Yli vuosi yritystä, osa 21

  • Viestiketjun aloittaja Peppi_82
  • Ensimmäinen viesti
Peppi_82
Minäpä päätin aloittaa sen uuden ketjun...

Viikonloppu meni sit ja nopeesti menikin. Vaikka nykyään mulle on kaikki päivät ihan samanlaisia kun ei tartte töihin mennä aamulla. Tai ei pääse töihin.. No ei vielä onneksi kyllästytä nämä vapaa päivät. Nytkin oon vielä aamutakissa ja kyllä äsken hävetti, kun tavaroiden kotiinkuljetus tuli vähän yllättäen. Hymyssä suin tuumasin et vapaapäiväläinen täälä vielä aamutamineissa. =) No mitäs pienistä..

täällä ei muuten mitään uutta eikä ihmeellistä. Mies matkoilla edelleen ja minä talonemäntänä ja talonmiehenä. Siinähän sitä puuhaa onkin..

mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Vippe
Tsau!
Tänne ei mitään ihmeempiä. Talvi oli eilen ihan kiva, mutta tuo vesisade ei ollu yhtään niin kiva töihin tullessa.. Masentava talvi kyl..

Peppi, oon kyl kade sun vapaapäiville.. EI nappaa työt yhtään..

Annu, haleja täältä. Ei kyl paranis ajatella tommosia lainkaan, että niin ne toiset vaan. Ei siitä tuu kuin vihaseksi.. Mutta tiedän tunteen. Onneksi mun lähimmät ystävät ei oo vielä _kauheesti_ lisääntyny.. Mutta paniikki varmaan iskee, kun viimeisimmätkin alkaa yrittää ja heti tärppää. Toisaalta, mää oon alistunu kohtalooni. Jonkun siihen pikkuprosenttiin on kuuluttava, jotka ei raskaudu helposti..

Mutta palataan!
 
molly
Heipsan,

Taas pikaisesti pistäydyn, huomenna ehkä ehtii enemmän. Vippe, joo, kun plussataan niin tavataan. Viimeistään :)

Peppi, vaikka voi olla vaikeaa niin koitahan silti nauttia ns. vapaasta. Pian olet taas oravanpyörässä, sillä takuulla löydät töitä. Toivottavasti ette joudu nyt liian tiukille taloudellisesti sen aikaa kun etsit töitä.

Keijukainen, mun mielestä Kimi-look-alike ei myöskään ihan sopinut Bondiksi. Se oli ehkä pikkasen liian "pihvi" siihen rooliin, pumpattu, bodattu, eikä sellainen sophisticated. Lisättäköön, että Daniel Craigin ja vanhemman Kimin yhdennäköisyys loppuu viimeistään leukaan. Ulottuu siis pelkästään kaulasta ylöspäin :) Eikä myöskään ääntä, ryhtiä, eleitä yms. voida verrata... Juomatapoja ehkä kylläkin - varsinkin kun 007 meinas saada "alkoholi"myrkytyksen ja kuolla :) Eikun elvytystä peliin. Juu, ei kai saisi laskea leikkiä sellaisista.

Tuhrut kesti sen pari päivää ja nyt on jo menossa kp4 eli menkat on lusittu, jes. Eikun uutta ovista kohti.........

Mannaa on ikävä. Eihän sun pitänyt meitä kokonaan jättää?
 
Manna*
Moikka piiiiitkän ajan jälkeen..heh heh. Muutaman päivän olen ollut muissa haaveissa. Mulla on tosi hässäkkää töissä ja iltaisin aika menee sitten häähaaveiluihin ynnä muuhun kivaan, joten en oo ehtinyt oikein vauvahaaveilla. Oikeesti tää on nyt jotenkin helpompaa ja rennompaa, kun mun täytyy nyt pakosti tehdä kaikkee muuta. Huomenna menen sovittamaan hääpukua. Ihanaa, ihanaa. Toivottavasti löydän omani.

Nyt vain Vippe ja Molly kanssa uutta ovista kohden ja peukut pystyyn. Mitä muutakaan voi toivottaa, kuin tsemppiä ja myötätuulta jälleen.

Peppi, yritä nauttia vapaasta nyt, kun voit, sillä pian koittaa taas aika, että saat huhkia=) Nyt olisi ehkä aika tehdä sellaisia juttuja, joista haaveilit työkiireiden keskellä? Vaikka kyllähän se tympäisee tietty; muistan tunteen.

Mutta nyt taas muihin hommiin. Käyn palstalla kuitenkin välillä, mutta en ihan niin aktiivisesti, kuin ennen, sillä nyt tuuletan päätä jonkin aikaa=)

Pidättehän lipun ja ketjun korkealla!

Plussatuulia toivotellen,

Manna
 
annu78
Moi!
Mukava että alotettiin uusi ketju. Juu ovista kohti ollaan menossa, onkohan nyt kp 8 tai 9. Ei hirveesti vielä mitään ovistuntemuksia mutta kaikki yritetään laittaa peliin tässä kierrossa. Voi että kun joku meistä plussaiskin pian!
Kiva Manna kun poikkeilet palstalla ja toivottavasti löydät sopivan hääpuvun. Voi vitsit että tää laihduttaminenkin voi sitten olla vaikeeta. Meillä töissä hyllyt notkuu vielä joululahjasuklaita ja tänään oli niin pitkä työpäivä, etten kerennyt jumppaan ja en kerkee huomennakaan. No täytyy vaan yrittää motivoitua sillä, että katselee vaatekaappiin pieneksi jääneitä vaatteita.
Joo, yritetäänhän pitää lippua korkealla, vaikka vaikeeta se välillä on, etenkin tiettyyn aikaan kuusta.
 
Emmi06
Huomenta!!
Kiva Manna ku pistäydyt aina välillä moikkaamassa. Ihan hyvä juttu, että pystyt hetkeks jättää nää vauvailut taka-alalle. Tekis varmaan hyvää meille kaikille. Keskityt nyt vaan noihin häihis, kuulostaa tosi mukavilta noi suunnitelmat.
Mulla sit tänään kp23 ekat tuhrut ilmaantu, et se tästä kierrosta. Alkaa pikkuhiljaa epätoivo vallata, et tuleeko tästä touhusta mitään. Miten tää raskautuminen voi olla näin vaikeaa??? Kyllä tää turhautumisen tunne on niin syvältä. No ei kai taas auta kun nousta ja suunnata katse seuraavaan kiertoon!
Jeps mutta viikonalkuja!!
 
annu78
Voi kökkö Emmi tuhruja. Tuhrut ja menkkojen tulo on ihan syvältä, yritetään manata ne jatkossa poissa meidän ketjusta.
Se epätoivo valtaa välillä mielen, ei voi mitään. Tässä vaiheessa kiertoo toiveet on korkeella, ekat puuhailut oli tänään ja toivotaan että tulosta syntyisi.
Tsemppiä kaikille!
 
molly
Huomenta,

Pahoittelut ensinnäkin Emmille tuhruista :( Joko hanat aukes ja pääset uuteen kiertoon? Annulle tsemppiä täsmäiskuihin!

Manna, kivaa kun pistäydyit! Nauti häähössötyksistä ja käy välillä kertomassa meille muillekin jotka yritetään siirtää ajatuksia muualle, että miten pukusovittelut yms. suunnitelmat etenee :) Kiinnostaa kovasti sun kuulumiset, ne arkisetkin.

Tämä aika menkoista ovikseen on kyllä ihana. Huomaan olevani itse ystävällisyys ja juttelen kassaneideille, hymyilen vastaantuleville jne. Sitten muutun nykyään ihan kireäksi monsteriksi oviksen jälkeen, ainakin aina hetkillisesti :/

Vaikka tiedättekö tytöt mitä! Mulla on nyt tosi hyvä fiilis. Siis sellainen seesteinen ja luottavainen jotenkin. Nooh, johtuu tietysti tästä äsken mainitsemastani kierron vaiheesta ja voikin muuttua hyvin äkkiä oviksen jälkeen... Mutta jotain konkreettista meillä päin: kävin juttelemassa lääkärin kanssa eri vaihtoehdoista (gonal f-kynää esiteltiin, puhuttiin aukiolotutkimuksista, insseistä) mutta lopuksi sovittiin, että voidaan tehdä ivf koska vaan halutaan. Periaatteessa siis vaikka ensi kuussa! Ollaan siis yksityisellä. Miehen kanssa sit rauhassa juteltiin asiasta ja laskettiin vähän budjettia ja päätettiin keskenämme, että jos ei kesän jälkeen ole tärppi käynyt luomusti niin screw kaikki inssit sun muut, mehän hypätään suoraan ivf:ään elo- syyskuussa. Että silleen! Ja jos ivf epäonnistuu niin harkitaan toista samanlaista noin 3-4 kk sisään ja aletaan samalla miettiä adoptiota vakavammin, ehkä voisi laittaa itsensä johonkin jonoon tms. Tuntuu aivan superihanalta kun on jokin konkreettinen pläni, mä oon sellainen että tykkään ja pystyn rentoutumaan kun tiedän mitä tulee tapahtumaan eikä elämä ole yhtä jossittelua ja epämääräistä epätoivoista odottelua ilman mitään loppua näkyvissä. Toivottavasti voisin olla nyt kevään ja kesän vähän paremmalla ja rennommalla tuulellakin tästä johtuen, koska olen ihan viimeaikoina huomannut että kärsivällisyys alkaa loppumaan, hermostun ihmeellisistä asioista ja vanne alkaa ahdistavasti kiristämään päätä. Ei välttämättä suoranaisesti lapsettomuusjutuista enkä niitä arjessa koko ajan ajattele, mutta epäilen että ne on siellä taustalla ja alitajunnassa pilaamassa yleisfiilistä. Ja se vaikuttaa ikävästi jokapäiväiseen elämään omasta mielestäni, vaikkei ulkopuoliset, ystävät ja työkaverit mitään huomaakaan. Nyt tuntuu aivan kuin kivi olisi vierähtänyt sydämeltä kun jatko konkretisoitui. Ja on ihanaa kun ollaan miehen kanssa samaa mieltä asioista ja etenemisvaiheista ja hän on kannustava eikä tee asioista turhan vaikeita, ei esim. narise mitään omistakaan simppanäyteviemisistä yms. Nauraa vaan ja on ihanan rento kuten luonteeltaan muutenkin on. Toisaalta hänkin kovasti toivoisi luomuonnistumista ja kysyikin, että pitäiskö hänen nyt alkaa taas syömään jotain vitamiineja :) Haluaa varmaan tehdä kaikkensa jos vaikka ihmeen kaupalla kuitenkin onnais ennen ivf:ää. Itse olen ehkä alkanut hyväksymään, tai ainakin tajuamaan, että niin ei välttämättä koskaan käy. Kuten Vippe sanoi, tässä vaiheessa sitä alkaa alistumaan kohtaloonsa.

Kysynkin: mitä vitskuja suosittelette miehelle? Ja mulle kans. Olisiko naiselle hyvät ne multitabs 2+ specialit? Riittääkö se pelkästään vai pitäiskö lisäks ottaa jotain sinkkiä tai E-vitamiinia? Me kun ollaan oltu laiskoja eikä saatu aikaiseksi syödä mitään tabuja kesän jälkeen, nyt voisi taas alkaa. Vippe tiedät ainakin näistä jutuista etkö vain, voitko neuvoa jotain? Keijukaisella ja Sanelmalla on yleensä kans hyvät ja perustellut mielipiteet näihin juttuihin, olisko mitään cocktail-vinkkiä heittää?
 
Emmi06
Huomenta!!
Eipä oo vielä hanat auennut. Aamusin ekalla vessareissulla tulee tuhrua ja sit ne pysyy koko loppupäivän poissa. Et alkais ny sit kunnolla!!
Hyvältä kuulosti Molly. Ajatella, että niin nopiaan pääsisitte jo ivf:ään vau!! Kuulostaa tosi hyvältä!! Uskallatko kertoo missä yksityisellä käytte?
Itekin jo toivois vähän jotain apuja tähän yritykseen. Mitään lääkitystä, mulle ei anneta, koska proge ja prolaktiini on kunnossa ja ovuloin, niin mitään syytä lääkityksiin ei ole. Inssistä vähän juteltiin, mutta gyne ei vielä nähnyt ajankohtasena. Suositteli vielä luomuyrittelyä, kun ikäkään ei vielä paina ja niin suuret mahikset tähän luomuraskauteen on. Mä vaan ite alan oleen jo aika kärsimätön ja turhautunut tähän yritykseen.
Joo vinkkejä tosiaankin mitä vitamiineja kannattais syödä? Ite tällä hetkellä syön ainoastaan rautaa ja foolihappoa. Vinkkejä??
 
annu78
Nostetaan meidät takas ekalle sivulle. Ei mitään uutta tänne jonkunlaisia ovistuntemuksia on mutten jaksa edes tikutella. Mieskin lähti yöks töihin et se niistä pupuiluista.
Huomenna sitten paremmalla onnella.
Hauskaa viikonloppua!
 
Peppi_82
tulin toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua!

ens viikolla ois sit tädin vuoro.. nyt taitaa olla kp 25. Mut toivoa on niin kauan kun ei punasta näy. Täytyy toivoa et tärppi ois käyny..

Jos en väärin muista niin edellisessä ketjussa oli galluppi naimisissa olemisesta. Me ollaan siipan kaa oltu yhessä reilut 7 vuotta ja naimisissa reil 2.5 vuotta. Mä olin 17 kun tavattiin ja hynttyyt lyötiin yhteen. =)
 
Manna*
Viikonloppuna naiset!

Pahoittelut emmi=( Voi Pah! Toivottavasti tosiaan alkaa kunnolla, jos on alkaakseen, eikä tuhrua vain. Kunpa seuraavassa kierrossa tärppäilisi jo. Ootko muuten tikuttanut ovista vai onko sulla säännöllinen kierto/vahva tunne oviksesta? Ymmärrän kyllä, että alkaa olla turhautunut olo, niinkuin meillä kaikilla, mutta kyllä se kuule siitä vielä tarttuu onkeen=)

Molly! Wau! Ootte saaneet asioihin vauhtia. Taidetaan syksyllä olla molemmat ivf-pöydällä! Hui! Mutta toisaalta, meillä jää kans mm. inssit välistä pois, jos emme yksityiselle mene sitä koettamaan..Se ei ollut niin kallis, mutta voi olla hyödytön. Eli ivf on sitten seuraava ja ns. viimeinen mahis. Hienoo, että saitte ison harppauksen päätettyä=) Mutta vielä on mahista ennen syksyä tulla luomusti!

Vippekin on ollut tovin poissa, kun selasin tätä ketjua? Hu-huu?

Annun kanssa mennään muistaakseni samoissa kp:ssä, niinkuin viimekierrossakin.Tsemppiä sinne!

Samoin Pepille, jännittävä ensvko luvassa? Toivon plussaa sullekin!!

Omasta..Nyt on ollut hyvä fiilis, kun oon ollut luovalla tauolla ja uskokaa tai älkää, niin päässä pyörii tää uusi työ ja häähaaveet niin paljon, etten ole paljoakaan ajatusta uhrannut lapsettomuudelle. Sen verran kyllä, että kuulin positiivisen ivf-uutisen ja tuloksena kaksoset, joten toivo heräsi.."Ehkä se VOI onnistua.." On ollut jotenkin hyvä fiilis siis tän asian kanssa. Ollaan sekstailtu silloin, kun on huvittanut ja se on ollut jotenkin luontevampaa, kuin se kalenterin kyttääminen. MUTTA...sitä se vaan on, se raskaaksiyrittäminen, että jos haluaa panostaa asiaan, niin ON katottava allakasta päiviä. Sitä en väheksy yhtään, koska siihen me taas kuitenkin palataan=) Nyt vaan on tälläinen lepovaihe asiassa...
Häähumu jatkuu..Mietin puvun ostamista (kun ei löydy sellaista vuokrapukuakaan), mutta entä JOS yläkerran ukko siunaa raskautumisella ja häät joudutaan perumaan, niin mihin mä sen kalliin puvun laitan? Se tässä on lähiaikojen suurin investointi, kun muita juttuja voi perua ja sormuskin ostetaan vasta keväällä...Noh, liekö turhaa stressiä=)

Hyvää viikonloppua kaikille=)

Manna
 
annu78
Huomenta!
Oltiin eilen äipän kanssa Ikeassa ja samalla vierailtiin mun veljen luona. Voi siellä olis ollu niin paljon ihania vauvatavaroita.
En tiiä onko tässä kierrossa ovista ollenkaan, jonkun verran on limoja ja pientä nippailua, muttei sellasta selkeetä kipua kummallakaan puolella niin kun mulla yleensä on.

Hauskaa sunnuntaipäivää, palataan asiaan.
 
Emmi06
Täällähän on hiljaista! Juuh niin tuhrutkin loppu ja kp2 elellään. Jotenkin on niin kypsä ja turhautunut olo, että nyt taidetaan menna tjot meiningillä toistaiseksi.
Manna! Ovista oon tikutellu sillon tällön, mut mulla on niin älyttömät oviskivut, et tunnistan ne ja tikut näyttää samaa..joten tikutukset oon lopettanu. Eli tasan tarkkaan tiedän koska ovis on.mut se tärppi vaan ei tuu. Kiitos kuitenkin tsemppauksesta!
Vähän alavire tuuli päällä..mutta kaipa tuokin muuttuu.
Ihana pakkaskeli ulkona, nyt vaan nauttimaan talvesta kun mahdollista. Mulla on vapaapäivä, joten ollaan lähössä vähän luistinradalle tyttöjen kaa. Esikoinen jo taitaa ton luistelun, mut nuoremmalla toi pystyssä pysyminen vielä aikas hataraa..
Jeps mutta viikonalkuja!! Ei tullu kauheen positiivisia juttuja, mutta vielä on pieni kiukutus vaihe päällä..!! Toivottavasti jollain muulla ois parempia uutisia!!
 
Vippe
Moips!

Sori, on ollu kiirusta.. Hengissä ollaan kuitenkin. :)

Molly, kuulostaa tosi hyvältä nyt siellä. Toivottavasti tuo asioiden selkityminen tuo rentoutta touhuihin.. ;) Mää syön tri tolosen Foli-B strongia (1tbl) ja sit kelasin sinkkiä (2tbl) päivittäin. Syön myös magnesiumia, mutta lähinnä aineenvaihdunnan takia. Mies söi kans jossain vaiheessa noita tolosen tabuja, mutta on taas päässy lipsuun.. Jos teillä on korkea hemoglobiini, niin voisitte harkita puolikkaan babydisperiinin /aspiriinin syömistä päivittäin. Se ohentaa verta, joten vaikuttaa suotuisasti kohtuun.. Mulla ei oo tuota ongelmaa, mutta kuulemma olisi vaikutusta..

Ovis tais olla lauantaina limojen perusteella.. kp:stä ei oo hajua, mutta parin viikon päästä sit kattellaan kuinka kävi. Täsmäisku oli lauantaina, muuten ei ollakaan ny keritty/jaksettu puuhastella.. Mennää ihan fiilisten mukaan.

Emmille pahoittelut.. jälleen kerran. :( :(

Peppille vielä peukutukset.. Jospa nyt?? :)
 
Manna*
Vippe, pakko tulla kommentoimaan ja kysymään tosta korkeesta hb:stä..Mulla on korkea hb..n. 165!!Sitä ei ole lapsettomuushoidon yhteydessä otettu vaan muissa rutiinikokeissa. En ole kuullutkaan, että siitä voi olla haittaa raskautumisessa. Ehkä mun täytyy nyt alkaa popsiin asperiinia..

Toivottavasti siellä nyt täsmäisku tepsii..! Pidän peukkuja. Sä oot muuten ihailtava vitamiinispesialisti! Mulla ei ole mielenkiintoa riittänyt niiden hankkimiseen, itseäni saan syyttää. Sitä vyöhyketerapiaa mietin edelleen..Mulla oli perjantaina varmaan ovis tai lauantaina; perjantaina tuli kylvettyä, mutta nythän ei maailma kaadu, vaikka ei tärppi käy, sillä häät peruuntuisivat. Ja se on kyllä rahallinenkin juttu ja etenkin joutuisin perumaan tosi monia sovittuja asioita...Mutta tottapuhuakseni vauva on number one ja sitten tulee kaikki muut asiat. Salaa siis toivon plussaa, mutta kestän häähumun voimalla, vaikka sitä ei tule.

Emmi, toivottavasti piristyt. Kyllä se aurinko alkaa paistaa vielä! Kun menkat on lusittu, niin tulta päin vain. Ihan varppina saat vielä plussan! Oliko kiva päivä muuten tänään?

Noh, nyt alan koulutehtävien kimppuun..
 
Vippe
Manna, luin jostain, että jos on korkea hemoglobiini, niin kohdun limakalvo voi olla niin paksu, että kiinnittyminen ei onnistu. Tai jotain sellasta.. Mää en ihan tarkkaan sitä muista, mutta siitä on ollu täällä elleissäkin keskustelua.. En löytäny sitä ketjua, mutta asetyylisalisyylihaposta (asperiinista) se kumminki oli.
 
Emmi06
Huomenta!
Kiitokset kaikille tsemppauksesta, eiköhän taas mennä uutta kiertoa kohti. Noi menkat saa vaan ton alakulon nousemaan niin totaalisesti. Mulla on ihan onnettomat menkat ny kp3 ja jo lusittu. Eli tosi lyhkäset ja niukat. Gynen mielestä ei kuitenkaan mitään hälyyttävää, ite vähän eri mieltä..
Joo mä luin kans tosta asetyylisalisyylihaposta, siitä tais olla apua jos limis on tosi ohkanen ja hemoglobiini korkea. Eli auttais vahvistaan limistä. Mä kun oon aina sortuvainen kaikkiin poppakonsteihin, niin ajattelin kokeilla. Mulla on limis ihan onneton ja verenpaineet matalat. Hemoglobiini ei ny mikään korkea, lähinnä normaalia tasoa. Mutta jospa se auttais ton limiksen kasvuun, niin kokeillaan. Jos ton puolikkaan asperinin ottais päivässä, niin katotaan..
Vapaat lusittu..oli oikein ihana vapaapäivä takana joten jos nuo työt taas maistuis!!
Tähän ketjuun ei oo taas aikoihin noita hyviä uutisia tullut..joten toivottavasti pian niitä joku tuo!! Tsemppais meitä muitakin!
 
Manna*
Hihhih..Mä en pysty oleen poissa täältä, vaikka uhoilen ;D
Kiitti Vippe linkistä. Mulla on korkee Hb, RR normaali, mutta limis oli ainakin gynen mukaan hyvä. Onkohan haittaa jos alan popsia ja limiksestä tulee taas liian paksu?! Vai onkohan se mahdollista..? Tekis mieli kokeilla. Mulla on pari lääkärikaveria, niin voisin konsultoida. Ja Emmi siis aloittaa tieteellisen testauksen! Odotellaan..
 
kaisla*
Hih, moikka vaan! Minunkin on pakko hämmentää hb-soppaa, vaikken asiasta varmasti tiedäkään. Mutta... ainakin yhdellä ystävälläni on määrätty sitä asperiinia tai vastaavaa juuri sen vuoksi, että vaikka munasolu kiinnittyykin, se irtoaa aina ja hän on saanut jo viisi keskenmenoa. Nyyh. Siis nyt yrityksenä on saada veren hyytyminen vähemmän tehokkaaksi ja siihen ainakin pitäisi auttaa asetyylisalisyylihapon.

Tsempitykset kaikille!!! Kirpeitä talvipäiviä!

t. kaisla, nyt jo rv 16+5 ;) ja kaikki hyvin!!!
 
molly
Kiirusta ollut. Nyt heti tänne ennenkuin taas ei ehtisi. Vippe, kiitos vinkeistä! Mulla on kyllä aina ollut tosi matala hb, joskus nuorempana söin rautatabujakin kun oli jotain 109 vaan. Nyt en tiedä mikä tilanne on. Verenpaine on matala kans. Limiksen paksuuskin oli lääkärin mukaan oikein hyvä oikeaan aikaan silloin olikseny lokakuussa vai milloin kun kävin. Mutta vitamiineja kantsis varmaan napsia, niitä nyt sitten hankkimaan! Ja mun vyöhyketerapeutti kehotti, että voisi itsekin painella vaikka joka ilta menkoista ovikseen yhtä tai kahta sellaista "pistettä" suoraan navan alapuolella (noin 10-12 cm navasta suoraan alas). Eli eikun hoitamaan itse itseämme tytöt :)

Peppi, jätit meidät jännitykseen täällä! Miten kävi?

Manna, kiva kun et pysty olemaan poissa! :) Mikäs kp muuten Annulla on menossa? Itellä taitaa olla ovis tulossa oireiden perusteella. Ehkä sopivasti viikonlopuksi, mutta en jaksa sitä miettiä liikaa.

Hyvä että Emmi olet jo vähän paremmalla mielellä, kiva kuulla. Ymmärtääkseni yksityisellä pääsee kyllä nopeasti ja ihan ilman mitään julkisen puolen lähetettä IVF:ään missä vaan. Esim. Helsingissä on Felicitas. Hyvä vaihtoehto ainakin mielenrauhan kannalta vakuutella itselleen, että sitä pääsee nopsaankin jos oikein paljon haluaa ja on varaa maksaa. Suomessa hoidot ei ole niin kalliitkaan kuin monessa muussa maassa ja jos kelalta saa osan takaisin niin on loppujen lopuksi kai ihan ok hinta maksaa.

Ootteko naiset kuulleet IVM-hoidosta? Surffasin vähän: In vitro-maturaatio (IVM) tarkoittaa koeputkihedelmöitystä ilman hormonistimulaatiota, ja se on uusin koeputkihedelmöitysmenetelmä. IVM-hoidossa kerätään naisen munasarjoista normaalin kuukautiskierron aikana epäkypsiä munasoluja, jotka sitten kypsytetään laboratoriossa ja hedelmöitetään joko maljalla tai mikroinjektiolla. IVM-hoidon etuna on, että ennen keräystä ei käytetä hormonihoitoa, joka aiheuttaa useimmille naisille ainakin lieviä haittavaikutuksia. Hoidon onnistumistodennäköisyys on samaa luokkaa kuin tavallisten IVF-hoitojen. IVM-hoito ei sovi naisille, joiden munasarjojen toiminta on heikentynyt. (lähde:Wikipedia)

Miksen ollut tästä IVM:stä kuullutkaan aikaisemmin, vaikka hoitoja on tehty suomessakin vuodesta 2003? Onko kellään enemmän tietoa tai ystävien/tuttavien kokemuksia IVM:stä? Musta se kuullostais just hyvältä meille! Kun oma kroppa toimii moitteettomasti. Hiiteen kaikki hormoonit. Onkohan siinä sitten eri tavalla riskejä esim. sikiölle vai mitä, täh?... Ehkei olla vielä päästy kunnolla tutkimaan ja seuraamaan IVM-vauvojen kehitystä tms? Kertokaa nyt viisaammat - jos meillä esim. taustailee ja lukee tätä joku joka tietäisi. Kaikki kommentit otetaan vastaan!
 
molly
Niin, tai mistä mä tiedän missä kohtaa teidän navat on :) Vaikka oma-napa-kuulumisia täällä tuleekin vaihdettua. Eli turha kai mennä mitään senttejä sanomaan. Mutta jokatapauksessa navasta suoraan alas, sen paikan mistä painaa sormella tuntee kyllä kun sen löytää. Tämä liittyi siis siihen vyöhyketerapia-asiaan........ Juu :)
 
Emmi06
Huomenta!
Jaa nyt sit tytöt vaan napoja paineleen! Kerros vielä Molly, et mihin toi painelu auttaa?? Eli tää kierto menee näin: ovikseen asti greippimehua pari lasia päivässä ja sinkkitabuja päivittäin ja puolikas asperiini. Plus painelut. Oviksen jälkeen se punkkulasi per päivä. Ja eiköhän se plussa pärähdä!=) Heh.. Mut ihan kiva kuulla kaikkia vinkkejä! Kaikkee voi kokeilla! Mä tosiaankin alotin ton asperiinikokeilun ja greippimehuakin löytyy jääkaapista. Punkusta mun täytyy luopua, mä saan siitä älyttömät ihottuma oireet, eli sitä en uskalla juoda! Muita ideoita loppukierrolle?
Hih..en kai mä kuulosta epätoivoselta? Tässä luomuilessa, kun täytyy kaikkia poppakonsteja kokeilla, kun ei noita hormonejakaan saa.
Molly! mä oon käynyt yksityisellä puolella gynellä. Ja lupas tohon inssiin kirjottaa lähetteen jollei tärppi tuu noin vuoden sisään. Mulla kun kerta on kaksi spontaania raskautta niin ei halunnut kiirehtiä! Eli odotellaan....
Mannalle vielä piti sanoa, että tosi kiva ettet halua meistä olla erossa!! Meidän kannalta! Kiva kuulla kuulumisiasi, vaikkeivat näihin vauvajuttuihin liittyiskään!!!
Jeps, mutta jatketaan taas paremmalla ajalla!!

 
Peppi_82
Jännitystä on täälläkin edelleen.. Mä oon koittanu kaikilla tavoilla olla miettimättä vauva-asiaa/mahdollisia oireita ja siksi en oo kirjotellu mitään. Nyt on menossa kp 30. Viime kiertojen mukaan vuoto on alkanut n. kp 30 ja tuhrut päivän pari ennen sitä. Nyt ei vielä mitään. Tää voi kuitenkin muuttua niin nopeesti että ei ehi kissaa sanomaan. Mut on tää hermoja raastavaa.. *tärisee*. Testiä en oo vielä hankkinu, vaan ajattelin tilata netistä jotain jos tilanne pysyy samana vielä tänään.. mut pitäkee peukkuja!
 

Yhteistyössä