Yli vuosi yritystä, osa 22

  • Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti
molly
Uusi ketju, uudet plussat... Tai jotain :)

Hienoa Manna ettei se korkea prolaktiiniarvo ole häirinnyt sun kiertoa ja elämää sen enempää noin käytännössä. Toivotaan että se on tasaantunut itsestään eikä asian tiimoilta tarvitse vaivata päätä suurissa määrin tulevaisuudessakaan. Mannan perjantai kuullosti tosiaan ihanalta, nam se ruoka. Meilläkin oli kiva viikonloppu, aika rauhallinen. Pari lasia punkkua ja hyvää ruokaa myös, sellaista.

Näin muuten perjantaiyönä niin todellisentuntuista unta, että olin menossa tapaamaan Mannaa ja viime hetkellä Vippekin ilmoitti tulevansa mukaan :) En sitten muista miten kävi, mutta kaippa me treffattiin. En ollenkaan epäile etteikö meillä olisi ollut hauskaa, heh.

Ai niin, ja kp2 mennään täällä, hienoa. Siis oikeesti, ei tarvi pahoitella ollenkaan. Mä toivon ja tähtään nyt vaan siihen että kierrot pysyisi yhtä säännöllisinä ja samanmittaisina kuin aina, eikä lähtis venymään. Elokuulle nimittäin sovittiin nyt se ivf!

Mitähän kaikkea jää nyt kommentoimatta kun kaikki jutut jäi edelliseen ketjuun...
 
Emmi06
Heissan!!
Täällä tuhrut jatkuu...kp23. Eli menkat tulossa, toivottavasti pian. Fiilikset peestä..mutta myös hyviä uutisia. Viikonloppuna taas tilitin miehelle näitä fiiliksiä. Sanoi, että jos tuo raskautuminen noin tärkeä juttu, niin voi ne simpat käydä tutkituttamassa, vaikka nöyryyttävältä tuntuu, kun meillä jo lapsia on. Toki haluaa itse myös sen kolmannen, mutta tutkimukset/hoitoon lähtö tökkii. Ei ole ollut valmis.
No asia jäi vähän kesken, mutta äsken soitti töistä, että joko olen varaillut aikaa meille johonkin. Aivan mahtavaa ja arvatkaa varasinko samantein ajan Ava-klinikalle. Jotenkin aivan mahtavaa, että asiat menee eteenpäin. Meillä vaan ton miehen suostuttelu kesti oman ajan. Sanokin, että jollei lapsia jo olisi, niin kynnys lähteä tutkimuksiin matalampi. Jotenkin aivan mahtavat fiiliset, josko taas päästäis taas eteenpäin. Liki puolitoista vuotta jo yritelty ja jotenkin tunne ettei ilman apuja raskautuminen onnistu. Ja ihanaa, että mieskin vihosta viimein on valmis niihin.
Tää oli taas tällanen omaa napaa kirjotus...mutta viikonjatkoja!!!!
 
Manna*
Kiva, että on uusi ketju! Kiitos Mollylle. Ja hyvä, että pystyt ottaan kierron vaihtumisen niin rennosti ja tosi mahtavaa, että ivf on nyt sovittu! Te meette varmaan ennen meitä, joten perässä ehkä tullaan, jos ei ihan samaan aikaan mennä. Milloin te menette "ensikäynnille"? Ja mitä kaikkea siihen kuulukaan? Olittekste ajatelleet, että hyppäätte inssin ohi suoraan? Monta kyssäriä taas, kun en muista. Kiitos muuten vielä tsempeistä mun "tilani" suhteen; on oikeesti kiva, ettei tää mun prolaktiinihässäkkä ole nyt sekoittanut mun päätä ja muutenkin vointi on ihan ok. Oon itsekin aika hyvällä tuulella muutenkin. Ja hei, mikä uni!! Onkohan se enne, että tavataan vielä?! Olis se aika käheetä=O Aatelkaa, jos meillä on joskus omat vauvat ja sitten tavattaisiin! Mieti, että ollaan jaettu kaikki pahat olot ja murheet ja sitten kaikilla olisi tärppi käynyt ja tavattaisiin vauvat sylissä. Voih, mikä ihana toiveajatus! Jotenkin tuntuu kamalalta ajatukselta, että EI tavattaisi, kun ollaan niin paljon jo jaettu. Olette ihania!!!!

Emmi, voi pah noita tuhruja! Mutta mahtavaa, että nyt lähtee asiat eteenpäin! Hyvä, että annat/annoit miehellesi aikaa sulatella simppa-asiaa. Näin se menee parhaiten. Puoliväkisin ei tule asioista mitään. Hienoooo!!!

Nyt syvennyn laadukkaaseen Huippumalli-sarjaan =D

Viikonjatkoa leidit ja kaikki langoille huomenna!!!
 
molly
Kamoon tytöt, linjoille :)

Emmi, äh noita tuhruja tosiaan, ne on raivostuttavia. Mutta hienoa (meinasin kirjoittaa hinoa) että pääsette etenemään tutkimuksissa! Eipä muuta kun peukkuja! Tulehan kertomaan tuloksia sitten, me jännätään täällä yhtä paljon kuin te itsekin. Oliko satuliinin miehellä kans se tutkimus edessä vai kellä se oli? Onko mitään vielä tapahtunut?

Manna, klinikka on kiinni heinäkuussa joten mennään ensikäynnille kesäkuussa. Siellä otetaan TAAS uusimmat arvot ja saan kai reseptit nenäsumutteelle ja pistoslääkkeelle jos oikein ymmärsin. Heinä-elokuussa aloitan tiettynä kp:nä sumuttelun (menkat johonkin väliin) jonka jälkeen sitten pistokset ja ultrataan -> kerätään munasolut -> toimenpide. Sekavasti selitetty, mutta näin mä ymmärsin, saas nähdä sitten käytännössä mitä tapahtuu ja milloin. Joku jolla on kokemusta voi toki korjata jos on eri mieltä etenemisprosessista. Ja me hypätään siis suosiolla inssien ohi, nekin maksaa jonkin verran kun ei olla julkisen puolen hoito-ohjelmassa ja onnistumisprosentti kuitenkin paljon pienempi, on pitkä tie ja paljon pettymyksiä käydä inssit+hormoonihoidot läpi monena kuukautena jos/kun ei tärppää. Mielummin koittaa nyt relata tässä välissä. Plus että inssejä varten pitäisi eka mennä aukiolotutkimukseenkin ja ne käynnit maksaa sitten yksityisellä kans (ivf:ssä ei oo väliä onko putket auki vai ei).

Ivf:ssä selviää kai sit tarkemmin kaikenlaista muutakin soluista ja sen sellaisesat jos olen oikein ymmärtänyt? Tahkoojien Keijukainen (ja ainakin Kastehelmi) tais mainita tästä jossain sivulauseessa joskus, tarkennusta kaipaisin ainakin minä jos täällä ketjussa käytte lukaisemassa. Selviääkö siinä siis jotenkin naisen ja miehen solujen yhteensopivuus vai mikä? Jotain muutakin ehkä?

Manna, oispa kyllä aivan IHKUA tavata sitten bebejen kanssa kun kaikki ollaan onnistuttu. Siihen tähdätään! :)

TAAS onnistuin väsäämään romaanin...
 
