Yli vuosi yritystä 17

  • Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti
satuliini
Moicca!
Mannalle, Ihan ostin sieltä klinikalta ne ovistukut, mutta lääkärikin sanoi että paketin ohjeista poiketen tehdään toisesta virtasasta, oli sitten tikut ostettu mistä tahansa. En tiedä mikä siihen syyksi löytyy. Ja ultratessa se lääkäri ei oviksesta muuta sanonut kun sen että ei usko ovulaation sattuvan seuraavalle päivälle. Sekin mua ihmetyttää että miksiköhän mulle ei määrätty pregnyliä, koska se oli käytössä kuiteskin viime syksyisissä clomikuureissa... No tutkimattomat ovat lekureiden tiet!
Ovista siis en ole vieläkään pongannut! Tosin eipä tässä ole vasta kun kp14 menossa,mutta toivo rupeaa pikkuhiljaa hiipumaan, ja mietinkin että pitäisikö kohtapuolin soitella sille läääkärille että otanko terot nyt sitten taas käyttöön että ne seuraavat menkat tulisi sitten ehkä aikataulussaan, niin ei tarvisi niitä mahdottomiin käydä oottelemaan!

Hyvää talvista viikon alkua! palailen taas... =)
 
Emmi
Huomenia!
Myrskyisestä viikonlopusta selvitty!! Talvi sitten tuli. Mä luistelin aamusella kesärenkailla kauppaan ja voin sanoa, että varsinaista jännitys näytelmää oli. Mies saa kyllä tänään vaihtaa renkaat, että huomenna pääsee töihin.
Sara kyseli oviksesta ja tunnistamisesta. Ite oon tikutellut, mutta tunnistan kyllä oviksen. Mulla ainakin toispuoleista kipua munasarjojen kohalla ja säteilee nivusiin asti. Yleensä joudun ottaa särkylääkettä kyseisenä päivänä sen verran kipee olo. Limoissa mä en huomaa mitään muutoksia.
Noista ovistikuista..Mulle apteekissa sanottiin ettei sais ottaa aamupissasta, koska siinä hormonipitoisuus korkeimmillaan ja saattaa antaa väärää tietoo. Oisko ollu Clearbluen testi.
Mulla alko piinaviikko eli kp24..Juu ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Ei oo kauheen korkeet odotukset..sen verran on noita pettymyksiä tullut. Lähinnä vaan odottelen, koska ekat tuhrut ilmaantuu.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja ajelkaa varovasti!!
 
Molly
Satuliini, tosiaan Nasuppikin siitä munarakkulasta informoi mutta lisään vielä siihen, että se kasvaa 2mm vuorokaudessa. Mulla itellä se on (ultran ja ovistikkujen mukaan) kasvannut yleensä 24 milliseksi. Uskoisin, että normaali on sellainen 20-26 mm. Eli jos se oli sulla 15 mm perjantaina niin ovis on varmaan nyt alkuviikosta. Samoihin aikoihin mun kanssa :) Mä tikutin tänään haalean viivan, yleensä se on tarkoittanut että huomenna on tasavahvat viivat ja keskiviikkona sitten tosi tumma viiva ja ovis. Mun ovistikuilla testataan kans heti ekasta aamupissasta ja niin lukee myös ohjeissa. Luulisin, että ainakin neljään tuntiin ei saa juoda eikä käydä pissalla ennen tikutusta, joten ota se huomioon kun käytät tikkuja.

Kaisla on onneks takaisin :) Ja pitää meitä jännityksessä!!!

Mannalla oli surku viikko, voihan itku :( Symppasin sua niin kun luin viestisi ja halasin virtuaalisesti, välillä tää tuntuu niin tosi tosi vaikeelta. Mutta hyvä että nyt on jo pikkasen paremmat fiilikset. En tiedä miksi, mutta itelläni on nyt jotenkin vaan niin kevyt olo, ollut koko kierron, ettei mikään stressaa tai sureta. Noooh, ehkä sitten taas parin viikon päästä iskee masennus.

