Yli vuosi yritystä, osa 21

  • Viestiketjun aloittaja Peppi_82
  • Ensimmäinen viesti
molly
Kiva Nasuppi kun tulit linjoille. Mä laitan kans lusikkani soppaan tässä adoptio keskustelussa. Ehkä olen aikaisemminkin jotain asiasta maininnut. Joka tapauksessa, me ollaan kans juteltu yleisellä tasolla adoptiosta ja siitä, ettei se ole mikään poissuljettu vaihtoehto ollenkaan. Tosiaan ivf:n jälkeen sitten alamme harkitsemaan vakavemmin. (Hm, miksiköhän oletus mulla on, että ivf ei tuota tulosta?). Joka tapauksessa minäkin huokasin helpotuksesta kun juteltiin näistä asioista ääneen miehen kanssa, se tekee hyvää parisuhteelle ja mielenterveydelle :) Molemmat tietää mitä toinen todella ajattelee ja ollaan onneksi samaa mieltä asiasta. Mä luulen, että mekin voisimme harkita adoptiota oman lapsen/omien lasten lisäksi joskus.

Olen siis todella kiinnostunut kuulemaan lisää mielipiteitä, kokemuksia ja suunnitelmia ko aiheesta jos tytöt etenette asiassa ennen meitä.

Annu, piti pahoitella. Damn it. No mutta uusi kierto jo hyvässä vauhdissa ja valentinena sitten romantiikkaa roppakaupalla :)

Mannaa...

Vippeee...
 
Vippe
Heissan!

Jahans, Manna taas muistanu tuon aloitusvuoden väärin.. Viimeksikin kun oli aloituksesta puhetta, laitoit syksy05.. Kyllä siitä Manna on valitettavasti vuosi kauemmin... ;) Minnuli, liity vain joukkoon jaloon, olisi mukava saada lisää seuraa.. Meillä aloitus siis syksy 04.

Ihanalta kyllä kuulostaa Manna noi hääsuunnitelmat. Eiköhän se ihana puku ole ihana vielä parinkin vuoden päästä, vaikka raskaus tulisikin sotkemaan suunnitelmat.. Mää ainakin haluisin vielä just sen puvun mikä mulla olikin.. Aivan ihana se on vieläkin.. Ei kyllä varmaan menis vetoketju kiinni, mutta.. :D

Adoptiosta olitte höpötelly kans. Mies on kyllä ollu sitä vastaan, ainakin toistaiseksi. Hän haluaa katsoa ensin ivf-kortin, mutta mää en oo siitä niin varma.. Mielipide kyllä vaihtuu aina menkkojen tullessa, mutta nyt sitä taas haluais olla ihan luomu.. :D Mutta mulle kyllä sopis kv-adoptio vallan mainiosti. Saas nähdä saanko miehen taipumaan vielä. :)

Mutta eipä kai kummempia. Palataan taas naiset!
 
Manna*
Viikonalkua..

Heti alkuun pakko korjata, että meillä myös yritystä 04 syksystä ei 05 syksystä. Tuntuu aika rajulta, että se alkoi 04! Eli 2.5 vuotta ollaan ryvetty välillä aika pohjalla ja välillä taas ollut vähän parempia aikoja. Tuntuu nyt tosi pitkältä tuo aika ja kieltämättä alkaa olla aika loppu. Mä kuitenkin sain jostain pienen toivonkipinän, kun paljastui, että työpaikalla on 3 naista, joilla on ivf-lapset. Yhdellä useampi=) Että kyllä kai silläkin tavalla voi onnistua..

Molly ja Annu.. Mä vasta oon menkat lusinut. Eli on jotain kp 7 menossa. Kierto tyssäsi 23 kohtaan eli ei ne Primolutit auttanut kroppaa tottumaan 26-27 kiertoon. Maaliskuussa meen sitten prolaktiinikontrolliin ja jatkoa katotaan sitten ehkä huhtikuussa, kun nyt hengähdetään noiden hääjuttujen vuoksi.

Tosta adoptiosta vielä..Mä olen ajatellut, JOS Luoja suo biologisia lapsia, niin haluaisin silti vielä adoptiolapsen kv-adoptiona. Se tuntuisi oikealta ratkaisulta, vaikka saisimmekin omia. Maailmassa on tosiaan niin paljon lapsia ilman turvallista syliä.

Mutta..Nyt rentoudun sohvalla ja nautin Fazerin vadelma-karpalosuklaata. Oletteko maistaneet? Ihanaa=O
 
molly
Juu, se fazerin red berries on ihana! Oon muistaakseni joskus sitä täällä hehkuttanutkin. Punaviinin kanssa hyvää lohtua koopeeykkösinä. Ja muutenkin maistuu :) Siis suklaa.

Ai Manna sä olitkin jo uudella kierrolla! No kohtahan sulla on ovis taas. Ja mä vasta odottelen menkkoja, hoh hoijaa. Mehän jännättiin kans samoissa 1-2 kiertoa sitten.

Pms-kiukkuraivopuuska on pysynyt poissa tähän asti, mutta siivous- ja järjestelyvimma iski eilen. Taas on astia- sekä vaatekaapit kondiksessa ja töissä paperit mapeissa ja koko viime vuosi arkistoituna. Tämä tietää vain yhtä asiaa, ei tarvi jännäillä.
 
Emmi06
Vau täällä moni pohtii adoptiota, ja on varmasti miellyttävämpi vaihtoehto kuin rankat lapsettomuushoidot (niistä kun ei aina takeita onnistumiseen ole). Ja eikös noissa kansainvälisissä adoptioissa saa vauvojakin (jollei oma ikä ole esteenä). Eli saa myös nauttia tuosta vauva ajastakin!
Me varmasti olisimme myös päätyneet adoptioon, jollei lapsia olisi biologisesti siunaantunut. Varmasti kaikki hoidot läpi käyty olisimme, mutta vuosien hoitorumbaan tuskin olisimme lähteneet.
Nyt elellään, että tulee jos on tullakseen. Eli en usko, että kolmatta lähdetään rankempien hoitojen kautta hakemaan. Mutta hienoa, että ajattelette muutakin vaihtoehtoa vanhemmuudelle, kuin biologinen vanhemmuus. Ja ties vaikka sen biologisenkin saisi, vaikka adoptio olisi vetämässä=)
Mollya siis jännätään!!! Peukut varpaat pystyssä!!!! Saataisko jo vuoden ensimmäinen plussa!
Niin ne kierrot vaan sitten hupsahtaa, mullakin on jo kp17. Ihmettelen vaan et vaikka oviksen olin tunnistavani tos kp12 aikaan, niin lotinat tuolla alakerrassa vaan jatkuu..mitä lie?
Ja pakkaskelit sen kun jatkuu..alkaa tää kylmyys jo riittää tällaselle kesäihmiselle!
Viikonalkuja!
 
Manna*
Mä oon taas täällä=O
Vippe, multa meni jotenkin ohi tuo sun terävä huomio;) Onneksi joku muistaa meidän yrityksen alun oikein. Tosta hääpuvusta..Katotaan nyt, mitä tapahtuu, mutta olen meko varma, että saadaan ihan rauhassa suunnitella ja viettää häitä, eikä raskaus "tule sotkemaan" suunnitelmia. Aikamoista rahanmenoa tietäisi jo nyt, jos tulisin paksuksi. Yllättävän moneen juttuun ne haluaa varausmaksun. Ja miten kallista on ylipäätään viettää kunnon häitä =O=O=O!!

Molly..älä vielä ala maalaamaan pirua seinälle. Voi ollakin, että saadaan plussa sieltä tälle vuodelle. Nyt siis jännätään eikä vielä sukelleta pohjamutiin;) Mä ainaskin peukutan kympillä sun puolesta!Ja noi siivousvimmat on ihan jees, kun silloin saa aikaan rästiinjääneitä asioita. Ei se kuule välttämättä menkkoja meinaa!Pidetään toivoa siis yllä!

Ja pian on taas emmin vuoro olla jännättävänä! Ollaan siis odottavalla mielellä. Ps. Eikö se alapään tilannakin siitä "kuivahda", hih!

Mutta jatketaan ja pidetään ketjua pystyssä!
 
Vippe
Heissan tytsit!

Se on talvi sitten. Olis kyllä vähemmälläkin pakkaslukemalla sen ymmärtänyt.. -30*C jotain oli aamulla ysiin aikaan.. BRRRRRRH! Järkyttävän kylmä! Lintulaudalla on kyllä hiljasta, onkohan ne linnut niin kylmissään,e ttei paljon lentele, vai onkohan ne vrk:n aikana saanu tuon tyhjäksi.. Ku vaan tarkenis mennä kattomaan.

Flunssaa pukkaa. Vissiin tarttunu tuolta Tahkoojilta... ;) Pahoittelut sinne Keijulle, taas kerran.. :( On se juu kumma, kun ei niitä ihmeitä tapahdu meille eikä teille.. Muille kyllä. Ei varmaan kannattaisi lototakaan, menee rahat hukkaan.. Toisaalta mää kyllä nautin nyt tästä elämäntilanteesta, mutta kyllähän se aina välillä kaivertaa, että ei saa sitä mitä haluaa... Varsinkin kierron alussa.. Mutta kyllä se aina sitten helpottaa. :)

Manna, ei se mitään vaikka meni ohi.. :) Ei sitä aina itekään pysty uskomaan, että tosiaan 04 jo alkanut.. Mutta eipä kai sitä parane vuosia tuijotella.. toisaalta mun pitäis ajatella, että me ollaan vasta kohta vuosi yritetty.. Oli kuitenkin se verihyytymä häiritsemässä mun toista munasarjaa...

Se on tytöt keskiviikko. Kohta on taas perjantai. :) :) :) Mollylle vielä peukutukset.. ;)
 
antzi*
Hei!

En nyt tiedä kuulunko varsinaisesti tänne joten potkikaa pois jos haluatte!

Meillä alkoi yritys kesällä 2005 ja kävimme tutkituttamassa simpat ja aukiolot ym. keväällä 2006, ei löytynyt vikaa. Kesällä 2006 tulin luomusti raskaaksi mutta sain keskenmenon lokakuussa 2006, 20:lla viikolla. :( Lasketaanko että mulla on yli vuosi yritystä vaikka joukossa onki yksi epäonninen raskaus..?

Nyt on synnytyksestä kierto palautunut ja uutta yritystä peliin! Tänään testastin negan, huomenna tulee täti. Kyllä ahdistaa.. Tiedän että taas menee tuhottomasti aikaa että tulee raskaaksi, jos tulee. Meillä ei vielä ikä tule vastaan (minä -83 ja mies -79) mutta olimme kummatkin halunneet nuorena lapsia! :(

Naimisiin mentiin myös viime lokakuussa, seuraalla viikolla tästä synnytin pienen enkelityttömme, ei siis varsinainen honeymoon... Suhde voi onneksi hyvin ja aina pitää olla uskoa ja toivoa paremmasta tulevasta!

 
Emmi06
Hui..pakkaspäivää!! Noi kelit vaan kylmenee sais jo riittää! En uskaltautunut autolla lähteen töihin, pieni pelko ettei käynnistykään enää ku kotio ois pitäny lähteä. Meillä kun noita lämpöpaikkoja on vain niille varanneille ja jono saada lämpöpaikka on vuosien mittanen. No joo työmatka on hurjat 2km, mutta kyllä meinas kuolema tulla jo siinä matkalla. Etenkin kun aamulla tarvoin sen tos puoli seiskan aikaan ja huomenna sama rumba uudelleen!! Kiitos riittää jo nää kelit!!!!!
Antzi tervetuloa!! Kiva saada uusia immeisiä joukkoon. Tätä ketjua vaivaa jonkinmoinen apatia, eli kiva kun saadaan uusia kirjoittajia mukaan. Kovia olet kokenut, toivottavasti uusi vuosi tuo parempia aikoja! Keskenmeno on varmasti kova paikka, ja etenkin kun ollut noin pitkällä niin vielä vaikeampi. Voimia!!
Omaa taustaa: Itse 31, mies 33, kaksi tytärtä 00 ja 01. Kolmannen yritys 10/05. Minut tutkittu, kaikki kunnossa. Miestä ei. Eli yritellään...
 
Peppi_82
Tervetuloa Antzi joukkoomme! Kuten Emmi mainitsi, tätä ketjua taitaa vaivata pieni apatia. Ei meistä kukaan ois varmaan uskonu, että yritys kestää näin pitkään. Yhdellä jos toisellakin on sattunut matkan varrella vaikka mitä. Te ootte miehenne kanssa joutuneet kokemaan kyllä jotain todella surullista. Toivotaan, että tämä vuosi tuo mukanaan paljon onnea ja auringon paistetta. Uskotaan siihen kaikki. Mutta tosi kiva että tulit juttelemaan. On kiva "tutustua" uusiin ihmisiin =)

Mun oli pakko käydä eilen illalla ihan asiakseen ostamassa sitä teidän kehumaa vadelma-karpalo suklaata =) Tuli sellanen himo, ettei siitä muuten päässy eroon. Ja eipä menny rahat hukkaan. Aiiiivan iiihanaa suklaata. *heh*. Piti yrittää miehellekin sitä tuputtaa kun ois varmaan koko levy menny yhdessä hujauksessa.. Tänään oon koittanu sit jumpata.. mut aika toivotonta tää on.
 
annu78
Iltaa! Järkyttävä pakkanen. Meikäläisillä oli sitten tänä aamuna putket jäässä. Kivaa, ei tullut vettä. No onneks saatiin pian putkari paikalle ja putket sulaan. Ollapa nyt jossain lämpösessä makoilemassa.... Mä oon siis niin kesäihminen ja tällaset kelit on hirveitä.
Kaunista tosin on ulkona kun aurinko paistaa, mutta silti.
Ostin tänään sinkkitabuja jos niistä olis vaikka jotakin apua. Meilläkin siis ehkäisy jätetty pois -04 ja tjot-periaatteella mentiin melko kauan. Vuoden verran ollaan yrittämällä yritetty. Eipä oikein mitään muuta uutta, menkat onneks lusittu ja ovista kohti mennään. Sulla olikin Manna nyt aika lyhyt kierto, johtuuko niistä primoista?
Emmi mulla kans huomenna n. 2 km:n kävely töihin aamulla edessä, ei kyllä paljon houkuttele.
 
Peppi_82
nyt mä omalta kohdalta hoksasin miksei lasta ala kuulumaan. Meillä on ollu ihan väärä tekniikka. *hehheh*
Telkusta tulee juuri myytinmurtajat ja tän iltanen myytti on " son of a gun" (tai sinne päin). No joka tapauksessa lapsi saa alkunsa, kun luoti osuu sotilasta sääriluuhun, josta se kimpoaa läpi hänen sukukalleuksien 150 m kauempana olevan naisen vatsaan. Nainen huomaa pian olevansa raskaana. =) Eli luodin mukana kulkeutui (mun ymmärryksen mukaan) simoja siihen naiseen. *hieman hämillään*
No tällänen juttu on siis oikeesti kai ollu jossain tosi vanhassa amerikkalaisessa lääkätieteen julkasussa. Ja nyt ne myytinmurtajat käsittelee sitä. Täytyy myöntää et hieman naurattaa moinen. Täytyy seurata kuin siinä käy...

p.s. jos joku muu seurasi ko. ohjelmaa ja mä käsitin jutun väärin, niin pyydän et korjaat. On tää sen verran kumma juttu *hih*
 
Peppi_82
pah, tulivat siihen tulokseen, että myytti oli vain naisen keksimä peitetarina. Älkää siis yrittäkö sitä kotona =)

nyt taitas olla aika mennä nukkumaan. (mies parka nukahti sohvalle, ehkä mä urheana kannan rakkaani petiin). Öitä!

 
molly
Heh Peppi tuota tekniikkaa, ei varmaan parane kokeilla kotona :)

Ihanan positiivinen viesti Vippeltä. Tai jäi siis jotenkin hyvä fiilis sun viestistä vaikka tällaisessa tilanteessa nyt kaikki ollaankin. Mä oon kyllä kova tyttö nauttimaan elämästä ja ottamaan kaiken irti, usein havahdun miettimään miten upeasti meillä oikeesti menee ja miten onnellinen olen pienistäkin asioista. Vauvaa vaan ei kuulu. Mä haluaisin nyt tosissani irti tästä oravanpyörästä siihen asti että ivf koittaa. En tiedä mitä tälle alitajunnalle pitäisi tehdä?? Aina oviksen lähestyessä pinttynyt kalenteriselailu alkaa kuin itsestään. Ja taas sitä laskee mahdollista laskettua aikaa. Ihan hölmöä.

Niin, tervetuloa Anzi porukkaan. Kovia olette tosiaan kokenut :(

En tiedä ollaanko miehen kanssa selittämättömiä ja kuulutteko muutkin sitten siihen kategoriaan, mutta näin eräs erikoistunut lääkäri kertoi Felitaksen sivuilla: "Selittämättömissä tapauksissa ei kannata tutkimustulosten valmistuttua enää pitempään jäädä odottelemaan, koska spontaanin raskauden mahdollisuus muuttuu sitä pienemmäksi, mitä kauemmin lapsettomuus jatkuu". Aika suoraa tekstiä, taitaa meidän luomumahdollisuus olla jo aika olematonta. Siis minun ja oman miehen tapauksessa. Tässäkin valossa olisi nyt vaan relattava siihen ivf:ään saakka ja täytyy yrittää pitää toivoa yllä, että se tuottaisi tulosta.

Menkat tekee tuloa, olin havaitsevani piiikkasen rusehtavaa paperissa. Ehkä.

Voi ei, nyt menin pilaamaan hyvän fiiliksen teiltä muiltakin noilla mun jutuilla? Oikeesti olen yllättävän hyväntuulinen ollut, koko tämän pms-viikon! Voi kunpa aina olisi näin stabiili olotila. Olen ollut yhtä hymyä ja suunnitellut vaikka mitä kaikkea kivaa, matkoja, illanistujaisia, pöytäkattauksia yms. On tavallaan seesteinen mieli, eikä oikein mikään paljo haittaa. Edes lähestyvät menkat. Olisinko menossa oikeaan suuntaan :)
 
Vippe
Helou!

Huh, Annulla ollu karupäivä eilen, ku on putket pamahtanu jäähän.. Samaa ongelmaa on usein mein porukoillakin, eikä se oo kyl mitään hauskaa..

Antzille tervetulotoivotukset! Kovia olet kyllä kokenut.. Meissä ei kohtalotovereita keskenmenon suhteen ole, mutta pitkän yrityksen tunneskaala on meillä suurinpiirtein hallussa.

Molly, heh, vai paistoi mun viestistä positiivisuus. Itseasiassa eilen oli kauheen hyvä fiilis.. Ja jatkuu kyllä vieläkin. Tässä keväällä on tulossa niin paljon kaikkee kivaa.. Tärkeiden ihmisten häitä ja 30-synttäreitä.. Meikä on semmonen pilehile, että eihän tässä ny jouda raskaana olemaan.. Ja se kesäkin tulee taas.. :D Hih. Kyllä toi kevät alkaa jo pikkuhiljaa vaikuttaan täällä meikäläiseen.. Syksyllä on varmaan taas eri laulu, mutta nautin nyt tästä elämästä niin mahottomasti, että eipä olisi väliksikään.. Hitsiläinen, tässähän ollaan 30v.. On ne ennenkin 35vuotiaana saanu lapsia. :) Nojoo, ajatukset on tällä hetkellä nää, ja tiiän että ne siitä taas vaihtuu, mutta jotenkin vaan tää kevätpuoli antaa niin paljon valoa taas elämään.. Kyllä sitä niitä lapsia kerkiää saamaan.. koska kyllä niitä tulee sitten tavalla tai toisella.. :) Että tämmösissä fiiliksissä täällä. Molly, kalenterin selailusta pääsee sillä irti, ettei merkkaa koopeeykköstä lainkaan kalenteriin. Mää en enää mieti kalenteria, kyllä kroppa ilmottaa oviksen ja siitä osaa miettiä kahden viikon päähän, että siihen mennessä pitäis menkat alkaa. Ja kun sitä kalenteria ei tuijota, niin ei tuu mietittyä laskettua aikaakaan (mitä, myönnän, tuli laskettua myös) Vapauttaa, kun ei laske koopeitä. Kyllä sen sitten täältä näkee koska kp1 on ollu, jos haluaa tietää kierron pituuden. :)

Peppi, täällä kans nauratti tuo taktiikka.. :D Tosiaan joku neito hätäpäissään keksiny moisen selityksen.. hihhih! ja sitä on vielä uskottu.. :D

Nii ja Molly.. tuosta lääkärin lausunnosta. Kai ne ny semmosia laukoo, että saa epätoivoiset käyttämään heidän palvelujaan.. :D Mää uskon luomuraskautumiseen, oli sitä aikaa menny sit kuinka paljon vaan! :) En ainakaan usko tuollaisiin puolueellisiin lausuntoihin..

Jeesh, mutta kai mää oon jo teitä tarpeeksi järkyttänyt ajatuksillani.. ;) Palaillaan!

 
Manna*
Hei.
Pahoittelut Anzi. Olette kyllä kovia kokeneet matkan varrella ja toivon kovasti teille kaikkea hyvää. Koopee ykköksen aikaan tuntuu elämältä katoavan lähes tarkoitus (ainakin melkein aina), mutta kummasti sieltä aina noustaan ja jaksetaan paahtaa. Uskotaan vaan siihen hyvään!

Peppi...Mä nukuin äsken ihanant päikkärit ja söin pari palaa tota Fazeria ja sitten vielä pari palaa Marboun Daim-suklaata. Ootkos sitä maistanut? Ei mene siinäkään rahat hukkaan, mutta kyllä mun mielestä Fazerin suklaa on parempaa. Mun pikkupikku laihis ja pikkupikku-lipsahduksen kärsinut ja pitäisi ryhdistäytyä...plaah. Oliskohan siitä hiilarittomasta dietistä hyötyä? Mä en ole kyllä kovin innokas lihansyöjä...Vaikka varsin hyvin kyllä tiedän, että herkut pois, niin paino tippuis sen 5 kiloo aika helposti. Kromin syöminen auttaa kyllä makeanhimoon. Nauratti Peppi muuten toi luotijuttu..Huh, jos olisikin mahdollista;)

Annu..Mulla oli tosiaan tynkäkierto. Ei saisi olla. Primojen pitäisi pidentää ja sitä se lekuri toivoi, että kroppa jäisi pysymään niissä pidemmissä kierroissa, niinkuin Primoilla, mutta ei. Toivon itse, että ne olisi edes sen 25. Seurataan nyt... Hei, jaksoitko muuten kävellä hyvin pakkassäässä töihin? Meillä tuli eilen työkaveri töihin..Pyörällä 7 km!! Vaikka omistaa auton. Ja minkä näköisenä: kulmakarvat, ripset ja parransänki IHAN valkoisena jäästä. Pikkusen nauratti, kun katottiin ikkunasta. Voi toista..

Vippe, kyllä sun positiivinen viesti tarttui=) Kiitos siitä. Onneksi aina joku jaksaa olla yltiöreipas, niin se estää muita silloin vaipumassa apatiaan. Tuolla asenteella kun jakasisi. Ehkä myös tuollainen asenne helpottaa sitä lapsen saamista siinä mielessä, että stressihormonit on alhaalla ja endorfiini korkealla=)

Eikä Molly täällä fiilistä ole pilannut. Hus, pois tuollaiset aatokset! Toivotaan vielä, että menkat ei ala ja jos alkaa, niin siitäkin mennään taas yli. Ei lannistuta. Toi tieto muuten klinikan sivuilla, on varmaan toisaalta totta, mutta aina niillä on takana se markkinointikikka eli toivovat lisää asiakkaita. Eihän siellä voi lukea, että "jos selvyyttä ei löydy, niin ei hätää. odottakaa pari vuotta rauhassa ja voitte raskautua luomusti. me saamme asiakkaamme jostain muualta." hehheh...

Nyt mä aloitan kunnon siivousilllan..Mies on matkoilla ja mä laitan kaikki kuntoon, kun huomenna on tyttöjen viini-ilta meillä ja saan vaan nautiskella olosta viikonlopun. Ukkoa ikävä tietty, mutta teen oloni mahdollisimman hyväksi=)

Pian on perrrrjantai naiset! Ei lannistuta, vaan pidetään Vippen positiivista virettä yllä!!

 
Peppi_82
Voi Antzi, pahoittelut sinulle ja halauksia. Tänne saat kyllä purkaa tuntojasi ihan reilusti...

hmmmm... daim-sukalaata, nam. En oo maistanu mut ihan pakko kyllä on.. Onneksi Manna luin sun kirjotuksen vasta nyt. Just tulin kotia ja monta kauppaa oli matkan varrella. Luultavasti en olis voinut vastustaa kiusausta. Viikonloppuna sorrun ihan varmasti. No eilen mä sit ahkerasti jumppasin ja sain reidet ihan lukkoon. *nauraa* Tän päivän sit kävelly ku tönkkö pa...ska. Ne päikkärit ois ollu parempi vaihtoehto mulle =) Eikös sitä jotain kuluta myös nukkuessa (liekkö toiveajattelua)???

No mut sauna on lämpiämässä ja jotain iltapalaa pitäs laittaa.. Iltoja kaikille!

 
annu78
Moi!
Heeeei, älkääs ny jutelko noista suklaista, rupes tekeen niin kamalasti mieli. No onneks viikonloppu on käsillä ja voi herkutella.
Joo, oli aika kova päivä eilen, onneks putkimies sai putken sulateltua, eikä se kerenny mennä mihinkään tonne maan alle. Nyt on pannuhuoneessa niin hyvät suojaukset, ettei pitäis putkien jäätyä.
Ei mun onneks tarvinnutkaan kävellä töihin, olisin varmaan näyttänyt kans melkoiselta pakkasakalta. Huomisaamuna on edessä kävelymatka. Meiän oma auto on huollossa.
Antzi tervetuloa joukkoon ja samantien pahoittelut menkoista. On tää elämä niin julmaa joskus. Mutta hei toivotaan että nää pakkaset tästä helpottaa ja että saatais tähän meiänkin ketjuun välillä positiivisiakin uutisia.
 
molly
Perrrrrjantaiiii!!! :))))))

Meinasin etten ota puheeksi koska kyseinen tyyppi on niin kertakaikkisen ärsyttävä tapaus, mokoma mediakiimainen sanonkomikä, mutta käykääpä hyvät ystävät allekirjoittamassa adressi seuraavassa osoitteessa ja lähettäkää linkki eteenpäin kavereillekin:

http://www.adressit.com/olehiljaasusankuronen

Eikä siitä sen enempää, ei ole yhdenkään palstamillin arvoinen. Toivottavasti kukaan teistä ei ole sukua hänelle, oops :O

Anzille pahoittelut menkoista, höh. Eikun suklaata naamaan ja häntä pystyyn, uuteen kiertoon.

Vippe oli taas laittanut asiallista tekstiä, allekirjoitan fiilikset kyllä myös! :) Tosin jonkin ajan päästä voi taas olla ihan eri ääni kellossa, mutta tää on tätä skitsofreenin vauvahaaveilijan elämää.

Enpäs ollut miettinytkään sitä lääkärin lausuntoa siltä kantilta. Taas huomaa miten naiivisti joistain asioista joskus ajattelee. Puolueelliset lääkärit, prkele. Kiitos siis tytöt kommenteista! Uskotaan edelleen ihmeisiin, mutta pelataan varman päälle ja odotellaan sitä ivf:ää. Voi kun siitä olisi takeita, että se onnistuu. Mä en jotenkaan osaa pelätä sitä hoitoa ollenkaan, tai mitenkään kauhulla odottaa. Ajattelen kai siitäkin jollain tapaa vähän tyhmänä, että se on tehtävä kun kerran siihen päättää lähteä ja muutkin on kestänyt sen. Parempi ehkä olla maalaamatta piruja seinälle, ei kannata pelätä etukäteen? Ja olen sen verran kypsä tähän luomuiluunkin kun tuntuu ettei kuitenkaan tuu mitään. Seksikin voisi olla nautinnollisempaa ja spontaanimpaa välillä. Sitä ei vaan sitten tiedä miten kestää jos montakin ivf:ää epäonnistuu. Mutta nyt en lähde sille raiteelle ollenkaan, on niin hyvä fiilis!

Menkat alkaa kyllä varmaan sunnuntaina. Toivon ainakin, että kierto pysyis kasassa. Pienen pientä rusehtavaa on jo ollut havaittavissa.

Peppi, kyllä niitä kaloreita kuluttaa nukkuessa! Olen ihan varma siitä, jostain olen lukenut. Enemmän kuin imuroidessa! Uskotaan siihen. Pikku päikät aina silloin tällöin ja hyvin nukutut yöt, ne on avainsanoja tässä laihduttamisessa :)

Mannalle OIKEIN mukavaa tyttöjen viini-iltaa! Ihanalta kuullostaa. Montako teitä on? Saan yhden kaverin kans kylään huomenna jo iltapäivällä, tehdään vähän ruokaa ja eiköhän avata punkkupullo. Mies kotiutuu omista urheilumeinoista sitten illan mittaan.

Mitä muilla on suunnitteilla?
 
molly
Ai niin, Manna olen monta kertaa ajatellut kysyä mutta aina unohtanut, että missä ne sun arvot huitelee tällä hetkellä? Siis se aivokysta (?) juttu, eikun mikä se oli. Anteeksi, oon ihan urpo kun en muista tarkalleen. Onko vointi ollut ihan hyvä kuitenkin koko ajan niistä arvoista huolimatta? Toivottavasti asia saadaan kuntoon! Oliko sulla jotain lääkärikäyntejä tiedossa tms.

Keijukainen by the way, asiasta puheen ollen, mites se sun korva? Muistan että jouduit odottelemaan johonkin maaliskuulle asti, mutta onko se nyt vaivannut? Mukavaa viikonloppua myös tahkoojattarille!
 
Vippe
Jesh, perjantai!

On kyllä niin raivostuttava tuo Susan Kuronen, että pitäis varmaan mennä laittaan nimi adressiin, vaikka en yleensä moisia harrasta.

Juu, onhan se IVF hyvä olla olemassa, sinne mennään sitten ku siltä alkaa tuntua. Vaikka tosiaan siitäkään ei takuita ole.. Mutta hyvä Manna toi sun muotoiltu lausunto.. hehheh, "saamme asiakkaamme muualta.."

Tänä viikonloppuna tiedossa mukavaa meininkiä kaveriporukassa. On se punkkupullo vaan mukava avata perjantaisin.. ;)

Ainii, Manna.. Ei varmaan kannata millekään dieetille ruveta. Lisäät vaan proteiinia ruokavalioon (maitorahkaa, raejuustoa, kanaa) ja suosit tummia hiilareita (ruisleipä, tumma riisi ja pasta), niin kyllä se pitemmällä tähtäyksellä tuo tulosta.. Ja tietenkin lisäät kasvisten määrää.. Niin kyllä se siitä. Syöt kunnolla, niin ei tarvitse laihduttaa. :) Eikä tarvii ees (kaikista) herkuista luopua.. Täällä on mun mielestä hyviä vinkkejä.. http://www.kutri.net/
 
**Keijukainen
Kiitos Vippe pahoitteluista. Tää on niin tätä. Ivf:ää kohti mennään eli aika samassa veneessähän me taidetaan kohta kaikki olla :(

Ja kiitos Molly kun muistit mun korvan. Mä sain tosiaan kunnalliselle korvaklinikalle ajan vasta huhtikuulle (maaliskuulle olisin saanut mutta kun ei olla edes Suomessa silloin niin siirtyi huhtikuulle). Ei se korva nyt kauheesti ole vaivannut, välillä napsahtelee lukkoon ja huimaa silloin tällöin, on tosin voinut johtua tästä flunssastakin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Emmi06
Heissan!!
Ihan aluksi Antzille pahoittelut tädistä!! Tää on SYVÄLTÄ! Ja ite varmaan tuun pikapikaa perässä. Siis eilen kp 19 tuli tuhrua ja vähän tänä aamuna, iltapäivän oon saanu olla rauhassa. Mutta että jo nyt?? Mä oon aina tuhrunnu ennen menkkoja, mut ei ne sentäs noi ajoissa viä oo tulleet. Mulla taitaa olla kroppa totaali sekasin....Ja gynen mukaan kaikki kunnossa, eli taitaapi olla gynen vaihto edessä!! Siis mitä lie..mut menkat ilmeisesti tulossa=(
Ai täällä on muitakin Susaniin kyllästyneitä. Eikö sekin nainen tajua jo pitää matalaa profiilia, edes lastensa takia. Myötähäpeä hänen puolestaan!!
Lyhyt tilitys tällä kertaa. Meillä alkaa päiväkodin rusettiluistelut kohta ja mulla kaverin luistimet lainassa..kun ei toi luistelu kuulu ihan niihin ykkösharrasteisiin, et omat hankkis.
Mutta viikonloppuja tytöt!!!
 

Yhteistyössä