Yli vuosi yritystä 18

  • Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti
molly
Aloitanpa uuden ketjun. Toivottavasti Kaislan hyvä plussakarma ei häviä vaikka siirrytään uuteen ketjuun, että jos vaikka tässä uudessa olisi jonkun toisen vuoro heti perään! :)
 
molly
Keiju, mää kävinkin lukasemassa tahkoojat, se pieni pms kiukku kuullosti harmittavalta mutta eihän se vielä mitään tarkoita. Ja vai että s-prog otettiin, mutta sehän on tavallaan hyvä! Tietää sitten. Onkohan se joku normaali toimenpide inssin jälkeen vai halusikohan lääkäri vaan tässä tapauksessa tsekata pelittääkö... Anyway, sekä sun että mun tapauksessa, eihän sitä tiedä ennenkuin peli on pelattu :) Joten ei kai tässä auta muu kuin odotella. Sun tilanne ratkeaa kyllä aikaisemmin, että sen puolen jo jännäänkin sua. Ja peukutan kauheesti!!

Muutkin tytöt linjoille mars! :) Mitä kaikille tänään kuuluu?
 
Manna*
Ei oo todellista! Onnea ihan hirmuisesti!

Siis tää on niin mahtava juttu, että saadaan plussa tänne ja vielä niin pitkän yrityksen jälkeen! Nyt me kaikki yritetään tulla imussa mukana=)
Kyllä on varmasti ikimuistoinen tunne, kun näkee sen testin ja tajuaa, että NYT se on tapahtunut! Paljon onnea ja kaikkea ihanaa teille! Olette sen tosiaan ansainneet!!!

Mä en ehdi nyt enempää kirjoittaa, mutta pakko oli tulla onnittelemaan!!!!!!!
 
Vippe
Nasuppi näemmä kävi tuolla vanhassa ketjussa vielä, joten nostampa äkkiä.

Muistin tänää tikuttaa! :D Haalea oli vielä, ehkä se siitä huomenna tummuu, ku on kp14. Varmisteltiin tänää kumminki.. ;)

Onnittelut vielä Kaislalle. Tulehan kertomaan kuulumisia lisää!! Ja vastaus kaikkeen mitä Molly kysyi. :) Miksi juuri nyt? :)

Onhan se Nasuppi niin, että pitkään odottaneille sen plussan suo mielellään, mutta hyvän päivän tuttujen huppista tulin raskaaksi-kertomukset ärsyttää. Vaikka tällä hetkellä on tää hyvä vaihe kierrossa että ei ärsytä mikään. :)

Tsemppiä jännäilyihin Nasuppi ja Molly (ja Keijukin)!! Kyllä nyt hyppäätte samaan junaan Kaislan kanssa, eiks jeh!?
 
Emmi
Vau!! Kaisla saanut plussan. Uutena kirjottelijana ei vielä niin "tunnetakaan", mutta noin pitkän odottelun jälkeen ei muuta voi kuin onnitella!!! Kyllä tuommoinen plussa luo uskoa meihin muihinkin!!ONNEA!!!!!!
On se kyllä hienoa aina kuulla noita onnistumisiakin. Omassa ystäväpiirissä tosi paljon kavereita, joilla tärppää heti kun vain haluaa..Jotenkin pieni kateus iskee näiden kohdalla..hyi! Mutta jotenkin sitä samaistuu näihin muihin "pitemmän kaavan yrittäjiin", ja osaa iloita heidän onnistumisistaan paremmin, kuin näihin ekalla kerralla onnistujiin.. Aits.. Kuulostipa kamalalalta!, oisko kateutta?
Jep omaan napaan..Siis kp 27. Jokunen tuhru tullut eilisillasta lähtien, joten eiköhän ne menkat sieltä tule. Oon jotenkin odottanu menkkoja tälle päivälle, koska omien laskujen mukaan oviksen mukaan niitten pitäis alkaa tänään. Mutta todennäköisesti tulee myöhemmin.. ja oon tulKinnut itseäni väärin!
Ja plussatuulia kaikille!!!!!!!

 
kaisla
Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Siis ihan huimaa... edelleen. Koko ajan epäilee, että voiko totta ollakaan ja viime yönä en meinannut millään osata nukkua. Että sillain tosi "kevyesti" tähän ilouutiseen suhtauduttiin täällä ;)

Täällähän on nyt niin hyvän kuuloista ovisaikaa monella, että on kumma, ellen saa teistä seuraa toiselle puolelle!!!! Puuh, puuh...* yrittää tartuttaa tätä tautia teihin kaikkiin* Juu, siis Mollyn oireettomuushan kuulostaa hyvältä! Ja Nasuppikin on jo fiiliksissä! Hyvä, ei kun positiivista mielellä.

Molly niitä detaljeja kaipailit, joten tässäpä niitä sitten tulee, hih. Lukekaa, jos tahdotte kuulla.

Reissussa oltiin tosiaan sopivasti ovisaikaan. Mulla on useimmiten irronnut munis vasemmalta, mutta nyt näkyi oikealla, kerrankin. Ja se puoli oli ainakin tosi hyvin auki, ssg-tutkimuksessa siis. En oikein edes tuntenut koko ovista selvästi. Miehen simppoja on paljon, mutta laatu huonohko, vain 4 prossaa normaalimuotoisia, liikkuvuus melko ok. Tällä kertaa taktiikaksi muodostui sitten "säästellään 3-4 päivää ennen ovista simppoja" ja sitten ovisaikaan 2 päivän välein varmistellaan ennen ja jälkeen. Hohhoijaa, kuulostaa hurjalta, mutta toimi näköjään tällä kertaa. Eipäs vaan aiemmin toiminut, siis ihan sama, tai joka päivä tai mikään muukaan...

Juu, jalkojakin on nosteltu usein (mikähän uskomus sekin on) ja vitamiineista oon syönyt multitabs 2+ :aa jo pitkän aikaa. Välillä lisänä muutakin. Ja mieskin söi multitabseja ja välillä extra b-vitamiinia. Ei greippiä. Hmm, viiniä kyllä ja joku siiderikin taisi mennä oviksen jälkeen... :)

Pakko sanoa vielä lopuksi tuosta raskautumisesta "viisastuneena", että ne ärsyttävät kommentit joilla meitä kaikkia on varmaan syyllistetty usein:
"Ottakaa vaan rennosti, älkää miettikö/stressatko asiaa!"
joutavat kyllä minun mielestäni romukoppaan nyt viimeistään. Ihan samalla tavalla oon tiedostanut kiertoa ja toivonut tätä lasta aiemminkin, mutta jostain syystä sitten nyt tuli se plussa. Tietty joku "vauvatoiveburnout" on eri juttu...

Pidän täällä varpaita ja sormia teille pystyssä, että lähdetään yhdessä odottajiin!!!!
Halauksin, kaisla
 
Peppi_82
Kaislalle! Kyllä oli hieno uutinen toi plussa.. Ei voi muuta sanoa. Kylmät väreet kulkee selkää pitkin kun aattelee tilanteen omalle kohdalle.

Tässä kierrossa toiveet oli korkealla. Ovis oli limojen peruteella tosi myöhään ja noin viikko ennen menkkoja tuli tuhruja muutaman päivän ja sit se loppu. Etovaa oloakin olin tuntevinani. =) Menkat kuitenkin alko lähes normaalisti. Erityisen erikoista oli se kun muutaman päivän ajan mun vasemmasta rinnasta tuli vaaleaa nestettä. Mitähän lie sekin ollut, toivon mukaan ei mitään vaarallista. Ajattelin toki jo että olen niitä harvinaisia naisia joilla menkat tulee vaikka olisi raskaana. Yhtään r-testiä ei ollut joten tein ovistestin (nega). Eikös jossain sanottu niin että ovistesti näyttää posit. jos on raskaana. Nyt on ollut vatsa taas tosi kipee koko päivän. Endo taitaa tehdä paluuta =(
 
Molly
Oon vieläkin ihan huumassa tuosta Kaislan plussasta! Se antaa tosiaan lisäuskoa tähän touhuun, että oikeesti voikin yhtäkkiä onnistua. Kai se on vaan tuurista kii! Kiitos infosta. Mäkin syön nyt kesätauon jälkeen niitä Multitabs Special 2+ tabuja (minkä nyt muistan niitä ottaa kaikkien clomien ja terojen lisäksi) ja oon miettinyt, että pitäisikö E-vitamiinia alkaa vetää vielä lisäks. Nyt en just muista onko sitä jo noissakin jonkin verran. Luultavasti...

Voi Kaisla nauti ja iloitse nyt raskaudesta tosiaan ihan alusta asti täysin rinnoin! Ja käy täällä kertomassa fiiliksiä!

Hyvä Vippe, että oot muistanut tikutella :D Kyllä kai se tumma viiva pamahtaa ihan pian. Koko viikonlopuksi sängyn pohjalle vaan, hih.

Olikohan täällä jotain galluppia mihin oon unohtanut vastata... Ai niin juu, liikunnasta oli puhetta! Juu, mun on ihan pakko liikkua säännöllisen epäsäännöllisesti muuten tulee paha olo. Jossain vaiheessa kävin tosi paljon yogassa ja uimassa. Nyt pilates ja body pump on ne jotka jaksaa kiinnostaa. Onhan se sellaista raahautumista sinne salille, mutta kun sinne pääsee niin jälkikäteen on niin hyvä olo! Reippaat kävelylenkit (mieluiten jonkun ystävän kanssa juoruillen) on kans kivoja. Ärsyttävää nyt kun on ollut vähän puolikuntoinen kun ei oikein ole voinut harrastaa mitään.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia porukalla? Meillä on yhdet juhlat tiedossa, kivaa :) Aion nauttia sitä punaviiniä :)

 
Keijukainen
Mollylle piti vielä, että mikäs koopee sulla nyt olikaan menossa? Kun muistelin että olisit mua "pidemmällä"??
En mä tiedä siitä progesta, jotenkin tuntui ihan hassulta että se nyt otettiin kun on otettu 2 kertaa ja aina se on ollut hyvä, ts. ovis on tapahtunut.

Kaisla, on ihana kuulla että 4 % normaalimuotoisilla simpoilla voi onnistua ihan luomusti! Meillähän on yhden näytteen mukaan 3% niitä normaalimuotoisia.

Vipelle kiitos peukuista =) Samoin sinne oviksen löytämiseen!
 
Molly
Juu, tosiaan juuri se normaalimäärä Kaislan tapauksessa antoi uskoa tähän hommaan! Meillähän on kans se 3 vai oliko se 4% luokkaa. Tai mistä sitä tietää mikä tilanne on nykyään kun näyte otettiin tammikuussa vai oliko se helmikuussa... Toivottavasti ei ole huonontunut. Mutta meillä myös määrä oli tosi hyvä ja liikkuvuus myös. Pitäisi siis olla ihan realistiset luomumahdollisuudet. Voi kunpa.

Keiju, mulla on nyt kp 19 menossa vasta, keskiviikkona oli ovis. Ja kierto yleensä nykyään sen 30-31 päivää. Joooooten, pitkä odotus edessä huooh, eikä edes pms oireita ole odotettavissa kuin vasta noin viikon päästä. Niistähän sitten yleensä aika hyvin tietääkin että jaahas. Mutta tsemppiä meille :)
 
Molly
Ai niin, puolet unohtui. Keijukaiselle vielä sitä, että tosiaan outoa että lääkäri näki tarpeelliseksi ottaa se proge jos on aina ennenkin ollut hyvä. No, kai sillä joku ajatus oli siinä? Mistä noistakin tietää... Alkaa tuntumaan, että mitä enemmän tietää, sitä vähemmän tajuaa? :)

Kiva oli kuulla myös Pepistä! Missäs olet luurannut viime aikoina? Tulisit useammin turisemaan. Harmi kun menkat alkoi, pahoittelen :( Mikä teillä muuten on tilanne?

