blastokystaviljelyn mikäli nyt ei ihme tapahdu. Huomenna pitäisi olla siirto, jännittää miten käy.

Pihla: toivon sinulle myös kovasti onnea ja muillekin (en muista kaikki nimiä, sori).

21. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tulipa hyvä mieli kun luin viestinne : ) Kiitos ihan hirmuisesti tsemppauksestanne! Ja oli mahtavaa lukea myös onnistumisestanne d;) Paljon onnea! Kovasti mekin nyt toivomme onnenpotkua ja samalla tuntuu, että avaa jo osittain sulkeutuneita haavojaan, kun päästää valloilleen toivon saada oma biologinen lapsi. Osittain olimme jo sisimmissämme hyväksyneet, ettei se ole mahdollista ja adoptioajatuskin sai jo välillä hymyn huulille. Nyt taas sydän on pakahtua jännityksestä aina epätoivoisuuden partaalle... välillä tuntuu että miksi ei tämä voisi onnistua meille, kun muillekin sattuu ihmeitä ja seuraavana hetkenä pitää itseään maailman tyhmimpänä ihmisenä, kun ei vieläkään usko ettei tästä mitään kuitenkaan tule. On ihminen erikoinen olento, kun jaksaa pettymys toisensa perään kuitenkin toivoa. Tunteet kyllä ailahtelevat ja tuntuu että tästä 1,5 vko tulee todella pitkä ; )

Vaikka en vielä tuloksestamme tiedä tämän blastokystaviljelyn suhteen niin kyllä tämä meistä tuntui hyvältä jutulta. Me käydään Hki Väestöliitossa hoidoissa ja siellä ainakin tätä tehdään mun käsityksen mukaan enenemissä määrin, erityisesti meidänkaltaisissa tapauksissa eli paljon hyviä alkioita ja onnistuneita siirtoja, mut ei raskautta.

Kirjoitelkaa kuulumisianne ja plussatuulia kaikille!!!

22. satumarika Vierailija

Hei!

Täällä on hyviä ja huonoja uutisia; siirtoon pääsin tänään, mutta toinen alkioista ei selvinnyt ja tämä ainoakin ei ollut kovin kummoinen, ei edes 4-soluinen. Odotukset eivät ole korkealla.

Hopestill; olen muuten myös Väestöliitossa hoidossa ja puhuin jo lääkärin kanssa seuraavasta hoidosta ja kysyin blastokystaviljelystä, hän ei ollut mun kohdalla vielä sen kannalla, sanoi, että jos 2.ivf:stä (kun siihen ryhdytään) ei ala kestävä raskaus ala niin 3. se voidaan tehdä. Sanoi, että tavoitteena olisi saada vähemmän alkioita ja parempilaatuisia seuraavassa hoidossa. Meillähän alkiot ovat olleet päällisinpuolin hyviä, mutta ilmeisesti eivät kehity pidemmälle eli jotain häikkää niissä on ollut.

Plussasäteitä kaikille!

23. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pääasia, että pääsitte siirtoon!! Ja ikinähän ei noista alkion laaduista oikein voida varmalla sanoa. Ystävälläni nimenomaan erittäin huonosti sulatuksen kestäneestä (kutistui sulatuksessa 8-soluisesta 4-soluiseksi) alkiosta alkoi raskaus ja päättyi onnellisesti, nyt on vauva jo muutaman kk ikäinen : ) Ja itselläni se ainoa alkio joka on näiden vuosien hoitojen tuloksena edes kiinnittynyt (päätyi kyllä tuulimunaraskaudeksi) oli kovasti sulatuksessa kärsinyt yksilö... kaikissa muissa sulatuksissa on alkiot selvinneet hyvin ja useita top-luokankin alkioita on siirretty, ilman tulosta. Joskus tuntuu, että ne kärsineet yksilöt on niitä sisukkaimpia ja jaksavat pitää kiinni lujiten ; ) Eli hurrrrrjasti onnea tähän yritykseen!

Itselläni oli heti siirron jälkeen jostain syystä hieman toiveikas olo. Mutta nyt se alkaa hiipua : ( Ei vaan enää uskalla eikä jaksa uskoa, että tämä voisi onnistua. Onkohan se jo merkki liian pitkästä yrityksestä, liian monista pettymyksistä? Tai sitten itsesuojelua. Yritän tunnustella olisiko mitään oireita, mut eipä ole. Olisi niin lohduttavaa, jos alkaisi aivan älytön aamupahoinvointi ; ) Hassua, että sellaista toivoo... kaikkea tämä tahaton lapsettomuus saakin aikaan ; ) Vielä pitäisi viikko jaksaa odotella että voi testailla, paitsi että sitten alkaa jänistämään ja lykkään testausta taas päivätolkulla, kun pelkään niin sitä suurta pettymystä. Onkohan muillakin tällaisia ajatuksia??

Terkkuja kaikille ja plussatuulia!!

24. satumarika Vierailija

Hei taas! Olipa kiva lukea ystäväsi onnistumisesta, antoi toivoa. Väestöliitossa on sanottu, ettei aivan surkeita lähdetä edes siirtämään. Mulla se ainoa kesken mennyt raskaus alkoi 4-soluisesta alkiosta ja oli paras alkio, joka oli ollut mulla. En sen luokitusta tarkemmin tiedä, mutta oikein hyvä oli.

Kirjoituksesi tuntui siltä, kuin olisin itse sen kirjoittanut, niin samoja tuntemuksia täällä. Mulla oli siirtopäivänä hieman toiveikas olo, mutta tänään iski ahdistus, että ei tästäkään mitään tule. Niin kamalan paljon pettymyksiä takana ja jos se plussa vielä joskus tulee, niin pelkään varmasti keskenmenoa koko ajan. Mäkin toivon, että tulisi pahoinvointia, hassua tosiaan.. Noista oireista vielä mulla se ainoa plussa tuli kaikkein oireettomimmasta hoidosta, ei sitten mitään, joten yllätys oli suuri, kun plussa tuli. Pienet oireet alkoivat vasta testauksen jälkeen. Eli ei kannata lannistua, vaikkei mitään oireita tulisikaan vielä.

Helpointa olisi, jos tietäisi heti siirron jälkeen onnistuiko vai ei, mutta tämä kahden viikon piina on aina yhtä kamalaa.

25. Lohtua teille kaikille. Älkää stressatko, älkää ajatelko sitä että meidän täytyy saada lapsi. Minulla on kaksi tuttua pariskuntaa, molemmat olivat olleet yli 10 vuotta naimisissa, ennen kuin syntyi ensimmäinen lapsi. Eka pariskunnan nainen oli 42-vuotias kun heille syntyi tervet tyttö, joka on nyt 16-vuotias. Toisen pariskunnan nainen oli 41-vuotias kun synty terve poika ja 43-vuotias kun syntyi toinen terve poika. Kumpikaan pariskunnista ei käyttäneet mitään hoitoja.

Stressi ja pakkomielle pois ja annatte luonnon hoitaa asian.

Minulla ei ole lapsia, enkä koskaan tule saamaankaan, koska minun rakas miesystäväni jätti minut ja teki lapsen toisen naisen kanssa. Olen yli 4-kymppinen enkä rakastu joka päivä. Haaveilen melkein päivittäin omasta vauvasta, mutta tiedän että sitä en koskaan tule saamaan. Te joilla on puolisot, yrittäkää ihan rauhassa ilman stressiä. Toivottavasti te saatte lapset, kun te niitä haluatte ja toivotte. Minä en saa valitettavasti koskaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri