Hae Anna.fi-sivustolta

Yli kolme vuotta yrittäneitä

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Joanna*, 20.05.2007.

1. HH07 Vierailija

Hieno uutinen ! Olen onnellinen sun puolesta ja toivon, että kaikki menee hyvin.Nyt kirjoitan mitä mulle kuuluu mutta älä ajattele että sulle käy näy ok? Vaan nauti olostasi olet sen ansainnut. Olen todella iloinen sun puolesta*halaa*

ON - Tänne ei hyvää kuulu. Ultrassa käyty ja kohtu tyhjä joten kohdunulkoinen oli sitten tämä ainut plussa meillä:( Hcg nousi hyvin , viime viikolla jo 10000 joten luultiin, että ok vaikka mielessä oli koko ajan että ei tästä mitään tule....ja oikeassa olin.
    Nyt odotan tän päivästä hcg tulosta ja jos edelleen nousussa sitten on matka Naistenklinkalle saan joko solumyrkkyä tai leikkaus.
    Meni kokonaan usko noihin hcg testeihin niistä kun ei voi oikeasti ennustaa mitään.
    Itkenyt en ole, helvetin pettynyt..Sain peräti 4 pvä iloita plussasta ja sittenhän alkoi se tuhru joka tiesi sitten tämän. Nyt ei kiinnosta hoidot ei mitkään..haluan vain olla rauhassa ilman plussia, ilman lasta ilman yhtään mitään.Haluan tämän asian päätökseen ja koota itseni .

Pihla - Olen pahoillani. Tää on yhtä paskaa oikeesti.

2. Pilha78 Vierailija

kohdun ulkopuolista minullakin epäiltiin, mutta Hcg arvo ei noussut niin ripeästi kuin silloin olisi pitänyt. Minulla arvo laski ja on nyt nolla, joten alkio tuli sitten lopulta itsekseen pois. Minulla epäiltiin kuitenkin ulkoista koska toisessa munasarjassa pistelyä. Lääkärin mukaan voinut tulla sieltäkin itsekseen pois.

Hoidot ei ulkoisen raskauden jälkeen heti minun käsittääkseni jatkukaan. Hoidoissa on ainakin oman lääkärini mukaan ½ vuotta taukoa, jos leikataan ja 3 kuukautta jos solumyrkyillä keskeytetään. Jatkossa on myös 20 % todennäköisyys kohdun ulkoiseen raskauteen kun muuten se on 2%.
    En halua pelotella, mutta kerron vain mitä minulle kerrottiin kun samaa epäiltiin.

VOIMIA! VOIMIA! VOIMIA!

Suoraan sanottuna paskaa tämä on. Tulin itseasiassa täällä vain piipahtamaan ja lukemaan HH07 kuulumisia. En olisi uskonut että ne olisivat tällaisia. Odotin iloisempia.

3. HH07 Vierailija

Odottelen edelleen sitä hcg arvoa. Elämä on yhtä odottamisen odottamista. Kipuja ei ole, vuotoa ei ole enää pätkääkään ja just nyt kun HALUAISI että sitä vuotoa on*vihainen*
    Toivon, että se hcg on lasku suunnassa ja että niillä kahdella kovemmalla vuodolla joita oli alkio olisi tullut pois mutta toiveuntahan se varmaan on. Mun tsäkällä leikkaukseen tms.Just.
    Ei siinä mitään jos tulee hoitotauko parempi niin En jaksaisikaan nyt mitään hoitoja. Kysyin lääkäriltä tuota uusintaa eli tuleeko uusi kohdunulkoinen herkästi sanoi ettei hänen lääkäri olon aikana ole kertaakaan tullut mutta tottahan se on että uusiutuminen on faktaa.
    En kylläkään käsitä miten lääkäri ei löytänyt alkiota mistään..olenhan jo rv 7+1 joten pakkohan sen olisi jossain näkyä...Mietin tuossa eilen että jos se tyrkkäsi sen väärään reikään:) Pakko vähän mustaa huumoria viljellä kun ei tässä muuten jaksa:)))

Tsemppiä Pilha ehkä siis EHKÄ mekin joku päivä koetaan äitiyden onni. Tosin tällä hetkellä en tiedä haluanko edes..Aika näyttää...