Hei tytöt, kyllä siinä täytyy olla jotain perää kun väitetään että nainen on ovis aikaan kauneimmillaan (sitähän on tutkittu paljon) sillä tänään olen jo kahdelta eri ihmiseltä (sekä miespuoliselta, että naispuoliselta) saanut kuulla, että aivan hehkun suorastaan! Ihan kivaa :)

Nasupille tsemppiä pistoksiin! Ja Mannalle seesteistä alkukiertoa :)

Mitäs Elli ja Vippe ja muut?
 
Vippe
Heipsu!
Tänne ei mitään ihmeempiä.. Seesteistä alkukiertoa.. Tai clomit on jo syöty, joten puoliväliä lähestytään.. Joop, kp10 täällä. Pitäis varmaan huomenna muistaa alkaa tikutella.. Kumminkin surautan aamupisut pönttöön. :D

Muniksista ollu juttuja. Mulla ei oo mitään lisättävää/korjattavaa, Nasuppi hyvin kertonu kaikki ja Molly täydensi. :)

Hyvä Manna, että on fiilikset vähän paremmat. On se kyllä NIIIN p-seestä tipahtaa korkealta.. Mutta hyvä se p-skafiilis on murehtia pois alta.

Satuliinille peukut, että ovis siellä tulisi. Ja Emmiä saadaan kohta jännätä.. :) +++

Väsyttää.. Heräsin puol seiskan aikaan kun mies köhi keuhkonsa pihalle. Inhottava flunssa. Mutta eipä tartu meikäläiseen, vaikka olis NIIIIN kiva olla saikulla. ;)

Tsemiä naiset! Ja peukkuja tasapuolisesti kaikille. :)
 
Nasuppi
Ja täydennän vielä, että luin tämän, että munarakkula on valmis 15-20 millisenä, kirjasta Ihminen. Fysiologia ja anatomia. En siis tiedä kuinka normaalia on se, että se tuosta 20 mm kasvaa isommaksi. Mutta Molly ainakin arvelee, että se normaalisti kasvaa yli 20 mm?
 
satuliini
Heipsan taas!
Tikutinpa tossa äskön ihan vaan huvin vuoksi kun tuli sellanen ole että pitäisi tehdä niin... No sitten tikkuunpa tuli 2 tasavahvaa viivaa tosin aika haaleita molemmat... mitä ei siis aamulla ollut!! mihkäköhän sitä uskoisi?!
No teen vielä huomenna aamusta uuden, ja sitten jos vahvenpana tulosviiva niin äkkiä soittamaan klinakalle... =)
 
Sara
Kiitti teille "info paketista". En ole vielä ihan perillä nuista kaikista jutuista, mutta eiköhän asiat pikkuhiljaa ala valkeneen.
Viikonloppuna kävi yksi vieras mies meillä kylässä. Oli käyny polokemassa jotaki naista ja "vahinkohan" siinä oli käyny. Laps syntyypi sitten kesällä. Olipa siinä meikäläiselle kyllä "ilonen" uutinen vieläki tuntuu epäreilulta ja raivostuttaa, mutta ei voi mitään. Ei sitä näköjään paljon tarvi ko alkaa ottaa päähän. Onneksi jollakin on kuitenki onnea mukana nuinkin päin.
Joten tämän uutisen kimmokkeena tilasin rohkeasti ajan lääkäriin ja marraskuun lopullahan sinne sitten meen. Nyt on tavallaan otettu yksi askel eteen päin. Tai oikeasti voishan sitä vielä toivoa, että tässä välissä tapahtus niin ilosesti, että sais tuon lääkärin perua.
Mulla on kuukautiset niin epävarmat ja saattaapipa ne jäähä kokonaan tulemattakin, mutta toivottavasti tuosta akupunktiosta on ollut siihen apua. Viimeksi tuli ihan ajallaan mikä olikin itselle helpotus siltä osin.
Nyt on sitten yleisen kiertolaskun mukaan tärppipäivä, mut sitä ovista en ole kyllä veilä ainakaan bongannut liekkö sitä sitten onkaan tapahtunu vielä. Nyt pittää vain toivoa, että tulis nuijamies joukko, joka kaatais tätit 9 kuukaueks nurin ja sammaa mie toivon teile kaikile.
Nyt kuitenki ajatukset tulevaisuuteen ja mukaviin asioihin niin eiköhän tässä jo ala piristyyn.
 
anna
Hyvää maanantai-iltaa, menkat on sitten lusittu, ihanaa. Viimeset tulokset labrakokeista tuli ja kaikki arvot ihan normaaleja. Mies seuraavaks spermatestiin. Lupas mennä ennen joulua. (Mahtaa kans vähän jännittää).
Aattelin tän kierron ottaa kyllä rennomman puoleisesti, en jaksa stressata ja hermota. Voi olla että tikutan ovista mutta yritän silti ottaa ihan rennosti. Mä yritän hiukan ajatella muitakin asioita; remontteja ja sen sellasta. Toivon tietysti kovasti plussaa ja raskautumista. Jospa ne talven lumituulet ja pakkaset meille toisivat tullessaan paaaljoon plussia!!!!
 
Molly
Morgen!

Täällä kp16 ja tasavahvat viivat tikussa kuten ennustin ja tuntemusten mukaan kroppa pelittää normaalisti myös, alavatsassa vähän jomottaa ja mulla tuntuu aina siltä kuin alavatsa/munasarjat olisi pinkeenä tai jotenkin "täynnä". Eli ovis on varmasti huomenna, tai siis munis irtoaa luultavasti huomisen päivän aikana. Täytyy laittaa simppoja valmiustilaan jo yön yli :)

Palailen vielä niitten munarakkuloiden kokoon pikaisesti, eli mulle lääkäri sanoi tuon 20-26mm (tai olisiko sanonut 20-24mm) mutta varmasti eri lähteistä saa vähän eri tietoa. Tuolla tahkoojien ketjussa yhdellä kirjoittajalla oli just tuo 26mm ja irtoamassa kun oli käynyt inssissä ja siten nähnyt ultrassa. Meillä joilla kierto on suunnilleen 30-32 päivää tai pitempi kehittyy varmaan munis isommaksi ennenkuin irtoaa, koska luultavasti se lähtee alussa kasvamaan samaan aikaan/tahtiin kaikilla. Toisilla se sit irtoaa pienempänä ja kiertokin on lyhyempi. Olisiko tässä jotain logiikkaa? :)

Vippe, onko nyt viimeinen clomikierto vai oliko sulla varastossa vielä kamulta ostetut tabut? Montako kuukautta niitä voi syödä? Meinaan mulla on seuraavaksi neljäs ja viimeinen. Sit en tiedä mitä tapahtuu, pitää vissiin konsultoida lääkäriä. Mistään inssistähän se ei mulle vielä puhunut mitään, höh, kun meinas että näinkin PITÄISI tärpätä luomusti. Paah. Oliko teillä Vippe inssi/pistos yms systeemit jo suunnitelmissa tai mitään puhetta siitä milloin laitetaan IVF jonoon jos ei ala kuulumaan? Mä en muista ootko kertonut...

Satuliini, varmaan se ovis on sulla sitten tänään jos eilen illalla vahva viiva! Tai sitten munis on irronnut viime yönä. Kai saitte puuhattua ettei mennyt ohi!? :D

Sara, voihan hesus sitä polokukonetta. Kaikkia vahinkoja sitä muille sattuu... Sulla on muuten aivan ihana murre kun kirjoitat! Tulee mieleen yksi ystävä Torniosta :) En tiedä ootko yhtään sieltä päin vai ihan eri suunnasta?

Ja sitten loppuhuipennus, *huutaa lujaa* KAISLAAAAA? :)
 
Vippe
Kiirus, mutta vastaan Mollylle pikaisesti. Mulla on siis 4.clomikierto meneillään, mutta niitä on vielä kahteen kiertoon jäljellä. (En oo edes sitä omaa reseptiä vielä käyttänyt) Ei clomeissa oo mitään "rajaa" kuinka kauan niitä voi popsia. Ihmiset vaan yleensä luovuttaa niiden kanssa aina tuon 4 kierron jälkeen ja alottaa sit pistokset.. Mun kaverin äiti söi clomeja vuoden ennenkuin tuli mun kaverista raskaaksi (tosin ei ollut muita keinoja 70-luvulla). Mutta koska clomit toimii mulla, ovis tulee jne, näen turhana siirtymisen pistoksiin. En ole vielä gynellä käynyt puhumassa jatkosta, mutta tällä hetkellä en näe siihen tarvetta. Annan siis vielä clomeille mahdollisuuden, kun tavallaan yritysaika alkoi alusta niiden kanssa. Olemme siis vasta 3kk yrittäneet.. :) Katotaan ny, jos inssiä koitetaan, mutta IVF on ainakin toistaiseksi poissuljettu.
 
Manna*
Aamuja=) Nukuin pitkästä aikaa hyvin ja toooosi pitkään. Eilinen urheilu illalla varmasti auttoi asiaa ja oli tosi kevyt askel illalla, kun kävelin kotiin. Miten tärkeää teille muille on muuten liikunta? Mä olen oikeastaan aina ollut kiinnostunut liikunnasta ja olen sitä vakavasti harrastanutkin ennen "aikuisikää" ja jopa pärjännyt. Ja se auttaa tuohon psyykkeeseenkin kivasti;)

Molly; nyt sitten toivon hirmuisesti sitkeitä ja vikkeliä simppoja teille ja onnistunutta kylvöaikaa=D Voi kunpa tärppi kävisi! Sä olet ollut niin kevein mielin vielä, niin saattaisi olla oikea aika nyt tärpille!!!Onnenpotkuja!! Tosta muniksesta kun puhuitte, niin muistelen, että lekuri sanoi mulle sillon, että mulla oli toisella puolella ainakin 15 mm munis ja ovis 2 päivän kuluttua eli se olis ollu sit kai 19 mm silloin. Tosin se sanoi, että kun mulla on lyhyt kierto, niin se munis voi jäädä aina huonolaatuiseksi eikä kestä?! Muuta en osaa sanoa.

Nyt jännätään siis emmiä? Hui! Tulethan kertomaan tuntoja ja oloja tänne!!
Muistikos Vippe tikuttaa?
Voih Sara tuota kaverisi juttua..Se tuntuu olevan niin kaukana meidän murheista, että oikein "ärsyttää" moinen toiminta=) Minkäs mahtaa ja onnea heille valitsemallaan tiellä. Toivottavasti lapsi saa hyvän elämän, vaikka alkoikin epämääräisesti. Hyvä, että sait rohkaistua mielen ja menet lääkäriin. Se simppanäyte jännäsi meilläkin, koska sen tulos on sillai aika ratkaiseva, jos se on huono. Mutta vitsit, miten nykyään voidaan hoitaa niitäkin, joilla ei käytännössä ole elämää spermassa ollenkaan, uskomatonta. Toivottavasti teillä lähtee kaikki hyvään vauhtiin ja niinkuin sanoit, niin voipi olla, että lääkäriin ei tarvitsekaan mennä. Sitä toivotaan! .....Ups, se olikin anna, joka puhui simppanäytteestä, mutta anyway: nämä samat mielipiteet pätevät myös annalle. Tsemppiä siis!

Mulla on vasta kp 8...plaah! Nyt on menossa se aika, ettei tapahdu siis missään mitään! Ovisaika osuu varmaan viikonlopulle ja olen täysin varustautunut kylvöaikaan=) Ei vaan..yritetään taas siis, jos nyt onnistuisi. Saatan tikuttaa, kun pari tikkua on jäljellä, mutta en usko, että meen ostamaan lisää. Sitten Primot taas suuhun ens viikolla. Katsotaan..

Mukavaa viikonjatkoa kaikille. Mä lähden taas urheilemaan, kun niin menottaa=)
 
Emmi
Juu eipä täällä ihmeitä..eli kp 25. Mä olin jo eilen illalla ihan varma, että menkat alko. Tajuton selkäsärky ja menkkakivut pamahti päälle illasta ja jatkuu viekin. Ei oo vielä tuhrun tuhrua tullut, mutta jotenkin sellanen fiilis, että on vaan ihan päivistä kiinni kun alkavat. Ei yhtään semmonen tunne et ois tärpänny..Mulla tää pessimismi pukkaa päälle loppukierrosta, kuten huomaatte!! No lämmöt on edelleen koholla ja paleltaa koko ajan, mutta mä oonkin varsinainen vilukissa.
Mulla noi clomit toimii hyvin, eli ovis tulee. Nyt on kolmas kierto clomeja ja mietin, et pitäiskö tän kierron jälkeen käydä taas gynen juttusilla. Clomeja ois enää yks satsi jäljellä ja haluaisin jatkaa niillä. Toisaalta tekis oman mielenrauhan takia tutkituttaa johtimien aukiolo. Se on kai aikas kivulias tutkimus, onko jollain kokemusta?? Toisaalta mulla ei oo endoo, enkä tiettävästi mitään tautia oo sairastanut joka niitä tukkis, mutta tiedä häntä..kai niittenkin tila ois hyvä katsastaa.
Mä luulen, et meillä ton miehen saaminen noihin simppatesteihin vaatii pientä suostuttelua. Kun omasta mielestä hänessä ei vikaa ole, ohan meillä jo lapsia. Mutta saa kyllä mennä, jos ei tulosta ala tulemaan!!!
Välillä tuntuu että jos unohtais hetkeks koko yrityksen, niin se vauvakin vois tulla. Alkaa välillä tuntua, että sen vauvan saaminen lähentelee jo pakkomiellettä!!
Viikonjatkoja kaikille ja ovistuulia, eikös aika monella ala ovisajat oleen käsillä!!
 
kaisla
Moikka!

Ja sori, sori, sori.... Onpas ollut älytön hoppu töiden kanssa ja muutenkin. Vähän harvassa on nämä minunkin täällä käynnit sen vuoksi olleet. Kiitos huhuilusta, molly. :)

Mulla taitaa olla sellainen "kausi" menossa, etten jaksa oikein vatvoa näitä vauvajuttuja hirveesti. Kierto on jo ties kuinka pitkällä, varmaan kp34 tai jotain. Ja menkat vaan odotuttaa itseään. Ehdinkin ihmetellä, että melkein puoli vuotta on taas ollut säännöllinen ja hyvä kierto, ja yleensä puolen vuoden välein on keikahtanut pidemmäksi... Joten nyt se sitten on taas täällä. Niinkuin Nasupilla viime kierrossa. Hohhoi. Älkääkä suotta yhtään pitäkö peukkuja, kun en takuulla oo raskaana. Ärsyttää.

Mutta Mollylle parhaat tsempit näihin päiviin, Mannalle viikonloppuun, Vipelle myös! Ja olikos Sarakin? Eikös teillä kaikilla oo ovis tuloillaan. Jospa nyt viimein!!!

Ja Nasupille toivon parasta niiden piikkien kanssa! Koeta jaksaa!

Emmille pahoittelut tätsytstä... Mutta kiva, että tulokset oli hyvät! Jospa se siemennestekin on kunnossa!

Mukavaa sadeviikkoa! "Sataa, sataa ropisee, pilipilipom..."
 
Nasuppi
Jee, Kaislakin löysi tiensä tänne :) Harmi, että sulla nyt kierto venyy vuorostaan. Se on niiiiin ärsyttävää!

Pistokset menee jo rutiinilla, no problemos. Paitsi eilen sen pistoksen jälkeen tuli alavatsa tosi kipeeks ja koko yön jomotti. Kipu tuntui varsinkin kun vaihdoin asentoa. Täytyy kuulostella vielä ensi yö (pistän siis iltaisin) ja jos vielä tuntuu kipua niin kaipa se on otettava yhteyttä kättärille. Tuollaista ei nimittäin ole aiemmin ollut. Menkatkin olivat tosi oudot. Vuotoa tuli kaksi päivää, joista toisena melkein vain hirmumäärä limaa, jossa vähän verta seassa. Normaalisti kyllä kestää pidempään. Kroppa taitaa olla enemmän sekaisin kuin luulinkaan :(

Molly, clomien pakkausselosteessa lukee, ettei naisen tulisi käyttää niitä pidempään kuin kuusi kiertoa. Mutta kaipa tässäkin voi olla eri käytäntöjä. Mulle sanottiin neljä kiertoa silloin aikoinaan, mutta mähän käytin vain yhden. Siitä mulle seuraava askel oli puregon+pregnyl, mutta mulla ongelma on ovuloimattomuus. Sullahan ei sitä ongelmaa ole. Mihin tarkoitukseen sulle muutin clomit määrättiin, kun sulla kuitenkin ovis tapahtuu? Mä olen ihan pihalla :)

Koittakaahan itse kukin selviytyä tästä myräkästä :) Minäpä lähden tästä koiria ulkoiluttamaan, jee.
 
Manna*
Pikavastaus emmille tuosta aukiolotutkimuksesta..Mulla se tehtiin ihan vaan perusjuttujen yhteydessä ja se oli ihan ok. Eli ennen tutkimusta Buranaa noin tunti ennen; mä otin ehkä 800mg, koska mulla oli myös päänsärky=) Itse tutkimus kesti n. vartin eli "piuha" sisään ja keittosuolaa sekä ilmaa laittavat piuhaa pitkin munajohtimiin. Se on kuin lumiaura (sanoi sh), jolloin se samalla "tekee tilaa", jos on jotain esteitä. Kumpikin puoli tehtiin erikseen ja se tuntui hiukan ilkeältä eli siltä, että ilma "möyrii" johtimissa ja kummallisesti kivistelee. Kyllä sen kestää! Jälkeenpäin ilma nousee imusuonia pitkin ylös eli oireena on hartiapistokset, mitkä mulla oli menko kovat molemmilla puolilla ja kestivät reippaan vuorokauden. Hartoita pakotti ja pisti, se ei ollut kivaa, mutta ei sekään niiin kamalaa ollut.

Paremmalla aikaa taas lisää juttua=)

 
satuliini
Heipat!
Joo-o, se ovis sitten tuli! Ja minä soitin heti aamusta klinikalle ja inssi tehtiin sitten iltapäivällä tänään. Lääkäri sanoi että kaikki näytti tosi hyvältä. Eli täällä alkoi nytten parin viikon piina-aika... =)
 
Nasuppi
Tsempitykset Satuliinille! Tosi hienoa, että kaikki meni nappiin. Nyt ihan täpinällä peukutetaan sun puolesta! Mulla on sama tilanne toivottavasti ensi viikolla. Veikkaisin, että inssi ajoittuu maanantaille. Jännittäähän se, vaikka yritän olla jännittämättä - viimekertainen jännittäminen kun johti karvaaseen romahduttavaan pettymykseen. Meillekin lääkäri sanoi, että kaikki näytti parhaalta mahdollisesta, joten toiveet oli tosi korkealla. Lujaa tiputtiin. Mutta niinhän se on, että inssejä kai yleensä vaaditaan useampia. Joten eipä kai muuta kun täysin purjein kohti uutta inssia :) Oliko muuten sun miehesi mukana inssissä?
 
