Yli vuosi yritystä osa 20

  • Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti
molly
No niin, maanantaita, ja eiköhän jätetä noi paskimmat fiilikset tuohon edelliseen ketjuun! Taas aloitetaan puhtaalta pöydältä.

Miten Vippe ja Manna teidän bileilyt meni? Meillä kivasti, ja ihan oikeesti ajattelin teitä kun otin ekan kulauksen glögiä :) Muutoin viikonloppu olikin sitten ihanan rauhallinen. Mites Annu ja Emmi on selvinnyt viikonlopusta? Emmilläkö oli ovisajat käsillä?

Täällä siis kp4 ja vielä eilen vuosi kunnolla ja sattui välillä alavatsaan. Ei tarvinnut buranaa, mutta sellaista ikävää särkyä välillä. Yleensä mulla on menkat ohi 2-3 päivässä, tänään piti vieläkin turvautua minitampaxiin. Muutenkin oli tosi runsasta tällä kertaa ja sellaisia hyytymiä paljon. Mä niiiiin toivon että tämä oli viimeinen kerta pitkään pitkään aikaan!

Tämä kierto mennään siis ilman mitään hormooneja tai muitakaan apuja. En oo edes vitamiineja tms. popsinut pitkään aikaan enkä jaksa vaivautua. Vyöhyketerapian aion varata ja siellä käydä säännöllisesti nyt taas kun luomuillaan. Vippe, sullakin taitaa olla clomit ohi, vai menikö sulla jo viime kierto ilman niitä? Oletteko muut tytöt missä vaiheessa ns. hoitoja? Syökö joku jotain parhaillaan? Manna? Oliko se Annun miehellä kun oli purkitus edessä, tsemppiä siihen!

Mitäpä muiden maanantaihin?
 
Emmi06
Viikonalkuja..joulu sellasta!! IIk niin se vaan joulu tulee..kiirettä pitää että kaikki olis kunnossa ennen suurta päivää. Jouluaattoa vietetään kotosalla suvun kanssa. Meidän lapset kun ovat ainoita lastenlapsia molemmin puolin, niin molemmat mummut ja papat haluaa viettää heidän kanssa joulun. Joten me tarjoamme tilan ja mummut hoitaa ruokapuolen. Ihan kiva järjestely! Mä kun oon onneton kokki, niin vois muuten tuo ruokatarjoilu jäädä aikas surkeeks!
Juuh Molly ovisajat oli ja meni! Nyt kp 18. Kaikki on tehty mitä pystytty, nyt vaan odotellaan..Ei oikein jaksa kauheesti ees odotella mitään "suurempaa", niin monta pettymystä jo tullut matkan varrella. Eli päivä kerrallaan..
Tulkaas kertoileen viikonlopun kuulumisia! Ja tietysti nauttikaa joulunodotuksesta!! Viikon päästä tämäkin on ohi!!
 
Vippe
Heips!
Vkl tuli tosiaan nollattua. :) Ajattelin myös teitiä, kun nostin punaviinilasia perjantaina. :) Lauantaina olikin sitten hiljasempaa, otin vaan yhen saunasiiderin. Käytiin sunnuntaina kattomassa siskon vauvaa.. On se vaan lutukka, ei voi minkään. Tuli kyllä vähän haiku olo ja eilen illalla tulikin taas tihrustettua miehen kainalossa. Mutta keräsin itteni aika nopeesti.. :) Ei saa olla elämä liian helppoa ja auvoista.. :D

Molly, määkin aion käydä vyöhyketerapiassa. :) En oo vielä varannut aikaa, mutta ajattelin nyt sit sitäkin kokeilla, ku clomit on popsittu. Nyt on sit pelkkää luomuilua, kunnes taysiin mennään. Ties koska sitten sinne, mutta toisaalta helpottavaa tietää, että sieltä niitä apuja sitten viimeistään saa. Pistän kyllä toiveeni nyt tuohon vyöhyketerapiaan.. Josko se auttais. :)

Jeesh, mutta palaillaan!

Vippe kp7
 
molly
Tosiaan, niin se vaan Joulu tulee. Vieläkin joitain lahjoja ostamatta...

Hyvä Vippe, että tuli pää nollattua :) Mutta tylsääkin tylsempää, että sellainen haiku olo valtasi mielen sitten. Mä olin kans ihan tippa linssissä perjantaina kun lähdin töistä ja vastaan käveli raskaanaoleva nainen. Ihan tuntematon siis. Ja silti. Johtui varmaan koopeeykkösestä. Samoiten itkin miehelle pari viikkoa sitten kun nähtiin kavereita joilla aivan ihana 1v. tyttö. Olin niin paskana kun tultiin kotiin ja toisaalta tunsin itseni ihan naurettavaksi, "haluu kanssa". No mutta nyt on uusi kierto taas ja mäkin olen aika hyvä keräämään itteni!

Miten Emmi sulla muuten kaksi aikaisempaa raskautta? Onko ne alkanut ihan nopeasti? Teillä taisi siis olla jo kaksi lasta jos oikein oon ymmärtänyt? Minkä ikäisiä ovat? Kumma että nyt sitten jostain syystä ei tärppää :( Mutta ehkäpä tämä kierto! Peukkuja!
 
Emmi06
Huomenta!!
Molly joo kaksi lasta löytyy 6 ja 5vee tytöt. Ensimmäistä yriteltiin liki puoltoista vuotta. Toinen tärppäsi samantein ei käytetty ehkäsyä välissä, kun ensimmäisenkin teko niin pitkällistä, niin sitä ajatteli että toisen kanssa menee samanverran. Mulla kun noi menkatkin alko samantein synnytyksestä, molemmista 2kk sisään. Joten kakkoslapsi sai alkunsa toisesta kunnon yrityskierrosta. Joten ikäeroakin on vain 1v2kk. No ohan tässä ikää tullut vuosien varrella ja kerkesin taas syömään noita pirskatin e-pillereitäkin liki 4vuotta tässä välissä. Mä vähän epäilen, että kun ne jätin pois niin hormonit meni sekasin.
Että se siitä, pitäis kai vaan tyytyä tähän lapsilukuun eikä väkisin yrittää sitä kolmatta. Mutta minkästeet kun toi vauvan kaipuu on niin suuri...
Mutta mukavaa alkanutta päivää! Mä lähen pyörähtää tuolla Ikeassa, kun pitäis jostain löytää uusi matto olkkariin. Ja kaikkee muuta kivaa!!!
 
annu78
Heippa!
Ihanaa kun tuli vähän lunta maahan, saas nähdä koska sulaa pois. Juu meillä tosiaan miehen pitäis mennä sit seuraavaks simppatutkimuksiin eli lähete on jo olemassa. Tässä vaan yritän pikkuhiljaa vihjailla et vois piakkoin varata aikaa ja mennä.
Mä kans eilen katkeroiduin ja tuli tosi paska fiilis kun tapasin yhden kaverini joka oli neljännellä kuulla raskaana. On se vaan niin epäreilua vaikka tottakai olen iloinen hänen raskaudestaan mutta silti sitä ajattelee että miksi en minä.
Joko ootte kovasti touhunneet joulua. Meillä on pesty sauna ja kylppäri, muut huoneet odottaa vielä siivousta.
 
Timo72
Hei tytöt tasapuolisesti!!!

Pitkästä aikaa kerkiän taas kirjoitella. Niin se vaan on että joulu on jo melkein ovella ja sitten melkein samantien ohi. Olen tehnyt joulusiivoukset ja koristellu kotimme, kevyemmät koristelut on hoitanut vaimoni. Tortut ja piparit on tullu leivottua. Kinkun paistossa otin varaslähdön ja paistoin sen. Onhan sitä tullut maisteltua jo muitakin jouluruokia. Justiin tein kotikaljan ja jätin sen rauhassa käymään. Jouluostokset ollaan tehty hyvissä ajoin, silloin kun vaimoni jaksoi vielä kierrellä kaupoissa. Nyt on masu sen verran iso että liikkuminen alkaa olla hidasta ja vaikeaa. Kovasti vauva liikkuu ja potkuttelee äidin masussa, illalla ennen nukkumista on melko vilkasta menoa sen näkee selvästi kun masu liikkuu. Olenkin sanonut vaimolleni että nyt on Hänen otettava rauhallisesti ja minä touhuan/teen raskaimmat kotiaskareet. Pian on muutenkin tämä odotusaika ohi kun laskettuaika on 22.2.2007. Laitan heti tietoa ja viestiä Teille tänne kun vauva on syntynyt ja pääsen koneen ääreen. Kaikille tämän ketjun jäsenille niin vanhoille kuin uusillekin oikein HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA/PLUSSA RIKASTA/VAUVA RIKASTA UUTTA VUOTTA 2007!!!

Terkuin Timo
 
Manna*
Heipä hei kaikille!

Olipa aivan ihanaa kuulla Timosta ja vaimon kuulumisia! Ajattelin tässä yksi päivä, kun kelailin täällä, että mitähän mahtaa teille kuulua. Hitsit, miten ahkera olet edelleen=) Ja onnea ja tsemppiä paljon! Saatte pian sen kaaauuuuan kaivatun perheenjäsenen. Olen niin iloinen teidän puolesta! Tulehan ilmoittamaan sitten kuulumisia tänne!

Viikko on siis potkaistu taas käyntiin... Jouluviikko! Tunteet heilahtaa laidasta laitaan ja välillä meinaan taas uppoutua alakuloon. Vaikka menkat on jotakuinkin lusittu, niin en pääse niistä yli! Huoh. Ehkä tämä joulunaika, joka on toisaalta henk.koht.haikeaa, vaikeuttaa asiaa. Mun menkat on/oli muuten ihan oudot! Ehkä päivä vuotoa ja nyt olen ollut kp 2 jälkeen ilman mitään suojaa/tamponia. Outoo! En siis vuoda juuri ollenkaan. Mutta menkat ne oli, mitkä oli. Mollyn menkkojen kanssa siis vaihdettiin tyyliä eli molemmilla vähän normaalista poikkeavat?! Niin, viikonloppu meni ja otin glögiä ja kippistin mielessäni meille kaikille. Ollaan me hurjia naisia silti=)

Emmi..Teidän joulu kuulostaa ihanalle. Mä haluaisin etenkin oman äitini pian mummiksi. Hän ansaitsisi sen niin täysin ja olisin varmasti niin onnellinen, kun saisin hänelle sen ilon suoda. Jouluhan on lasten juhlaa ja voin uskoa, että teillä isovanhemmat haluaa sen ilon jakaa lasten kanssa. Ja noin pienet taitaa vielä uskoa pukkiinkin=) Hei, kyllä se teillekin tärppi vielä suodaan. Usko pois. Pidän kovasti peukkuja, että "rehkiminen" ovisaikaan tuo tulosta!

Vippe, voin uskoa, että vauvan näkeminen ja sen kanssa oleminen kirpaisee. Niin mullakin. Mutta, kyllä se siitä. Uskon vakaasti edelleen, että apu myös teille löytyy ja nyt, kun olette taysiin myös menossa, niin ihan varmasti löytyy asiantuntijan apua. Ja toisaalta; voi onnistaa jo ennen sitä! Meidän yks puolituttu pariskunta yritti yli 2 vuotta ja sitten, kun oli aika taysiin, niin "tadaaaa"..Luomuraskaus! Niinkin voi käydä ja jos ei käy, niin vielä on kortteja pelaamatta. Vyöhyketerapiaa mäkin olen miettinyt, mutta saa nyt kattoo. Voisin katsoa vähän tarjontaa täälläpäin. Samoin akupunktiota voisi ajatella. Eräs kaveri kävi homeopaatilla, mutta vielä ei ole tietääkseni ole tulosta tullut. Toisaalta monet "huuhaa"-hoidot voi tepsiä, mutta en nyt ihan kaikkiin juttuihin usko. Mutta tuo vyöhyketerapia vois olla ok..? Oletteko Mollyn kanssa katsoneet yhtään hintoja? Vai oliks Molly jo käynytkin aiemmin?

Annu. Mun ukkoni teki simppa"testin" kotona ja vei sen sitten labraan. Eli ei tarvi missään vastaanotolla hääräillä sen purkin kanssa;) Miten siis teilläpäin? Onnistuuko kotona? Kunhan nyt saatte miehen simpat tutkittua, niin asioissa pääsette kans eteenpäin. Se ON jännittävä asia, mutta kannattaa hoitaa pois alta. Toivon teillekin plussatuulia=) Ps. Joulusiivot on alotettu..Kylppäri ja sauna psety ja "tavaraa viety roskiin kovalla kädellä" eli pieni inventaario karkeaan jätteeseen!

Molly..tosta raskaanaolevien kohtaamisesta. Mä olen samaan fiilikseen törmännyt. Ja miettinyt, että miltähän tosta tuntuu, kun on noin ihanasti asiat ja sitten tulee paha mieli. Mutta sille ei voi mitään, se tunne vain tulee ja onneksi menee ohikin aika pian. Toivotaan, että meidänkin vatsat vielä kasvaa ja saadaan kulkea "ylpeinä=)" !