HH

4. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos satumarika : )

HH otan todella osaa suruusi : ( Alkoi ihan todella v*tuttaa, kun luin tuota viestiäsi. Miten tämä voi olla näin takkuista tulla raskaaksi. Miksi suurimmalla osalla väestöstä kaikki menee alusta loppuun hyvin ja osalla kivinen tie koko matkan!? Ihan kun ei olisi kestämistä jo tarpeeksi hoidoissa ja pettymyksissä, mut sit vielä tarttee kääntää veistä haavassa!!! Itse olen monesti miettinyt, että jos saisin päättää niin en mieluummin olisi raskautunut kertaakaan, jos ne eivät pääty onnellisesti. Voi hitto sanon.

Itsellä kun oli vuosi sitten tuulimunaraskaus niin tuon vuodon ja spontaanin keskenmenon saimme aikaan seksillä ja orgasmilla... outo tapa, mut silloin kohtu supisteli ja sieltähän se tuli ulos. Siis selvisimme ilman kaavintaa tai kemiallista keskeytystä. On tietysti eri asia, jos kohdunulkopuolinen.

Hirmuisen suuri voimahalaus ja rutistus teille Pilha ja HH. Ja kiitos HH tsemppauksesta, vaikka nyt varmaan tuntuu että kaikki raskausuutiset miltä palstalta tahansa tuntuvat p*skamaisilta. Ymmärrän täysin ja voin sanoa sen vilpittömästi sydämestäni.

ON, Tähän plussaan on tosiaankin vaikea uskoa. Sain tänään kyllä hcg arvon ja oli 205 (viiteväli 60-400), joten normaali. Mutta olen HH kanssasi samaa mieltä, että nuo hcg arvot eivät todellakaan ennusta mitään. Ei auta kuin odottaa...

5. pääpä Vierailija

Aivan mieletöntä,ihanaa hopestill!!Onnea matkaan!!
    Kuinka perustelit sen,että tekivät alkionkuoren avauksen? Olen monesti sanonut siitä lääkärille,mutta vastaus ollut sama,ettei ole näyttöä siitä et se toimis.

HH07; olen todella pahoillani puolestasi.Ihmettelen vaan ettei sulla ole kipuja jos on KU.
    Mullakin hcg oli lähempänä 8000 ja kivut oli melkoiset.

ON ensiviikolla ultra ja sit taas tikutukset käyntiin oviksen metsästyksen takia..

Kaikille terkkuja ja jaksamisia...nyt kiirus töihin

6. HH07 Vierailija

Sain sitten soitin lääkäriltä keskiviikko aamupäivällä ja hcg oli jo 28000 ja eikun Naikkarille. Siellä ultrattiin ja siellähän se alkio oli, oikean puolen munajohtimessa. Siitä osastolle, kipuja ei ollut Jouduin kuitenkin menemään pyörätuolilla osastolle kun hoitajat sanoi, että olen kävelevä aikapommi:( Esilääkityksen sain klo 17 mutta leikkaukseen pääsin vasta 21.30 kun tuli hätäleikkauksia eikä mulla ollut kipuja.
    Klo 01.00 olin takaisin osastolla. Leikkaava kirurgi tuli juttelemaan heräämöön ja sanoi, että toinen johdin poistettiin ja että alkio oli vain parisen milliä sisällä ja että oli todella huono tsäkä että jäi juuri siihen kun pari milliä peruutusta ja olisi ollut oikeassa paikassa:( Näin kuvankin meidän "vauvasta"joka oli ollut elossa ja isohan se oli, munajohdin oli juuri ratkeamassa eli viime hetkillä leikattiin.
    Eilen iltapäivällä pääsin kotiin ja nyt olen täällä kolmen haavan kanssa ja henkisesti todella kipeä:( Näin meni meidän "raskaus"
    Toivon, että kukaan ei koskaan tätä joudu kokemaan.

Hopestill- Lähetän sulle miljoonasta onnea ja toivon sydänmestäni että teillä kaikki menee hyvin ja saatte ihanan pienen vauvan kotiin:)

7. Pilha78 Vierailija

VOIMIA HH07!

Ei oikein tiedä mitä pitäisi sanoa, joten tyydyn vain sanomaan voimia!
    Sen kuitenkin tiedän ettei toisen munajohtimen menetys ole maailmanloppu. Itsellänihän ei ole kuin toinen toimintakykyinen, risa kappale on jotenkin tukossa. IVF hoidoissa kun ei pahemmin noita johtimia edes tarvita, rakkulat kun kerätään suoraan munasarjasta.
    Vaikka tunnustan, että itselleni munajohtimen tukossa oleminen oli ihan hirvittävä järkytys.

Täällä menkat jatkuu. Olisi menossa jo kp.15. Tänään olisikin pitänyt aloittaa primolutit, vaan minkäs teet. Soitin polille ja lääkäri kirjoitti Progynova -lääkkeen. Jos vuoto ei lopu viikossa, niin sitten edessä kaavinta. Jos vuoto loppuu, niin ennen lokakuun puolta väliä ultraus ja pakaste-alkion siirto samaan syssyyn. Eli tuleekin nyt sitten tähän samaan kiertoon.

Olen vain niin peloissani, että minulle joudutaan tekemään tuo kaavinta...

8. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos pääpä : ) Pelko on kyllä päällimmäisin tunne, jos pitäisi kuvata ajatuksia, mut onneksi päivät sujuu aika nopeasti, kun töissä kiirettä. Tänään tuntui et oireet vähentyneet... yritän olla ajattelematta.
    Mä perustelin tuon alkionkuorenavauksen sillä, että luin pubmedistä 2007 julkaistun artikkelin, jonka mukaan raskauden todennäköisyys parani huomattavasti alkionkuorenavauksella niillä, joille oli tehty useita onnistuneita alkionsiirtoja hyvillä alkioilla ilman tulosta. Ja lisäksi pyysin sitä hartaasti, koska meillä oli kyseessä toiseksi viimeinen alkionsiirto ja toivoin että saamme kokeilla tuota keinoa viimeisenä oljenkortena jotta ei tarvitse jossitella mitään adoptioon siirryttäessä. Itse olen ollut jo vuoden ajan kiinnostunut yrittämään tuota, mutta vasta nyt suostuivat. Ilmeisesti siis se soveltuu nimenomaan yllä kuvaamilleni tapauksille. Ja meille tärppi siis heti enkä usko olevan sattumaa. Niin ja mä käytin ekaa kertaa lisäksi 80 mg disperiiniä. Voithan vielä voimakkaammin perustella ja toivoa tuota alkionkuorenavausta lääkärillesi. Mielestäni se on kokeilemisen arvoista : )

HH olen todella pahoillani, mutta onneksi ehditte ajoissa leikkaukseen, jos nyt mitään hyvää tuosta voi edes sanoa : ( Paljon voimia ja tuhannet kiitokset, kun jaksat minulle toivoa parasta ja tsempata. Toipumista!

Pilha, tuohan kuullostaa hyvältä, jos pääsisitte jo pikapuoliin uuteen yritykseen, joskus se on parasta lääkettä pettymykseen. Halaus.

Missäs Joanna muuten kirjoittelee nykyään? Sinähän laitoit tämän ketjun pystyyn, josta ainakin minä olen todella kiitollinen : )

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

9. Joanna* Vierailija

Täällähän minä ;) En oo hetkeen kirjoitellut oikein missään, kun on ollu hoidoissa taukoa, nyt kuitenkin toinen ivf lähestyy, ens keskiviikkona jarrupiikki ja punktio on suunnitteilla marraskuun alkuun. Kirjoittelen enemmän tuolla ivf-ketjussa.

Oon kyllä taustalta seuraillut teidän hoitojen edistymistä.

HH: Olitpas sinä saanut kokea kovia!!! Onneksi munanjohdinraskaus huomattiin kuitenkin viime hetkellä! Voimia teille!

Hopestill: Ekaksi isot onnittelut plussasta!!! Täällä pidetään peukkuja, että kaikki menisi hyvin!!! Mäkin olisin muuten kiinnostunu tuosta alkionkuoren avauksesta, mutta Tays:ssa ne ei suostu sitä tekemään, kun ei siitä kuulemma oo tarpeeksi näyttöä... Nyt aion ehdottaa sitä pidempää viljelyä, saas nähdä kelpaako sekään niille...

10. Taustis-Manna* Vierailija

En jaksa kirjautua. Kirjoitan Tahkoojissa (vauvahaaveissa), mutta yritystä 3 vuotta meilläkin. Olen välillä lukenut teidän ketjua ja oli ihan pakko tulla nyt onnittelemaan Hopsestill:iä. Olen tosi iloinen plussastanne! Iloisten onnittelujen kanssa samassa lauseessan kuitenkin toivotan voimia ja jaksamista HH:lle ja Pihlalle sekä kaikille muille sinnittelijöille. Ei tämä helppo taival ole .(

11. HH07 Vierailija

Kiitos, rakkaat ystävät lohduttavista sanoista*olette kaikki ihania*

Pihla - Olet aivan oikeassa mitä noilla johtimilla:) kun eihän hoidoissa niitä edes tarvita. Olisin halunnut että poistavat toisenkin mutta lääkärit ei tervettä johdinta poisa, harmi.Toivottavasti vuoto loppuu etkä joudu kaavintaan. Helvetti, että tää osaa olla vaikeaa*vihainen* Miksi ? Muut vaan lisääntyy ja täyttää maailman mutta ehei, ei me mutta mä uskon, että joku päivä mekin se tehdään ja sitten kun se raskaus alkaa ja on oikeassa paikassa niin se menee oppikirjoijen mukaan. Uskotaan me siihen eikös niin? !! Tsemppiä meille !

Hopestill - Ihanaa kun arvo oli noin hyvä *halaa* Olen oikeasti todella onnellinen teidän puolesta. Ihan itku tulee.Olet oikeassa että jos jotain hyvää tästä kokemuksesta pitää olla niin se ettei jouduttu hätäleikkaukseen eikä johdin poksahtanut.

ON - Tänään on olo parempi. Elämä jatkuu. Tälläinen "pieni"vastoinkäyminen tässä kävi mutta elämä jatkuu. Kipuja on edelleen mutta parempi kuin eilen. Olenkin jo siivoillut(hullu minä, olen meinaan hullu siivoamaan:) ja laitoin kynttilöitä ympäri olohuonetta. Suru seuraa mukana ja aina välillä tulee kyyneleet silmiin mutta suru on surtava ja itkut itkettävä ja väliin naurua ja huumoria , kyllä se tästä.
    Särkylääkkeitä kuluu kiitettävästi 3 burana 600 ja sekä 6 panadolia eikä sittenkään kaikki kivut ole poissa mutta pärjään. Vuoto alkoi eilen ja tänään jatkuu hiljaisemmin mutta kuitenkin, hyvä niin, että se tyhjennysvuoto tulee nyt eikä viikkojen päästä.
    Kuukauden päästä on sitten jälkitarkastus ja sitten päätämme mitä teemme hoitojen suhteen.

Nyt teille kaikille ihanaisille lämpöä ja valoa elämäänne . Toivon, että teidän kaikkien toiveet täyttyy *olette mun mielessä*

HH

12. Pilha78 Vierailija

Vuoto näyttäisi nyt loppuneen, vaikka en ehtinyt lääkettä montaa kertaa ottaa. Päästään siis todennäköisesti PASiin aikaisemmin.
    Olen vain niin varma huonosta tuuristamme, että alkio ei kuitenkaan selviä sulatuksesta tai joku muu mutka matkaan tulee. Pohdin näitä jo siis ennakolta..

Adoptio nosta nyyt päätään entisestään. Johtuen varmaan mediassa käsitellystä ministerin adoptiosta. Alan itse jo kallistua siihen ettei lapsen tarvitsisi olla edes ihan pienikään. Ikää voisi olla vaikka 4 vuotta. Ei sitä pian muistaisi kuitenkaan ettei ihan "vauva-aikaa" yhdessä vietettykään.. Mutta katsotaan nyt ensin tuo PAS. Aion itse kokeilla tuota minidisperiniä rinnalla. Oletteko aloittaneet sen syönnin sitten alkion siirron jälkeen vai?

13. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos hirmuisesti onnitteluista Taustis-Manna : ) Kerroit, että olette myös jo kolmisen vuotta vauvaa yrittäneet. Missä vaiheessa olette menossa hoidoissa? Ja onko teiltä löytynyt syytä? Plussatuulia sinulle toivottelen! Jospa tämä tarttuisi?

Kiva kun Joannasta taas kuulee : ) Minä kyllä tästä eteenpäin suosittelen keskustelemaan lääkärin kanssa tuosta alkionkuorenavauksesta. Laita tännekin välillä kuulumisiasi. Nyt uskotaan, että toinen ivf tuo myös teille plussan ja vauvan kotiin!

Kiva kuulla HH että vointi parempi. Itsekin olen hullu siivooja ja tuo on aina hyvä merkki kun jaksaa siivoamistakin jo murehtia ; ) Olen itsekin aina tarttunut imurin varteen punktiopäivänä jne. Jokin sairaus tämäkin...

Pilha, mä alotin tuon disperin 80 mg kierron toisena päivänä kuten progynovankin, kun mulla on tehty lääkkeelliseen siirtoon nämä pas:it, jostakin syystä. Ja nyt siis jatkan edelleen, mut en tiedä kauanko, pitää kysyä lääkäriltä joku pv.

ON mä tarkkailen omia oireita ja pieni pelko päivittäin astuu hetkeksi kuvioihin, vaikka pääasiassa olo melko rauhallinen. Päätin, että yritän olla murehtimatta etukäteen, sillä mikäli asiat meneekin päin seiniä niin ehdin kyllä ihan riittävästi surra sitten... mut tietty välillä silti pelottaa että jotakin käy. Ollaan kuitenkin niin kauan tätä plussaa odotettu, että aion nauttia siitä, kävi miten kävi.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

14. Taustis-Manna* Vierailija

Hopestill, meillä siis yritystä kolme vuotta. Mulla toinen johdin tukossa jostain syystä, prolaktiinia laskettu jatkuvalla lääkityksellä, kierto hilppasen liian lyhyt (n.23) luomusti, joten luteaalivaihe on varmaan liian lyhyt (=munsasolu huonolaatuinen??) ja miehen simpat ei ihan priimoja ole, mutta ei nyt niin huonotkaan. Eli monta asiaa hiukan vinksallaan, mutta ei mitään isoja juttuja mun mielestä. Yksi inssi on tehty, omasta mielestä ajoitus oli väärä. Kerran pari vielä inssiä kokeillaan ja sitten saamme suoraan (varmaan tammikuussa) mennä ivf:ään. Ollaan siirretty ivf:ää hiukan, kun haluttiin inssit ensin kokeilla (yksityisellä, kun muutoin ei täälläpäin ole mahista).
    Kiitos toivotteluista. Toivon sulle oikein hyvää ja rauhallista raskausaikaa, ehkä kaikki jollain tasolla stressaavan ainakin alkuvaiheessa, mutta varmasti alat sitten nauttiakin olosta. Hyvää jatkoa:)

15. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    nyt pääsen taas kirjoittelemaan, työkiireitä ja työmatkoja pukkaa ; ) Huomenna taas reissuun. Täällä kaikki hyvin, toivottavasti. Edelleen tietysti aika matelee ja pelko pepun alla... mut yritän rentoutua.

Mites HH? Oletko toipunut hyvin? Halaus!

Entä Pilha, onko vielä suunniteltu jatkoja?

Muut? Ei anneta tämän ketjun hiipua pois, eihän?

16. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Iltaa! En ole kirjoitellut, kun tänne ei kuulu mitään, kun hoitotauolla ollaan tän vuoden loppuun omasta tahdosta. No, töissä on todella vaikeaa, koska nyt on oikea raskausaalto meneillään ja raskaus/odotusjuttuja joutuu kuuntelemaan ruokiksella. No välillä olen mennyt syömään muualle, kun itselle tulee niin paha mieli varsinkin, kun yksi jää äityslomalle just silloin milloin minäkin olisin jäänyt ellen olisi saanut keskenmenoa.

Hopestill; onko jo oireita??

17. HH07 Vierailija

Hopestill- Töissä ekaa päivää ollaan. Kivut melkein kokonaan poissa, vähän isoimpaan haavaan tuntuu mutta ei mitään verrattuna viikon takaiseen joten ihan ookoo täällä olo.Kyselen oireita kuten Satumarikakin:))))Juu, ei missään nimessä tätä ketjua katkaista.

ON - Onhan tää ollut rankkaa kun ensin annetaan ja heti otetaan pois mutta tälle ei voi mitään näin oli sitten tarkoitettu..syytä en osaa sanoa mutta...Fyysinen kipu oli kova mutta lääkkeillä pärjäsi mutta se henkinen:( Ei se noin vain pois mene. Itkenyt olen paljon mutta nyt olo tyyni. Ainakin tällähetkellä. Itku tulee aaloitna, toisena päivänä ihan hyvä olo ja toisena heti aamusta masentuntunt, itkuinen mutta aika parantaa, tiedän sen vaikka en tätä koskaan tule unohtamaan:(
    Nyt ensimmäistä päivää töissä ja ajatukset on jo uudessa PAS_sissa. Pakko ne alkiot on käyttää kun niitä vielä on 8 kpl. Tehdään nyt pidempi viljely kuin viimeksi joka oli 3pvää nyt 4-5pvää katsotaan mitä lääkäri sanoo.

HH toivottelee hyvää torstai-päivää teille kaikille

18. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiva kuulla teistä ja hyvä, että olet ainakin fyysisesti noin hyvin toipunut HH. Henkinen puoli tulee aina hieman jälkijunassa. muistan itsekin vielä hyvin tunteeni vuosi sitten keskenmenon(tuulimuna) jälkeen. On julminta antaa jotakin kauan kovasti toivottua ja sitten ottaa pois -tiedän. Hyvä jos jaksat jo ajatella kuitenkin eteenpäin. Antoihan tuo ainakin varmuuden kiinnittymisen onnistumisesta!

Satumarika, ymmärrän hyvin nuo tunteesi. Olen itse naisvaltaisessa työympäristössä ja jatkuvasti on joku lähdössä tai tulossa mammalomalta ja vauvakuvia jaetaan ahkerasti kahvipöydässä muiden ihailtavaksi. Myös jatkuvat kyselyt, että millos teille tällainen tulee, ottavat hitosti päähän -jopa edelleen. Onhan nytkin kaikki vielä epävarmaa eikä mitenkään itsestään selvää, joten muutama päivä sitten juuri yhdelle kollegalleni totesin, että ei todellakaan pitkään aikaan!! kun otti niin päähän utelut. Ihan kun niitä lapsia vaan alettas tekemään aj sit niitä tulis tiettyyn kellonaikaan -grrr. Vieläkin siis saan itseni hermostumaan näistä asioista. Lapsettomuss seuraa tavallaan koko läpi elämän, oli lopputulos mikä tahansa. Tsemppiä satumarika.

ON. Rinnat on hieman turvonneet ja alltomaista kuvotusta, mutta ei mitään suurta. Perjantai iltana alkoi hieman tulla rusehtavaa vuotoa ja sain kamalan paniikin, että nytkö historia toistaa itseään. Oli vaikea uskoa että olisi mitään normaalia, vaikka hyvin tiedän, että pieni vuoto on raskauden alussa todella yleistä... No lähdettiin sit eilen yksityiselle lääkäriasemalle tsekkaamaan tilanne mielenrauhamme vuoksi. Vuoto kyllä loppui, mut en saanut ajatuksia positiivisemmaksi. Ultrassa kaikki hyvin, mutta syke ei tietty vielä näkynyt, kun ollaan viikolla 5+jotakin. Varsinainen ultrahan on varattu ma 15.10, jolloin toivottavasti sykekin näkyy! Mutta sikiö siis oikean kokoinen, oikeassa paikassa ja istukka hyvän kokoinen. Vaikea on tässä vaiheessa ultrasta muuta sanoa. Niin ja siis vain yksi alkio kiinnittynyt. Rauhoitti kuitenkin mieltä kovasti ja viikonloppu mennyt mukavammissa merkeissä. Että olen siis hieman hysteerinen tässä asiassa ; ) Ehkä se on ymmärrettävää 5,5 vuoden yrityksen jälkeen?!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

19. HH07 Vierailija

Hopestill - Ihana uutinen , että ultrassa näkyi ja kaikki ok. Nyt sitten vain odottelet sinne 15.10 . Mä olen 110% varma, että siellä sen pienen sydän sykkii äidille ja isälle:))
    Tottakai, olet hysteerinen niin olin minäkin ja tulen olemaan JOS ikinä sitä plussaa enää saan

ON - Töissä ollaan ja tänään eka päivä kun en ole tarvinnut yhtäkään särkylääkettä. Hyvä niin .Olo muutenkin ihan hyvä, mieli ihan kohtalaisen hyvä. Välillä tulee suru, ja mietin, että
    miten helvetissä meille voi näin käydä näin kun kohdunulkoinen on VAIN n.1% mahdollisuus..Uskomaton tuuri:(mutta tottahan on myös se , että meillä AINA on elämässä menty kaikessa vaikeimman kautta että sillälailla tämä ei tullut yllätyksenä.
    Loppukuusta on sitten jälkitarkastus ja sovitaan seuraava PAS_si. Marraskuun kierrosta varmaan aloitan taas lääkkeet ja siirto menee varmaankin tuonen joulukuun alkuun. Sitten sulatellaan 4 alkiota kerralla ja pitkä viljely ja JOS kaksi blastokysti-vaiheeseen päässyttä niin sitten siirretään kaksin kappalein , toivon mukaan edes yksi. Jotenkin mä jo odotan hirveesti uutta hoitoa...kummallinen on ihmisen mieli....

Hyvää sunnuntaita kaikille

HH

20. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Hopestill; sinullahan on hyviä uutisia, onnittelut! Kuullostaa lupaavalta, mullahan alkio oli liian pieni viikkoihin nähden, kun tuli km, mutta jos sulla oli oikein kokoinen niin oikein hyvä!! Olen myöskin naisvaltaisessa työpaikassa ja tosiaan koko ajan on joku menossa äityslomalle. Ihmettelen kyllä suuresti, että multa ei ole vielä pahemmin kyselty, koska me tehdään lapsia.. Joko muut aavistavat jotain, koska tietävät että olen ollut jo monta vuotta naimisissa tai sitten luulevat, etten pidä lapsista, kun olen hiljaa, kun puhutaan lapsista. Mutta yhdelle utelijalle sanoin, ettei oo haikaraa näkynyt. Eipä kysynyt sen enempää.

