Hae Anna.fi-sivustolta

Yli kolme vuotta yrittäneitä

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Joanna*, 20.05.2007.

1. Pilha78 Vierailija

Omaa napaa vain tuijottelen tällä viikolla. Päästään huomenna siirtoon. Muutama yli 10 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan saaliistamme.

2. Pilha78 Vierailija

Hyvin jakautuneet alkiot siirretty tänään- Verikoe määrätty vasta 20.09. päivälle.

Huonojakin uutisia saatiin. Saaliistamme hedelmöittyi siis tuo 10. Useampikin oli, mutta muistaakseni 5 oli uinut 2 tai kolme siittiötä. 10 vain kolme siirrettävää, sillä muut olivat alkaneet jakautumaan väärin. 1 ainut reppana siis pakkaseen.

Lääkäri ehdotti nyt sitten kromosomitutkimusta koska noin moni alkoi jakautumaan virheellisesti. Se sitten jos/kun PAS edessä tuolla reppanalla.

Harmittaa ja itkukin tuli, kun ajattelin että saadaan pakkaseenskin.. Haluan tuon kromosomitutkimuksen ihan oman mielenrauhan takia.

3. betty... Vierailija

PILHA:Meillä on tuo kromtutk.tehty ja mieheltä löytyi häikkää kromosomistosta.
    Meillä kuitenkin eka kerral melkein kaikki hed(n.10) ja n.9 jakautui ja 7 siirtokelpoista eli tosi hyvä tulos,eli ei se aina sitä tarkoita et häikkää olis jos jakautuu virheellisesti. siis kun meillä on virhettä jasilti hyvin jakautuneet.Kaks seuraavaa ivf menikin sitten huonommin ja kova kato kävi ei mitään pakkaseen kummallakaan kerralla ja 2 siirrettiin molemmil kerroilla. eli 10-15munista molemmil kerroil ja vaan 2 siirtokelpoa. niissä monissa oli monitumaisuutta.
    Sitä oonkin ihmetelly et miks eka kerral niin hyvät ja elinvoimaiset alkiot... mut tiedä häntä.
    TSEMPPIÄ sulle!

4. HH07 Vierailija

Hei,
    Kaveri vinkkasi , että täällä on tälläinen ketju jossa meitä vanhoja konkareita on muitakin kun tuolla esim. vauva-lehden palstalla tuntuu, että kaikki raskautuu siitä ensimmäisestä IVF_stä tai viimeistään ekasta PAS_sista.
    ELi täällä minä 36v ja mies 32v. Vauva haaveet -03 alkaen. Clomeja syöty monta, monta kuukautta, 3IUI:ta, 1 IVF ja nyt menossa siitä 4 PAS.
    Vikaa : Mulla lievä PCO ,kierto säännöllisen epäsäännöllinen eli haarukassa 30-35 useimmiten, miehellä melkein kaikki ok, vain nuo simpat sotkeutuu toisiinsa jossain määrin:) mutta ei kuulemma vaikuta ratkaisevasti hedelmöittämiseen.

Nyt siis piinailen toiseksi viimeistä päivää tästä PAS_sista. Oireita..ei mitään muuta mitä proget/zumenonit aiheuttaa eli metsään taas meni...
    Mikä siinä on kun alkiota tuli reippaasti . Pakkaseen saatiin 16kipaletta jotka on aina jakautunut kauniisti, limakalvo ollut aina täydellinen ja joka helv****lääkäri on sanonnut, että nyt on todella hyvä mahdollisuus ..mutta paskat mitään..Kun ei kiinnity niin ei !
    Mietinkin, että josko seuraavassa PAS_sissa kokeiltaisiin sitä alkionkuoren avaamista...kun pakko nyt jotain yrittää kun tää tuntuu niin kovin vaikealta.

Tässä tulikin sitten vähän itsestäni:)
    Toivon teille kaikille plussaa koko sydänmeni pohjasta

5. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä ketju on kyllä ollut viime aikoina aikamoinen henkireikä... Tuntui samalta kun lueskelen muita palstoja, että kaikilla muilla tärppi tulee heti ekasta ivf:stä tai jopa lievemmillä hoidoilla. Joka tietysti hienoa, mut vertaistukea ei meinannut löytyä... Lisäksi selittämättömiä on melko vähän palstoilla.

