Hae Anna.fi-sivustolta

Yli kolme vuotta yrittäneitä

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Joanna*, 20.05.2007.

1. HH07 Vierailija

No, jopas on Taustis - Miksi helv***sitten roikut täällä ja arvostelet meitä ilman,että itse otat osaa keskusteluun muutakuin kirjoittamalla typeryyksiä?On parempi, että pysyt visusti siellä taustalla etkä avaa sanaista arkkuasi täällä kun sieltä ei näköjään mitään järkevää tulee. Pistää niin vihaksi tollanen. Kiitos ja kumarrus, sinun viestejä ei täällä tarvita.

Hopestill - IIK IHANAA syke...Olen niin suunnattoman iloinen teidän puolesta*pyyhkii kyyneleitä* Ihanaa masunkasvatus aikaa:))))

Pilha - Älä välitä tollaisista. Kyllä me tiedämme , että olet onnellinen hopestillin puolesta kuten me kaikki muutkin palstalaiset. Jokainen kokee nämä asiat erinlailla ja itsekin olen huomannut, ettei aina jaksa olla iloinen toisten puolesta. Katkera , kateellinen ..Niin sellainen minä olen..ja se on mun mielestä ihan normaalia kaiken tämän paskan jälkeen jota ollaan saatu koettu näissä hoidoissa ja kuten sinäkin, minäkin olen tuhat miljoonaa kertaa iloisempi Hopestillin puolesta joka plussasi monen vuoden yrittämisen jälkeen, kuin jonkun joka tulee tuosta vaan raskaaksi. Älä häviä meidän luota..jooko?...Tää ketju on ollut mullekin parasta terapiaa ja toivon, että voisin kuulla sun jatkostakin myös jatkossakin

ON - Täällä kaikki ok. Haavat parantuneet ja mielen haavoja parannellaan kuntoilulla ja töissä käymällä. Jälkitarkastusta odotellaan ja sitten uuteen PAS_siin.
    Yllättävän nopeasti olen tästä toipunut mutta hyvä niin.

Toivotan teille kaikille ihanille PALSTALAISILLE aurinkoista viikonloppua

HH

2. pääpä Vierailija

eikö tämäkään ketju ole rauhallinen?? Olen tympiintynyt tohon ainaiseen toisten mollaamiseen,jos ei jotakin miellytä niin ei ole pakko roikkua täällä.Olen täsmälleen HH:n kaa samaa mieltä.Luulin et tää olis ihan symppis ketju,kun saa lukea niin paljon muualta riitaisia ketjuja,ni sen takia mäkin tykästyin tähän ketjuun et olis kiva itselläkin kirjoittaa sananen silloin tällöin...no jospas täällä kuitenkin säilyis sopu ja rauha kaikesta huolimatta.

Pilha;anna tommosten juttujen mennä samantien ohi.Ei tommosille kannata antaa edes sen vertaa huomioo,et vastais niihin.Jaksuja sulle!

Kaikille muillekkin kivaa ja rauhallista sunnuntaita!

ON;ovis bongattu tänää ja huomenna soittoa et onko aikoja siirtoon;)

pääpä

3. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

Pisti oikein vihaksi tuon taustiksen viesti, ihan niinkuin tänne ei voisi purkaa negatiivisia tuntojaan ja Pihla; älä ihmeessä katoa minnekään. Taustis voi pysyä poissa kommenteillaan.

Hopestill; ihana uutinen, onnea sykkeestä!! annat toivoa muillekin, mulle ainakin. En mä pelkästään töiden takia pidä taukoa, enemmän ehkä sen lääkekaton takia. Jos vaikka joudutaan tekemään useampi ivf ensi vuonna, niin sitten loppuvuoden lääkkeet tulisi ilmaiseksi. Tarkoitus on siis jatkaa hoitoja heti tammikuussa. Ja tunnustan, että pelkään uutta punktiota. Ensimmäinen oli niin kivulias, kun muniksia tuli paljon.

Musta tää on ollut tosi hyvä ketju, ei mitään riidanhaastamista, joten toivottavasti tästä ei tule sellaista.

Plussaonnea kaikille!

4. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos teille kaikille palstalaisille tsempistänne ja onnittelluista : ) Myös palstan ulkopuolisia haluan kiittää onnitteluista, mutta toivon samalla että ymmärrätte että tämä palsta on erilianen kuin normi ivf/pas ketju, täällä tunteet myllertävät jo epätoivon tasolla hetkittäin.
    Mielestäni tämä on juuri se paikka, jossa jokainen saa olla myös katkera, vihainen ja turhautunut. Yhdistäähän meitä kaikkia vuosien yritys, odotus ja lukuisat pettymykset. Älä siis Pilha katoa minnekään. Toivottavasti kestät, jos kuitenkin roikun täällä vielä jonkin aikaa, sillä edelleen on epätodelliset tunnelmat. Enkä koskaan tule unohtamaan miltä tuntui rämpiä tässä lapsettomuuden suossa... vieläkin pelkään että minut imaistaan takaisin. Olin usein itsekin katkera ja vihainen, enkä todellakaan jaksanut iloita muiden suunniteltuja luomuplussia jne., vaikka kuinka yritinkin itselleni toitottaa ettei muiden lapset ole itseltä pois. Se kuitenkin korosti joka kerta omaa toivottomuutta.
    Tällä palstalla kuitenkin toivoisin, että näistä täällä tapahtuvista plussista saisimme enemmänkin voimia ja toivoa kuin että ne aiheuttaisi kenellekään lisäsurua. Näin olen aistinutkin teistä eli tiedän, että jokainen palstalainen on ollut puolestani aidosti onnellinen -kiitos.
    Toivon teille sydämestäni tätä samaa ihmettä. Ymmärrän kuitenkin hyvin myös sen, ettei ikuisuutta voi eikä pidä jaksaa näitä hoitoja. Ja se on tuskallinen prosessi hyväksyä. Mekin olimme päättäneet siirtyä loppuvuodesta adoptiojonoon. Oltiin käyty jo adoptio infossa, lääkärintarkastuksissa, tilattu virkatodistukset jne. Henkisesti olimme kesästä asti valmentautuneet adoptio-ajatukseen, mutta tiukkaa kyllä edelleen teki. Sitä ennen oli tarkoitus tehdä pari viimeistä pas:ia. Siis olen todella pohjamutia myöten kokenut itsesäälin, vihan, katkeruuden, totaalisen väsymyksen ja ahdistuksen. Ne ovat myös edelleen tuoreessa muistissa. Tämä plussa oli siis yllätys, jota nyt sulattelemme kaikessa rauhassa... tietysti onnellisina, mutta samalla hämmentyneinä.

ON: tänään olimme 7+2 ultrassa ja 1 cm oli kokoa toukalla. Sydän sykki huimaa vauhtia. Kaikki siis hyvin : ) LA 31.5.08. Sitten sain neuvolakortin käteen. Itku tuli vasta autossa. Olemme käyneet neljä vuotta hoidoissa ja olen vakioasiakas... nyt se sitten loppui, maksoin loppulaskun ja heippa. Outoa sanoa, mutta haikea olo valtasi.

Kaikille puhaltelen plussatuulia, enkä aio lopettaa puhaltamista ; )

5. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    satumarikalle unohdin sanoa tuosta punktiosta, että meillä kaikki punktiot tehtiin nukutuksessa, kun en kestä tuota toimenpidettä muuten. Kerran kokeiltiin ilman nukutusta, mut piti perua koko keräys, kun sain niin voimakkaan tajuttomuuskohtauksen jo ennen kun päästiin alottamaan... jee. Tämä tapahtui siis ivm:ssä, jolloin ei munarakkuloita oltu kasvateltu eli toimenpiteen pystyi perumaan. Harmitti silloin kyllä hirmusesti. Mutta nukutuksessa siis kaikki mennyt aina hyvin. Kipuja ei lainkaan : ) Vaihtoehtona vaan, jos liikaa jännittää punktio.

6. pääpä Vierailija

Missä te kaikki ootte??? Itse täällä piinailen pas-piinaa pp2...

7. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hirmusesti tsemppiä pääpälle !! Olen tunnelmassa mukana : ) Peukut ja varpaat pystyssä. Voi kuinka olis mahtavaa saada palstalle toinen kauan odotettu plussa! Käyn täällä nyt hieman harvakseltaan, mutta en poistu vielä palstalta, jos sopii. Mukavaa viikonloppua! Missäköhän muut tosiaan ovat??

8. HH07 Vierailija

pääpä - Lueskelen joka päivä ketjua mutta en ole kirjoittanut kun ei mitään tapahdu:)
    Odottelen tätiä saapuvaksi vaikka tässä kierrossa ei vielä PAS:sia tehdä kun jälkitarkastusta ei vielä ole ollut joten siirto menee tuonne joulukuulle varmaakin.
    Hienoa, siirto takana bdbdbdbdbdbdbd Millainen alkio siirrettiin? 1? vai 2kpl?
    Nyt kiinnittyssäteitä sinne ^^^^^^^^^^^^^^^^^ja fiiliksissä ollaan mukana kuten Hopestillikin:)

Hopestill - Tottakai sopii. Älä katoa minnekäään. Itse ainakin saan voimia plussista koska sitten ehkä minäkin sen OIKEAN plussan voisin joskus saada:)Mietin itse että jos toiseen IVF:ään joskus mennään niin nukutus ehkä olisi se meidän juttu koska eka IVF oli aivan JÄRKYTTÄVÄN kauheeta...tosin en usko, että nukuttavat tuolla klinikalla mutta tällä hetkellä ei uuteen IVF lähdetä tai niin ollaan miehen kanssa juteltu..mutta sen näkee sitten...

ON - Tuossa tulikin pääpälle tyhjentävästi tämän hetkinen tilanne täällä..eli ei tapahdu mitään...Odotellaan

Aurinkoista viikonloppua kaikille
    HH

9. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Iltaa! Täällä sama juttu, kuin HH:lla eli luen kyllä teidän kuulumisia säännöllisesti, mutta mitään ei tapahdu täällä, joten tulee kirjoiteltua harvemmin. Oikeastaan tällä hetkellä elän vaihetta, jolloin vauvahaaveet ovat hieman taka-alalla enkä ole nyt niin tuskainenkaan ollut. Ainoastaan silloin riipaisee, kun kuulee jonkun raskausuutisen (ei täällä vaan livenä).

Pääpälle paljon plussasäteitä!! Hopestill; ihana kuulla, että teillä kaikki hyvin. Teillä tuo alkionkuoren avaus siis oli se tehokas keino. Punktiosta sen verran vielä, että mulla jouduttiin lisäämään sitä kipulääkitystä kesken toimenpiteen, kun tuntui että taju lähtee. Ja toinen juttu, mikä oli musta hankalaa, oli se kun piti ennen punktioita työntää se "suppo" (en ole varma nimestä) takamukseen enkä ollut sellaista ennen tehnyt, niin oli tosi hankalaa. Monta ivf:ää sulle Hopestill olikaan tehty? Kun kirjoitit Hopestill olevasi vakioasiakas VL:ssä, niin siltä minustakin tuntui viime vuoden ajan, kun juoksin niissä alkionsiirroissa harva se kuukausi. Vastaanotossakin näyttivät muistavan jo nimenkin.

10. pääpä Vierailija

hopestil:
    kiva tosiaankin kuulla,että kaikki on hyvin. Ja kiitti tsempeistä,niitä
    tarvitaan..
    HH07: toivotaan,että aika menee nopsaan sinne joulukuulle ja
    j-tarkastuksessa kaikki on OK! Kiitos säteistä,koppasin ne kaikki
    perhoshaavilla kiinni ja pistin taskuuni;))
    satumarika: mutkin muistetaan omassa h-paikassani jo niin hyvin,et
    puhutellaan etunimeltä!! Ja kun soitan sinne,ei tartte paljon
    henk.tunnuksia kertoo,kun ne sanoo suoraan jo et otanpa pääpä noi sun
    paperit tai katsonpa koneelta yms...
    Onhan mulle kyllä tehty jo 2 tuoresiirtoa ja olikohan niitä 4passia
    tänä vuonna? Ihan oikeesti,ei tahdo edes muistaa ulkoa jos ei ole
    papereita edessä.Ja edellisvuosien hoidot passeineen,ni kyllä alkaa
    olla sekaste päästään,et monesko siirto kaiken kaikkiaan
    on.Hoidoissahan olen käynyt v.-02 vai olikse -03?? ON: ei mitään uutta!
    Luge oireet vaan!

11. pääpä Vierailija

kaks siirrettiin..toinen huonompi joka oli menettänyt soluja sulatuksessa,mutta alkanut kuitenkin jakaantua uudestaan ja toinen kuulemma hyvä ja 3pv alkioita.Muuta en tiedä,pääasia että hengissä olivat;)
    En jaksa kysellä edes enää niiltä mitään ja onhan se todistettu että monesti on rupusillakin plussattu ja se riittää mulle.

12. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jännää pääpä, jos kaksi siirrettiin niin tarraisipa nyt ainakin toinen oikein kovasti kiinni! Hyvältä kuullostaa, enkä mäkään välitä noista luokituksista.

satumarika, mulla on tehty yksi ivm ja kaksi ivf, joista kaikista siis tuoresiirrot sekä yhteensä noin kymmenen pas (kahden alkion siirtoja aina). Joten tutuksi tuo klinikka tuli... ja lopulta siellä kävi vain kuin jossakin velvollisuudessa, kuten kaupassa. Ei ollut mitään kysyttävää eikä uskoa juurikaan enää hoitoihin loppuvaiheessa ollut. Ajatuksissani enemmänkin oli, että kunpa joskus hoidot loppuisivat niin loppuisi piinat ja itkut. Jostakin syystä vaan olin niin sinnikäs tämän alkionkuorenavauksen suhteen, joka pitkästä aikaa loi pikkuriikkisen toivonkipinää. Silti koin itseni aina älyttömän tyhmäksi, kun jaksoin hetkenkään toivoa plussaa kaikkien pettymysten jälkeen.

No nyt ei ole enää hölmö olo, mutta epävarma kylläkin. Viime yönä heräsin kolmen aikaan, kun sydän hakkasi tuhatta ja en tuntenut mitään raskausoireita, joten olin vakuuttunut että aamuun mennessä tämä menee kesken... hulluus on siis iskenyt minuun ; ) Kamalia paniikin omaisia häiriötiloja. Pääasiassa kuitenkin ollut rauhallinen olo, joka osittain johtuu varmaan tästä aamusta iltaan kestävästä kuvotuksesta. Jos se häviäisi niin alkaisi kyllä pelottaa. Eli olen siis toisaalta tyytyväinen tähän h***vetin pahaan olotilaan ; )

Tuosta nukutuksesta vielä. Me siis oltiin Väestöliitossa ja anestesialääkäri ostettiin sinne talon ulkopuolelta ja maksoi 150e lisää, mut siitä sai sit Kelalta takas kun lähetti kuitin sinne. Eli musta ei paha hinta, ja mulle se oli välttämätönkin.

Kovasti pääpä voimia piinailuun, taas on kaksi kaveria sulla matkassa, joten nyt plussatuulta täältä puhaltelen!!

HH kiva jos pääsette vielä tämän vuoden puolella uutta yritystä koeilemaan. Sullahan tuo oli jo todella lupaavaa, kun tarrasi tiukasti kiinni. Seuraavalla kerralla vaan tarraisi asteen alemmas ; )

satumarika, ensi vuonna uudet tuulet puhaltavat sinulle, toivon todella.

Mukavaa viikkoa kaikille!

13. HH07 Vierailija

Mitä teille kuuluu?
    Hopstill - Onko kaiki hyvin?
    pääpä - ??????siirto tehtiin mutta mitään muuta ei ole kuulunut?????Odottelen uutisia

ON - Jälkitarkastus oli tiistaina, kaikki kunnossa. Olin ovuloinut oikealta puolelta ja sitä se oli se hirmuinen kipu pari viikkoa sitten kun yölläkin siihen heräsin. Täti sitten saapui eilen ja todella SAAPUI ja KUNNOLLA, huhhuu tätä mutta hyvä, ettei jäänyt hirveän paljon odotuttamaan itseään. Lääkäri sanoikin tiistaina että menkat tulee viikon sisällä ja hyvin piti paikkansa.
    Nyt sitten on tauko...Otti sen verran koville toi KU etten halua lähteä tästä suoraan uuteen PAS:siin vaikka lääkäri siitä kyselikin.
    Pidempi viljely olisi mielessä mutta..kun mietin sitä että jos kerran 7-soluisella tärppäsi viimeksi niin miksi ei tärppäisi uudelleen?? Kun aloin miettimään että jo meidän 8 alkiosta mikään ei menekään sinne blastovaiheseen maljalla eikä siirtoon enään päästäisikään...*miettii*pitäisikö sitten sulattaa taas vain kaksi ja niitä viljellä se 3 pvää kuten viimeksi?? Puhuttiin kuitenkin että viljellään 4-5pvää ja katsotaan mikä neljästä menee sinne asti siis jos menee..En tiedä. Pitää miettiä kun ei kuitenkaan ole tämän päivän asia.
    Seuraavasta PAS_sista ei tietoa ehkä seuraavasta kierrosta tai sitten ensivuoden puolella..
    Olisi ihanaa jos tämä ketju tästä elpyisi kun tuntuu, että kaikki muut ketjut on toisen kierroksen immeisiä täynnä enkä niitä jaksa lukea saati sitten tsempata.