Mä olen alkanut jo odottamaan uutta hoitoa, henkisesti olisin valmis jo, mutta työtilanteen takia en viitsi kiirehtiä asialla.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

21. Pilha78 Vierailija

Juu, lääkärin vo vastikään. Edellisen hoidon heikko yritys onnistumiseen oli lääkärin mukaan keskenmeno. Ei uskonut että olisi ollut edes munatorvessa, koska vuoto alkoi. No joo. PAS -yritystä päästiin sitten melkein yrittämäänkin jo nyt, kun kierto olikin sekaisin. Lääkitys piti aloittaa samantien vuodon loppumiseksi.Oli seurantaultra ja limis oli 9mm, niin päädyttiin lennosta PASiin. PASiin ei päästy, koska alkio ei lähtenyt sulamaan. Meni siis harakoille tämä yritelmä.
    Meille kyllä ei ole vuosien saatossa tullut mitään muuta kuin vain takkiin koko ajan. Vastoinkäymisiä vastoinkäymisten jälkeen.

Uutta yritystä ilmeisesti tammikuussa. Kromosomimäärityksen tuloksia nyt odottellaan vain ensin.

Minusta ei sitten varmaan mitään kuulu, koska aion olla poissa kaikilta lapsettomuussivuilta kuhan jatkot alkavat. Haluan unohtaa koko lapsettomuuden tässä välissä.

Onnea muille.

22. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei kaikille. Minä olen taas hieman hötkyillyt ja panikoinut... ; ) Koska maanantain-aamuna töissä tuli yhtäkkiä kirkasta verta jonkin verran, pelästyin ihan älyttömästi ja tein johtopäätöksen, että nyt on mennyttä tämäkin taas. Kiiruhdin siis kotiin itkemään kohtaloani suklaalevy kainalossa ja soitin Väestöliittoon ajan. Iltapäivällä siis pääsin ultraan ja kuinkas ollakaan, olin synyt suklaata turhaan ; ) Syke näkyi selvästi ja pituutta oli 4 mm eli oikean kokoinen möhkäle. Tänään rv 6 (?), en osaa ihan laskea...

Nyt pahoinvointi lisääntunyt joka päivä, mutta siitä en valita. Enkä valita ikinä mistään muustakaan raskauteen liittyvästä, mikäli tämä ihme kasvaisi vauvaksi asti ja saisimme sen joskus terveenä syliimme. Alussahan vielä ollaan, mutta ainakin se on nyt elossa ja kasvaa. Menemme vielä yhdessä ultraan ens ma 15.10, kun mieheni ei tuota ihmettä nähnyt maanantaina.

No, tulipa omaa napaa... anteeksi.

Pilha, kiva kuulla sinusta, vaikka kuulumisesi eivät todellakaan kuullostaneet kovin reiluilta. Miten voikin mennä noin vaikeimman kautta : ( Kovasti sinulle voimia ja ymmärrän hyvin, jos otat etäisyyttä näihin palstoihin ennen seuraavaa yritystä. Mutta toki mielellään sinut ketjussa pidettäisiin.

HH, kiitos : ) Ihana kuulla että olet jo noin positiivisin mielin. Nyt uutta yritystä niin olen aivan varma, että teillekin vielä vauva kotiin tulee. Tuohan oli todella huonoa tuuria, kun sattui tarraamaan väärään paikkaan kiinni, mut tarrasi kuitenkin : ) Sehän on hyvä merkki!

Satumarika, odottavan aika on välillä pitkä, mutta ilmeisesti työkuviot pitää sut kiireisenä? Ensi vuoden puolella siis jatkatte hoitoja, vai? Multa taas tänään yksi työkaveri kysyi, että olenko raskaana, kun sanoin et oli hieman huono olo... no en vielä halua kertoa kenellekään töissä, joten piti valehdella. Miksi kaikki utelevat näin henkilökohtaista asiaa?! Kaipa mä kertoisin raskaudestani jos haluaisin, ilman uteluitakin. Ehkä olen liian tiukkis tuossa, mut kun koskaan ei tiedä ihmisten taustaa niin lastensaantiin liittyvät utelut on musta niin p**seestä. Hyvä jos olet säästynyt niiltä : ) Mekin ollaan oltu jo kohta 6 v naimisissa ja seurusteltu 11 v, joten kyllä osa varmaan vaistoaa ettei tämä ole tahallista lapsettomuutta. Ja etenkin kun meillä on kaksi koiraa, ajattelee moni niiden olevan meille lasten korvikkeita. Ehkäpä hieman onkin tätä lapsettomuuden tuskaa helpottanut, mut ensimmäisen koiran otin kyllä jo opiskeluaikana, joten silloin en kyllä hankkinut sitä lapsen puutteeseen ; ) Eli ihan hankittu lenkkeilykavereiksi ym.

Nyt sohvalle makaamaan, väsyttää pirusti ; ) Mukavaa iltaa muillekin!

23. Taustis Vierailija

Onnea Hopestill! Todella ihanaa, että kaikki on hyvin. Taustalla olen seurannut keskustelua ja tämä ketju ei nyt vaikuta olevan kovin kannustava, joten älä välitä. Eräskin palstalta poishäipyvä oli mielestäni hiukan masentavaa seuraa ja parempi, että sellaiset eivät täällä olekaan.Meitä on monta taustalla, jotka ovat tosi iloisia sun onnistumisesta ja toivovat teille kaikille tietty plussia!

24. Pilha78 Vierailija

Juu, no ainakin nyt tiedän etten todellakaan enää ole tulossa tällekkään palstalle. Nyt tulin vilkaisemaan muiden kuulumisia, mutta nyt tiedän mitä minustakin näköjään ajatellaan. On se kumma, että omista epäonnistuneista hoidoista ei saa olla surullinen ja masentunut.

Olen itse rehellisesti aiemmin kertonut etten osaa iloita toisten onnistumisesta. Kuitenkin olen käsittänyt niin, että muut tällä palstalle olevat ovat sen ymmärtäneet. En siis ole mitenkään negatiivinen hopestillin raskaudesta, vaan olen ainakin tähän mennessä käsittänyt että hän ymmärtää minun kokemukseni. Kun toivotan viestissä esimerkiksi Onnea muilla, niin osoitan sen ihan yhtä hyviin hopestillille kuin muille.

Me emme koe kaikkia asioita samalla tavalla. Minä en jaksa aina odottaa uutta hoitoa innostuneena, minulle ne ovat vaikeita kohdattavia koska tiedän että olemme aina lähempänä hoitojen loppumista. Minusta Taustiksella ei ole oikeutta taustalta tulla arvostelemaan minua tai yleensäkään tätä ketjua mitenkään.

Olen huomannut usein ettei näiltä palstoilta saa tukea itselleen. Tämä "yli kolme vuotta" yrittäneiden ketju oli ensimmäinen jossa koin jotakin positiivista, koska kaikilla meillä oli pitkät hoidot takana. Luulen mös, että vaikka en asiaa ole tainnut sanoa niin hopestill silti tietää että toivoin mieluummin raskautta hänelle kuin heille, jotka raskautuvat kuin salamaniskusta. Vaikka eihän minun toiveillani mitään ratkaista, mutta kuitenkin.

Kiitos ja kumarrus. Tämä "hiukan masentava seura ja sellaisen jonka olisi parempi olla poissa täältä" kaikkoaa.

Onnea PALSTALAISILLE, ei siis sivustaseuranneille.

25. toinen taustalainen Vierailija

En voi ymmärtää miksi täytyy nykyään näillä palstoilla lukea niin paljon negatiivisia juttuja????? Kuulun itsekin näihin sivustaseuraajiin, siis luen päivittäin näitä ketjuja (itse ivf:lla raskautunut) eikä tulisi MIELEENIKÄÄN lähteä tollaselle moralisointilinjalle kuten taustis. Olikohan toi kommentti nyt ihan järkevää?? Tokihan kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta tarviiko ne välttämättä tuoda julki, etenkään tolla tavalla. Eikö sit mieluummin kannattais meiän taustalaistenkin vaan antaa positiivisia kommentteja...
    Pilha: muistelen lukeneeni tosiaankin jo useamman vuoden sun tarinaasi -meillä alotettiin ivf 03/06 ja marraskuussa syntyi ihanat kaksoset. Olen todella pahoillani että sulla ei ole vielä tärpännyt. Älä välitä noista negatiivisista kommenteista! Toivottavasti seuraava hoito (joka ei TODELLAKAAN ole ikinä mikään helppo) tuottaa kaivatun tuloksen -myös kaikille muille tämän asian kanssa painijoille!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri