Yli vuosi yritystä, osa 22

  • Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti
molly
Kivaa Piritta kun osallistuit keskusteluun! Terkkuja vaan sinne kotioloihin Mattiksen kanssa (luen tahkoojaplussia joskus). Nauti elosta! Js niin kyl teetkin tietty, ihanaa et kaikki on mennyt niin hyvin.

Ja mietinkin tuossa jo et eiks muita kiinnosta oscararvostelu ollenkaan :) Hopi hopi iltasanomien tai iltalehden johonkin kuvagalleriaan tirkisteleen :)

Manna, kp jotain 20+ ja rinnat normaalia aremmat, tai sanotaanko kivuliaammat tosiaan, mutta on mulla ennenkin toki ollut. Varmaan pikkasen vastaavanlaista. En toivo liikoja ollenkaan...

Kivaa lauantain jatkoa girls!
 
Manna*
Ihan mahtava keli. Nyt alkaa aurinko painua jo ja heti viilenee. Oltiin koko päivä nyt ulkona ja sen huomaa; kasvot helottaa ihan =) Mä en ole oikeestaan koko vkoon ollut ulkona ja kyllä sen on huomannutkin; olo on ollut ihan tunkkainen.

Hei, mä lupaan ottaa selvää Oscar-puvuista ja sitten tuon oman panokseni keskusteluun.

Molly. Mä pidän ihan kybällä sulle peukaloita nyt! Voi jospa olisi nyt tärppi käynyt. Teillä oli ihana matka ja romanttista kuhertelua ja oot muutenkin ollut rennompi varmaan, joten olisko nyt ollut loistava tuuri! Ja ei ollut siis ollenkaan tarkoitus lannistaa, kun kerroin omista "rintatuntemuksistani" kierroissa; toivottavasti et käsittänyt sitä niin. Mä toiiiivon niiiin sulle plussaa!

Aamulla sain muuten puhelun ja kaveri (miespuolinen) soitti, että ovat synnärillä. Pari päivää etuajassa ovat, mutta nyt vaan odotan tekstiviestiä!Tosi jäännää! He ovat tälläinen "ekasta kerrasta, oho!-oon raskaana-" tapaus =) Mukava pariskunta, joista tulee oikein hyvät vanhemmat. Meillä on myös pari kaveripariskuntaa, jotka ovat tjot-asenteella yrittämässä toista lastaan.Menevät varmaan meikäläisen ohi taas perävalot vilkkuen. Jotenkin sitäkin suree jo etukäteen, että nekin asiat täytyy vielä "kestää". Omaa jaksamista silloin aina koetellaan. Noh, tää on niin tätä.

Nyt täytyy taas rientää! Mitä vkonloppusuunnitelmia naiset? Me mennään kylään, syömään ja illalla saunaan..Huomenna taas koko päiväksi ulos!
 
tanger
Hei,
Kiitos tervetulotoivotuksista ketjuun! En ole ihan varma, innostunko (= riittääkö aika) kovin aktiiviseen kirjoitteluun, mutta lupaan ainakin tulla kertomaan loppuviikosta, miten tämän inssi-kierron kanssa kävi ja mitä päätämme jatkosta, jollei plussaa tule. Nyt taas tuntuu siltä, että kun meillä kuitenkin yksi lapsi on, niin emme mene ivf:ään. Jollei keveämmillä keinoilla plussaa tule, niin siihen on sitten tyytyminen. Mutta saas nähdä, voi tämä mieli vielä muuttuakin. Takaraja näille avustetuille yrityksille on kuitenkin tämä kevät: syksyllä olen aikeissa palata töihin (ellen jää uudestaan äitiyslomalle...) ja mun töihin hoitojen sovittaminen olisi niin stressavaa, että siihen en ryhdy. Aika lailla on siis mieli muuttunut siitä, kun ensimmäistä yritettiin. Silloin oltiin ilman muuta menossa ivf:ään ja oltaisiin tehty mitä muuta tahansa onnistumisen eteen. Nyt kun tuo yksi ihanainen kuitenkin on jo olemassa, on tilanne kuitenkin eri vaikka toive toisesta kova onkin. En tiedä, ymmärrättekö?
Manna, minäkin ovuloin testien mukaan joka kierrossa, mutta silti Foudila arveli, että ovulaatio voi olla jotenkin huono, kun sitten luteaalivaihe jää vähän lyhyenperkaiseksi. Tähän hoidoksi ehdotti siis ovulaatioinduktiota, tai siis tässä tapauksessa oman ovulaation tukemista. Mulla se toteutettiin pistoksin tosi pienillä annoksilla ja hyvin onnistui. Ekalla kerralla kypsyi kaksi rakkulaa, toisella yksi. Tässä toisessa kierrossa ohjelmaan otettiin siis myös inssi, vaikka miehen siittiöissä ei vikaa olekaan. Oli kuitenkin sekä Foudila että toinekin gyne sitä meiltä, sttä sekin saattaa mahiksia parantaa, kun kaikkia asiaan vaikuttavia seikkoja ei kuitenkaan osata tutkia. ... Pitkä johdanto... Siis sitä piti sulle sanoa, että tuo teidän tilanteenne kuulostaisi hyvinkin siltä, että induktiota ja/tai inssiä voisi kannattaa yrittää. Eikä se edes ole ihan tolkuttoman kallista lystiä yksityiselläkään (siis ivf verrattuna).
Jännä viikko edessä mulla ja olikos Mollyllakin? Sori, en nyt ole oikein ehkä pysynyt kärryillä.



 
Manna*
Kiitos tanger vinkistä ja kiva, jos jaksat/ehdit välillä ainakin kirjoitella. On mukava jakaa kokemuksia. Mulle gyne sanoi, että mun luteaalivaihe on lyhyehkö ja pari kiertoa yritettiin pidentää Primoluteilla (Terolutit ei toiminut, vaan menkat alkoi jo ennen vipaa pilleriä). Tosin Primolutit toimi tasan sen ajan, ikun niitä söin. Oli tarkoitus laittaa Pregnyl ovisaikaan (ensin ultra), mutta sitten prolaktiini pompashti yli 1200 ja sain siihen lääkityksen joulun alla ja gyne meinasi, ettei kannata Pregnyliä "tuhlata", koska noilla prolaktiiniarvoilla en voisi raskautua. Mulla kyllä nyt toivonkipinä heräsi uudelleen ton inssin suhteen, jos saisin tukea ovikseen uudelleen, sitten Pregnyl ja ehkä inssi. JOS se prolaktiini olisi nyt laskenut, kun meen kontrolliin. Syksyn ivf tuntuu kovalta harppaukselta ja siksi haluaisin kokeilla kaikki konstit ennen. Ollaan oltu reipas vuosi hoidossa ja gyne laittoi jonoon 4 kk:n kulttua jo "varmuudeksi" , mutta tässä tämä aika on mennyt ja on vaan tutkittu. Nyt joulu-kevät-väli on rauhoitettu meidän omasta tahdosta ja korkean prolaktiinin hoitamisen vuoksi. Huh, tulipas sepustus =) No, kiitti vielä kuitenkin vinkeistä.

Mitens naisten vkonloppu on mennyt? Täällä on ulkoiltu ja nautittu auringosta koko vkonloppu;)

Manna
 
molly
Morgen!

Juu, Manna, en mä ollenkaan lannistunut enkä ajatellut mitenkään silleen sun kommenttia. Ihan muuten vaan mulla on sellainen olo, ettei paljoa tarvi toivoa tästä kierrosta. Kyllä sen tuntisi, you know. Mutta rinnat on tosiaan ollut sairaan kipeet ja ehkä pikkasen eri tavalla kivuliaat kuitenkin kuin aikaisemmin. Mutta se alkoi jo heti 1-2 päivää oviksesta että ei se kyllä mitään raskautta todellakaan tarkoita. Mutta siis ensin oikeeta rintaa pisti niin kovaa välillä kun liikkui, ihan kun veistä olisi väännetty. Ja sitten vasempaa. Nyt ei kumpaakaan enää ihan niin paljon, mutta sairaan kipeet ja arat noin yleisesti ovat vieläkin (se on tosin ihan normaalia mulla muutamassa kierrossa vuodessa). Niin. Että sellainen tissispekulaatio tähän maanantaiaamun alkuun! :)

Mites Manna ne teidän kaverit, tuliko tyttö vai poika? Ja toivottavasti synnytys meni hyvin sitten.

Tanger, musta on tosi kiva lukea sun juttuja kun on itse menossa just sille Foudilalle ja koska sulla on muutenkin kokemuksia noista hoidoista. Hyödyllistä infoa taas saatu luettavaksemme. Sua me nyt sitten todella jännätään ja ihan syystä! Meinaan kun on hoitokierros päällä ja inssi tehty. Minkälaiset fiilikset sulla on? Onko raskauteen viittaavia oireita? Itse odotan menkkoja alkavaksi vasta la-su tienoille. Eli tutut tuhrut hyökkää varmaan jo to-pe niin voin päästää teidätkin jännityksestä ennen viikonloppua.

Missäs vaiheessa muut menee? Onko muita tällä viikolla jännättäviä?

Ai niin ja viikonloppu meni ihanan rauhallisesti, ulkoilua, kotona löhöilyä, elokuvia ja parin kaverin kanssa kaffettelutreffit. Onkin niin levännyt olo nyt! Mites muilla?
 