Kirpeää pakkapäivää
    toivoittelee
    HH

14. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Missä kaikki tosiaan ovat? Lähinnä kiinnosta Pääpän ja Hopestillin kuulumiset!! Miten menee? Mulle ei kuulu mitään, mutta uusi hoito on jo mielessä ja olen tavannut tässä tauolla muita lapsettomia. Teki hyvää, kun sai puhua vapaasti fiiliksistä ilman ihmettelyä.

15. HH07 Vierailija

Mitä teille kaikille kuuluu? Harmi, kun tämä ketju on kuivunut vallan kokonaan. Me täällä Satumarikan kanssa silloin tällöin kirjoitellaan.
    No, kuitenkin kaikille jotka tätä lukee(jos joku lukee) Oikein Hyvää ja Lämmintä Joulun Odotusta ! ja Onnellista Uuttavuotta 2008

toivottelee:
    HH

16. hopestill Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei kaikille todellakin pitkästä aikaa... ihan hävettää, kun en ole ehtinyt tänne kirjoitella, vaikka itse pyysin saada olla ringissä mukana ; ) Olen pari kertaa kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mut tosiaan näyttää ketju hieman kuivuneen kasaan.
    Jos nyt kerron sitten omaa napaa. Nyt mennään 17. viikkoa ja kaikki hyvin edelleen. Aivan mieletön pahoinvointi vaivasi 3-4 viikkoa ja olin sairaslomallakin, mut nyt enää lievää kuvotusta. Valita en kyllä tippaakaan, sillä tämä kärsimys on enää fyysistä ja henkisen puolen haavat alkavat vähitellen umpeutua kaiken lapsettomuus surujen ja pettymysten jäljiltä. Koskaan en kyllä unohda niitä tunteita, joita nuo vuodet minussa aiheuttivat ja siitä syystä varmaan suhtaudun nyt raskauteenkin tietyllä rauhallisuudella ja melko nöyränä. Edelleenkään en kestä vauvapuheita ja oloni tulee epämiellyttäväksi, kun ihmiset utelevat vaunujen ym. ostamisista. Tämän sulattelemiseen menee aikaa ja tulen ikuisesti tuntemaan itseni erilaiseksi kuin ne joille vauva on tullut luomuna vuoden sisällä yrityksestä. En ole katkera enää, tietenkään, mutta vauvan saamiseksi on vuodatettu niin paljon kyyneleitä ja tunnettu niin paljon tunteita äärilaidasta toiseen, että tuntuisi oudolta yht'äkkiä rupatella kevyesti muiden mammojen kanssa vauvan tarvikkeista ja lukea kasvatusoppaita... Joskus sellainen jopa suututtaa, enkä tiedä miksi. Tämänhetkistä tunnetta on vaikea edes kuvailla, mutta päätin kuitenkin jakaa nämä tunteeni teidän kanssanne, kun en tuonne odotuspuolelle oikein tunne kuuluvani yllä mainituista syistä. Toivottavasti tämä teille ihan ok (?)

Olisi todella ihana kuulla miten teillä muilla menee? Onko hoitoja menossa?

Rauhallista Joulua ja Onnea Uuteen Vuoteen 2008!!!

17. betty... Vierailija

Heipsu kaikille.
    Me lopetettiin keväällä hoidot ja nyt ollaan adoptiossa täyttä päätä :)
    Tuolta "satakunnan keskussairaalaketjusta" voi lukea pidemmän sepustuksen,jos haluaa.

Kaikille kovasti plussa tuulia ja raskaana oleville(ainakin hopestill) ONNEA!
    Toivotaan että vuosi 2008 on kakille ketjulaisille tärpikäs :)

18. betty... Vierailija

PILHAN ja JOANNAN kuulumisia vielä huhuolen ja entäs DELLA?
    Omat kuulumiset tulikin jo tuossa yläpuolella ja skk ketjussa.
    Mä oon nyt niiiin innoissani,ettei meinaa pöksyissäni pysyä,tää tuntuu niin oikeelta ja omalta,et ihmettelen etten tätä ennemmin hoksannut meidän jutuksi.