Jos olet lukenut tekstejäni taaksepäin, huomaat että hoitohistoriamme on ollut toooodella pitkä, mutta ei kylläkään kivinen, paitsi ettei toivottua tulosta ole vielä tullut ; ) Eli meilläkin kaikki menee aina hyvin testipäivään asti, jolloin maailma taas romahtaa hetkellisesti. Takana 3 inseminaatiota, 1 ivm ja 2 ivf:ää sekä pas:eja suunnilleen 10 kertaa (joka kerralla siirretty 2 hyvää alkiota...). Saldona yksi tuulimunaraskaus -jee. Mitään syitä tai arvailujakaan syystä ei ole osannut yksikään lääkäri 5,5 vuoden aikana sanoa. Lähinnä ovat viime aikoina vain ihmetelleet, että näin ikävästi joillekin käy...ja että on se niin epäreilua. Viimeinen siirto siis varmaan ensi viikon lopulla (7 alkiota pakkasessa, jotka kaikki sulatetaan ja viljellään blastokystaksi). Huomenna ultra.

Mä kuulen jatkuvasti tosi ristiriitaista tuosta alkionkuoren avauksesta. Helsingin väestöliitossa (eikä kuulemma naistenklinikallakaan) eivät suostu tekemään sitä, kun ei kuulemma mitään näyttöä että olisi apua ? Minä kun halusin sitä kokeilla myös. Oletko HH07 missä hoidoissa?

Ollaan nyt viimeisenä oljenkortena alettu miettiä lahjasoluja ennen adoptiojonoon menoa, mut niissä taitaa olla myös kohtuuttomat jonot... Pitää ottaa selvää.

Sellainen "lyhyt" katsaus meidän hoitohistoriastamme. Paljon on tällä palstalla samankaltaisessa tilanteessa olevia, joten vertaistukea löytyy : )

Kurjia uutisia Pilha78 : ( Tsemppiä!!! Jospa noista kahdesta tulisi se kauan odotettu plussa! Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä : )

Mua muuten hieman harmitti, kun en tajunnut pyytää tuota kromosomitutkimusta yhdestä poisheitetystä blastokystasta viime kerralla. Kaksihan vain siirrettiin eli siitä kolmannesta olisi hyvin voitu tutkia nuo kromosomit. Jos nyt kävisi yhtä onnellisesti ja useampi jakautuisi blastokystaksi asti niin voisin ehdottaa. Vaikka mitäpä hyötyä siitä enää on, kun hoidot lopetetaan... tai ehkä löytyisi syy tälle kaikelle, helpottaisi.

Tsemppiä kaikille!! Aurinkokin pilkistää sadepilvien takaa - Paistaisipa risukasaankin ; )

6. HHO7 Vierailija

HOPESTILL - Kiva, kun otit niin avosylin mut tänne. Kiitos.Luin koko viestiketjun ja sun mietteet ja sanat olivat aivan kuin mun suusta, niin samanlaisia ajatuksia meillä on näistä pettymykistä,hoidoista ym. Onko sulta otettu
    -kudos- ja tumavasta-ainetutkimus, endokriinisten rauhasten vastaaine-tutkimus?
    -tukostaipumustutkimus(SPR)?
    On nimittäin todettu, että joillakin naisilla on vasta-aineita, jotka heikentävät tai estävöät alkion kiinnittymistä. Näissä tapauksissa kortisonilääkityksestä on ollut apua-
    Tukos- eli tromboositaipumus voi olla naisella piilevänä ja tämä aiheuttaa vaikeuksia juuri alkion kiinnittymisessä ja tulevan istukan muodostumisessa.
    Nämä tutkimukset voidaan tehdä verinäytteestä.
    Näin kirjoitti eräs lääkäri ja mietin josko tuonkin voisi tehdä? Eihän sitä koskaan tiedä....Kun meillä kuten teilläkin on hyvät alkiot, jakautuvat hyvin mutta kiinnity.

