Yli vuosi yritystä osa 19

  • Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti
sara75
Huomenta
No niin nyt tosiaan kaivattais tähän ketjuun edes yks plussa.
Niin mulla oli ne haamumenkat ja aloin vähän ite eppäillä kanssa. Tehinhän myös sen negan testin. JOten en mie usko, että olisin raskaana.
Tiiä mikä pöpö se tuolla vattassa jyllää.
Tännään ihan kohta siis lähen kyllä ulos lenkille ko tuo pyykkikone sammuu. Mukavaa lauantaipäivää kaikillee
 
satuliini
Huomenta kaikille!
Tämä neiti se on viettänyt hiljaiseloa ja sama varmana jatkuukin! Mutta pahoittelut kaikille negatestin tehneille, olisi se plussa antanut taas uutta tuulta purjeisiin!!!
Meillä olisi tänään pikkujoulut ihan vaan kaveriporukassa, ekana mennään keilaamaan ja sitten sanunomaan ja ehkäpä illalla jonkinmoinen baarikierros!
Tohon galluppiin, mulla mustat lapaluille ulottuvat hiukset (värjätyt), silmät on vihreät ,pituutta löytyy sen 170cm ja ruumiin rakenne aikas pyöreä! semmonen neiti täälä!
Hauskaa lauantaita jokaikiselle kanssa sisarelle!!!
Tauastailen kyllä ahkerasti ja kirjottelenkin jos siltä tuntuu, mutta meillä nytten ei tän vuoden puolella tule vauvaprojektin saralta varmaan mitään uutta kerrottavaa, sitten uusivuosi ja uudet kujeet!!
 
sara75
Huomenta
Satuliinilla oli hyvä idea nuista pikkujouluista kaveriporukalla. Taidanpa ehdottaa itekki, että käytäs keilaamaassa, kun nuo pikkujoulut koittavat.
Täytyy sitten varmaan suunnitella se ruoka niin, ettei tarvitse, kuin lämmittää, kun tultaisiin keilaamasta.
Täällä kärsittään edelleenkin pienestä vatsapöpöstä, mutta ei huolta huomisesta kyllä asiat tästä vielä korjaantuu.
Pieniin päin en kuitenkaan ole vaikka sitä kovasti itse toivonki. Nyt vaan nokka kohti tulevaa ja positiivisia energioita niin kyllä sitä parantuu.
Tietysti kaikille nyt tähän ketjuun positiivisia plussa energioita. Nyt pittää toivoa pukilta pullistuvaa lahja säkkiä niin, että se lahja on ihan huomaamaton se paisuis ja paisuis ja ens jouluna se olis sitten jo sylissä. Pakko ajatella positiivisesti muuten ei jaksais. Välilähän se epätoivoki iskee, mutta pittää sitten ajatella niitä muita vaihtoehtoja
 
elli1
Kyllä alkaa tämä pimeys vaikuttamaan pikku hiljaa… ei oikein olisi jaksanut aamulla lähteä töihin. No onneksi ensi viikolla on yksi ylimääräinen lomapäivä.

Oma napa ihmetyttää. Ei siis menkkoja vieläkään, vaikka viimeisen lugen otin torstai-iltana. Eilenkin jomotteli vatsaa siihen malliin, että ajattelin, että nyt alkaa mutta ei. En kyllä jaksa oikein uskoa, että olisin raskaana, mutta pakkohan se testi on ostaa, jos mitään ei kuulu. Uskon vahvasti, että luget vain myöhästyttävät vuotoa.
Ajattelin kyllä tänään soitella klinikalle, että mistä tämä voisi johtua.

Joko täällä alkaa olemaan joulufiiliksiä kenelläkään???
Mulle joulu on jotenkin menettänyt merkityksensä. Onhan tosi kiva tavata perhettä, viettää aikaa yhdessä ja syödä hyvin, mutta jotain puuttuu. Uskon, että jos olisi omia lapsia niin siihen jouluunkin suhtautuisi ihan eri tavalla. Mietittiin miehen kanssa joulumatkaakin, mutta taitaapi olla niin, että samalla vanhalla kaavalla mennään tämäkin joulu. Siitä olen ylpeä tänä vuonna, että suurin osa lahjoista on jo ostettu. Mulla niihin uppoaa omaisuus, kun perheeni on iso ja kummilapsiakin on kolme.

Päivitän omaa tilannettani!

Oikein mukavaa maanantaita kaikille ;-)
 
molly
Vitsi että oli tullut paljon viestejä, mitenköhän niitä kaikkia muistaisi... Ulkonäkögalluppi oli tosi kiva, hauskaa saada jonkinlaista vihiä kuka siellä nikin takana kirjoittelee, vaikkei kuvia ollakaan lähetetty. Päällimmäisenä jäi mieleen, että kauheen pitkiä olette kaikki :) Paitsi Nasuppi :) Mä olen tällainen keskipitkä, 166 cm. Ja hiukset on puolipitkät, lisätään nyt sekin vielä. Vippe, olen niin samaistunut suhun että ajattelen aina että olet ihan mun näköinenkin, hih. Mutta sä oletkin paljon pidempi! Muuten ollaan varmaan ruumiinrakenteelta samanmuotoisia, olen hoikka kans mutta sinne vatsalle aina kertyy jos kertyy.

Ellillä on ihan älyttömän jännä tilanne, kui mä en tajunnut ollenkaan ennenkuin nyt kirjoitit?! Testiä kehiin!! Ja päästä meidät jännityksestä :) OIKEIN PALJON PEUKKUJA!!

Äh, Mannan edelliset viestit jäi nyt sinne vanhaan ketjuun enkä millään muista muuta kuin että olin ajatellut jotain kommentoida... Mutta mitä? No, palaan asiaan :)

Koopeitä joku ainakin tais kysellä, täällä olisi 12 jo menossa (hui, kun just laskin) eli ovista kohti... Meillä oli miehen kanssa ihana rauhallinen viikonloppu ja olen nyt ihan levännyt, urheiltiin paljon ja herkuteltiin vastapainoksi. Hyvää ruokaa ja viiniä, nam! Tästä eteenpäin onkin sitten jos jonkinlaista pikkujoulua, konserttia, bileilyä yms. tiedossa että ei taida tulla rauhallisia viikonloppuja vähään aikaan.

Mitäs muiden viikonalkuun kuuluu?
 
Vippe
Tervehdys!

Kumma juttu, Elli, että ne menkat antaa odottaa itseään.. Toivotaan että se perjantain nega muuttuu plussaksi!!! :) :) Vaikka en täällä nyt haluaisi kauheesti toiveita nostattaa, jos ne onkin luget jotka tuon tekee... Mutta testailepa, niin sitten tiietään! :) Peukkuja!

Täällä on kp11. Ylihuomenna mulla on sit gynekäynti. Näkee vähän limiksenkin tilannetta. Jännä kyllä nyt, kun en syö clomeja, niin limaa tulee huomattavasti enemmän.

Joulufiiliksiä ei oo kauheesti, mutta ei mulla niitä muutenkaan oo ennen joulua. Pääsen vasta siis aattona/aatonaattona fiiliksiin. En oo ikinä kotona laittanut joulua, joten ehkä se johtuu siitä. Lahjoja en ole ostanut vasta kun yhden.. mutta ideoita onneksi on.

Jahans, mutta palataan taas!

 
Emmi06
Heissan!!
Se ois taas maanantai! Elli tee ihmeessä uus testi! Jos vaikka testasit liian aikasin, eikä istukkahormonia ollut vielä ehtinyt erittyä tarpeeksi. Toivotaan parasta!!!Peukutus!!!
Omaa napaa.. kp 23. No tänään kävin verikokeissa otattamassa prolaktiinin ja progestronin. Mun piti ottaa se ottaa se tossa kp 20 aikaan ja alustavasti olin suunnitellut, et käyn sen ottamassa viime perjantaina. Kuinkas ollakkaan mulla tyttö olikin kipeä, etten sitten päässy. Mies oli reissun päällä. Viikonlopun noi labrat tietty oli kiinni, joten kävin tänään. Pieni paniikki, et antaako oikeaa osviittaa, kun kiertopäivät on jo näin pitkällä. KELLÄÄN TIETOA? Lekuri lomailee en voinut siltä kysyä ja labranväki ei oikein osannut ottaa kantaa, onko myöhästä vai ei. Toisaalta laskeskelin, et jos jättäis ens kierrolle, niin menis sit tod.näk joulupyhiin, ettei sekään auttais..
Oli meinaan aikas tyyriit verikokeet 72 euroa! Ettei senkään takia haluais uudelleen niissä käydä!
Muuten ei mitään mainittavaa..paitsi että olo ihanan kevyt, kun ei oo noita teroja käytössä. Tuntu et niistä turpos ihan älyttömästi. Toisaalta ei hirveitä toiveita..kun se limis oli niin ohkanen, et siihen vois mitään kiinnittyä!!!
Viikonalkuja!!
 
..
Emmi06, miten sulta otettiin prolaktiini nyt? Se tulee ehdottomasti ottaa kp3-5, muuten tulos ei ole luotettava. Progesteronin ottoajankohta riippuu ovulaatiosta, eli sen pitäisi olla luteealivaiheen puolessa välissä, n. 5-8 päivää ovulaatiosta siis. Jos sun ovis on ollut esim. kp 16 niin ajankohta on ollut hyvä :)
 
elli1
Soittelin klinikalle ja hoitaja sanoi, ettei ole tavatonta, että vuoto antaa odottaa itseään.
Torstaihin asti tässä pitäisi jaksaa odotella, jos ei ennen sitä menkat ala.
Ja just hehkuttelin viime viikolla, että mulle ei tule mitään sivuvaikutuksia noista hormoneista.

Täytyy tässä vain yrittää unohtaa koko tilanne.

Vippe mulla clomit ohensi limistä tosi paljon ja myös limatkin olivat olemattomat. Heti kun tuli luomukierto niin limoja taasen riitti, joten noilla clomeilla saattaa olla epäsuotuisa vaikutus kohdun limakalvoon.
 
Emmi06
Hei!
Kiitos vierailija infosta! Höh toisaalta mä oon ihan pihalla nyt. Tarkistin vielä papereista, että kyseessä oli proge ja prolaktiini. Lääkäri vain sanoi, että kp 20 aikaan verikokeisiin.. kai tuo nyt ois sanonu jos prolaktiini ois pitäny ottaa myöhemmin..nyt oon kyllä ihan ulalla, mites muu jollain prolaktiini otettu? Kiltisti vaan marssin verikokeisiin...
Elli! mulle gyne sano, et clomit sitkeyttää limoja ja vaikeuttaa simojen pääsyä. Ei kuulema ohenna limistä. Päinvastoin. Sen sijaan esim. terot ohentaa limistä..
No tiedä häntä taitaapa noilla lekureilla olla omat mielipiteensä asioihin!
 
elli1
Tuntuu olevan kyllä yhtä monta mielipidettä kuin on lääkäreitäkin. Multa otettiin prolaktiini joskus pari vuotta sitten, kun oli tiputteluvuotoja. Muistaakseni lääkäri ei sanonut mitään minä kiertopäivänä se pitäisi ottaa. Progen kanssa on kai tarkempaa.

Emmi06 mulla tosiaan clomit ohensi kohdun limakalvon ihan olemattomaksi. Inssi piti tehdä syyskuussa, mutta limis oli 5,2mm (ehkä tuo ei ollut pahin, mutta munarakkuloita oli peräti viisi minimi clomiannostuksella) ja inssiä ei tietty tehty. Nyt kun viime inssissä oli käytössä puregon niin limis samana kiertopäivänä tosi hyvä eli 12mm. Mun mielestä ihmiset on niin erilaisia, että yleistykset lääkäreiden osalta voisi unohtaa. Jokaisen kroppa toimii kuitenkin aika eri tavalla.
 
-Meirami-
Moikka,

ihan ohimennen osallistun teidän proge/prolaktiini keskusteluun

Mulla prolaktiini otettiin kp 11, ja ainut ohjeistus oli, että pitäis olla kolme tuntia hereillä. Joten taitaa olla aika erityyppisiä ohjeistuksia, en usko että Emmillä syytä huoleen :)
 
Emmi06
Elli! Oon kyllä samoilla linjoilla kanssasi. Jokaisen kroppa toimii omalla tavalla ja varmasti lääkäreillä löytyy mielipiteitä toimia/hoitaa omalla tapaa. Mulla limis viime kierrolla ultratessa oli se onnettomat 3,5mm ja lääkäri pisti kaiken terojen piikkiin. Väitti kivenkovaa, ettei clomit sitä ohenna..siinä vaiheessa mulla kolme clomikiertoa takana. Ja teroja tuplasti. En todellakaan tiedä oliko teroissa vai clomeissa vika, mutta lääkäri käski terot tauolle heti.
Yhdyn kyllä mielipiteeseesi, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin lääkäreitä. Jotenkin vaan menee sekasemmaksi, kun yksi kertoo lääkärin sanovan toista ja toinen toista! Ja täällä niitä yhdessä puidaan!! Pitäisi vaan luottaa omaan lääkäriin ja tämän arviointiin tilanteesta..itse olen samalla gynellä käynyt kohta puoli vuotta, ja luotan miten hän hoidon omalla kohdallani parhaaksi näkee. Sitä vaan täällä käy aina purkautumassa muille ja toisaalta kiva kuulla muiden "kuulumisia/hoitoja. Kuten Elli sanoi niin kaikkien kroppa toimii omalla tavalla.. eli se mikä toiselle tepsii, niin ei välttämättä toiselle!!
No tulipa taas vuodatus, mutta mikä Elli tilanne(meilllä kun näkyy olevan tää kaksin puhelu täällä)..Missä muut?????
 
Emmi06
Hih Meirami kiva kun osallistuit keskusteluun vaikka noin tuplasti! Tulipahan taas todistettua,että noitten gynejen määräykset on mitä on.. mitä kukin näkee parhaalsi potilaan kohdalla!
 
Emmi06
Hih Meirami kiva kun osallistuit keskusteluun vaikka noin tuplasti! Tulipahan taas todistettua,että noitten gynejen määräykset on mitä on.. mitä kukin näkee parhaalsi potilaan kohdalla!
 
..
Kyllähän sen voi ottaa mikä päivä tahansa, kunhan on ollut hereillä pari tuntia ennen testiä, rintoja ei ole "manipuloitu" eli puristeltu pariin päivään ennen testiä ja näyte otetaan klo 10-14 välisenä aikana. Ovulaation jälkeen vaan prolaktiini on helposti korkeammalla kuin alkukierrosta, joten siksi arvo pitäisi ottaa kp3-5 maissa.. Jos tulos onkin n. 500 (mikä on yläraja-arvo) ei voida tietää, onko kyseessä ovulaation nostattama prolaktiini vai onko kyseessä tila, jossa prolaktiinia on kaiken kaikkiaan liikaa. Toivottavasti arvo on kuitenkin reilusti alle viiterajojen, niin ei tarvitse arpoa otto-kiertopäivää :)
 
sara75
No nyt tuli pahoinvointiin selvyys. Tein uuden testin ja kaks punasen punasta viivahan siina oli rinnakkain. Mie olen nyt onnellinen. Eli Vippe tee sieki se testi uuestaan tiä vaikka saatais nyt toinen plussa tänne samaan syssyyn.
Minua jännittää pitäs miehelekki iltasella kertoa ko se tulleepi kotia pittää kait keksiä jotaki mukavaa jutskaa.
 
kaisla*
Ei vitsit! Mahtavaa sara75!!!!! ONNEA, ONNEA! Hih ja niin kuin valittelit sitä oksennusoloa ;) Kivaa, kun tuli joku tuttu samaan ketjuun! Kylläpä mielellämme otettais kaikki muutkin teistä, tiedättehän sen, mukaamme plussapuolelle.

Ajattelin, että käyn nyt vielä kertomassa kuulumisiani tännekin. Sopiiko, että jatkossa en "häiriköi" täällä, ellette erikseen kysele. Aina voi joku pahastua kuitenkin...

Mutta tänään siis kävin varhaisultrassa ja kaikki oli HYVIN!!! Siellä se sintti köllötteli, ja kädet ja jalat ja kaikki erottuivat selvästi. Ja kohdussa oli, ei siis kohdunulkoista tarvitse enää pelätä. Sydänkin oikein jyskytti rinnassa hurjaa vauhtia. Lääkärin mukaan keskenmeno olisi enää erittäin epätodennäköistä, joten taidan nyt huoahtaa lopulta. On niin käsittämätöntä, että tämä meille suotiin! Ja menossa siis 8+5 muistaakseni.

Mollylle ja Vipelle tuhannesti peukkuja tulevaan ovikseen! Ja kaikille muillekin tietty! Voikaa hyvin!
 
Manna*
Huhhuh!! Onnea Sara!!! Onpas ihana uutinen tuo plussa! Pitkästä aikaa! Kerrohan vielä lyhyesti taustat ja yritysaika, niin kaikki päästään spekuloimaan=) Paljon onnea!!!
By the way..Mulle muistaakseni sanottiin, että prolaktiini tle ottaa kp 3-5 ja nyt joulukuussa oon menossa uudelleen, kun mullahan se oli 540. Syön Parlodel 1.75mg x 1/vrk sitä laskemaan ja nyt on n. 2 kk kuuria takana. Annoshan on vaivaisen pieni ja sillä tuskin on tekemistä tän raskaudettomuuden kanssa, mutta koska on hiukan koholla, niin syön hiukan lääkettä=) Progesteroni otettiin loppukierrosta, niin nähtiin ovis ja se arvo oli mulla hieno eli 54=) Eli ovuloin kuulemma mainiosti..
Itse junnaan jossain kp 8 korvalla ja ovista odotan=) Osunee vapaalle viikonlopulle ja toivottavasti jaksamme pöllyttää peittoja ahkerasti;D

Elli, toivottavsti sulla on toivoa vielä raskautumisen mahikseen tässä kierrossa ja menkat olisi siksi myöhässä!Pidän peukkuja!

Mollylle ja Vipelle tsemppiä oviksen bongailuun. Aiotteko tikutella?
Mollyn vkonloppu kuulosti kivalle; meillä ollut myös pari ihanan rauhallista viikonloppua, mutta nyt menemme ulos syömään/nauttimaan viiniä ihan kaksin <3 ! Samalla on hiukan juhlistamista omissa synttäreissä ja työkuviot muuttuivat aika radikaalisti just, niin sitäkin voidaan juhlia. Oon ollut esimiestehtävissä tähänkin asti, mutta nyt tuli kertalaakista hiukka isompi juttu. Huih!

Mutta...palaillaan asiaan ja kaikille oikein paljon tsemppailuja ja onnea vielä Saralle!!!
 
Vippe
Voi Sara!!! IIIIH!!! Onnea ihan mahottomasti!!!!! Ihanaa! Mää kyllä vähän mietin sun kohdalla, että näinköhän teit vaan sen testin liian aikaisin. :) :) Niinkuin olitkin!! Tulehan kertomaan miehen reaktio ymym. :) Ja mun ei kannata tehdä testiä, kun mullahan oli ihan oikeesti menkat (sullahan ei ollut vuotoa, eiköstä niin?)..

Ovista aattelin huomisesta lähteä taas testailemaan. Ylihuomenna nään sitten vielä gynelläkin tilanteen, ihan jees. Varsinkin limiksen tilanne clomien jälkeen huolestuttaa, kun nyt ei tiiä kenen lääkäriä uskois.. ;) :D

Olin tänään siskolla käymässä. Voi että kun on neiti niiin pikkanen ja sulonen... :) Nukkuhan se vaan koko ajan ja välillä söi, mutta oli kyllä niin lutukka. Oli kiva keksiä/miettiä sopivaa nimeä sille.. On se kyllä jänskää puuhaa toi nimenkin antaminen. Mutta on kyllä niin kiltti vauva, että kyllähän tuollaisen ottais itelleenkin. ;)

Jepulis, mutta nyt miekkosen kainaloon. Palataan taas!
 
Vippe
Ainii, ja Kaislalle piti sanoa, että ehdottomasti käyt kertomassa kuulumisia!! Oot ollu kuitenkin täällä niin pitkään mein kanssa kirjottamassa, että kukaan ei varmana pahastu!! Oot mein kamu ja me halutaan kokoajan tietää miten teillä menee. :)
 
elli1
Vitsi Sara oikein PALJON ONNEA!!!!! Olipa ylläri! Sulla sit vissiin oli aika kovat yökötystuntemukset, kun veikkasit oksennustautia ;-)
Oikein paljon nyt onnea odotukseen!!! Toivottavasti tultaisiin tältä itse kukin perässä.

Ja mukavaa kuulla Kaislan kuulumisia ja tosi hyvä juttu, että tulokkaalle kuuluu hyvää. Kyllä täällä ihan mielellään sun kuulumisia lueskellaan.

Omaa napaa eli ei tarvii kuvitellakaan, että olisin raskaana. Tuhrut alkoi eilen ja mahaa vääntää sen verran, että varmaan parin päivän sisään alkaa kunnon vuoto. No enpä mä enää kuvitellutkaan, että olisin raskaana. Yksityiselle olis suunnitelmissa vielä yksi inssi, mutta jotenkin on sellainen fiilis, että tekis mieli jättää väliin ettei tarvitse sitten jouluna murehtia näitä asioita.

 
annu78
Onnea sara! Voi että toivottavasti me muut tultaisiin pian sun perässä ja tää ketju olis täynnä plussauutisia. Mulla menossa kp9 ja tässä ovista odotellessa. Kais täytyis taas tikutella vaikka huomisesta lähtien. Vitsit menee aika nopeesti, tuntuu et juuri äsken oli se masentava kp1 ja nyt jo ollaan odottelemassa seuraavaa raskautumismahdollisuutta.
Mä yritän aina täs vaihees kiertoo pitää pään kylmänä ja ajatella muita asioita ihan niinku piinaviikoillakin, mutta kun se on niiiin vaikeeta.
Voi että kun on synkkää ja pimeää kun ei oo ees yhtään lunta. Tunnin päästä lähden jumppaan. Palaillaan!
 
sara75
Kiitos kaikille.
Olo on aika jännä ei ossaa selittää. Ei oikein meinaa uskoa, mutta yökkäillessä jokin tuntuu todelliselta. Olo oikeasti epätodellinen.
Vuosi tuli täyteen lokakuussa ja nyt ko olin tilanu ajan lekurille ja aivan varma, että minussa on vika. No niin se luonto sitten yllätti. Niin ja nyt olen varmaan syyskuusta käyny akupunktio hoidossa siellä on hoidettu minun kuukautisia ja vissiin se on yrittänyt auttaa tuohon raskautumiseenki. Nyt on sitten taas meno torstaina ja nyt voinki pyytä tuohon pahoinvointiin kunnon piikit.
Miehän luulin, että olin yrjötaudissa ko oli niin kauhea olo viime viikolla ja olin saikkarillaki. Tehin testinki pari kolme viikkoa sitten ja se olis sitten nega. En oikein voinu uskoa raskauden mahikseen. Mukava näin niinko vähän puoli yllärinä.
Minusta olis kyllä ihana ko te muutki tulisitta sitten tuone toiselle puolelle. Täällä on kaikille niin hyvät tsempitykset ja lohdutukset, jos epäonni joskus kohtaa. Eiköhän tänne ketjuun ennen joulua saatais vielä yksi plussa.
Mies oli vähän hiljanen ja kysy tietenki, että valehtelenko. Sitten ko ollaan pähkäilty talon kanssa ko siitä tuli vähän liian iso niin se sitten sano, että hyväkö tullee neliöt käyttöön. Minun mies on perinteinen suomalainen mies joka ei paljoa puhu eikä pussaa mutta ei se mittään. Lähen tässä käymään kävelyllä.

 

Yhteistyössä