Emmille piti kans vielä sanoa, että toivottavasti tuhrut loppuu ja menkat ei alakaan. Pidän peukkuja.
 
satuliini
Moi!
Täälä vaan tasaista eloa, tosin työt alkaa justiinsa sopivasti pyhäksi, eli eipä tarvi tekemistä keksiä! Mitä nytten ehkäpä voitaisi siipan kanssa sunnuntaina käydä syömässä ulkona juhlistamassa mun synttäreitä... =)
Mulla ollu tosi väsy ja vetämätön olo tässä muutaman päivän, ei jaksaisi ryhtyä mihkään. Mutta kaipa se veto palautuu tässä työputken ohessa!
Hyvät pyhät kaikille!!!
 
Nasuppi
Vaisu hei,

eilinen positiivinen fiilis vaihtui itkuiseksi masennukseksi tänään. Kävin aamupäivällä lääkärissä. Eihän siellä mitään uutta varsinaisesti tullut, mitä nyt pahimmat pelot nostettiin vihdoin pöydälle. Tämä on meille viimeinen pistoshoito plus inssi ja sen jälkeen ei ole enää mitään muita vaihtoehtoja kuin koeputkihedelmöitys, jos siihen päätetään lähteä. Vaikka siihen oli jo varautunutkin, niin lääkärin sanojen kuuleminen sai sen iskostumaan tajuntaan. Seinä on siis kohta vastassa. Itku tuli matkalla lääkäriin luota labraan eikä loppua näy. Lähti toivo tästäkin kierrosta. Munis oli taas kyllä kasvanut melkein liiankin nopeasti, oli nyt 17 mm, ja tänään vielä yksi puregon, huomenna illalla pregnyl ja maanantaina inssi. Lisäksi lääkäri määräsi emättimeen laitettavat luget ja sanoi, että otetaanpa nyt kaikki keinot käyttöön, kun on viimeinen tällainen hoitokerta. Mutta munis oli vasemmalla puolella, joka mulla kuten Kaislallakin, ei vedä niin hyvin. Enpä jaksa uskoa nyt taas mihinkään. Niin joo, ja koeputkihedelmöitykseen saadaan sitten jonottaa puoli vuotta. Meille on jo varattu aika joulukuulle. Se aika käytetään joko raskausultraan tai koeputkihedelmöityksestä keskustelemiseen. Pahoin pelkään, että se on tuo jälkimmäinen :(

Ai niin, Keijulle piti vielä sanoa, että mulla on käynyt niin, että oma lääkäri kättäriltä ei ole määrännyt progetestiä, mutta sitten inssin jälkeen naistenklinikan lääkäri on kuitenkin määrännyt sen. Enpä tiedä mistä johtuu, ehkä haluavat varmistaa asian. Nytkään oma lääkäri ei sitä määrännyt, mutta katsotaan maanantaina, määrääkö "inssitohtori" sen.

Mikään ei huvita tällä hetkellä, viikonloppu menee varmaan itsesäälissä kieriskelyyn. Enpä siis pysty suoltamaan tässä nyt yhtään positiivista lausetta, paitsi hyvää viikonloppua kaikille!
 
kaisla
Voi Nasuppi... Iso halaus täältä! Koeta jaksaa!

Muistelinkin, että täällä oli aika monella 3-5% normaalimuotoisia-leimalla varustettuja. Mutta näköjään toivoa silti on!

Rauhallista viikonloppua!
 
Manna*
Kaislan onnenhuuman keskellä on pakko kuitenkin kannustaa Nasuppia. Meillehän annettiin aiikataulu syksylle 2007 ivf:ään ja järkytys oli suuri, koska ajattelin, ettei sellaisesta edes vielä puhuta, koska oikeastaan mitään ei ole kokeiltu kunnolla. Meille ei olla puhuttu edes inssistä tmv. Itkin ihan silmät päästäni silloin ja tuntui, että nyt se lopunalku on meneillään, koska inssiä tehdään se 3 kertaa ja sitten omillaan. Tuli hirevän paha olo. Mutta..edelleenkin tietenkin toivon ja rukoilen, että lapsi saisi alkunsa muulla keinoin, mutta onneksi on olemassa ivf-hoito. Sen avulla monet ovat raskautuneet! Ei saa heittää kirvestä kaivoon, koska kaikkia korttia ei ole vielä pelattu ja teilläkin on mahdollisuus vielä saada ivf:n avulla lapsi. Vaikka onnistuneita kokemuksia saa kuulla AINA vähemmän, niin todellisuudessa monet ovat saaneet sieltä avun. Älä vielä lannistu rakas ystävä, kun en minäkään lannistu. *Halaa* Luonto tekee myös ihmeellisä temppuja välillä ja niitä tarinoitakin on luettu, joten kypsyttele rauhassa ajatusta ja sitten pikkuhiljaa se alkaa tuntua vähemmän ahdistavalta. Kaikki ei voi tulla raskaaksi itsekeseen ja onneksi luontoäiti ottaa apua vastaan tässäkin asiassa. Olet ajatuksissa=)

Vippe..Hyvä, että muistit tikutuksen, koska mä en muistanut=D Aamulla keitin kahvia ja mietin, että "mitähän mun piti muistaa tehdä aamulla..." Eli huomenna aamulla uusi yritys. Onneksi vasta kp 11 menossa. Nyt tohinalla puuhiin siellä ja peukut pystyyn!

Emmi, harmi nuo tuhruilut! Toivottavasti menkkojen odotus muuttuu joksikin muuksi! Se on vaan p*****maista, kun oman kroppansa jutut tietää niin, että osaa odottaa menkkoja ja tuhrut ne on ne viheliäimmät! Pah! Mutta vielä ei ole peli menetetty?

Kiva kuulla Pepistä, mutta kurja kuulla huonoja uutisia. Teillekin tsemppailuja!Juu, kirjottelisit vain enemmän tänne tuntemuksia ja ajatuksia=)

Molly; hauskaa viikonloppua!! Ja toivottavasti nyt tärppi kävisi! Odottavan aika ON pitkä ja niinkuin sanoit, niin oireiden kyttäys alkaa pian=O Se on toisaalta niin raivostuttavaa puuhaa, kun alkaa kuulostelmaan, että mikä johtuu mistäkin. Mullahan noi pms-oireet oli poissa primokierrossa..Se oli aika ihanaa, mutta sit mä oli siitä sekaisin, että kun ei mitään ole..Aina jotain =S !!

"Paaaaljon onnneeea Satuliini, paaaljon onneeeeaaaa vaaaaaan!!" Missä kohtaa kierto menee? Mulla mennyt ohi sun tilanne? Toivottavasti nautitte viikonlopusta vaikka onkin töitä. Sama juttu mullakin eli sunnuntaina töihin =(

Kaisla, on ihan pakko vielä hehkuttaa!!! IIIIK! Tää on niin mahtava juttu, että sä olet
r-a-s-k-a-a-n-a!!!Ajattele! Koska on la?? Ootko katsonut? Mahtava juttu vielä, että ihan priimalaatuisella spermalla VOI tulla raskaaksi! Se kannustaa meitä muitakin ihan varmasti, joilla usko meinaa loppua! Nauttikaa tästä onnenhuumasta!

Omasta navasta vielä..Ovista odottelen ja ajattelin viettää riehakkaan viikonlopun miehen kanssa=O! Ei vaan, mutta olis se ovisaika ovella, joten nyt taas täytyy aktivoitua..*hih* Punaviiniä ajattelin nauttia, saunoa ja sensellaista nyt viikonloppuna. Primot nielen taas tiistaista lähtien. Pientä nippailua on oikealla muniksessa välillä, mutta oikea puoli oli ilm. tukossa, joten aika pessimistinen olen. Oon pohtinut myös käyntiä toisella lääkärillä, yksityisellä, koska olen kuullut tosipaljon hyvää ko. miehestä ja hänellä on aikamoiset meriitit lapsettomuustutkimuksesta. Anskattoo nyt..

Hyvää viikonloppua ja vielä Nasupille extralämmin halaus!


 
Sara
Mitä tarkottaa inssi en ole vielä oikein perillä nuista termeistä, kun se lääkäriin meno on vasta kuun lopussa.
Oikeastaan ihan hyvä, että sain rohkeutta tilattua sen lääkäriajan. Jostaki se on tästä lähettävä liikkeelle.
Toivottavasti me kaikki muutkin saadaan tehdä kaislalle seuraa tuolla odottajien puolella.
Se luo kummasti positiivista ajatusta, kun yksi onnistuu niin pitkän ajan jälkeen. Se antaa toivoa mahdollisuudesta. Toivotaan nyt, että tämä uusi ketju tuo lisää plussa onnea meille yrittäjille
 
satuliini
Moicca!
Se olisi maanantai, ulkona lunta tulee aivan tolkuttomasti!! Viikonloppu meni rauhallisesti ja töiden merkeissä. Mites teillä muilla?!
Mulla ny ei kummempia kerrottavia, lähinnä tällänen nostatus vain,kun oltiin jo tiputtu edelliselle sivulle....
Tilanne raportti vielä , ny kp21 menossa, ja se inssihän tehtiin kp15, eli vielä olisi viikko jännättävänä.
 
Emmi
Heissan!!
Juu kyllä ne menkat alkoivat lauantaina! Oltiin reissussa koko viikonloppu muksujen kanssa, mulla vapaa viikonloppu mikä herkkua vuorotyöläiselle! No pahin V...tutus meni ohi jo kun kivaa oli! Nautittiin laatuajasta yhdessä..nyt kp 3!
Torstaina meen gynelle jutulle jatkoista. Mulla on clomit ja terot loppu, joten luomuilen tämän kierron. Totisesti toivon, että nyt tehtäsiin verikokeita ym. jotta saataisiin syyt selville tähän "lapsettomuuteen", mulla kun ikinää ei asiaa ei olla tutkittu!!Hormonejakaan ei jaksa syödä alinomaa syyttä suotta!
Plussatuulia kaikille!!

 
Nasuppi
Noh, onpas täällä hiljaista... Masensinkohan minä kaikki muutkin omilla depressioillani viime perjantaina :( Kiitos Manna ja Kaisla lohdutuksesta, olette kultaisia ja korvaamattomia!! Hali teille molemmille!

Mieli oli jo vähän virkeämpi ja optimistinen inssin suhteen, mutta lujaa tultiin alas jo tässä vaiheessa. Miehellä oli simppoja vain 2 milj., ja niistä pesun jälkeen käyttökelpoisia vain 1 milj. Muistanette, että mieheni oli kovin sairaana pari kuukautta sitten, ja siinä yhteydessä oleva korkea kuume taisi tappaa nuo simpat aika tehokkaasti. Eipä muistettu koko juttua ennen kuin nyt. Joten eipä ole kovin hyvät panokset tällä kertaa. Inssi kuitenkin tehtiin ja mulla oli ovis juuri ollut, joten ajankohta oli hyvä. Varmisteltiin myös kotikonstein pe ja la, aikomuksena myös varmistella tänään ja huomenna. Yritän siis vielä olla heittämättä kirvestä kaivoon.

Mutta ovis oli ja se kyllä tuntui! Juuri inssiä odotellessa alkoi kova kipu ja siitä syystä myös inssi teki tosi kipeää. Vertakin tuli, mutta se on kuulemma hyvä merkki siitä, että kohdun limakalvo on hyvässä kuosissa. Kääk, miltähän se ivf mahtaa sitten tuntua, jos inssi jo teki näin kipeää... Ei se kyllä viime kerralla tuntunut juuri missään, joten kaipa se riippuu kierrosta.

Harmi Emmi, että täti tuli kuokkavieraaksi :( Onneksi olet pirteällä tuulella ja puuskutat tehokkaasti kohti uusia keinoja.

Tsempit Satuliinille, pidetään peukkuja!

Mollyyy, Vippeee, Mannaaa... huhuu? Missä lymyätte? Tulkaa kertomaan tilannekatsausta!

Kaisla toivottavasti nauttii täysin siemauksin onnellisesta olostaan :) Oletko jo siirtynyt odottajien puolelle?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, lumista sellaista!
 
Nasuppi
Ai niin, Saralle piti infota, että inssi tarkoittaa inseminaatiota eli keinohedelmöitystä vai oliko se nyt keinosiemennystä... Miehen simppanäyte joka tapauksessa "putsataan" heikommista kavereista ja valiojoukot ruiskutetaan katetrilla kohtuonteloon. Lapsettomuus-puolella joku oli mainiosti listannut ja selventänyt tätä terminologiaa: Keskustelut: Ellit > Lapsia ja vanhempia > Lapsettomuus > outoja termejä. Katso sieltä lisätietoa!
 
Sara
Hei kaikille ja mukavaa viikon alkua
Viikonloppuna käytiin yhden pienokaisen ristiäisissä ihana pikkuinen nyytti.
Ristiäisten jälkeen tuli kuitenkin semmoinen kaikki pois fiilis, mutta täytyy kuitenkin olla onnellinen muiden puolesta, kun saavat tuomoisen pikku onnen luokseen.
Yksi sielä sitten sano miehelle leikillään, että odotan kaksosia menasin haistatta v..tut päin näköä, mutten kehanu.
Olenki yrittäny usein kaota paikalta tai kääntää keskustelun muualle, kuin puheet menee meidän puuttuviin lapsiin.
Ei olla miehen kanssa haluttu muille kertoa meän lapsen yritys hommista ollaan pidetty asia vaan omana tietona. Täällä on kuitenkin mukava vähän purkaa itseä ja saada pientä toivon kipinä, kun joku onnistuu niin pitkän ajan jälkeen.
Pidetään sulle Nasupi peukut pystyyssä, että nyt onnistuu samoin myös muillekkin.
Itse odottelen tätejä kylään viikonloppuna. Kyllä ne sieltä varmaan tulee niin kuin on tullu ennenkin. Ei uskalla toivoa liikoja. Pieni toive kuitenkin on tuolla kaukana sisimmässä, mutta ei tosiaan uskalla toivoa liikaa ettei pety kovasti.
Auringon paistetta teille kaikille alkaneelle viikolle
 
Manna*
Heipä hei! Viikko taas potkaistu käyntiin työn ja jumppailun merkeissä. Oon ollut aika pirteällä tuulella; viikonloppu oli onnistunut, ovisaika ehkä oli ja meni ja nyt sitten suhteellisen seesteistä, ennekuin alkaa tuskailut..Niinhän nää kierrot vaan menee nykyään. Voih, mitä vuoristorataa!Luulen, että munis irtosi pe (??) oikealta puolelta ja sehän oli just se, missä ei virtaillut=( Yritettiin kuitenkin parhaamme pe ja su. Oon kyllä t-o-d-e-l-l-a pessimistinen, kun tunsin nipistelyä vielä tuolla oikealla puolella. "Limat" oli myös ihan kohtuulliset perjantaina...kuulostaa ällöltä =S Huomenna alkaa taas primokuuri...Siinä muuten lukee, että ei saa käyttää, jos on raskaana, mutta kaippa se tarkoittaa, että täytyy lopettaa, jos olisi raskaana, mutta kyllähän mä niitä syön nyt 10 vrk olen raskaana tai en..Outoa?! Tietääkö, joku asiasta jotain? Mä olen vissiin ainut, joka meistä syö Primoluteja?

Nasuppi; oli ihanaa kuulla, että olet pirteämpi! Niin sitä pitää sisko! Ja kuulostaa ihan hyvälle teidän inssi ja varmistelut. Jospa se inssi nyt tosiaan tehtiin oikeeseen aikaan ja siitä kivutkin? Voi että, miten toivon!!!!Kyllä olisi teidän vuoro!!!

Vippe ja Molly; miten menee? Mikä tilanne??? odotan kuumeisesti tuntojanne!!

Harmi emmi, että moonikset alkoi=( Tylsääkin tylsempää! Onneksi kuitenkin kiva viikonloppu piristi mieltä!Eikun seuraavaan kiertoon!

Satuliiniakin jännätään nyt tosissaan. Kunpa olisit raskaana!!

Sara, olipa mälsä kommentti viikonloppuna! Aihe on tosiaan pikemminkin kiusallinen, kun kommentoijana on puolitutut. Monesti, kun kääntää aiheen toiseen, niin kommentoija hoksaa, että olikin vissiin tökerösti sanottu. Mä olen sanonut kerran pari jauhot suuhun, mutta siitä tulee itsellekin kurja olo ja sitten alkaa kaduttaa, että miksi piti "tunnustaa" tollekin, että yritämme. Ja kun oikeasti en koskaan snao kenellekään tahallani törkeästi. Tämä asia siis tuo esiin uusia piirteitä meistä=D Toivotaan, että sun menkat ei ala ja vaikka olisikin kaksoset tulossa!!! Tsemppiä!

Pidetään vipinää ketjussa, ettei hukuta tuonne liian alas!

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Nasuppi
Huomenta!

Manna, piti muuten keskustella sun kanssa siitä ivf:stä, unohdin... :) Oliko niin, että teillä joutuu vuoden jonottamaan siihen pääsyä? Ja pääsitte jo jonoon? Meillä on puolen vuoden jono, mutta siihen ei päästy vielä, vasta seuraavien kuukautisten alkamispäivästä. Onpas tarkkaa. Muistan kyllä, että sinäkin olit murheen murtama silloin, kun sait kuulla ivf:stä. Ajattelinkin sua kun murehdin itse tätä asiaa. Silloin yritin kovasti kannustaa ja lohduttaa sua, mutta annas olla kun tämä osuu omalle kohdalle, niin tässä sitä ollaan. Mutta kuten sanoit, ei lannistuta! Pääasia on, että joitakin keinoja on vielä. Halaus ystävälle! :)

Ajattelin kyllä, että pitäisiköhän unohtaa tämä koko touhu sitten tämän kierron jälkeen ennen ivf:ää. Tekisi ehkä ihan hyvää pääkopalle. Täytyypä miettiä. Nyt ei auta muu kuin porskuttaa eteenpäin ja yrittää toivoa pientä ihmettä - koska ihme se tosiaan olisi, jos näin olemattomilla simppamäärillä vauva saisi alkunsa!

Manna, mä olen syönyt niitä primoja ja ymmärsin kyllä, että niitä voi huoletta syödä sinne kuukautisten alkuun saakka, tai siis sen 10 päivää. Sitten joko alkavat menkat tai toivottavasti eivät :) Eli ei niistä mitään haittaa pitäisi siinä vaiheessa kiertoa olla. Mä käytän lugeja tässä kierrossa ensimmäistä kertaa. Keltarauhahormonia ovat nekin, mutta nämä kapselit laitetaan suoraan emättimeen. Olen saanut sotkuvaroituksia, saas nähdä... Ymmärsin, että näitä voi syödä suunkin kautta, mutta ovat kai tehokkaampia näin suoraan ongelman ytimeen laitettuna ;)

Kysyin muuten vihdoinkin lääkäriltä, miten se nyt tarkalleen vaikuttaa, jos mulla vasemmassa munanjohtimessa on niukka läpivirtaus. Jos virtausta kuitenkin on, ei sillä pitäisi olla suurta merkitystä. Itse asiassa sitä ei kai oikein tiedetä, millainen merkitys sillä on, eikä sitä voida oikein tutkiakaan. Ne värkit ja se nestemäärä, millä se homma testaan, ovat kuulemma niin isoja (nestettä niin paljon??), että jos testissä menee edes jossain määrin läpi, niin munasolulla ei pitäisi olla mitään ongelmia, koska se on niin pieni. Oliko sulla Manna kokonaan tukkeessa se vasen vai miten se olikaan? Mullahan ei ole kokonaan tukkeessa... Mutta tuntuu siltä, että aina kun kun ovis tapahtuu vasemmalla puolella, kivut ovat tosi kovat.

Sara, olipas tosiaan mälsä kommentti, olisit sanonut suorat sanat! Valitettavasti noihin juttuihin törmää usein tässä iässä. Onneksi lähes kaikki meidän ystävät ja sukulaiset tietävät jossain määrin ongelmastamme, joten noita kommentteja ei juurikaan enää tule. Onneksi, eipähän tarvitse pelätä parin viikon päästä olevia sukujuhlia muutoin kuin paljon paljon nuorempien serkkujen ja heidän pienten vauvojensa näkemistä... huoh.

Vippeä ja Mollya huhuilen minäkin vielä, mihin olette kadonneet? Vippe, mikäs kierron vaihe sulla nyt olikaan menossa. Oletko unohtunut sinne keittiörempan pyörteisiin? Ja Mollylla alkaa olemaan jännät paikat, tulehan kertomaan!
 

Yhteistyössä