Omasta navasta vielä...Sain ajan julunpyhinä gynelle ja ultraan. Resepti irrotuspiikistä tulee kotiin nyt ja se pitää hakea. Sitten gynellä saan tietää, koska ja milloin sen pistän. Argh!On se toisten pistäminen mulle tuttua, mutta itseäni.. Kaveri tulee laittaan onneksi, jos mä en haluakaan. ja mieskulta lupasi opetella vieressä, kun tarkoitus olisi kokeilla ilmeisesti muutaman kerran tuota Pregnyliä. Se siis varmistaa ovulaation..Mutta labrojen mukaan mä ovuloin hyvin eli onkohan siitä nyt mitään hyöytyä?!? Prolaktiinikonrollissa kävin perjantaina ja vastauksen saan sitten joulunpyhänä. Se nyt ei ole ollut kovinkaan paljon koholla muutenkaan. Huomaatte varmaan, miten ihanan positiivinen olen näiden asioiden suhteen..Plaah!!! No, ei se ota, jos ei annakaan..katsotaan.

Nyt tais tulla romaani. En viitsi edes rullata ja katsoa. Toivottavasti ei ole kaameesti kirjoitusvirheitä...

Rauhallista Joulunaikaa ja ollaan yhteydessä=)

 
Emmi06
Heissan!!
Aivan pakko hehkuttaa heti alkuun, että arvatkaas kellä alkaa loma huomenna?? Ens yöks pitäis vielä raahautua töihin ja sitten lomps lomalle!! Mä oon kyllä tätä niin odottanut, ettei puoleentoista viikkoon tarvi mennä mihinkään!! Mites muut ootteko joulunajan töissä?
Manna!! Ootko testannut? Ettet vaan olis raskaana? Oudolta kuulostaa noi sun menkkas..ettei vaan?
Joo meillä tosiaankin vielä uskotaan pukkiin. Saas nähä minkälainen pukki tänä vuonna saapuu..on meinaan kaupanseinän ilmotustaululta repästy pukki. No toivottavasti on pukeutunut ees joulupukiks ja ois selvinpäin..jos noi kriteerit ees täyttyis.
Timolle onnea! Nauttikaa vielä vaimon kanssa yhteisestä kahdenkeskisestä ajasta!!
Joo noista raskaana olevista ystävistä! Valehtelisin jos ei pieni kateudenpisto tuntuisi heitä tavatessa. Ja ainakin omalla kohdalla näistä omista raskaana olevista ystävistä suurin osa on vielä tullut raskaaksi samantien, mikä vielä enempi aiheuttaa kateutta. Kauheeta huomata tällasia luonteenpiirteitä itsestään.
Vielä omaa napaa eli kp 20. Ei sitten tuntemuksia suuntaan jos toiseen.
Mutta..rauhaisaa joulunodotusta kaikille!!
 
Nasuppi
Heippa tytsyt!

Ajattelin näin joulun alla tulla kertoilemaan kuulumisia. Taustaillut olen kyllä päivittäin - kiitos ihanaiset, kun olette huhuilleet aina välillä. Olen vain tietoisesti nyt koittanut pysyä poissa täältä, koska sillä tavalla niitä vauva-ajatuksiakin saa pidettyä taka-alalla. Ja on se kuulkaas auttanut! Mieli on paljon virkeämpi ja selvisin maanantaisesta ivf-keskustelusta kättärillä kunnialla, ja vieläpä pystyin hymyilemään niille vastasyntyneille kääröille, joihin törmäsin kun piti käydä labrassa. Nyt keskityn täysillä opintoihin ja unohdan nämä hommat kunnes kutsu ivf:ään tulee. Näillä näkymin se menee ensi syksylle.

Hieman kyllä pelottaa tuo ivf. Koko ajan joka paikassa varoitellaan, että tiedossa on raskas taival, kaksi kuukautta henkisesti ja fyysisesti raskasta aikaa. Miehen kuulemma kannattaa olla koko ajan mukana ja itsekin uskon, että se auttaa jaksamaan, kun ollaan todella yhdessä siinä hommassa.

Ihan luomusti ei nyt mennäkään tätä jonotusaikaa, vaan aloitan popsimaan metformiinia. Sen pitäisi laskea verensokeriani, joka pcon vuoksi on koholla. Se voi myös palauttaa ovuloinnin normaaliksi. Eli "luomuvauvaa" tässä kuitenkin sopii toivoa, mutta en tod. aio ruveta bongailemaan oviksia. Metformiinissa on sekin hyvä puoli, että sen pitäisi vähentää keskenmenon riskiä pcolaisilla.

Mitäs muuta... Ai niin, mulla oli luomuovis tässä kierrossa! Vasta jotain kp 23 tai jotain sinnepäin. Lääkäri teki mulle maanantaina ultran, koska mulla on ollut ihan järkkyä turvotuksen tunnetta, joka alkoi pari viikkoa menkkojen jälkeen. No pieniä rakkuloita näkyi munasarjoissa, kuten pcolle tyypillistä on, lisäksi näkyi, että ovis oli juuri tapahtunut. Noh, eipä me oltu tajuttu pöllytellä peittoja, mutta just in case tehtiin se heti lääkärissä käynnin jälkeen, hih :) Turvotuksen tunne sen kun jatkuu. Lääkäri määräsi liudan testejä, kilpirauhasta yms., vaikka onhan ne otettu ennen kuin lähdettiin näihin hoitoihin. Mutta jostain hormoniepätasapainosta tässä nyt on varmaan kyse, joten ihan innolla jätän kaikki nuo mömmöt vähäksi aikaa pois.

Kovasti toivoin täällä taustalla teille jännäilijöille plussaa, ja surin täällä kun yksi toisensa jälkeen aloitti kp 1:n :( On se niin hemmetin väärin. Ei auta muu kuin toivoa, että ensi vuosi on meidän vuosi. Mitähän uudenvuoden tinassa pitäisi näkyä, että se tietäisi perheenlisäystä..? Toivokaamme sitä meille kaikille!

Olipas mukava kuulla Timosta! Onnellista odotusaikaa teille, mitä siitä vielä on jäljellä! Kohta teitä onkin sitten kolme :)

Mies oli muuten kättärillä mukana ja siellä labrassa kun törmättiin niihin vastasyntyneisiin, niin mies sanoi, että on se kyllä sitten vaan hiton pelottavaa, kun on tuollainen käärö vastuulla. Niinhän se tosiaan on, se on niin avuton ja hauras. Mutta ah, olisi se vaan niin ihanaa :)

Mannalle piti sanoa, että mullakin on menkat käyttäytynyt ihan oudosti näiden hoitojen aikana. Välillä kestävät yhden päivän, välillä viikon. Viimeksi sen lugekuurin jälkeen tuli tosi runsaat menkat ja kestivät viikon verran. Ärdeä.

Nyt täytyy lähteä silittelemään jouluverhoja ja muutenkin siivoilemaan. En jaksa tehdä kunnollista joulusiivousta, jos me tästä kohtapuoliin muutetaan pois. Sitten tulee kuitenkin puunattua sekä uusi että vanha koti. Mutta joulun teen silti.

Lämpöistä ja tunnelmallista joulunaikaa kaikille sekä riemukasta vuodenvaihdetta!
 
Nasuppi
Huh, tulipas pitkä stoory. Jaksaakohan kukaan lukea noin paljon meikäläisen navasta ;)

Manna: kyllä sä selviydyt siitä pregnylistä, ei se oo paha! Ei se ihan niin helppo ole, kuin se puregon-kynä, mutta siis todellakin ihan siedettävä. Ei se edes satu yhtään, tuntuu vain pikkaisen epämiellyttävältä. Tsemppiä, you can do it! :)
 
Tiitu
Heips, tulin huutelemaan vieraaseen ketjuun;) Nasuppi, hienoa, että sait tuon metformiinin, se on auttanut ihan pelkästään monella pco:laisella saamaan kierrot ja ovulaatiot pelaamaan. Vaikutus tulee pikkuhiljaa, joten kannattaa jatkaa pidempään sen käyttöä. Itselläni on se myös käytössä ja pco:sta kärsin myös. Omalla kohdallani metformiini ei yksinään riitä/riittänyt, mutta paransi vastetta pistoksille. Taidankin kyllä olla tavallista toivottovampi tapaus, kun ovulaatiota ei itsestään tule oikeastaan ollenkaan ja clomeillakaan ei saatu mitään aikaan... Tsemppiä joka tapauksessa:)

Ja kaikille muillekin teille naapuriketjulaisille oikein hyvää ja rentouttavaa joulua!

t. Tiitu Tahkoojista
 
Tiitu
Heips, tulin huutelemaan vieraaseen ketjuun;) Nasuppi, hienoa, että sait tuon metformiinin, se on auttanut ihan pelkästään monella pco:laisella saamaan kierrot ja ovulaatiot pelaamaan. Vaikutus tulee pikkuhiljaa, joten kannattaa jatkaa pidempään sen käyttöä. Itselläni on se myös käytössä ja pco:sta kärsin myös. Omalla kohdallani metformiini ei yksinään riitä/riittänyt, mutta paransi vastetta pistoksille. Taidankin kyllä olla tavallista toivottovampi tapaus, kun ovulaatiota ei itsestään tule oikeastaan ollenkaan ja clomeillakaan ei saatu mitään aikaan... Tsemppiä joka tapauksessa:)

Ja kaikille muillekin teille naapuriketjulaisille oikein hyvää ja rentouttavaa joulua!

t. Tiitu Tahkoojista
 
molly
Kiva kuulla Nasuppi susta! Ja hienoa, että mielikin on jo vähän parempi! Ivf varmasti pelottaa, mutta toisaalta - ne hyvät puolet. Onneksi on sellaista apua, jos ei ennemmin natsaa vaikkapa nyt metujen avulla. Aika hyvältä kuitenkin kuullosta, tai sain ainakin sellaisen positiivisen viban sun viestistä, ja onnea muuten luomuoviksesta :)

Emmi, tottahan sullakin on yhtälailla oikeus haaveilla vauvasta vaikka kaksi lasta on jo ennestään :) Toivottavasti et ajatellut että kysyin siksi. Mielenkiintoista kuulla miten ne aiemmat raskaudet on saanut alkunsa, tai siis miten nopeasti. Kai tämä vaan jonkinlaista arpapeliä on! Teille tulee varmaan ihana joulu, onhan se lasten juhla pääasiassa. Ja vielä pukkikin :) Heh, tosiaan toivottavasti on selvinpäin eikä mikään nasse-setä imitaatio :) Kerro sitten jälkeenpäin miten meni!

Annu, meillä ei kauheesti normaalia enemmän olla touhuttu, tai siis siivottu (heh) nyt joulua ennen. Mulla ei oo jotenkaan yhtään joulufiilistä. Oon ehkä vieläkin pikkasen down ettei vieläkään tullut sitä mieleisintä joululahjaa, eli plussaa. Oon kyllä yrittänyt koristella ja oon leiponutkin ja sitä glögiähän tässä on tullut litkittyä pitkin koko joulukuuta... tais alkaa jo marraskuun puolella. Mutta ei vaan jotenkaan. Eli Manna, vähän samoissa fiilikseissä.

Ihanaa Emmi kun sulla on loma alkanut. Miten teillä muilla oli niitä lomia? Oliko jo puhetta? Mä olen välipäivät töissä mutta sitten uudenvuoden tienoilla vähän lomailen, ois pientä reissua tiedossa, jihuu!

Unohdin varmaan nyt kommentoida jotain mutta täytyy sit palailla myöhemmin. Niin paljon asiaa taas, kumma kun sitä aina saa pienenmoisen romaanin aikaiseksi.
 
molly
Niin joo, sekin piti lisätä, että mä ehdotan kyllä kohta ketjujen yhdistämistä jos esim. Tahkoojille käy :) Voitais mun puolesta täältä sujuvasti hypätä sinne keskusteluun mukaan joskus tuossa ensvuoden puolella jos lupa saadaan ja jos kaikki on samaa mieltä. Kyllähän mekin plikat taidetaan tietää mikä tuo tahkoominen on jo tässä vaiheessa... Molemmat ketjut vaan kutistuu kun jengi plussailee (onnea Hertalle ja Gissalle nyt viimeks!) ja joskus kaipaisi aktiivisempaa jutustelua tai lisää porukkaa linjoille ja enemmän kuulumisia. Tahkoojatytöt tuntuu niin tutuilta jo - vuosien varrelta :) Vai pitäiskö hymiö olla toisinpäin :( Anyways...

Voihan aina antaa ajatuksen muhia ja katsoa sitten. Ja totta kai juttuja voi käydä molemmista, tai vielä useammastakin, ketjusta lukaisemassa, ettei sen puolen.

Ja pitihän mun jouluakin toivotella jo, jos sattuu ettei ehdikään enää linjoille ennen viikonloppua. Eli kaikille teille ihanille naisille OIKEIN TUNNELMALLISTA JA RAUHALLISTA JOULUA!

Sytytetäänhän kynttilät aattona ja lähetetään joulutoivomus tuolle yläkerran herralle, että ensivuonna saatais jakaa enemmän iloja kuin suruja täällä! Olisi meidän kaikkien vuoro!
 
*Keijukainen
Molly, mä luen aina innolla sun juttuja kun niistä paistaa aina sellainen kiva fiilis (ja muidenkin juttuja luen yhtä mielelläni) ! No, alakuloa toki on ollut kuten täälläkin, ei voi mittään. Mutta joululoma on todella tervetullut paussi, eiköhän se tästä..

Kannatan kyllä ketjujen yhdistämistä, meitä ei tuolla ole enää "jäljellä" kuin 3 Tahkoojaa, hui!!
 
Vippe
Huhhuh! Täällähän on ollu aikamoinen vilske, ku ei oo pariin päivään ehtiny käymään.. Toivottavasti muistan kaikkea kommentoida..

Hihhih, Mollyn Nasse-setä-imitaatio nauratti täälläkin. Toivottavasti Emmi kaupan seinästä repästy pukki ei sit näytä joulusketsistä repästyltä.. :D

Nasuppi, tosi kiva kuulla susta! Ja Timon ja vaimon kuulumisia oli myös kiva kuulla! Nasuppi, tsemppiä tuleviin koitoksiin. Ehkä ne metut tuovat tulosta, niinkuin Tiitu kävi jo tsemppaamassa. Peukut on pystyssä! :)

Manna, se vyöhyketerapeutti mihin mää oon menossa, niin on 30e/kerta. En muuten ees tiiä kuinka pitkä sessio se on.. Äiti ostaa mulle sinne lahjakortin joululahjaksi. :) Mutta tsemppiä sullekin joulun koitoksiin.. Toisaalta on varmaan inhottavaa, että kesken joulunvieton joutuu näitä asioita pohtimaan konkreettisesti.. Mutta toisaalta on hienoa, että joulusta huolimatta asiat menee eteenpäin. :) Peukut!!

Emmi, mulla kans välipäivät vapaata. Ihan tervetullut paussi työntekoon. Ihanaa!

Mää en touhua joulua yhtään kotona, vaan koska me mennään aina pois jouluksi, niin touhuilen sitten vanhempien/appivanhempien luona sen mitä tarvii. Ehkä kämpän vois siivota, kun yleensä ei niin kamalasti tule siivoiltua.. :") Olis mukava palailla kotiin välipäiviksi, kun on kämppä siisti. :D

Tahkoojissa on kyllä tapahtunut pientä porukan kutistumista! Ja hyvä niin! :) Onnea!! :) Mutta tosiaan, yhdistymistä voitaisiin kyllä harkita..

Mutta nyt pitää taas keskittyä töihin...
 
kaisla*
Ihana kuulla Nasupista pitkästä aikaa! Ja vielä huipumpi se, että voit paremmin! Toivotaan apua niistä metformiineista.

Ja Timosta myös! Siellähän on odotus jo loppusuoralle kääntymässä, mahtavaa.

Voi kurjaa, että Manna ja Molly ootte allapäin. Tosi ymmärrettävää kyllä. Voimia jouluun!

Ai mahtavaa, tahkoojissa on siis plussailtu!! Onnea vielä Hertalle ja Gissalle!!!
Juu, kannatetaan ketjujen yhdistämistä, jos tällainen entinen ketjuilija siis saa kannattaa. En oo kyllä lueskellut tahkoojaplussia, mutta paljon mieluummin sinne siirtyisin kuin tuonne kuukausipalstalle, jossa kaikki on "ihan vieraita"... Hassua...

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille!!! Halauksin!
ps. Pahin keskenmenoriskiaika tuli tänään täyteen, jee!!!
-kaisla & kyytiläinen 12+0
 
Peppi_82
Oon koittanut jo useemmasti kirjottaa tänne, mut joko teksti häviää jonnekin tai sit mä en nää teidän uusimpia juttuja. Nytkin oli monta päivää et muka uusin kirjoitus oli monen päivän takainen.

Mut elossa kuitenkin ollaan ja lomaa vietän =) Työt loppu mut haastattelussa oon kerinny jo käydä. Työ jota hain ois tosi mielenkiintoinen ja oikeestaan unelmien täyttymys, mut jotenkin siitäkään ei osaa innostua.

Joka tapauksessa nyt aion nauttia Joulusta ja miettiä asioita vasta vuonna 2007. Hui, aika menee tosi nopeesti.. Toivotan kaikille OIKEIN IHANAA JOULUA JA VIELÄ PAREMPAA ENSI VUOTTA!

Mäkin oon muuten aatellu tota vyöhyketerapiaa. Kuulin et se vois auttaa tähän endoon, ja kaiken avun olen valmis vastaanottamaan. =)
 
Vippe
Heis, tosi kiva kuulla Kaislasta ja Pepistäkin taas pitkästä aikaa! Harmi, että tää sivusto on temppuillut sulla.

Mää menin kyllä ihan sanattomaksi noista Gissan uutisista. :( Ei oo elämä reilua. Mää en kestä edes ajatella miten pahalta tuntuu tuossa tilanteessa...
 
Manna*
Heipä hei taas kaikille.
Ihana kuulla Nasupista=) Toivottavasti rauhoittuminen täältä auttaa ja teidän ensikäyntikin ivf-jutussa kuulosti menneen hyvin, joten toivon kovasti, että olisitte pian "siunatussa tilassa=)" Toivon mukaan tuo Metforminkin auttaa. Onnea luomuoviksestakin vielä!!Kuulostaa siltä, että olet tyytyväinen ja positiivisella mielellä. Jouluhalaus!!

Myös Tiitulle ja muille naapuri-Tahkoojille Rauhallista ja Hyvää Joulua! Kävin lukemassa gissan uutisia (välillä seuraan) ja tuli tosi paha mieli. En oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa, mutta pahalta tuntuu.

Emmi, toivottavasti teidän pukki on pukinnäköinen ja oloinen=) Tuon ikäiset lapset jo hiukan kriittisesti voi arvioida pukkia;) Ja ymmärrän kateudenpiston, kun tapaat vauvoja/raskaanaolevia ja niinkuin Molly sanoi, niin yhtälailla sulla on oikeus haaveilla ja toivoa, vaikka oletkin jo äiti. Taidetaan muuten jännätä sua seuraavaksi?? Ja hei, mua EI tarvi jännätä nyt, koska niinkuin joku täällä sanoi, niin nuo hormonit saattaa vaikuttaa menkkoihinkin niin, että ne on hiukan kummalliset.
Ps. Mulla alkoi eilen 3 viikon loma!!!!

Molly, toivotaan, että mielemme piristyy. Kyllä se siitä!Kannatan muuten edelleen ketjujen yhditämistä, mutta palataan siihen sitten vaikka vuoden vaihtuessa. Siinekin Oikein Mukavaa Joulua ja lähetetään toiveita yläkerran ukolle=)

Niin..Vippe, saa nyt kattoo tota vyöhyketerapiaa mulla, kun taas tuli uusia mutkia matkaan eli aasinsiltaa omaan napaan, jos jaksatte taas kuunnella...
Lääkäri soitti ja mun prolaktiini oli reilusti kaksinkertainen, vaikka syön ihan miniminiannosta Parlodelia, mutta ilmeisesti siitä ei ole ollut MITÄÄN apua. Nyt oli arvo 1200 ja ennen 520 ja 540. Se sanoi, ettei 1200 arvolla voi oikein raskautua. Nyt annosta nostettiin 5 mg/vrk ja ennen oli 1.75mg/vrk ja kontrolliin taas kp 3-5, jollon katsotaan, kumpiko molekyyli prolaktiinista on aktiivinen ts. vaikuttaako raskautumiseen?! Ja sitten ilmeisesti pään ct-kuvaan, koska kohonnut prolaktiini voi kertoa pään hormonikasvaimesta. Pelottavaa, mutta ilmeisesti hoidettavissa. Ihmetteli kovin, miksi arvo on noin kohonnut. Pää on ollut kipeä ja se on yleensä oire kohonneesta arvosta. Joulunpyhänä saan mennä ultrattavaksi, jos haluan ja irrotuspiikin saan pistää, jos haluan, mutta tuo kohonnut arvo saattaa olla se syy. En tiedä. Mulla meinas itku tulla puhelimessa, mutta sitten kun kysyin, että onko tää hirveän vakavaa, niin se sanoi ihanasti, että prolaktiinihan kuuluu ihan perustutkimuksiin ja jos se raskautuminen on siitä kiinni, niin se voidaan hoitaa hyvin "Pikkujuttu kuule, jos se on se syy." Noh, pikkujuttu se ei välttämättä ole, mutta tuo vastaus helpotti. Mutta kovasti lääkäri ja myös minä mietitään, että mietn ihmeessä se arvo voi nousta..Tosin tuo edellinen annos oli tosi pieni, eikä ole estänyt varmaan sen takia arvon nousua, mutta se pelottaa, jos se onkin se "toinen molekyyli", joka on koholla ja sillä ei olekaan tekemistä raskauden kanssa. Se selviää vasta sen kokeen jälkeen. Mä olen jotenkin sekaisin..Toisaalta on hyvä, että nyt löytyi vihdoin jokin syy, mitä voidaan selkeesti hoitaa, mutta toisaalta ei se prolaktiini ole yli 2 vuotta olleut koholla eli olis kai se tärpännyt jo.. Itkut!

No tämä minusta taas tällä kertaa..Palaan taas pelipaikalle ja sori, jos en nyt huomoinut muita kovinkaan, mutta tämä aamuinen puhelu pyörii mielessä=(





 

Yhteistyössä