Olen Fertinovassa hoidossa ja siellä kyllä tehdään tuota alkionkuoreavausta tosin biologin pitää katsoa onko se kuori liian paksu vai ei koska turhahan sitä on tehdä jos näkevät että ei ole liian paksu ja siitäkin kun pitää maksaa melkein 300€ eikä kela-korvaa siitä mitään joten rahaa sekin on....ja tosi on, ettei siitä ole kunnon tutkimusta tehty mutta joillakin se on auttanut tai ei..se on vähän niin ja näin mutta jos biologi katsoo , että sen voisi tehdä niin sitten se tehdään..Onpahan ainakin kokeiltu sitten aivan kaikki mahdollinen
    Kerran on siirretty blastovaiheessa oleva alkio, tosin hidas sellainen mutta kuitenkin eikä onnistunut..Nyt sulatetaan 4kpl ja katsotaan meneekö joku sinne blastovaiheseen asti ja jos menee niin sitten jää vielä 4kpl joista tehdään se viimeinen PAS.
    Uuten IVF_ään en näillä näkymin lähde vaan meidän hoidot loppuu tähän (tai siis siltä nyt tuntuu) Oli se punktio sen verran hirveä että....Sain tietenkin hyperin ja jouduin Naikkarille tiputukseen . Tosin tulihan niitä folleja 42kpl joissa 30 munsolu , että eipä ollut ihme.

ON - Nyt on sitten pp14 eikä oireita joten...Tiedän jo sen huomisen testin tuloksen.Luoja, että mua ahdistaa tehdä se:( MIksi ei menkat voi vain alkaa...mutta ehei, proget/zumet pitää vuodon poissa kuten aina ennenkin . No, pakko sitä tikkua on taas katsoa...
    Nyt kahvin keittoon, että saan pidettyä silmät auki täällä duunissa

7. Hippu07 Vierailija

En ole tälle palstalle koskaan kirjoitellut, mutta melko aktiivisesti seuraannut toisten kohtalotovereiden taivallusta. Meillä lapsettomuutta takana kolme vuotta ja selittämättömiä ollaan. Inseminaatioilla ollaan onnistuttu raskautumaan, mutta ne menee kesken. Ollaan oltu juuri toistuvien keskenmenojen vuoksi tutkimuksissa ja kaikkea mahdollista tutkittiin; kromosomit, hyytymistekijät, keliakia, kilpirauhanen, hormonitasapaino... Kiinnostuin kuitenkin noista HH07:n mainitsemista vasta-ainetutkimuksista (kudos- ja tumavasta-ainetutkimus, endokriinisten rauhasten vastaaine-tutkimus). Osaatko kertoa näistä enemmän?

8. HHo07 Vierailija

En valitettavasti tiedä noista tutkimuksista enempää kuin minkä luin netistä kun eräs nainen kyseli miksi kiinnittyminen ei onnistu ja hänelle vastasi Felicitas-klinkan lääkäri Aarne I.Koskimies ja sanoi juuri noista kokeista. Kannattaa ne ottaa ,kun eihän sitä koskaan tiedä mistä johtuu juuri nuo keskenmenot tai kun hyvä laatuinen alkio ei kiinnity.

9. Hippu07 Vierailija

Kiitos pikaisesta vastauksestasi. Täytyypä surffailla ja lukea vähän lisää noista, jotta osaa sitten lääkäriltä kysyä.

10. pääpä Vierailija

tää on todella hyvä ketju.Olen seurannut tätä jonkin aikaa.Ja olen itsekkin vuosia yrittäny t hoitojen kautta raskautua.Tälläkin hetkellä on menossa 4.ifv;n 1.pas.
    Ikää on tullut jo 38v. tässä hoitojen sivussa..mies vaan 34v.Selittämättömiä ollaan.
    Nyt piinailen kolmatta päivää ja aika tasaisen paksua olotilaa.Eihän nyt vielä tarvi mitään ollakkaan,mutta kun tuntuu et joillain niitä oireita alkaa jo nyt ilmaantua.Mutta,mutta..hieno ketju! Pidetään pystyssä ja huolikaa mutkin mukaan vaikka mumma-ikää lähestytäänki=(

11. HH07 Vierailija

Elä nyt naurata:) sää mikään mummaikää vielä lähesty ja kuule mä tulen sun perästä kovaa 2kk.den päästä 37v joten...jos säkin niin sitten mäkin:)
    Mäkin olen varma , että huomenna nega tulee kun ei ole oireita ja mun mielipide on että PAKKOHAN siitä plussasta on joku oire oltava ja PISTE.
    Sullahan on tosin aikaa oireisiin ei niitä vielä pp3 tule:) joten tsemppiä piinistelyyn

12. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehdys kaikille ja tervetuloa mukaan HH07 ja muutkin uudet. Me päätettiin nyt pitää hoitotaukoa eli suunnitelmissa olis 2. ivf vasta tammikuussa, mutta en aio hävitä palstalta mihinkään vaan seuraan jännityksellä teidän hoitoja ja kuulumisia.

Hoitotaukoon päädyttiin monesta syystä; työkiireet, lääkekustannukset (lääkekaton kerryttäminen on hyvä alkaa vuoden alusta) ja nyt ei vaan jaksa ainaisia pettymyksiä.

Kiinnostaa myös nuo tutkimukset tukos ja kromosomitutkimukset. Kumma, ettei mun lääkäri ole maininnut sanallakaan asiasta. Lääkäri vaan sanoi viimeksi, että kyllä se raskaus vielä alkaa ja pitää olla kärsivällinen. No pitkää pinnaa tässä tosiaan vaaditaan.

13. HH07 Vierailija

paukahti testiin aamulla..Olen aivan haloo?????En uskonut pätkääkään ja siinä ne kaksi viivaa seisoo.

Sekaisin oleva HH

14. Pilha78 Vierailija

Onnea HH07!

Et sitten kauan ehtinyt edes joukossamme pyöriä.

Itsellä menossa pp.3 mutta en edes jaksa uskoa positiiviseen tulokseen. Itse en aio edes kotitestiä tehdä. Vuosien saatossa aivan öliikaa niitä, ehdin nyt sitten kyllä odottaa veritestin tuloksen.

satumarika
    Ihan viisas ratkaisu tuo hoitotauko. Ei kuitenkaan ole edes niin kamalan pitkä. Itsekin olen joskus niitä pitänyt ja ne ovat aina niin rentouttavia. Ajan saatossa kun on mennyt pois tämä kiire näiden hoitojen kanssa kokonaan pois. On odotettu jo niin pitkään muutenkin.

15. pääpä Vierailija

Onnea HH07! Kylläpäs sulla lykästi.
    Itse roikun täällä koneella jatkuvasti,kun ei ole muutakaan tekemistä.Vapaa vkl pitkästä aikaa,niin työt ei ole häiritsemässä nettiaddiktiani=)

Oireita ei ole minkäänlaisia eli epätoivo alkaa nostaa päätään;onhan jo viides piinap. menossa.
    Mutta nyt käyn seikkaileen muillakin palstoilla välillä palaten katsomaan olisko täällä ketään..

16. Pilha78 Vierailija

pääpä

Me mennään sitten melkein samaa tahtia kun minulla on tänään pp.4. Minullakaan ei mitään oireita, mutta tuskin niitä tässä vaiheessa vielä ja joskus ei vasta kuin plussan jälkeen. Itse en kyllä jaksa omaan plussaan edes uskoa, mutta onpahan tämäkin sitten koettu taas. Lugesteronien kanssa saan olla tarkkana, sillä meinaan välillä unohtaa ne kokonaan. En kuitenkaan ole unohtanut ainakaan vielä. Kyllä aamulla ja illalla muistaa laittaa, mutta tuo päiväannos onkin sitten hankalampi.

Olen yrittänyt keksiä muuta puuhaa.Juurikin tulin kitkeämästä kukkapenkkejä. Aikaa meni 2 tuntia, niin on jotain muuta ajateltavaa.
    Olen yrittänyt ja osittain jopa onnistunutkin luopumaan itseni tarkkailusta, sillä siitä ei loppujen lopuksi ole mitään hyötyä. Jaksan odotella kyllä verikokeen tuloksen. Kotitestiä en aio tehdä tällä kertaa. Ei jää sitten mitään "ehkä" tilannetta, jos tekee testin esimerkiksi liian aikaisin tai jotain.

17. pääpä Vierailija

Joo niin mennään melkeen tasathtiin.Luen muuten aina väärin ton sun nimmarin,ei mee jakeluun että se on Pilha eikä PIHLA:=))

Ai sulla on kolmesti päivässä luget? Mullakin oli joskus ensimmäisten hoitojen aikana,mutta juttelin lääkärin kaa,että eikös niitä voi laittaa vaan aamulla ja illalla ja niin sain sitten luvan siihen.Mulla olis ollut mahdottomuus laittaa töissä päivällä ja suun kautta en voi ottaa,kun pahoinvointi ja huimaus ovat niin valtavia,etten sitten taas sen takia voisi olla töissä.

Kiva että joku on suurinpiirtein samoissa pp;ssä,voidaan "jännäillä"yhdessä(vaikka ei täs enää hirveesti oo mulla jännäilyä,kun menee rutiinilla.Niin monta hoitoa jo yrittäneenä on toivo mitätöntä,mut kuitenkin..)

Valoista mieltä sulle kuitenkin omaan piinaasi!

18. Pilha78 Vierailija

Meille tämä on näillä näkymin viimeinen tuoresiirto. Pakkaseen jäi yksi ja aiemmin tehtiin päätös että tähän hoidot loppuvat. Mies on kyllä päätöksestä jo ryhtynyt luistamaan hiukan.

Meilläkin hoitoja takana niin paljon että rutiinihan tämä alkaa jo olemaan. Olen oikeastaan aika neutraali tunteideni kanssa, kun tosiasiahan on etten voi itse vaikuttaa lopputulokseen. Se on jonkin minua isomman ja mahtavamman päätettävissä. Kuitenkin jos jotain positiivista on etsittävä, niin en ole tuloksen suhteen niin supernegatiivinen kun joissain aiemmissa hoidoissa. Neutraalius on hyvä vaikka täytyy tunnustaa että näin viime yönä todentuntuista unta, että vauvansänky oli makuuhuoneessa. Ei sillä, toissayönä olin herättänyt miehen että nyt se vuoto alkoi ja hoito epäonnistui. Lakanoita olin käskenyt rueta vaihtamaan kun mies oli tajunnut, että minä olin ihan unessa.
    Joskus olen hoitojen aikaan ollut niin jännittynyt etten ole saanut edes unta. Nyt kuitenkin menee jo rutiinilla.

Mulla on aiemmin ollut luget kahdesti, nyt suositteli kolmasti. Suun kautta en koskaan ole käyttänyt, kun oman lääkärin mukaan ei ole niin tehokasta. Joten alapään kautta. Ei kyllä mitään mukavaa ole, kun housut sotkeentuu. Mulla töissäkin kun voin laittaa jos vaan muista, niin passasi sitten tuo 2 nappia kolmasti päivässä -annostus.

19. HHO Vierailija

pääpää ,Pihla78- Ei mullakaan mitään oireita ollut ennen plussaa..Tämä tuli aivan puuntakaa joten ei oikeasti koskaan voi tietää.Testi sen näyttää.
    Olin jo perjantaina laittanut kaikki lääkkeet takasin kaappiin kun ajattelin, että lauantai-aamuna voin lopettaa testin jälkeen kaikki mutta toisin kävi.

20. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei kaikille, uusille ja vanhoille ; ) Ilahduin kovasti, kun ketju näyttää koko ajan paisuvan ja kirjoituksia oli tullut hirmusesti! Siis älkää käsittäkö väärin, ei yhtään kiva, että meitä näin kauan yrittäneitä on paljon...

Ja ensimmäisenä ONNEA hirrrmusesti HH07!! Olipas ylläri : )

Meillä sitten päätettiin vaihtaa kelkan suuntaa... Kävin perjantaina ultrassa ja limis ihan ok, ei ole koskaan kovin paksu, mut menkatkin aina olleet niukat. Mulle tuli sen lääkärikäynnin jälkeen (ei oma lääkäri) hirmuinen pakokauhu ja ahdistus tuosta blastokystaviljelystä ja ajatksesta, että kaikki loput 7 alkiota sulatettaisiin maanantaina. Yllätyin itsekin omaa reaktiotani. Kun pääsin autoon niin purskahdin itkuun eikä loppua meinannut tulla. Ja mä kun luulin, että olen jo melko sujut sen lähes tosiasian kanssa, että biologisia lapsia ei meille tule ja adoptioon mennään. Yhtäkkiä kaikki tuntui liian lopulliselta. Ja lisäksi mua on jatkuvasti kiusannut ajatus tuosta alkionkuoren avauksesta ja olisin halunnut sitä kokeilla. Niinpä sit soitin pe iltapäivällä omalle lääkärilleni Väestöliittoon ja kerroin kaikki tuntemukseni. Tuntui, että kiirehditään tekemään blastokystaviljely vain siksi, että ollaan niin voimakkaasti annettu lääkärille ymmärtää, että ei enää jakseta turhia siirtoja ja halutaan mennä adoptiojonoon. Mutta eihän meillä nyt niin kiire ole, etteikö ehdittäis alkioita järkevästi käyttää! Lääkäri oli samaa mieltä, että oli ajatellut osittain blastokystaviljelyä toistamiseen meille, koska kuvitteli meidän olevan niin väsähtänietä näihin hoitoihin (tiettyhän me ollaan sitäkin). Oli todella ilahtunut kun soitin! Siispä polkaistiin jarrua ja huomenna sulatetaankin vain kaksi alkiota ja niille tehdään alkionkuorenavaus! Nyt siis pääsen kokeilemaan sitä menetelmää, jota olen jostakin syystä aina halunnut kokeilla. Uskomme niin vahvasti, että kiinnittymisessä on se vika. Ja lisäksi olen lukenut ja kuullut, että meidän kaltaisessa tilanteessa, jossa lukuisia hyvien alkioiden siirtoja ilman tärppiä, tämä alkionkuoren avaus olisi erittäin perusteltua kokeilla. Kliiniset kokeet tukevat sitä nimenomaan selittämättömissä tapauksissa. Olen siis todella tyytyväinen, että ehdimme painaa hieman jarrua : ) Huomenna siis siirto!!

Noista vasta-ainemäärityksistä. Multa otettiin nuo tuma-, dna-, gad- ym. vasta-ainemääritykset, mut kaikki oli negatiivisia... ei siis löytynyt syytä sieltäkään. Myös mulle lääkäri selitti, että mikäli niistä olisi löytynyt jotakin, olisi voitu kokeilla kortisonikuuria. Mut nyt mä olen joka tapauksessa syönyt 80 mg disperiniä päivittäin siitä kierron toisesta pv asti. Näin sovittiin lääkärin kanssa.

Eli kaksi uutta kokeilua nyt käynnissä meillä: alkionkuoren avaus ja disperin. Jalat on silti tukevasti maassa enkä enää juurikaan usko plussaan. Silti vielä yritämme nämä alkiot loppuun ja kovasti toivotaan ihmettä.

Jännittelen kanssanne kovasti Pilha ja pääpä!! Yksi plussa jo saatiin tänne palstalle : ) Jatketaan samaan malliin. Tsemppiä kaikille!

21. pääpä Vierailija

..mä syön omin luvin disperiiniä tässä kuten edellisessäkin siirrossa.50mg päivässä.Edellisessä siirrossa oli kemiallinen yritys kuitenkin joten napsinpas nyttenkin.Mulla on aina olleet veret vahvat joten lääkäri joskus aikoinaan sanoi ettei siitä haittaakaan ole,muttei kuitenkaan määrännyt sitä miulle.

Hullu voin olla,mutta yritän kaikki poppaskonstit jotta tulosta tulis aikaan.Tuleepa vaihtelua tähän rutiinin omaiseen piinaan kun kokeilee uutta vaikkakin omin päin.

hopestill,bdbdbdbdbdb uudelle kokeilulle!!!Jospas nyt olis teidän aika..

HH; ei siis ihan mitään oireita???

Pilha;mäkin oon nähny vauvaunia taas,toivotaan et se olis enne bdbdbd!

22. HH07 Vierailija

Hopestill - Kiitos ,onnitteluista:) On tää uskomatonta.
    Ymmärrän hyvin sun fiilikset kun ette sitten teekkään blastoviljelyä vaan sulatatte vain kaksi ja niille alkionkuorenavaus..ja teille kuitenkin jää vielä alkioita, tosin en usko että niitä enää tarvitsette. Sieltä se tärppi tulee, oikeesti. Kun näistä hoidoista ei voi tietää milloin se plussa tulee.

pääpää - Aivan samanlainen fiilis kuin olisi menkat alkaneet..alavatsalla paineen tunne, nipistelyä ja kiukkuisuuttaa..joten ei mitään raskauteen viittaavaa...Nyt oli enismmäinen aamu kun pahaolo, enkä ole kahvia voinut juoda koko päivänä vaikka muten olen hirmuinen kahvikissa.Joten kaikki on mahdollista siihen testi päivään saakka.

ON - Jos teille sopii niin olisin teidän kanssa vielä täällä? Mutta jos ette halua kuulla mun höpinöitä oireista tms.niin sanokaa suoraan ymmärrän hyvin.
    Huomenna soitto klinikalle ja verikokeeseen..Tein muuten tänään toisen testin tossa iltapäivällä ja pissamaatta olin ollut about 15min:) ja vahva plussahan siihen tuli, vahvempi kuin eilen joten pakko kai tää on uskottava...

23. pääpä Vierailija

mut vasta kyllä ittekkin oon alkanu täällä kirjoitteleen,et en tiä mitä mieltä sit muut on.Musta ainakin on kiva kuulla vielä sun höpinöitä oireista yms..

Milloin sulla rupes tuntuun nuo painon tunteet sun muut oireet?
    Mulla ittellä niissä joissakin raskauden(ei silti yhdestäkään vauvaa syliin asti)on pissatulehduksen oireet olleet ekat joita tuntuu.Nytkin vaikka oli vaa viimeks vaan kemiallinen,tuntui heti et tulehdus ois tulossa päälle.

Mut nyt oon jo häirikkönä täällä joten kivaa illan jatkoa kaikille!!!

24. Pilha78 Vierailija

Itse en ole kamalan innoskas kuuntelemaan toisten raskaudesta. Ei mitään henkilökohtaista mutta se vain kirpaisee liikaa. En kuitenkaan aio estää kenekään kirjoittelua, mutta aion vältellä niiden lukemista. Sanon tämän ihan suoraan koska valehtelu on liian turhauttavaa kaikkien kannalta.

25. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mua ei haittaa, jos kirjoittelet kuulumisiasi, kaikkihan me tällä palstalla toivotaan raskautta. Mua lähinnä turhauttaa välillä kuulla raskausuutisia niiltä, joille se on käynyt lähes vahingossa tai ainakin sormia napsauttamalla. Sille tunteelle ei voi vaan mitään. Eli älä hylkää tätä palstaa, vaan kerro mun puolesta kuulumisiasi. Toki jossakin vaiheessa varmaan saat enemmän juttuseuraa odottajien palstoilla. Pidän peukkuja sulle HH, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti : )

Meillä siirto siirtyikin huomiselle... kahdesta sulatetusta alkiosta vain yksi selvisi, joka harvinaista, mut sulateltiin sit kaksi lisää. Huomenna katsotaan mihin kahteen tehdään alkion kuoren avaus ja siis kaksi siirretään. Joskus tuntuu, että on ihan hukkaan heittämistä, jos kolmesta vain kaksi siirretään. Kun ai ole kahdestakaan raskautta kuulunut niin tuskin kolmesta kolmosia tulisi... olisi kyllä jo aikamoinen tilastoihme ; )

Jännittelen siis vielä huomiseen... toivottavasti kaikki onnistuu -jännittää.

Mites muille??

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri