Yli vuosi yritystä osa 19

  • Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti
molly
Yhyy, missä kaikki? Kerrankin kun on rauhallinen aamu töissä niin täällä saa harrastaa yksinpuhelua.

Laitetaan uusi gallup :) Mitä aiotte ostaa miehillenne tänä jouluna? Mä ostan ainakin jonkun ihanan tuoksun ja ehkä kasvorasvan - meillä mies käyttää yhtä tiettyä (kallista, huuu) voidetta naamaan. Vaikka se oli aika vastahakoinen alussa, on aika äijä tapaus nimittäin, niin sain sen ylipuhuttua että kannattaa ja nyt se pysyy niin nuoren ja raikkaan näköisenä että :) Ja sitten tietyy kirja pitää ostaa joka joulu. Mitähän muuta? Onko hyviä vinkkejä?
 
Vippe
Helou! Sorry, Molly, että oot joutunu harrastaan yksinpuhelua..

Tänne kuuluu samaa tuhrua. Jomotukset on alkanu, joten eiköhän tänää kp1 pamahda. Melko niukkaahan tuo tuhruilu on ollut, mutta tummaa joka tapauksessa. Ihan samanlainen tilanne siis ku juhannuksena, jolloin annoin itseni kuvitella vaikka mitä ja sitten karvas pettymys.. Ei kiitos sitä kalkkia enää.

Me ei osteta toisillemme mitään joululahjoja tänä vuonna. Meillä on menny rahat melko hyvin remonttiin, joten laitetaan nekin rahat sitten mieluummin muiden lahjoihin. Tänä vuonna on kuitenkin melko pieni budjetti niissä.

Hih, se on kyllä sitä, ettei vessaankaan meinaa uskaltaa mennä, kun niitä tuhruja odottelee. Tässä kierrossa ne tuli niin puskan takaa, etten ehtiny niitä jännittään. Nyt toiveikkaana odottelen menkkoja, ettei tarttis tätä tuhruiluja kestää enää yhtään enempää.

Jeesh, mutta tarttee alkaa töihin. Palataan naiset!

Vippe vielä kp26
 
Vippe
Tuli tuossa mieleen, kun Molly huhuilit taas meidän taustailijoita, niin mahtaisikohan Terttu mein kuulumisia lkäydä lueskelemassa. Olis kyllä kiva kuulla kuulumisia. Ja kaikkien muidenkin, tietenkin!

Taustailijat! Aktivoitukaa joulun kunniaksi. :)
 
Vippe
Ja kp1. Ei menny aiemmat pahoittelut hukkaan.. Kumma kyllä ku kierron pituudeksi jäi vaan 25. No, voinpahan kysyä sitä sitten gyneltä, kun mulla on sille soittoaika. Se on sitten lähete Taysiin seuraavaksi.. Plääh.
 
satuliini
Moix!
Täälä ahkera taustailia ilmoittautuu... =)
Ei siis mitään uutta tänne rintamalle, vauvan teko projekti edelleen jäissä. Joulua ootellaan, ollaan menossa minun vanhenpien luokse missä viivytään se paripäivää aatosta tapaniin siis! Sielläpäin keretään sitten kiertämään kaikki sukulaiset ja ystävät. Joulahjaksi kullalleni ostan sen perinteisen Reijo Mäen kirjan, ja jotain vaatetta! semmoisia tänne näin joulun alla.
 
Vippe
Voi hittolainen, että ottaa koville. Mun piti tehdä tänää opiskelujuttuja ja mää en saa niistä ollenkaan otetta. Soitin tuossa miehellekin ja parkuhan siinä pääsi.. Nyt vaan itkettää koko ajan. :( :( Mää oon ny jotenkin ihan rikki.. Ensin olin ihan cool, mutta jostain se tuska aina puskee pihalle, jota koittaa tuolla sisuksissaan pitää..

No, kyl tää tästä.. Kiitos, kun kuuntelitte muruset. :)
 
Manna*
Voi Vippe! Halaan ja rutistan ja lohdutan! Tänne saa tulla jutteleen, kun on kurja mieli. On hyvä itkeä pois pahaa mieltä, sitten se olo taas pikkihiljaa helpottaa. Masennuksen jälkeen nousee kuitenkin aina aurinko, uskothan! On kyllä tosi kurjaa, ettei meille sitä tärppiä suoda. Mutta ihan varmasti tulee se ihana päivä, kun saadaan plussat testiin ja sitten voidaan sanoa, että me jos kukaan, ollan se ansaittu! Koitaha jaksaa, ystäväiseni!

Annu ja Molly. Kunpa teille nyt kävisi paremmin, vaikka oireet jo enteilevät menkkoja. Olisitte myös totisesti onnen ansainneet. Pidän silti peukaloita teille!

Joulugallupiin.. Aiemmin sanoin, että kaikki lahjat on ostettu, mutta mieskullalleni on ostamatta. Ostan ehkä hierontaan lahjakortin ja lasketteluhanskat. Nuo hanskat on vain katselematta ja niissä riittääkin valitsemista ja kokeilemista. Ja ehkäpä hyvä pullo konjakkia saa miekkosen suun virneeseen;)

Omaan napaan..Plaah ja plaah! Taidan perässä hiihtää naiset. Mitään eritehavaintoja (huh, mikä sana!) ei ole, mutta ikäänkuin jomottaisi. Oon myös jotenkin turvoksissa! Rinnat on ihan oireettomat ja pissalla käyn useammin, joten eiköhän ne menkat tule to-pe. P***kat!! Uskoisin, että mulle käy Vipen tavoin: ensin otan asiat tyynesti, sitten tulee itku ja sitten yritän rationalisoida asiat niin, että löydän tilanteesta jotain positiivista. Mutta kun toivon ihan älyttömästi, että menkat ei alkaisi. Toivottavasti joku kuulisi mun toiveen tuolla yläkerrassa.

Oli kiva kuulla satuliinista. Kovasti mäkin kaipaan vanhoja ellejä..Nasuppia on ikävä ja terttua ja muitakin tietty. Kunpa heillä olisi kaikki hyvin=)
 
annu78
Pahoittelut Vipelle menkoista. Pahaa pelkään että perästä tullaan, alavatsaa siihen malliin juilii edelleen. Huomenna luultavasti jo ekat tuhrut. Vaikka niin kovasti toivon ettei ne tällä kertaa tulisikkaan.
Mä oon ostanut miehelle paidan ja kirjan. Mun miehellä on synttäritkin näin joulun alla ( siis itse asiassa eilen) ja synttärilahjaksi ostin hänelle dödön.
Toivotaan ja pidetään peukkuja että meille kaikille se plussa suotaisiin jo pikku hiljaa ja vaikka masennus iskee niin yritetään vaan ponnistella eteenpäin. Toivottavasti meidät tästä yrityksestä vielä palkitaan sillä plussalla.
 
molly
Voi Vippe, olisinpa ollut samoihin aikoihin linjoilla eilen ja pystynyt saman tien lähettämään lohtuhaleja. Kökön kökkö sentään. Miks tän pitää olla näin vaikeeta? Mulla on usein sama tunne, että pms-kiukkuaikaan tajuaa ettei tästä taaskaan tainnut tulla mitään mutta sitten reipastuu ja pikkiriikkinen toivo elää ehkä sittenkin. Kun ekat tuhrut tulee mieli on todella maassa mutta sitä nousee siitäkin pikkuhiljaa. Sitten kun menkat alkaa niin joskus tosiaan ei tunnu missään mutta joskus se on oikea nyrkinisku naamaan ja surku on ihan mahdoton ja ajatukset tosi synkkiä, tyyliin meille ei koskaan tule lapsia.

Tätäkin ihmistä nyt kiusataan. Mä olen jo henkisesti ihan valmistautunut menkkoihin mutta eipä oo edes tuhruja vielä näkynyt. No arvatkaa nostaako tyhmä tyhmä toiveikkuus taas päätään vaikken haluaisi ja vaikka tiedän että se on aivan turhaa. Alavatsaa kyllä vihloo menkkamaisesti aina välillä joten eiköhän ne kohta ala. Ovulaatiosta on vasta 12 päivää.

Kirjat näyttää olevan kova sana jouluna. Harrastuksiin liittyvät jutut on tosiaan kans aina tervetulleita, oon huomannut. Eli esim. golffiin, lasketteluun tms. välineurheiluun liittyvät lahjat. Niihin voi aina ostaa jonkun paidan, hanskat, pallot tms.

Mitkä Mannan ja Annun fiilikset tänään? Onko tuhruja näkynyt?
 
Emmi06
Huomenta!!
Pahottelut Vipelle!! Ja Mannalle ja Annulle peukut on pystyssä!! Elkäähän heittäkö vielä toivoa!!!
Mollyn joulugalluppiin, mitä miehelle lahjaksi..Ei minkäänlaista ideaa! Kai se on taas se perinteinen pusero hanska yhdistelmä! Miehelle on jotenkin kaikkein vaikein keksiä lahjaa..ajatuskin jo stressaa!! Eli ideoita otetaan vastaan! Muutenkin noist joululahjoista yli puolet on hankimmatta että kiirettä pukkaa!!
Omaa napaa kp 13 ja tänään sain ovistikkuun kaksi vahvaa viivaa.. eli täytyypi lakanoita pöllyytellä!! Mullahan otettiin proge ja prolaktiini ja ne oli erinomaiset, joten gynen mielestä kaikki hormonilääkitykset pois, kun oma kroppa toimii loistavasti. Elikkäs nyt sitten luomuillaan!!
Kattokos joku eilen sen neloselta sen dokumentin niistä adoptioista?? Oli muuten aikas lohdutonta katseltavaa ne romanian lastenkodit ja vauvat, tuli kyllä tosi paha olo! Mut se kiinalainen pikkutyttö oli kyllä sulonen..aivan ihana=)
Mut viikonjatkoja! Työt kutsuvat!
 
Manna*
Heipä hei naiset.

Emmi, katsoin sen dokumentin. Oli aika järkyttynyt, vaikka tiedän, että tuollaisia paikkoja on olemassa, kuten se romanian lastenkoti. Myös se pariskunta, joka adoptoi sen pojan ja sittemmin surmasi sen, oli kamala asia. Mutta pieni kiinalainen tyttö oli suloinen. Katsottiin sitä yhdessä miehen kanssa ja mies otti suloisesti mua kädestä kiinni, kun ne saivat sen pienen kiinalaistytön omakseen. Koskettava hetki=)
Hienoa, että sulla ovis "jyllää"! Jotenkin ollaan uppouduttu vain tähän loppukiertoon nyt monen kanssa, joten on kiva, kun joku kertoo hiukan muitakin kuulumisia. Nyt vain peitot pöllyämään;)

Mikä on annun tilanne? Entä Mollyn?? Onko Molly sulla nyt mennyt keskimääräinen kierto jo umpeen?Mä en muista sun kiertioa nyt, sorge=(
Mulla oli illalla vatsajomoja ja yöstä on jotenkin muistikuvaa, että selkä oli jotenkin kipeä. Vaikkakin nukuin piiitkät yöunet ja selkä saattaa kipeytyä tosta meidän sängystä "liiallisen makaamisen jälkeen", niin jotenkin miellän ne yöllisen jomot menkkajomotukseksi. Nyt ei oo sitten mitään, mutta lievä "paine" alavatsalle, joten olen aika varma, että menkat tosiaan tulee. Odotan tänään tai huomenna tuhrua ja viim. perjantaina hanat aukeaa. Tämä tuntuu olevan nyt siipallenikin kova pala. On kurjaa nähdä, miten pettynyt toinen on, mutta lohduttaa silti mua. Ja Molly; menkkojen alkaminen menee just noin kun kerroit..tunteet laidasta laitaan. Mun täytyy nyt mennä prolaktiinilabraan kp 1-3 sitten ja katsotaan, onko se laskenut.
Mutta..Ollaan yhteyksissä ja toivotaan vielä parasta, joilla toivoa tässä kierrossa vielä on.

ps. Vippelle vielä halaus<3


 
annu78
Moi! Mä olin havaitsevani yhden kerran vessassa käydessäni pientä haaleeta tuhrunolosta, muuta ei oo vielä tullut. Alavatsaa jomottelee jonkun verran ja tänään oli kauhee hiki töissä. Luulen et tuhrut alkaa tänään tai huomenna ja hanat aukee viim. perjantaina.
Tosi karmee dokumentti se eilinen, katselin sitä yksin sängyssä ja itkin, mies oli yövuorossa.
Tää galluppi on täällä varmaan ollutkin mutta minkäikäisiä te ootte? Mä oon siis 28 niin kun nimimerkkikin antaa ymmärtää. Mä tulin vaan käymään kotona, täytyy lähtee vielä takasin töihin kun meillä on lasten joulujuhla ( oon siis p.kodissa töissä). Kovasti ollaan harjoiteltu ohjelmistoo ja mahtaa olla pikkuset täpinöissään kun saavat esiintyä omille vanhemmilleen. Ja sitten tulee vielä joulupukki.
Mutta koitetaanhan taas kestää nää tuhrut ja tädin kyläilyt ja katse kohti seuraavaa ovisajankohtaa. Kyllä me vielä plussataan, eiks niin!
 
molly
Huomenta

Apua. Mua vähän jännittää. Aloin selaamaan kalenteria eilen illalla ja laskin, että koko tämän vuoden aikana 90% kierroista tuhrut on alkanut suunnilleen 10-12 päivää oviksen jälkeen ja menkat sitten n. 11-13 päivää oviksen jälkeen. Luteaalivaihe siis aika lyhyt mulla. Tänään on 13. päivä oviksen jälkeen eikä vieläkään tuhruja, hui. Voitte siis arvata, että nyt on taas toiveet korkeella ja tipun todella lujaa kun menkat sieltä tulee... On aivan täysin mahdotonta yrittää olla ajattelematta asiaa, piinapäivät on siis väistämättä edessä. Jokainen vessassakäynti on nyt toooodella pelottava! Hetkittäiset vihlaisut alavatsassa on jatkunut jo neljättä päivää, eikä mitään. Voi tietysti olla että psyykkaan jotenkin ne menkat myöhästymään nyt, koska taas toivon niin kovaa. Mä kun uskon joihinkin tällaisiin henkimaailman juttuihin, ajatuksen voimalla ja panikoimalla saa ihan varmasti siirrettyä menkkoja.

Ja mitkähän ne mun pms-kiukuttelut sitten oli viime viikolla. Ei, kyllä kai sitä on vaan pakko koittaa pysyä realistina ja tajuta että taas mä oon ihan hölmö ja mua kiusataan ja viedään 6-0. Varmaan se tätsy sieltä tulee, kierto vaan venyy ja heittelee - sekin vielä, pah.

Sori tämä minäminäviesti, palailen taas myöhemmin...

Mikä Mannalla ja Annulla tilanne?

T. Molly, kp29
 
molly
Äh, voiko tosiaan käydä näin, että heti kun käy täällä spekuloimassa että kun nyt pitkästä aikaa olisi syytä edes pikkasen jännittää, niin eiköhän seuraava vessakäynti jo pudota maanpinnalle. Eli vuoto alko. Aika runsaana ja kirkkaana, en tiedä muuttuuko tuhruksi vielä ennen kunnon koopeeykköstä, koska menkkasärkyjä ei vielä oo. Mutta kuitenkin, mua ei siis tarvi tosiaan jännätä. Mua vaan nyt vituttaa ihan kympillä. Helvetti.
 
Manna*
Pahoittelut Molly! Luin sun ekan viestin ja aloin tosissaan jo uskoa, mutta voi itku, miten meitä kiusataan. V****tutus on korkealla myös täällä!! Mulla alkoi yöllä jomotukset, vaikka eilen jo tunsin tuttuja jomotteluja kans, mutta illalla ne voimistui ja yöllä heräsin. Itkin illalla aikalailla ja tänä aamuna jo tuhrut tulivat. Miten tää voi olla näin kamalan vaikeaa ja epäoikeudenmukaista? Eilen illalla olin todella toivoton ja nyt edelleen pala kurkussa, kun niin harmittaa. Vessassakäynti on ihan piinaa näinä päivinä. Mutta muakaan on ihan turha enää jännätä, tämän varmempaa ei voi enää menkkojen tuleminen olla. Viimeistään huomenna on virallinen kp1, varmasti. Kierrot on nyt Primoilla ollut 27, 26 ja nyt varmaan se 26. Gynelle soitto tänään tai maanantaina ja taas aikaa varaamaan. Labraan pitäs mennä kp 3-4 prolaktiinin takia. Itkujen itku. Mollylle lämmin halaus, yhdessä tästäkin taas selvitään, eikö? Uusi ovis on taas joulun jälkeen ja toivotaan, että uusi vuosi tuo jotain uutta ja hyvää. Uudenvuoden toiveen me taidetaan kaikki tietää. Kauhistuttava ajatus on, että yritys alkoi syksyllä 2004 ja nyt alkaa vuosi 2007. Onkohan enää toivoa=(

Meille kaikille tsemppiä!
 
molly
Kiitos Manna lohtuhalista, halaan takaisin *rutistaa*. Miten kirjoitetaan surullinen hymiö jolla tippa linssissä mutta joka kuitenkin yrittää vähän reipastua ja hymähtää? On tää niin hiton vaikeeta kyllä. Ei voi ymmärtää. Manna, sovitaanko että otetaan tänään suklaata ja punkkua! Yhdessä telepatian voimalla nääs. Vippekaan ei varmaan sylje lasiin, liitytkö porukkaan? Vai alkaako sulla jo helpottamaan tässä vaiheessa kiertoa?
 
kaisla*
Moikka!

Voihan vitsit sentään! Että täällä onkin taas koeteltu niin Vippeä kuin nyt sitten Mollya... Kiroiluttaa ihan teidän puolesta. Ja vielä kun Mollykin ehdit toivoa jo... Niin väärin.

Sori, sori... silloin tällöin oon piipahtanut lukemassa täällä, mutta on kyllä töissä älytön härde päällä. Mutta usein teitä kaipaan silti.

Minä näin siitä adoptio-ohjelmasta vain mainoksen ja jo sekin näytti ihan hurjalta. Aika moni on näköjään sen nähnyt kuitenkin. Mä oisin varmaan vaan parkunut, kuten Annukin. Melko herkäksi vetää nykyään muutenkin.

Voi Manna... Jospa nyt kuitenkin, saahan vielä toivoa? Ei kuulostanut kauhean ihanalta toi "jouluna irrotuspiikille". Mutta täydestä sydämestä tsemppaan! Voimia siis.

Emmille ovisaikaan peukut pystyssä!

Hirveä ikävä Nasuppia minullakin. Toivottavasti voit hyvin siellä jossain taustalla.

Itselle kuuluu ihan hyvää. Aika lailla sellaista "päivä kerrallaan, kun vain jaksaa eteenpäin"- meininkiä. Iltaisin vaan tahtoo yököttää ja väsytys on ihan valtaisaa edelleen. Mutta ei voi kuin olla kiitollinen. Huomista ensimmäistä neuvolakäyntiä odotan kovasti. Oli nimittäin vuotoa jo pari viikkoa sitten ja tahtoisin kovasti kuulla vauvan sydänäänet vielä ennen joulua. Uskaltaisi sitten huokaista.

Vielä pari päivää viikonloppuun! Voikaa hyvin!
-kaisla rv 11+0
 
Manna*
Kävin lukemassa tuolla lapsettomuuspuolella tarinoita ja jotenkin hiukan helpotti, kun löysin jutun, jossa 3 vuoden yrityksen jälkeen, 2 hoitovuoden jälkeen oli tullut plussa, vaikka vuotoakin oli ollut. Jotenkin sellaiset tarinat hiukan auttaa jaksamaan ja sellaiset tsemppiviestit raskaanaolevilta, jotka ovat vielä pidemmän yrityksen jälkeen plussanneet. Näinä päivinä sitä kaipaa hirveästi tukea ja ONNEKSI netti on olemassa!!
Molly, liityn suklaajengiin:)Huomenna otan punkkua ja glögiä, terästettynä. Olen kuitenkin telepaattisesti yhteydessä sun ja Vipen kanssa jo tänään ja onko niin, että Annukin liittyy joukkoon surulliseen..Mikä Annun tilanne on?

Mietin äsken, mitähän Timolle ja vaimolle kuuluu? MItenköhän on raskaus edennyt? Heilläkin oli kivinen tie, mutta onnistui kuitenkin=)

Olette kyllä ihania ja ajattele Molly, miten ihanaa, kun menkat alkoi ja suru on puserossa, niin saa HETI täältä juttuseuraa ja tukea, kun satutaan olemaan linjoilla yhtäaikaa.
 
Vippe
Voi muruset, Molly ja Manna, miten meitiä koetellaan. Mäkin luin Mollyn ekaa viestiä toiveet korkealla ja toinen viesti tipautti sitten ihan mutiin. :'/ YHYYYY!!! Halaan ja rutistan teitä molempia lujaa. Huomenna on firman pikkujoulut, joten kyllä sitä punkkua tulee napattua olan takaa..

Onnistumistarinat on aina lohduttavia, mutta silti sitä iskee masis ja kuvittelee ettei meille ikinä. No, me lähdetään nyt sitten kattomaan niitä viimeisiä oljenkorsia kanssa. Gyne pistää lähetteen Taysiin, saas nähdä koska sieltä sitten kutsu käy.. Mies haluaa mennä hoidot läpi, ja mikäs minä sitten olen vastaankaan panemaan. (Viimeiseen asti toivon, että meillä vielä luomuonni kävisi, mutta empä kumminkaan usko että niin tulee käymään..)

Koittakaa jaksaa!

ps. Annu, mikä tilanne?

pps. Kaisla, oli tosi kiva kuulla. EIköhän ne sydänäänet sieltä kuulu. Vuodot on kyllä varmasti inhottavia.. Saa ajattelemaan aina pahinta. Tsemppiä!
 
Emmi06
Voi ei Molly!! Kuulosti jo toosi lupaavalta. Täällä on yks sun toinen vähän siipi maassa VOIMIA!! Toivottavasti Manna ny ees päräyttää plussan vielä ennen joulua! Niin tai Annu!++++++++++
Kaikki elelee loppukierron piinapäiviä. Mulla on onneks varmaan kierron mukavin ajankohta eli ovisajat. Vielä tässä vaiheessa on mieliala suht korkeella. Nyt muuten kun oon luomukierrolla, niin mulla noi ovislimat on jotenkin paljon paremmin havaittavissa. Kun noit clomeja söin niin tuntu, ettei limoja ollu nimekskään. Vai johtuisko tosta myrkkymehusta (greippi) mitä oon nyt litkinyt alkukierron. No joka tapauksessa tuntuu et lotisee koko ajan....Yäkkis se noista eritteistä!!
Kaisla eiköhän masuasukilla kaikki oo kunnossa! Alkuraskaudessa kai noi vuotelut aika yleisiä. Uskon kyllä että varmasti pelottaa, toivottavasti pian pääset neuvolaan ja saat mielenrauhan!!
Ikä galluppiin niin 31vee.
Apua se on sit enää kymmenen päivää jouluun ja meikäläisen jouluvalmistelut aivan vaiheessa! Tuntuu ettei tota aikaa riitä sitten niin mihinkään, muuhun kun töissä käyntiin!!
Mutta tulkeehan kertoon kuulumisia piinailijat!!!
 
annu78
Moi!
Eipä taida tulla ++++++ tässäkään kierrossa. Tuhruttelut alkoi tänään; haaleaa tuhrua tullut jonkun verran ja vatsaa jomottelee siihen malliin että luulisin et huomenna on kp1. Kyllä todellakin vituttaa, ei kyllä muuta voi sanoo. Ei millään jaksais tätä pettymystä ja tätä kamalaa tunnetta kun menkat alkaa.
Lohdutteluja silti hei myös muille. Kyllä mä tiiän että kun tästä muutama päivä kuluu masennuksen syvissä syövereissä niin kummasti taas positiivinen asenne nostaa päätään. mäkin käyn välillä lukemassa lapsettomuus-keskusteluissa niitä tarinoita että on plussattu monen yrittämisvuoden jälkeen. Silti se vaan tuntuu omalla kohdalla niin lohduttomalta just nyt.
 

Yhteistyössä