Emmi06
Heissan!
Se ois taas maanantaita! ihana keväinen viikonloppu takana..voi kunpa se kevät jo tulisi!!
Tervetuloa Tanger! Ihan pakko kysyä, että saiko teidän esikoinen alkunsa ihan luomusti vai hoitojen avulla? Meillä tilanne, että kaksi luomulasta, ja kolmas ei tule sitten millään. Vähän samoilla linjoilla, että tuo inssi voisi olla meidän juttu, mutta Ivf on jo ehkä liian rankka ja kallis, että tuskin siihen päädytään..Eli jäänee lapsiluku sitten kahteen, jos inssin avulla ei tulosta tule. Meillähän tilanne on, että aika lapsettomuustutkimuksiin on varattu, lähinnä miehen takia. Mut on tutkittu, eikä vikaa löydy (josta itse hieman erimieltä, kun kierrot niin lyhyet). Mutta verikokeiden perusteella kaikki olisi ok, eli proge ja prolaktiini hyvät.
Mollylle kädet ja varpaat on pystyssä! Hyvältä kuullostaa!!!Tuo vuoden eka plussa tähän ketjuun!!!
Manna! mulla myös rinnat olleet tajuttoman kipeät aina oviksen jälkeen. Mullahan toi prolaktiini on kunnossa, joten siitä ei voine johtua. Nyt elän jotain ihmekiertoa, eli kp 20 eikä rinnat oo olleet kipeinä ollenkaan. Älyttömät oviskivut oli ovisaikaan, mut limat ihan olematttomat, joten tässä vähän päätä pyöritellään..Eli eikö sitten kuitenkaan ovista ollut...No jotenkin tuhruja tässä odotellaan, olo ihan ok. Edellisessä kierrossa tuhrut tuli jo kp19 eli ainakin nyt vois olla parempi kierto.
No mitäpä muuta.. meillä flunssa jyllää..mä oon ainoa joka siltä säästynyt. Meidän kuopuksella alkoi viikonloppuna aivan tajuton nenäverenvuoto. En saanu sitä millään loppumaan tuli ihan tajuttomasti. Pakko oli lähteä ensiapuun polttamaan suoni, ja siihen loppu. Oli vaan aika hurjan näköstä, kun meillä ei kukaan ole kärsinyt nenäverenvuodosta ikinä ja sit tytöllä tuli sitä ihan tajuttomasti.....hyytymien kanssa..
Mutta viikonalkuja! Täällä kärvistellen ja tuhruja odotellen!!
 
tanger
Moi,
No, täällä minä taas kirjoittelen, vaikken muka ehdi ;-) Poitsu nukkuu autuaana päiväuniaan ihanan ulkoiluaamupäivän jälkeen ja tärkeämmät tehtävät saavat odottaa.
Emmi06: siis esikoisemme sai alkunsa lähes luomusti, lugejen avulla (jos niillä nyt vaikutusta oli). Ivf:ään oltiin menossa seuraavassa kierrossa. Verikokeiden perusteella ei mussakaan ole mitään vikaa, eikä miehessäkään. Selittämättömästä syystä siis meillä hedelmöittyminen odotuttaa itseään. (Tai onhan yksi selitys se, että minä olen vanha (38) näihin hommiin, vaikka vielä säännöllisesti ovuloinkin.) Mutta mulle siis Foudila sanoi, että vaikka ovulaatio tapahtuu, niin lyhyt luteaalivaihe voi kertoa siitä, ettei munarakkulan kehitys ja ovulaatio ole kuitenkaan "hyvä", jolloin ei keltarauhasestakaan tule hyvä, kierto jää lyhyeksi eikä homma pelitä. Mutta hyvä, että olette pääsemässä tutkimuksiin ja hoitoihin! Julkiselleko olette menossa?
Molly: Kiva, että olet saanut jotain irti mun jutuista! Vaikea sanoa, minkälainen olo on. Fyysisesti ei minkäänlainen, ei mitään oireita suntaan eikä toiseen. Mutta siitä en ole lainkaan huolissani, sillä ei esikoisenkaan kanssa ollut, vakka sitten myöhemmin alkuraskaudessa sainkin halailla pönttöä todellakin enemmän kuin tarpeeksi .Se onkin muuten ainoa asia, mitä mahdollisessa tulevassa raskaudessa etukäteen kammoan. Synnytys tuntuu pikkujutulta siihen kamalaan oksenteluun ja tolkuttomaan väsymykseen verrattuna. Mutta rohkeutta vaan Molly, ei oireettomuus mitään tarkoita. Eikä muuten tuhrutkaan välttämättä. Minulle kävi esikoisen kanssa niin, että ihan oikeana päivänä alkoi pieni tuhruttelu, kuten minulla noihin aikoihin menkat aina alkoivat. Asennoiduin murtuneena jo ivf:ään. MUTTA seuraavana päivänä ei sitten tullutkaan mitään. Tuli ilta eikä mitään. ... joten pakkohan oli sitten testi tehdä. Ja kerrankin se ei ollut turhaa toivoa!
Tätä ihmettä toivon taas uudelleen ja uskon vakaasti, että se tavalla toisella teille kaikille muillekin suodaan ja toivottavasti pian!
Henkisestikin olen vielä aika rauhallinen- tai ainakin pintapuolisesti rauhallinen. Yritän toisaalta olla ajattelematta asiaa koko ajan. Toisaalta pitää miettiä, mitä tehdään, jos menkat alkaa. Mennäänkö vielä yhteen induktiokiertoon, peräti ivf:ään vai jatketaanko luomuna. Päätös pitää tehdä heti, kun menkat alkaa, sillä eka ultra-aika pitää saada ihan alkukiertoon. Mutta voi, kunpa vaan saisi varata seuraavan uä-ajan sitten vasta 3 viikon päähän alkuraskauden ultraan!
Pakko vielä kertoa: viimeksi kun olin Felicitaksessa kassalla maksamassa, vieressä hoitaja puhui puhelimeen. Kuulin hänen sanovan, että tämä on kyllä ihan vahva positiivinen ja onnittelevan kuulijaa langan toisessa päässä. Mulle tuli melkein tippa linssiin ilosta tuntemattoman puolesta. Siellä joku ivf:n läpikäynyt sai varmaan elämänsä parhaan uutisen. Mulla on läheiset kaksi ystävää saaneet lapsensa ivf:n avulla, niin että olen saanut vierestä seurata niitä tuntoja - hyvässä ja pahassa, ilossa ja surussa.
Ei, mutta nyt poistun siivoamaan. Peukut on pystyssä meidän kaikkien tämän viikon jännättävien puolesta!
 
