Yli vuosi yritystä osa 19

  • Viestiketjun aloittaja Manna*
  • Ensimmäinen viesti
Manna*
Voi Annu, pahoittelut=( Eipä tässä muua auta, kuin surra taas tämä yksi pettymys pois ja yrittää taas asennoitua uuteen kiertoon. Mulla siis hanat aukesi myös, kp1 tänään illalla. Päivällä jo muutamat tuhrut enteili pahinta ja illalla alkoi tumma vuoto..siis ikäänkuin olisi menkat loppumassa?!?! Mutta kai se kunnon kirkas vuoto ala huomenna. Plaah. Nää eriteanalyysit on niin ihania. Ja mua vielä pissattaa kokoajan, kun menkat alkoi..kokoajan saa hypätä vessassa ja vatsa kipeä...ja turvottaa ihan sairaasti! On tää mahtavaa taas!

Edelleen on kuitenkin mieli maassa ja musta oikeesti tuntuu siltä, ettei tässä elämässä ole mitään mieltä, jos me ei saada pian omaa jälkikasvua. Mä toivon sitä niin hartaasti, että iltaisin ajattelen vain pientä vastasyntynyttä vauvaa ja haaveilen miltä se tuoksuu. Voi kamalauuksien kamaluus..

Vippe, mä aion myös huomenna kumota glögiä ja punkkua! Vuorotellen=) Vietän toivottavasti viimeisiä pikkujouluja lapsettomana ihmisenä. Ja hei Vippe, ivf:äänkö saitte lähetteen? Minkälainen aikataulu? Meillä siis syksylle suunniteltu hoidon aloitus. Pelottaa, mutta toiveet korkealla. Toivottavasti onnistutaan luomusti ennen sitä!

Emmi, nauti ovisajasta ja sitten jännätään sua yhdessä täällä. Meillä taitaa taas silloin olla ovisajat=) Pidän kybällä peukkuja sulle!!

Hyvää viikonlopun alkua kaikille. Yritetään nauttia=)
 
annu78
Huomenia! Kiitos lohdutuksista, mullakin siis kirkas vuoto alkoi yöllä eli tänään kai sit kp1. Kyllä ketuttaa tosi paljon. Miksi tää on näin epäreilua. Täytyy nyt yrittää joululomalla passittaa sitä miestä sinne simppatutkimuksiin ja päästäis sitten tässä asiassa eteenpäin.
Tää joulunaika on myös jotenkin vaikeeta aikaa kun niin kovasti haluaisin lapsia. Semmoinen tyhjä olo on jotenkin sisällä. No, ei kai se auta vaipua synkkyyteen vaan täytyy vaan uskoo ja luottaa että se onnistuminen tulee vielä. Onko mitään viikonloppusuunnitelmia? Täällä varmaan vaan löhöillään ja koitetaan toipua pettymyksestä. Hei, olkoon sitten tämä joulu viimeinen lapseton joulu meille kaikille!
 
molly
Pahoittelut Annu :( Sää liityt sitten varmaan glögirinkiin... Eli Vippe ja Manna, sattumoisin meillä on kans kosteampi viikonloppu tiedossa, punkku ja terästetty glögi on varmaan kova sana kun nähdään ystäviä. Nollataan pää taas.

Tosiaan tää joulu on vähän ankeeta aikaa tällaiselle lapsettomalle vauvahaaveilijalle. Mikään ei oikein tunnu miltään. Nyt taas mieleen hiipii samat tutut parin vuoden takaiset ajatukset, että olisinkohan meillä sitten ENSI vuonna se vauva ja oma perhe. Tai olisipa edes raskaana siinä vaiheessa, huooh. Hitto mä sanon jos me edelleen junnataan tällä palstalla ensjouluna. Sit kyllä tavataan livenä! Deal?

Meillä on kans, niin kuin Keijulla ja muilla tahkoojissa, muitakin huolia tämän raskaudettomuuden lisäksi. Mies on meilläkin tyytymätön työnsä ilmapiiriin/pomoon, tai on siis vähän tilanne päällä töissä, ja sekin vaivaa mieltä. Tulevaisuus on siinäkin mielessä nyt vähän epävarma... Pikkasen rassaa ja tuntuu, että eikö yksi huoli kerralla riitä, että pitääkö niitä olla samaan aikaan monta. No, eiköhän tämäkin tästä. Ja toisaalta, asiat voisi olla vieläkin huonommin, pakko yrittää nyt nauttia hyvistä asioista, niitäkin on paljon!

Asiasta toiseen... Teidän kanssa kun on jo pitkään kirjoitellut, niin tuli mieleeni kun jossain lehdessä oltiin haastateltu tavallisia ihmisiä ja kyselty heidän sydänystävistä, että taidatte olla ne jotka tietää meikäläisen huolet, murheet ja huonot päivät parhaiten. Ja muutenkin vaihdellaan kuulumisia täällä melkein useammin kuin monen irl-ystävän kanssa. Olettekohan sitten mun virtuaalisydänystäviä? :)

Ikägalluppiin: 31. Ja tosiaan täällä kp1 pukkaa päälle, eli buranaa vedän jo. Viikonloppuja kaikesta huolimatta! Jos en enää ehdi tänne tänään, niin kerron jo, että ootte ajatuksissani sitten kun kumoan ekan lasillisen glögiä ;)
 
molly
Ai niin, Kaislalle piti tietyy kirjoitella kans! Olipa taas tosi mukava kuulla sinusta, kaipaan kyllä sua täällä! Mutta suon sinulle kaiken hyvän ja ihanan, tuntuu edelleen aivan mahtavalta sun puolesta, että plussasit ja raskaus etenee hienosti. Olet kyllä jo tosi pitkällä! Miten aika menee näin nopeasti? Tulehan kertomaan tuoreet neuvolakuulumiset, pliis. Koitin löytää sua sieltä odottajien puolelta heinäkuun ketjusta (oliskohan ollut eilen aamulla tai toissapäivänä kun siellä kävin kurkkimassa) mutta en löytänyt sun kuulumisia. Kirjoitatko sinne johonkin ketjuun? Olisi mukava seurata sun juttuja.

Ja Ps. Vippe, kiitos lohtuhalista :) Ja muut myös tietysti! Kyllä lämmittää mieltä kun tietää, että toiset oikeesti tietää miltä tuntuu ja jaksaa lohduttaa.
 
Emmi06
Voi kökkö Manna ja Annu!! Harmittaa kyllä teiän puolesta ihan täysillä=(!! Mutta uusi vuosi uudet kujeet pakkohan siihen on uskoa!! Ja ensi vuonna tällasta ketjua ei enää ole! Vai mitä tytöt? Sitten on vuosi yritystä plussaajat, vai mitä!
Tää turhautumisen tunne on kyllä jotain aivan järkkyä! Mulla ainakin on semmonen totaalinen pessimismi koko aika päällä! Vaikka varmaan lyhimmällä kaavalla yritystä takana (1v ja 2KK) verrattuna teihin muihin. Vaikka mullakin kaksi raskautta jo on ja lääkärin mukaan 75% mahdollisuus tulla raskaaksi kahden vuoden sisään on. Sitä vaan alkaa miettimään, että jonkunhan siihen 25% pitää kuulua.. Kai mulle käy kun Arja Korisevalle et sit nelikymppisenä saan sen iltatähden, kun tarpeeks kauan yritetty. No niin nyt narinat nurkkaan ja HETI!
Täällä oli aika monella mukavan kuulosia viikonlopun suunnitelmia..Punkkua ja jotain muuta. Nautitaanhan viikonlopusta ja unohdetaan hetkeksi nää vauvahaaveilut!! Hyvää viikonloppua!!!
 
Vippe
Ompas meillä nyt apeata.. :( Halausrutistuksia viä kaikille!

Manna, meistä laitettiin ihan vaan lähete sinne Taysin lapsettomuuspoilille, siellä sitten selviää mitä aletaan tehdä ja millä aikataululla. Ei me varmaan ihan heti IVF:ään mennä, tai katotaan ny mitä ne lekurit siellä keksii.

Molly, todellakin tavataan, jos vielä vuoden päästä ollaan täällä! It's a deal!

Manna superhalauksia sulle.. Sulla tuntuu olevan nyt tooosi paha mieli. :( Koita löytää elämän valopilkut, kyllä niitä on vaikkei lapsia oo elämää täyttämässä.. Tsemiä muuten Mollylle myös, kurjaa kun huolet tuntuu kasaantuvan. :(

Nonii, mutta koitetaan päästä tästä murheen laaksosta. Vedetään päät täyteen tänään tai vaihtoehtoisesti huomenna, niin kyllä se siitä. Ja maanantaina taas hyvällä mielellä liikenteeseen. (Hah, niin varmaan..) Mutta koitetaan, jookosta? Avakkaas joku uusi ketjukin, niin päästään näistä fiiliksistä..

Jaksellaan!
 
Manna*
Ihanaa, perjantai! Illalla aion kumota punkkua ja glögiä=) Ollaan tyttökamun kanssa menossa saunaan ja siinä samalla saa jutella rauhassa ja siemailla juomia! Se on kullä parasta terapiaa..sauna, hyvä ystävä ja hiukan ilolientä=)
Tämä olkoon viimeinen lapseton/raskaudeton joulu ja jos ei ole, niin järjestetään kunnon kemut ensijouluna. Sovittu!

Annu, me ollaan taas samassa kp:ssä Tulkitsen tän päivän kp1:ksi, kun kirkas vuoto alkoi. Taas jännätään yhdessä, toivottavasti se tietäisi hyvää. Kylläpä me nyt kaikki mennään rinta rinnan, mutta emmiä unohtamatta tietenkään! Emmille paljon tsemppiä ja innokkuutta petipuuhiin, jos saataisiin plussa nyt sieltä=)Niin, harmittelut ja pahoittelut vielä Annulle. Tämä on väärin, mutta kyllä me selvitään. Yritä patistaa miestä simppatutkimuksiin, niin saatte sen asian pois päiväjärjestyksestä.
Voih Molly. Niitä murheita on aina muitakin. Mä vielä kerään kaikennäköiset asiat itselleni taakaksi ja sitten niitä märehdin=( Toivottavasti miehesi työasiat selkenee. Puhuminen on se ykkösasia tietenkin, millä asiat yleensä aukeaa, mutta on olemassa ihmisiä (=pomojakin!), joiden kanssa ei yhteistä säveltä tunnu löytyvän. Itse yritän pomona aina puhua ja etenkin kuunnella. Ollaan kaikki niiiin erilaisia ihmisiä, että vaatii kuitenkin paljon joustoa ja suvaitsevaisuutta kuunnella ihmisiä ja yrittää löytää se yhteinen sävel. Yleensä asiat kuitenkin selviää. Ja niistä nettiystävistä...Tehän mun asiat pahtaiten tiedätte=D Se on hassua, mutta totta. Kenelle muulle voi heti kp1 itkeä ja kenen kanssa jännätä ovisaikaan! Olette te ihania!!

Kiitos Vippe haleista=) Hyvä, että te pääsette nyt hoitoon ja asioihin paneudutaan. Vielä on paljon kokeilematta siis! Toivo EI ole mennyt! Mä ajelen murheen laaksosta nyt pikkuhiljaa parempiin maisemiin ja kun jomotukset pikkuhiljaa helpottaa, niin myös mieli on parempi. Kävin aika pohjalla eilen. Kiitos, kun ajattelet minua=)

Naiset: Kippis ja kulaus sitten illalla/huomenna! Mielessäni kohotan urheille naisille maljan ja lähetän jouluisen toiveen yläkerran ukolle, että meikäläiset olis nyt vihdoin valmiita äidiksi! Sopii???
 
annu78
Moi!
Joo, Manna lähetä vaan toivomus. Kyllä todellakin tässä yritysajassa on punnittu valmius varmasti meillä kaikilla. Se on totta että teidän kanssa täällä tulee juteltua niin perinpohjin omat tuntemukset tästä ettei sitten oikeestaan muille tuu puhuttuakaan. Siis meillä ei edes muut tästä tiiä kun mieheni. Ja en viitti aina hänellekkään kaikkia purkaa kun tiedän että tää sama asia painaa ihan yhtä paljon häntäkin.
Siksipä juuri tämä keskustelupalsta ja te olette niin tärkeitä. Ei muuta kun viikonloppuja ja parempaa onnea ens kierrolle ja positiivista mieltä. Kyllä tää taas tästä.
 
sara75
Huomenta
Harmittaa teidän puolesta kyllä kovasti nyt näytti niin lupaavalta ja toiveet oli täälläkin korkealla teidän puolesta. Halaukset teille ja myötätunnot.
Ehkä ensi vuosi on teidän uusi oma vuosi iloisia tapahtumia täynnä. Nyt juhlikaa kunnolla joulut ja uudet vuodet ja sitten uudet toiveet toteutukoot ensi vuona.
Toivon kyllä kovasti, että teillä tulisi jo alkuvuodesta semmoinen plussa rysäys.
Itsellä menee ihan mukavasti ja maanantaina menen ensimmäisen kerran neuvolaan. Raskautta ei oikein tunne vielä ihan todeksi jotenkin sitä kaipais jonkun todellisen näytön siitä. Sydänäänet olisi mukava kuulla tai nähdä ultrassa.
Toivon teille mukavaa joulun odotus aikaa ja eiköhän se mieli pikkuhiljaa siitä taas nouse.
 

Yhteistyössä