Manna*
Mollyn ja Mannan vuoropuhelua =D

Kiitti ivf-infosta. Mä kävin Tahkoojissa kurkkimassa myös sun kyssäriä ja odottelen vastauksia myös. Kiinnostaa pikuhiljaa myös nuo käytännön asiat..Vaikka toisaalta ne jännittääkin. Mulla kököttää muuten jääkaapissa vielä Pregnyl-irrotusinjektiopaketti, mutta sitä en oo tarvinnut, kun nää prolaktiinit sekoitti mun systeemit. Jos arvot tasaantuu, niin kaippa mä sen "tuikkaan" jossain vaiheessa. Vi ska se..
Ootko sä Molly lainkaan käyttänyt julkisen palveluita? Esim. voitko kävästä aukiolotutkimuksessa odotellessa? Toisaalta, siinä ei ole mieltä, jos ivf:ään menette, koska johtimilla ei siinä asiassa tehdä enää mitään. Niin, ja ymmärrettävää on, että yksityisellä puolella saa tahdin määrätä aika lailla itse. Me ollaan julkisen junassa, mutta tämä tahti on ollut ihan ok nyt, kun on näitä hääjuttujakin edessä ja toivo luomuplussasta silti elää, vaikka syksyllä tulee jo 3 pitkää vuotta yrityksen aloittamisesta.*Huokaus*

Mutta..Missäs kaikki kamut luuraa? Hu-huuu... Satuliinia kaipailen myös ja muita ellejä. Nasupista olis kiva kuulla. Vippee??? Annu? Emmi? Peppi? Muita?

 
Emmi06
Huomenta!!!
Plääh..heti alkuun ihan pakko taas omaa napaa keventää.. Tuhrut loppu kp23 aikaan, eikä menkat oo viekään alkaneet. Kaikki oireet kuitenkin viittaa tuleviin menkkoihin, pinna piukea ku mikäkin..Ny kp25. Yleensä tuhrut jatkuu menkkoihin asti, nyt parin päivän tauko. Eli oisko noi tuhrut sit olleet jo menkat, eli kroppa sekasin ku seinäkello!!!
Mä oikeasti tytöt nostan teille hattua tuosta kärsivällisyydestä. Teillä on tuplasti tota yritystä takana verrattuna meikäläiseen, ja Mollykin jaksaa odottaa kesään asti noiden hoitojen aloituksia. Mä hypin jo nyt seinille tästä turhautumisesta..ehkä se on vaan tämä aika kuusta....Mutta ..Kertokaapa kokeneemmat, mitä ensimmäisellä ensikäynnillä tehdään/tapahtuu lapsettomuustutkimuksissa. Onko pelkästään tietojen keruuta, vai joko tutkitaan???
 
molly
Ystishaleja teille söpöliinit! Ootte aivan ihana vertaistukipoppoo!

No kylläpä Emmi sun kierto nyt on ihan kummalliseksi mennyt. Tosin mullakin on kyllä joskus ollut jotain vähän tuon tapaista. Todella ärsyttävää. Mä stressasin ehkä kans enemmän siinä 1-1,5 vuoden yrittämisen tienoilla, nyt on jo niin turta ettei sitä enää jaksa raivota tästä asiasta niin paljon :) Oottelen ihan rauhassa ja toivon, että ivf tuo tulosta.

Missä Vippe? Mannan tavoin huhuilen muitakin linjoille.

Hei me lähdetään muuten matkoille ensiviikolla joten älkää ihmetelkö jos ei kuulu sitten n. viikkoon. Ihanaaaaa, matkakuumetta pukkaa jo kovasti. Näin kp4:nä kun menkat on lusittu, ei särkyä ei vuotoa, elämä tuntuu taas aivan MAHTAVALTA!
 
annu78
Moi! Ja oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! On ollut vähän kiirettä, en oo kerennyt kirjoitteleen. Tänään on kp??? mikähän olis, varmaan kp10-11 ja jonkin verran on oikeelta munasarjasta nippaillut. Eilen pöllyteltiin peittoja. En oo jaksanut tikutella ovista enää itseasiassa moneen kiertoon. Kyllä sitä tässä ajassa on alkanut aika hyvin kroppansa tunteen.
Mekin ollaan suunniteltu jotakin matkaa tässä kevään mittaan, jotain pidennettyä viikonloppua jossain. Pääsis vähän irti kaikesta stressistä.
 
Vippe
Hyvää ystävänpäivää!!!

Sori, ollu taas jotenkin kiireinen jakso, ei oo ehtiny oikeen mitään. Viikonloppuna oli aikamoiset karkelot kavereiden kanssa, ja ny vasta alkaa olla toipunu olo.. :)

Navassa vissiin tapahtuu, kun limaa on pukannu parisen päivää, joten ovisaika olis.. Vähän on semmonen ärsytys, ku tietää että ny pitäis harrastaa seksiä.. Että on se spontaanisuus silti kaukana, vaikkei ovistikkua tuijotakaan.. Ei noista limoista voi erehtyä.

Molly taas lähdössä reissuun.. *kade*.. Määki halusin.. Mää olisin kyllä aikamoinen reissulasse, mutta miestä ei niin kamalasti nappaa lentäminen. Ja onhan se aina raha/aikakysymys myös..

Tapaamisasiaa on aina hauska kypsytellä mielessä. Kyllä me vielä tavataan.. :) Sovitaan aika, paikka ja neilikka rintaan.. :D

Emmi, se ensikäynti vähän riippuu. Oon kuullu että on samantein tutkittu jopa torvien aukiolokin, mutta luultavasti sulle tehdään perussisätutkimus + ultrataan ja miehelle annetaan purkki. Sit sulle määrätään verikokeita, joissa käydään tiettynä kierron päivänä.. ja tosiaan tuosta kärsivällisyydestä.. Sitä oli kyllä vielä vuosi sitten ihan tulisilla hiilillä.. Mutta kuten Molly jo sanoikin, sitä vaan turtuu. Enkä mitenkään halua latistaa, mut tutkimuksiin lähdettyä oli hirveet odotukset, mutta eipä niistä sitten mitään iloa ollut, ainakaan vielä..

Jesh, mutta täytyykin tästä mennä viettämään iltaa kullan kainaloon. Josko sitä kuitenkin tulisi harrastettua spontaania seksiä?? :)

 
Manna*
Ihanaa Ystävänpäivää mun virtuaalivertaistuliystävilleni=)* Tarjoan suklaasydämiä, kas näin*

Voih Emmi, noi tuhrut on ihan pyllystä! Tais siis ei sieltä, mutta silti ;D ! Mulla oli ne pari kiertoa sitten olevat menkat pelkät tuhrut ja silloin selvis, että se prolaktiini on koholla. Nyt taas vuotaa ihan suht kivasti..Vitsit, kun on pienet ilot, kun menkat on kunnolliset.. No, mutat kuitenkin. Onko mahista, että olisit raskaana? Vai onko vuotoa ollut kuitenkin sen verran? Aina toivo elää. Mutta nyt on siis ihan hyvä hakeutua tutkimuksiin, kun kroppa alkaa sekoilla. Ja kyllähän ihmisen hormonitaso heittelee iänkin mukaan. Mun lääkäriystävä sanoi, että mm. prolaktiinikin voi heittää kausittain. Niistä alkututkimuksista (kirjoitin ensin "lakututkimuksista"..Onkohan mun sormet näppärämmät kuin aivot, kun mulle tulee kirjoitusvirheitä niin paljon aina..!)..Musta otettiin eka klamydia, kilpirauhaskokeet, proge, prolaktiini ja miehelle purkki käteen. Sitten aukiolotutkimus ja hmm..en muista oliko muuta. Siitenhän tartutaan mahdollisiin poikkeamiin ja aletaan tutkia tarkemmin. Tsemppiä ja rohkeutta! Ihan varmasti menee sillai, kuin meillä muillakin, että jotenkin helpottaa, kun saa mielen rohkaistua ja asiat alkuun. Vaikka nyt onkin jo aika turta tähän kaikkeen, niin oon tyytyväinen, että ollaan menty hoidon piiriin.

Molly! Tää on niin epistä, että toiset vaan reissaa=) Mä haluun myös! Ihanaa, että teillä pukkaa noita isompia ja pienempiä matkoja tasaisesti.Nauttikaa. Meillä on joitain häämatkasuunnitelmia, mutta mahdollisesti myöhemmin, kun saadaan alkuun noi hoidot, niin katsotaan sitten. Mä tykkään matkustaa, samoin mies, mutta aika kiireisiä ollaan ja mies tekee paljon töitä, joten ei oikein ehdi. Pohjoiseen saadaan pian viikoksi lähteä, se on aivan ihanaa!

Vipelle vipinää vällyihin;) Ja Annulle peukut pystyssä, että ajoitus ja kaikki muut palikat olisi tässä kierrossa kohdillaan ja uusi elämä saisi alun. Never knows:)

Nasupille Mukavaa Ystävänpäivää oikein erikseen, kun susta niin harvoin kuulee=(

Mulla varmaan ovis tuli ja meni..Ei olla harrastettu seksiä, kun ei olla edes paljon hereillä oltu yhdessä Jos ei sitten mies ole "käyttänyt mua hyväksi" mun nukkuessa=D

Hei, mutta palaillaan taas...

Manna
 
Emmi06
Lyhyesti ja nopeasti kyllä ne ihanaiset tuhrut eilen illalla muuttu kunnon menkoiks. Eli kp2 jo tänään. Eilen oli täpö kiukutus päällä, tänään jo vähän paremmat meiningit. Tälle kierrolle tuli pituudeks sit hurjat 24 päivää. Luomuilu on kivaa....
Mutta paremmilla fiiliksillä jatketaan ja paremmalla ajalla!!
 
Timo72
Hei tytöt tasapuolisesti!!

Olen luvannut kertoa heti kun on jotain uutta meidän perheessä on tapahtunut. Minä kerron niin kuin asian laita on. Eli asia menee seuraavien sanojen mukaisesti.

Lapsemme pieni ja kultainen on enkeliparvessa enkelten. Enkelit noutivat helmassaan pois täältä murheista maan.
Poikavauvamme syntyi 13.2.2007 pituus 50,5cm paino 2560g ja nukkui pois hieman ennen syntymää.
Sanomattoman suurella kaipauksella jäämme vauvaamme kaipaamaan. Lapsi oli kaunis, oli jo tummat kiharat hiukset siis ihan täydellinen niin kuin lääkärikin sanoi mutta henki on pois.

Tämä on ollut todella raskasta aikaa kun ristijäisten sijaan pitää suunnitella hautajaiset. Tänään haimme sairaalan kappelista pienokaisemme pienessä kauniin valkoisessa arkussa ihan omlla autolla. Kävimme myös kotona ja otimme kuvia jotka jää meille kallisarvoisina muistoina pienokaisesta.

Tätä ei voi oikein ymmärtää ja käsittää kun raskaus sujui ihan hyvin ilman ongelmia. Nyt kodissamme on pienokaisen paikka tyhjänä jota niin kauan ja hartaasti on toivottu.
Toden näköinen syy kuolemaan on napanuoran kiertyminen kaulan ympäri 4 kertaa.
 
Vippe
Timo, menin ihan sanattomaksi! Tuli niin paha olo teidän puolesta, en pysty edes ymmärtämään millainen tuska teillä tällä hetkellä on. :¨( Elämä on joskus niin epäreilua.. MIKSI?!?!!? Tuntuu niin pahalta. Koittakaa kestää, toinen toistanne tukien. *Halaa*
 
Manna*
Timo! Olen niin pahoillani. Ei ole sanoja, mitkä lohduttaisivat teitä. Miten näin voi tapahtua, koska se ei ole millään tavalla oikeutettua. Miten kauan te toivoitte ja jaksoitte yrittää ja tämä onnellinen ja toivekas odotus päättyy valtavaan suruun. En osaa sanoa nyt mitään muuta, koska tämä tuntuu niin pahalta. Voimia ja jaksamista.
 
Timo72
Vippe ja Manna!!

Kiitos myötäelämisessä, tiedän ettei tilanteeseen löydy helposti sanoja joilla asian pystyis ketomaan ja tuomaan tunteensa esille. Voisin lähettää teille sähköpostilla muutaman kuvan enkelivauvastamme, (jos haluatte ei ole pakko vastata).Vastatkaa sähköpostiosoitteeseen timovm72@luukku.com
 
Pella
Timo, osanottoni teille tässä mitä surullisimmassa tilanteessa. Onneksi mieheni oli kotona, kun viestiäsi luin, niin syvältä otti tuon uutisen lukeminen. Myötätuntoiset ajatukset sinne teille ja voimia kaikkeen t. Pella
 
Timo72
Hei tytöt!!

Voitte myöskin aloittaa meille uuden ketjun eli suruketjun, jotta tämä teidä ketjunne ei mene sen takia pilalle ja voitte jatkaa tätä omaa ketjuanne, mutta päätös on kuitenkin teidän. En laita vastaan vaikka jatkatte tähänkin ketjuun osanotto viestejä kun olenhan vanha teidän ketjulainen. Terveisin Timo ja Tiina
 
Manna*
Sunnuntaita.
Timolle vastausta ajattelin kirjoittaa. Missän nimessä tämä ketju ei "mene pilalle" tälläisen surullisen asian vuoksi, vaan mun mielestä me voidaan täällä myös puhua teidän surustanne ja samalla kuitenkin joudumme ajattelemaan kaikki omaa elämäämme ja omia haaveitamme, vaikkakin nyt tuntuu tarkoituksenmukaiselta antaa tilaa teidän surullenne. Elämä näyttää sen surullisen puolen aika-ajoin ja me voimme myös täällä puhua siitä. Tottakai tämä asia tuo tähän ketjuun oman surullisen sävyn ja vaikuttaa monen ihmisen ajatteluun, mutta mun mielestä täällä voi myös jakaa näitä asioita. Jotenkin myös tuntuu oikeammalta, että en katsele valokuvia rakkaasta pienokaisestanne, koska olen aika hiljattain kokenut sivusta tuttavani lapsien menehtymisen ja silloin ollut jakamassa asiaa lähellä heitä. Tuntuu, että asia on niin yksityinen ja raskas. Olen miettyt sinua ja vaimoasi monesti tuon uutisen jälkeen ja voin vain toivoa ja uskoa, että jaksatte jatkaa kaikesta huolimatta elämää ja uskoa vielä hyvään. Toivon myös, että teillä on läheisiä ihmisiä, joiden kanssa voitte jakaa suruanne ja jotka ovat valmiin auttamaan teitä eteenpäin.
Olet meidän ketjulainen ja iloitsimme silloin raskuasuutisesta kaikki. Voit siis minun puolestani edelleen käydä täällä ja kirjoitella/keskustella asioista. On myös olemassa varmasti lisäksi sellaisia palstoja , missä saisi vertaistukea lapsensa menettäneiltä vanhemmilta. He kuitenkin antavat varmasti kokemusperäistä tukea raskaassa elämänvaiheessaanne. Voimia ja jaksamista.
 
**Keijukainen
Syvä osanottoni Timon perheelle. Elämä ei ole reilua. Tukekaa toinen toistanne, kantakaa toisianne eteenpäin ja pitäkää kauniit muistot enkelipojastanne.
T. Keijukainen Tahkoojista
 
Emmi06
Hei!
Timon viesti vei sanattomaksi. Vaikka uutena kirjottajana emme ole "tavanneet". Mutta voimia teille molemmille. Elätte varmasti elämänne raskainta aikaa, ja toivottavasti pystytte toisianne tukemaan tänä vaikeana aikana, ja tarvittaessa pyytämään ulkopuolista apua. Ja Timo voit varmasti kertoa kokemuksia tänne, eiköhän täällä jaeta niin ilot kuin surutkin. Voimia teille molemmille!
 

Yhteistyössä