Pella
Maanantai-iltaa tytöt. Pitkästä aikaa teidän kuulumisia lukaisemassa. Päästiin vihdoin ja viimein muuttamaan uuteen kotiin, aika on mennyt mukavasti pakkaillessa ja taas tavaroita purkaessa. Nyt alkaa koti olla jo kunnossa, vaikka muutosta on vain reilu viikko. Se etu, että on "tässä tilassa", että ihmiset tulee auttamaan mielellään ja hommat hoituu joutusasti.

Itse oon voinut yllättävän hyvin (viikkolla 35 mennään), vaikka ei aina niin muistakkaan lepäillä kauheasti. Vauvelit pitää jumppatuntia välillä niin, että kylkiluut paukkuu ja pissa meinaa lorahtaa housuun :) Lähenevä synnytys ei niinkään mietitytä, mutta tuleva elämänmuutos vähän jännittää ja pelottaa. Vaikka eiköhän se siitä.

Tällaisia omanapaisia terkkuja tällä kertaa. Mollylle peukut pystyssä, jos sittenkin...

Pella
 
Vippe
Pella, vitsi sää oot jo viikolla 35. Uskomatonta, miten nopeesti aika menee! Onko se sun masu jo ihan mielettömän iso? Pääsetkö liikkumaan ihan ok, vai onko tuskaista menoa? Kaisla, mitkäs sun viikot on jo?

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Taysin lääkäriaikaa ootellessa (22.3)..

Peukkuja jännääjille!! ++++
 
tanger
Pakko tulla tänne taas omaa napaa tilittämään: juuri kun eilen pääsin kirjoittamasta, etten perusta plussausta edeltävien oireiden tarkkailusta, niin eiköhän jo illalla vasen rinta tuntunut kumman kipeältä (oisko Mollylta tarttunut...). Kun mulla ei yleensä rinnat oireile menkkoja edeltävästi millään tavalla, niin tämän tuntemuksen stimuloimana kokeilin sitten aamusuihkussa vähän rintoja puristella ja kas: niistähän pisaroi maitoa! Pikku-pikkupisaroita, mutta kuitenkin. Imetyksen lopettamisesta on kuitenkin jo vuosi aikaa (eli sen verran olemme siis jo yrittäneetkin, tarkistin juuri kalenterista) eikä maitoa ole mielestäni enää kuukausiin tullut. No, perään täytyy todeta, etten minä nyt niitä alvariinsa näin tomerasti puristellutkaan ole enkä tietoisesti ennen kuukautisia.
Mutta voi, mikä toivonroihahdus tästä onkaan syntynyt! Nyt en enää osaa sitä hillitä. Jos menkat nyt kuitenkin alkavat, niin pettymys tulee olemaan valtava. En taida vielä huomenna uskaltaa testata, kun torstaina tulee 2vk inssistä ja kaapissa oleva testi ei ole niitä herkimpiä. ...
Mites Molly, vieläkö rinnat kipuilee? Entäs onko Keijukaisella oireita? Samaan sysyyssn korostan kuitenkin vielä, että mulle ei ennen esikoista tuntunut yhtään mitään ennen plussaa!
 
molly
Ihanaa kuulla Pellasta!! Muakin kiinnostaa onko kaksoispojat kasvattanut sun mahaa ihan älyttömän paljon vai "pystyykö vielä hengittämään" :) Kaislan kuulumisia kaipaisin kans kovasti, oikein ikävä on, nyyh.

Tanger, älyttömän jännittävää! Huih, tässähän täytyy alkaa jännäämään ihan tosissaan. Jospa tämäkin ratkaiseva kierto ennen vakavempia jatkohoitopäätöksiä tuottaisi yhtä onnellisen tuloksen kuin viimeksi viimeisessä luomukierrossa. Itselläni rinnat on edelleen AIVAN sairaan kipeet. Ei muita oireita, eikä uskoa mihinkään raskautumiseen. Sitäpaitsi katoin, että taitaa vasta su-ma paikkeilla alkaa nää mun menkat. Ja niin Keiju, olin aivan unohtanut sun kaamean krapulan, ehkä se viini ei sittenkään oikein maistu :)

Tiitulla mielenkiintoinen vyöhyketerapiasessio takana. Aloin miettimään, että olisikohan mulla tosiaan ollut joskus runsaammat menkat vt-kierrossa. Muistatko Vippe sää että niin olisi käynyt sulla? Tiitu jos piipahdat tällä puolen, sanoiko se sun terapeutti mitään sen enempää siitä aineenvaihdunnasta ja sen vaikutuksesta raskautumisvaikeuksiin? Itellä ei oo mitään kauheeta stressiä ollut, mutta kuten aiemminkin todettu mun aineenvaihdunta ei yleensä oo vilkkaamasta päästä :/

Mietin tuossa viime viikolla kun ostin jotain tölkkiä tms. ruokakaupasta jonka parasta-ennen-pvm oli 6.12.2007, että mahdankohan mä olla silloin raskaana... Ja äsken kun merkkasin työkalenteriini muutamia toistuvia kokouksia kuukausiksi eteenpäin niin mietin samaa. Että mahdankohan mä olla vielä syyskuussa, tai marraskuussa, raskaana. Ihan tyhmää :( Onko teillä muilla näitä samoja ajatuksia?
 
**Keijukainen
Heips tänne,
Mulla ei ollut enää tissikipuja, oviksen (?) jälkeen oli nännit n. viikon kipeät mutta ei ole enää eikä muutakaan normaalista poikkeavaa. Kun söin clomeja, mulla kipeyty nännit lähes aina oviksen jälkeen.

Molly, viini ei tosiaan maistu. On sen verran tuoreessa muistissa kamala olotila. Mutta mä skoolaan sulle vkonloppuna vaikka appelsiinimehulla :)
Ja voi olla että mullakin ne menkat alkaa vasta ma tai ti, kun en ole tikuttanut niin en ole siitä oviksestakaan niin varma.
 
tanger
Jaksattekohan vielä kuunnella mun tilityksiä? Siis tänä aamuna tuli pyyhkiessä reilusti kirkasta verta paperiin. Jollei poitsu olisi ollut lähellä, olisin varmasti purskahtanut itkuun! Oli siinä nieleksemistä ja sulattelemista aamutuimaan... Niin väärässäkö olin ollut!?!?
Mutta sitten ei olekaan enää tullut mitään! Sydän kurkussa käyn aina vessassa, mutta toistaiseksi ei mitään. Käykö tässä nyt kuitenkin niin onnellisesti, kuin esikoisenkin kanssa: väärää hälytystä tuo vuodonaloitus? Vai alkaako se sieltä kumminkin vielä?
Olen aivan täpinässä, mutta yritän hillitä testauksen kanssa huomiseen. Negaa en halua testata ja jos tänään saisin negan, en sitä kuitenkaan uskoisi. Ei siis kannata.
Molly: pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että sun sairaan kipeät rinnat kertoo iloisesta yllätyksestä! Mitä tulee raskautumisajankohdan miettimiseen, niin sitä mä teen koko ajan. Meidän koko ensi vuoden työ- ja hoitokuviot kun on kovasti riippuvaisia siitä, tärppääkö ja jos tärppää, niin koska. Ja jo kauan olen mietiskellyt, etä jos tärppää nyt, niin oon sitten raskaana kesälomamatkalla, syyslomalla, kaverin häissä tms tms. Esikoista yrittäessä mietin samaa työkuvuoiden suhteen. Koko ajan siis olen ollut suunnittelemassa ja varautumassa tulevaan. Hölmöä ehkä, mutta siinä asiassa en voi itselleni mitään.
Meilläpäin on jo selvästi kevättä ilmassa. Ihanaa!
 
Emmi06
Heissan!!
Voi täällähän elellään jänniä aikoja. Toivotaan Tanger että vuoto oli väärä hälytys. Peukut pystyyn. Tää on muuten tosi rassaavaa, tää menkkoja edeltävä viikko. Yhtä vessassa ravaamista, josko joku tuhru näkyis. Itellä kp22, ja joka vessareissulla odotan ja kuulostelen niitä..Tosin sata varma oon, ettei mikään tärppikierto. Koko aika hikoiluttaa, et enemminkin luulis, et vaihdevuodet pukkais päälle. Rinnat on turvoksissa, mut niin ne on aina ennen menkkoja. Mutta huomenna Tanger testailee, joten tuuhan ilmotteleen tuloksia! Meinaatko Molly jaksaa viikonloppuun asti odottaa, on meinaan aika lupaavat noi oireet.
Mä kans muuten tuhruilin ja tiputtelin eka raskaudessa menkkojen aikaan, joten kai se aika yleistä on (sittenkin).
Jaa ja missäpäin Suomea on kevättä ilmassa..täällä on niin harmaata ja synkkää kohta tulee varmaan räntää.
 
Pella
Täältäpä sitten neuvolakuulumisia ja samalla vastauksia teidän kysymyksiin. Oon rakenteeltani/kooltani aika isokokoinen, 174cm ja lähtöpainoakin oli huikeat n. 80 kg. Tänään sain neuvolatätiltä kiitosta, kun painoa on tullut niin hillitysti (10kg). Mahakin on tollanen kiinteä pakkaus tuossa edessä, voisi yhdelläkin lapsella olla suurempi mitä mulla on kahdella. Sf-mitta oli tänään 35, mikä on vaan vähän neuvolan yläkäyrän yläpuolella. Eli olo tän mahan kanssa on ollut yllättävän helppoa, kun ei ole selkävaivoja/liitoskipuja/supistelujakaan. Kaikilla ei ole yhtä helppoa, joten olen kyllä tosi kiitollinen. Ulkona liikkuminen on ollut jo kuukausia hankalaa, kun rupeaa pistämään mahasta, mutta siihenkin on tottunut. Näitten muuttopuuhien aikana on ulkoilu kyllä jäänyt turhankin vähälle.

Molly, Molly, nyt kun ihan oikeesti olis tärpännyt. Onko tarvinnut käydä yöllä vessassa? Niinkuin Tangerillakin, mullakaan ei ollut sen kummempia oireita ennen testiä, joten toivossa on hyvä elää. Niin kuin myös Tanger sinun kohdalla.
 
molly
Kääks Tanger, mua jännittää kyllä nyt ihan kauheesti sun puolesta. Tulehan pliiis heti testattuasi kertomaan uutiset!

Pella, voi kuinka kivaa että oot voinut noinkin hyvin eikä oo kaksosraskaus ottanut sen enempää voimille. Ootteko nimiä miettinyt, vai haluatko paljastaa vielä etukäteen? :) Kaislaaaaa, huuu huuuu :) Mitäs meidän muut odottajamamat?

Emmi, jos sä tarkoitit että meinaanko testata, niin en kyllä aio. Siis jos menkat venyis jostain kumman syystä niin ehkä viikon päästä testaisin tai jotain, mut onneks ei tarvi vaivata päätä asian kanssa, heh. En siis usko tippaakaan että olisin raskaana. Mutta hei peukkuja sullekin Emmi kuitenkin, alkaa olemaan loppukiertoa! Onko sulla yleensä ihan säännöllinen kierto, miten pitkä se normaalisti olikaan?

Missä Manna!? :( Iksu. Ja Vippe. Älähän ala mitään totuttamaan itseäsi pois palstalta, me kaivataan sun seuraa ja mukavia juttuja ja kuulumisia. Mitä puuhailet parhaillaan? Meinaan, että onko mitään remppaa tms. kotona tai muuta kivaa kerrottavaa?

Niin juu ja Tanger, mä tarkoitin siinä mun viestissä lähinnä sitä, että hassusti tulee aina mietittyä että mahtaakohan silloin jo olla raskaana kun tulee joku konkreettinen päivämäärä tulevaisuudesta vastaan. Mutta mä en ole missään vaiheessa haaveilua suunnitellut työ-, loma- tai muita kuvioita sen mukaan että saattaisin mahdollisesti olla raskaana. Aina on sukelluslomat yms. jutut ja kaukolomamat suunniteltuna jo kuukausiksi eteenpäin (sukeltaahan ei saa raskaana). Ja varsinkin nyt muutaman vuoden yrittämisen jälkeen sitä ei laske mitään minkään yllätysraskauden varaan. Nyyh.

Mutta hei, mulla on jotenkin kevättä rinnassa :) Pirtsakka olo ollut tässä nyt silleen yleisesti. Tänäänkin on ihan perjantaifiilis!
 
Tiitu
Helou tällekin puolelle:) Molly, käsitin sen vyöhyketerapeutin puheista, että ei pitänyt varsinaisesti sitä "sekaisin olevaa" aineenvaihduntaa syynä lapsettomuuteen. En kyllä oikein tajunnut mitä tuo edes tarkoitti, kun en ole itse huomannut että aineenvaihdunta olisi sekaisin, eikä missään lääketieteellisissä kokeissa ole todettu moista. Täytyy ehkä kysellä seuraavalla kerralla tarkemmin. Kaiken kaikkiaan olen muutenkin vähän kahden vaiheilla, että uskoako tuohon touhuun vai eikö, toisaalta uskomattomia asioita hän pystyi jalkapohjista näkemään, kuten että mulla on toisessa polvessa vanha urheiluvamma, joka aika ajoin vaivaa. No, eipä se ota jos ei annakaan.

Tsemppiä teille kaikille! Joko yhdistetään ketjut?;)
 
molly
Voisi kyllä mun puolesta yhdistää :) Ketjuissa on sen verran hiljaista nykyään... Tulisi enemmän säpinää ja juttua kun olisi isompi porukka. Vielä kun muutamat tästä plussaa niin yksinäiseltä voi tuntua... Hypätäänkö tytöt suosiolla tahkoojat-ketjuun? Tämä yli vuosi yritystä on tässä vaiheessa vähän harhaanjohtava otsikko vaikkakin ihan totta, että 2,5 vuotta on yli vuosi :)
 
Vippe
Helou!
Kyllä mää täällä vielä oon! :) Ei tässä mitään poistotuttelemisia, pois se minusta. Ei vaan oikeen oo ny ollu mitään asiaa. Eihän sitä aina voi olla.. :)

Mun puolesta voidaan hypätä Tahkoojiin. Eiköhän mein vanhat ketjulaiset sinnekin löydä kertomaan kuulumisia. Mites olis, alkaa olla tää viestiketju täynnä, vietetäänkö koko ketjun hautajaisia? Kumpaakin on tullu joka tapauksessa luettua, nii sit pääsis yhdellä. :)

Molly, rähmä niitä tuhruja.. No, ei voi mittään. Toivottavasti sun pirtsakat kevätfiilikset ei kadonnu..

Mää en puuhaile ny oikeen mitään ihmeempiä. Töissä pitää välillä käydä kyrsiintymässä ja sitten välillä pitäis paahtaa gradua. Josko sitä pian valmistuis ja sais "oikeita" töitä.. On se g-projekti sinällään ihan ok vauhdissa, haastattelut tehty ja litteroitu, nyt pitäis alkaa hurja analyysi. Mies on tällä hetkellä työreissussa, että aikaakin olis sitä ny tehdä.. Toisaalta tekee mieli vaan nähdä kavereita.. :) Ainii, Molly, mää en oo vielä sinne vt:lle ehtiny.. Pitäis kyllä varata aika, mutta miten oonkin nii onneton varaileen noita aikoja.. :(

Molly, sun tuhrut vähän masensi taas.. Miten mulla on kokoajan semmonen tunne, että meillä on niin samanlainen tilanne, et se ei voi tietää mitään muuta, ku että samoissa mennään kokoajan. Eiköhän mullaki se ivf syksyllä häämötä.. Luomuplussa taitaa sittenkin olla utopiaa. Täytyy myöntää tytöt, en enää usko siihen.

Ja näihin hilpeisiin tunnelmiin päätän raporttini täältä tähän. :D

Ps. Ollaankos me kaikki sitä mieltä, että voitais tää ketju taputella valmiiks ja siirtyä Tahkoojiin? Speak now or forever hold your peace...
 
molly
Juuh, äänestän siirtymistä kans :) Me ollaan Vippen kanssa varmaan "vanhimmat ketjulaiset" joten meidän tunneside tähän ketjuuhan pitäisi olla... öö... vahvin? Otan vähän punkkua illalla sitten hautajaisten kunniaks :) Niin ja suklaata tuhrujen kunniaks... Onneks ei kyllä masentanut ollenkaan, olin niin varma ettei taaskaan ja itse asiassa olen tyytyväinen että kierto näyttää pysyvän säännöllisenä. Tietää hyvää syksyn ivf:ää ajatellen. Mulla on Vippe samat fiilikset, luomuplussaan en omalla kohdalla enää usko, valitettavasti. Eipä muuta kun jutellaan mukavia kevään ja kesän ajan yhdessä tuolla tahkoojissa ja syksyllä sitten jännätään oikeesti!

Tanger, huu huu, onko uutisia? :)

Pakko lähteä meetinkiin...
 
Manna*
Tsau.
Hengissä ollaan juu ja eka lomapäivä menossa ;D Lauantaina karautamme pohjoiseen viikoksi lapin lumille. Tämä päivä mennyt ostoksilla ja parin kaverin luona kahvitellen.
Täällä on hirveesti tapahtumia. Mä luin tuolta kauempaa ja jännäsin aina mukana, mutta sitten lukeminen ja toiveikkuus tyssähti Mollyn tuhruihin:( Voi dääm!"#¤!!
Jotenkin niin tajuttomasti toivoo plussaa tänne! Mä voi kilistää punkkua illalla sun kanssa ja voin skålata suklaallakin =)Sovitaanko klo:20.00, kun Idols alkaa, niin pullo aukeaa? Tsemppiä menkkojen kanssa. Ja hei, aina jotain positiivista; sun kierrot pysyy kurissa ja se on just hyvä juttu jatkoa ajatellen.

Tanger; kuumeisesti mä odotin myös sun viestiä. Onko tää hiljaisuus nyt merkki hyvästä vai huonosta, sen kun tietäisi. Jokatapauksessa; kaikissa tilanteissa me tuetaan!Ja jos vuoto on sulle "tuttua", niin toivotaan, että siellä nyt olisi plussa tikussa kuitenkin.

Emmi; sulle kanssa pidän peukkuja! Kerrohan kuulumisia sitten! Ehkei ihan vaihdevuosia vielä ;D

Pellasta oli kiva kuulla. Siis kuulostaa uskomattoman hyvin menneen sulla. Mulla on lähtötilanne (siis, mikä lähtötilanne..nykyinen tilanne) mittojen mukaan lähes sama kuin sulla. Ihana kuulla, että kaikki on hyvin, muutto takana ja viimeisiä viikkoja viedään. Tsemppiä ja voimia ja kaikkea muutakin hyvää :)

Vippe, samaa kakkaa munkin tilanne tahtoo olla kuin sun ja Mollyn:) Siis että luomuplussa tuntuu jo epäluonnolliselta vaihtoehdolta lähes tulla raskaaksi ja jotenkin sitä ajattelee vaan sitä ivf:ää. Muistan, kun se ivf heitettiin ilmaan ja laitettiin jonoon, niin itkin masentuneena, että "miten näin voidaan tehdä" ja kaikki tuntui niin lopullisen toivottomalta.Nyt jotenkin kun on saanut etäisyyttä asiaan ja saanut sitä rauhassa pohtia, niin se tuntuu ihan ok-vaihtoehdolta. Toiveet on vaan aika korkealla, vaikkakin yritän koko ajan hokee, ettei sekään välttämättä toimi. Mulla on yks kaveri, jonka lapsettomuus on jatkunut jo kauan ja tilanne on ns. huonompi, kuin meillä kellään, koska heillä on tosi paljon pielessä ja ivf:t on koetettu jo. Hänestä paistaa se katkeruus tosi hyvin välillä ja itsekin pelkään, että entä jos mäkin muutun sellaiseksi. Ymmärrän kyllä hänen tilannettaan, mutta toisaalta en saa mitään tukea häneltä, vaan pikemminkin pelottelua ja pessimistisyyttä. Mutta on se kova paikka hänelle aina, kun jollakin muulla tärppää.No, vaikeita juttuja. Toivotaan kuitenkin Vippe ja Molly, että ivf toisi meille(kin) avun, niinkuin monelle muullekin.

Ketjujen yhdistämisestä.. Mulle käy. Täytyy vaan tutustua ihmisiin, kun mä en paljoo käy Tahkoojissa lukemassa. Oltaisko me sitten "Liian kauan tahkoneet?" Vai mikä uudeksi nimeksi?

Mutta..Mä alan nyt silityshommiin..Pyykkivuori kutsuu luokseen ja täytyy olla hippavaatteet ojennuksessa, kun lauantaina on lähtö ;)

Manna

 
tanger
Moi,
Olipa ihana lukea, miten olette odotelleet mun uutisia, vaikka olenkin näin uusi tulokas ketjussa. Pahoittelen, että pääsen niitä vasta nyt kirjoittamaan (selitys seuraa myöhempänä), mutta niin se vain oli, että aamullakaan ei vuotoa näkynyt ja tikkuun piirtyi kauniisti kaksi viivaa!!!
Juuri lainkaan en ole tätä itselleni uskomattomalta tuntuvaa uutista ehtinyt edes mielessäni pyöritellä, sillä päivä on ollut niin täynnä muuta. Yö meni esikoisen kanssa valvoessa, hänelle nousi kuume ja nukkui tosi huonosti. Tautisuus jatkui tänään ja päivällä oksensi kahdesti. Minä hoivailin pikkupotilasta aamupäivän ja kahdelta vaihdettiin vuoroa miehen kanssa, minä kun käyn n kerran viikossa tekemässä muutaman tunnin töitä. Nyt palasin juuri töistä, potilas nukkuu uupumustaan pois ja pääsin viimein koneelle.
Siis olen uudelleen raskaana! Syvän kiitollinen olo taitaa olla päällimmäinen tunne.
Aralla mielellä tosin tätä tänne hehkuttelen, kun te olette tätä odottaneet jo paljon minua kauemmin. ...
Ja Mollylla siis tuhrut alkoivat, kuten arvelitkin. Hyvä, että pystyit kuitenkin siitä huolimatta pitämään kevään rinnassasi! Ja, Manna, samaa olen minäkin aiemmin pelännyt, että mitä jos tulen katkeraksi kun asiat eivät menkään toivomallani tavalla. Se olisi mielestäni pahinta. Toivottavasti ystäväsikin pääsee tuosta katkeruudesta aikanaan yli. Teille kaikille kuitenkin muistustus sitä, että näissä asioissa tapahtuu ihan uskomattomia käänteitä: vuosien yrittämisen ja tuloksettomien hoitojenkin jälkeen luomuraskauksia saattaa pullahdella. Tällä en todellakaan tarkoita vähätellä ahdistusta ja huolta tai mitään sellaista, mutta toivoa kuitenkin on aina. Ja jollei luomuna, niin sitten toivottavasti hoidoilla!
Nyt täytyy mennä.
t. Tanger, jolla kevättä rinnassa ja ilmeisesti pieni itu kohdussa
 

Yhteistyössä