satuliini
Ei ollut siippa mukana inssissä, sanoi ettei tule niin en viitsinyt käydä vääntämään siintä, tosin odotti käytävässä kiltisti... =) Sitäpä mäkin jo tässä kerkesin miettimään että toivottvasti ei tule karvaita pettymyksiä. Ja jännitti muakin aamulla aivan sikana, oksensinkin meinaan (kun oli siis elämäni eka inssi)! No ei se hirveätä ollut, ja lääkärin kanssa juttelimme jo jatkoistakin kun oli puhetta että siirtyisin niihin pistoshoitoihin, mutta tämän kertainen lekuri oli sitä mieltä että noilla clomeilla jatkaisimme muutaman kierron, kun kaikki siis näytti hyvältä niin katsoi että niillä hyvä jatkaakkin. Näillä siis edetään. Minä se jään odottelemaan lääkärikäynnin laskua... Tili varmaan vetelee viimesiään kun saan laskun eteeni...... =)
 
anna
Iltaa! Ihan järkyttävä ilma täälläpäin. Mannan kysymykseen; mä oon kovasti kiinnostunut liikunnasta ja liikkumisesta, joskus on kausia, et liikun tosi paljon ja joskus taas laiskottaa eikä huvita tehdä mitään. Mä käyn n. 2-3 krt. viikossa jumpassa ja pari kertaa viikossa lenkillä. Lisäks yritän aina kun mahdollista pyöräillä tai kävellä työmatkat.
Nyt talvella aattelin taas alkaa käymään punttisalilla.
Mun miestä jännittää aika paljon toi simppatesti. Sovittiin että jouluun mennessä hoidetaan se alta pois ja katotaan sitten miltä näyttää. Mä yritänkin nyt keskittyä enemmän remontointiin ja panostaa tähän liikkumiseen, täytys saada painookin vähän tippuun. Ootko satuliini muuten käyny yksityisellä? Mulla teki kans yksityisellä ultra ja nää labrakokeet ihan kivan laskun... Vielä tää miehen simppatesti menee yksityisellä ja sitten gyne sanoi että kirjottaa lähetteen Taysiin. Mutta kyllä tää sen verran tärkee juttu meikäläiselle on että revin kyllä rahat lääkärikuluihin vaikka mistä.
 
Nasuppi
Satuliinille vielä pikavastaus: Muakin jännitti ihan hirveesti se eka inssi, ihan tuli tosi etova olo juuri ennen vastaanotolle menemistä! Mutta ihan simppeli hommahan se sitten oli, vähän kuin olisi papassa käynyt. Meillä mies oli mukana, kun tuumattiin että se olisi kiva molempien olla paikalla, kun mä tulen (jos olisin tullut) raskaaksi :)
 
Nasuppi
Niin ja että olihan se mies siellä vähän orpona ja ihmeissään, mutta olin iloinen, että oli kuitenkin mukana. Olisipa kyllä itse saattanut olla iloisempi käytävässä odottelemassa ;)
 
satuliini
Moi!
Se on yö nukuttu hyvin, siippakin nukahti illalla jo puoli9 maissa, liekö reppanalla ollut rankka päivä. Rankka reissu mulle oli ainaskin tuo kotio tuleminen eilen sieltä lääkäristä, satuttiin just pahinpaan ruuhka ja lumisade aikaan... Normaalisti matkaan helsinkiin meiltä menee sen noin tunnin verran, ni eilen tultiin kotiopäin reilu 2tuntia, ja kyllä pelotti... Autoja oli tienposkissa melkeinpä joka liitymässä!
Ja kyllä ollaan yksityisellä käyty, mun mielestä saa parenpaa palvelua ja muutenkin joustavuutta löytyy, kun vuosi sitten olin kunnallisella puolella niin ei oikein otettu hyvin vastaan jäi p****n maku suuhun aina sielä käydessä. Sitten päätin että seuraavaksi käännyn tässä asiassa yksityisen puolelle, eikä kyllä ole tarvinut katua.
Ja lumisade jatkuu vaan, siispä lumista päivää kaikille!
 

Yhteistyössä