19. Pilha78 Vierailija

Todella pitkästä aikaa täällä. Sain viimeksi sellaista hivutusta joltakulta että pysyin poissa. En nytkään tullut kun lukemaan kuulumiset ja toivottamaan erittäin hyvää joulua ja rauhaisaa uutta vuotta tämän ketjulaisten vakiokävijöille.

Me valitsimme saman suunnan kuin betty. Olemme adoptiossa. Adoptioneuvonta on ohitse viimeistään huhtikuussa.

20. pääpä Vierailija

Olen nolona itsekkin..mutta on syykin poissaoloon.Muutimme ja nyt netti toimii taasen.Edellinen hoito oli negaa ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi et pääsen pisteleen itteeni.

Oikein rauhaisaa ja onnellista joulua kaikille!!

21. HH07 Vierailija

Hienoa, että ollaan vähän aktivoiduttu täällä:)

Hopestill - Ihana uutinen , että kaikki on sujunut hyvin. Olin jo huolestunut mutta nyt kivi lähti sydänmeltäni kun kuulin että kaikki kunnossa:) Ihanaa odotusaikaa sinulle ja tule kertomaan kuulumisia meille jatkossakin ok? Älä kokonaan meitä unohda.

Betty ja Pihla - Onnea adoptioon. Todella hienoa, että asiat etenee.

pääpä - Heissan sullekin. Sulla alkaa pistelyt mulla taas ensi.kuussa viides pas.

ON - Piti tehdä pas nyt joulukuussa mutta kierto heitti häränpyllyä ja meni liian pitkäksi ja joulunpyhien takia siirto sitten jäi. Nyt sitten ehkä tammikuussa seuraava pas siirto JOS alkiot sulavat sinne pitkään viljelyyn saakka, eli blastokystiin asti olisi ajatus viljellä. Katellaan miten käy. Meillähän on niitä vielä 8 kipaletta siellä.

Toivotan teille oikein ihanaa jouluaikaa ja iloista Uuttavuotta 2008

halein,
    HH

22. betty... Vierailija

Pilha,aikasamoissa aikatauluissa mennään,meillä neuvonta päättyy luultavasti maaliskuussa :) ootteko jo päättäneet ip,hesa vai pela.Meillä ollaan päädytty interpediaan.
    Tsemppiä sinulle...

23. Pilha78 Vierailija

Itseasiassa ei olla vielä päätetty, ei edes maata vielä. Ollaan jotenkin muutaman maan loukussa. Minua kiinnostaisi itseä Afrikan maat jo ihan lyhyen odotusaikaennusteen takia.

Aiotaan valita palveluntarjoaja ja katsoa sitten kun kun/jos adoptilupa saadaan niin mikä maa, koska kuitenkin nuo odotusajat yms. muuttuvat koko ajan.
    Ikävää vain, että vaikka neuvonta menee hyvin niin kuulimme että adoptiolautakuntaan on tällä hetkellä ½ vuoden jono. Eli joskus loppuvuodesta 2008 vasta meidän paperit tulevat käsittelyyn, niinkuin sitten teidänkin.
    Byrokratian rattaat ovat hitaat.

24. betty... Vierailija

Joo niin olen laskenut,että noin vuoden päästä paperit käsitellään lautakunnassa.
    Me ollaan päädytty jo Kolumbiaan,vaikka siellä on pisimmät jonot kiinan ohella,eikä kuulemma ole lyhenemässä (n.2,5v)
    Afrikan maissa tosiaan asiat etenee nopeasti ainakin tällä haavaa :)

25. satumarika Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiva kuulla teistä palstalaiset pitkästä aikaa!

Hopestill; ihanaa, että kaikki on hyvin. Olen miettinyt monesti mitä sulle kuuluu. Voin ymmärtää, ettei lapsettomuustausta niin vain häviä ajatuksista ja voi tuntua vaikealta, kun toiset pitää lapsiaan itsestäänselvyyksinä ja voivat jopa aikatauluttaa milloin lapsi syntyy.

Mulla on tammikuulle varattu 2. ivf:n suunnittelukäynti, sitten oon taas viisaampi. Hoito ajoittuu todennäköisesti vasta helmikuulle, kun menkat sattuu olemaan just ennen suunnittelukäyntiä. Mulla on tosi säännöllinen kierto.

Rauhallista Joulua kaikille ja Onnea uudelle Vuodelle, toivottavasti toiveenne toteutuvat tavalla tai toisella!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri